Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Błąd 45 - mieszanka zbyt bogata lub zbyt uboga


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 15:04, 27.09.2013

Witam!

Wywala mi błąd 45 podczas jazdy na LPG. Wyskoczył mi w momencie spokojnej jazdy ~110 km/h (nie wiem czy to istotne). Po przełączeniu na PB i przejechaniu kilkunastu km błąd znika, czyli wygląda na to że sytuacja się normuję. Sytuacja powtórzyła się 3 razy.

Obstawiam winne wtryski od gazu. Założone są valteki. Jeśli się nie mylę to były chyba nawet rozwiercane aby "podciągnąć" ich możliwości. Instalacja jest dosyć świeża więc szkoda mi w tej chwili wymieniać wtryski na nowe, myślałem żeby poczekać jeszcze z tym może do wiosny.

Druga opcja - założony jest reduktor zavoli n - trochę za słaby do tego silnika, ale czy on tez może mieć wpływ na błąd 45?

I tu pytanie - czy jeżdżąc dalej z tymi wtryskami/reduktorem mogę wpłynąć na jakieś dodatkowe awarie?

Mam nadzieje, że podobnego tematu nie ma... przejrzałem parę stron, ale nic nie rzuciło mi się w oczy.

Dzięki z góry za jakiekolwiek rady! :B
  • 0

#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 18:57, 27.09.2013

I tu pytanie - czy jeżdżąc dalej z tymi wtryskami/reduktorem mogę wpłynąć na jakieś dodatkowe awarie?


np. wypalanie gniazd zaworowych
valdemary warto zmienić
jak masz wolne 500 to na hanki
  • 0

#3 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 19:41, 27.09.2013

Właśnie już tyle się doszkoliłem... Co do wytrysków myślałem nad barracuda bo mam dostęp do nich w granicach ~270 zł a z tego co słyszałem są bardzo dobre. Miał ktoś z nimi do czynienia?
  • 0

#4 bartekos

bartekos
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:FD7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:47, 27.09.2013

Są bdb, możesz zakładać.Bez dysz powinny obrobić.
  • 0

#5 patrykafc

patrykafc
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:03, 06.09.2014

Witam, mam podobny problem wyskakuje mi błąd 45 podczas jazdy na gazie (dzieje się to głównie przy prędkości ok 110-120 km/h). Samochód spala mi średnio ok. 11l/100km gazu. Mam wtryski hana zielone (accord VI 2.0 99r). Obawiam się, że może być to problem z którąś sondą lambda, ponieważ wtryski powinny być wystarczające, a dawka gazu wydaje się być odpowiednia. Dodam ze od jakiegoś czasu moja honda lubi wypić trochę oleju (może to zbieg okoliczności ale błąd pojawia się w momencie zniknięcia oleju), Czy potraficie mi pomóc? Co może być przyczyną? Od czego mam zacząć?


  • 0

#6 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 06:59, 06.09.2014

A gaz dobrze wyregulowany?


  • 0

#7 artek0903

artek0903
  • Forumowicz
  • 329 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:07, 06.09.2014

jaki sterownik?

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
  • 0

#8 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:03, 06.09.2014

Witam, mam podobny problem wyskakuje mi błąd 45 podczas jazdy na gazie (dzieje się to głównie przy prędkości ok 110-120 km/h). Samochód spala mi średnio ok. 11l/100km gazu. Mam wtryski hana zielone (accord VI 2.0 99r). Obawiam się, że może być to problem z którąś sondą lambda, ponieważ wtryski powinny być wystarczające, a dawka gazu wydaje się być odpowiednia. Dodam ze od jakiegoś czasu moja honda lubi wypić trochę oleju (może to zbieg okoliczności ale błąd pojawia się w momencie zniknięcia oleju), Czy potraficie mi pomóc? Co może być przyczyną? Od czego mam zacząć?

 

Wpadaj łosiu na Uśmiechu 6 i zdiagnozujemy usterkę, a nie po forach piszesz :D Ciężko kurna zadzwonić :)


Użytkownik LukasN edytował ten post 22:06, 06.09.2014

  • 0

#9 groszunio16

groszunio16
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Chodecz
  • Silnik:2.3
  • Wersja:S
  • KM:154
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:17, 19.10.2014

WItam, Panowie mam taki sam problem tylko ze moj blad wyskakuje w roznych momentach bez zadnej reguly.  Instalacja jest roczna, auto spala mi 12/13 litrow a moj gazownik ustawia miesznake "na oko" i to chyba nie tak powinno byc. Polecicie kogoś w warszawie czy okolicach kto by mogł spojrzeć na to 


  • 0

#10 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 13:47, 19.10.2014

Przede wszystkim podaj jakie masz podzespoły tej instalacji. Ja miałem ten błąd i po wymianie wtryskiwaczy z valtekow na barracudy problem znikł.


Użytkownik soul edytował ten post 13:47, 19.10.2014

  • 0

#11 Martini

Martini
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Wschowa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:28, 21.04.2015

W związku ze zbyt ubogą mieszanką na lpg i wyskakującym checkiem mam pytanie. Czy pojawiający się błąd może mieć związek z luzem zaworowym? Ostatnią regulację przeprowadzałem 24 tyś. temu.


  • 0

#12 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8874 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 06:41, 22.04.2015

regulacja jak najbardizej się należy, ale to raczej nie będzie problem w zaworach a źle wyregulowanej mieszance / kończących się wtryskach


  • 0

#13 Skwarek

Skwarek
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:42, 18.06.2015

Ja już od dłuższego czasu walczę z błędem 45. Początkowo sprawdziłem czy to wina gazu jeżdżąc ciągle na paliwie (zrobione ok 500km) ocziwiście błąd sie nie pojawił. Podjechałem na regulacje ledwo wyjechałem od gaziarza (50km) i błąd powrócił, zrobiłem afere, że gość na odpierdziel prace wykonał i przy kolejnej regulacji byłem już obecny, gość poustawiał i kazał mi pojeżdzić z 15 km na gazie po czym wróciłem i zrobił jeszcze jakieś korekty. Tym razem udało mi się dobre 400 km zrobić i problem znów powraca.

 

Czy winne mogą być wtryskiwacze albo np reduktor? Wtryskiwacze Valteki, reduktor podobno zbyt słaby to tego silnika. Gaziarz twierdzi, że podzespoły kiepskie ale po regulacji powinno chodzi. 


  • 0

#14 soul

soul
  • Klubowicz
  • 1722 postów
  • Skąd:PARI
  • Silnik:J37
  • Wersja:Base
  • KM:Trzysta
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:YD2
Reputacja: 40
Super

Napisano 11:45, 18.06.2015

Jeśli byś nie nadużywał wysokich obrotów, powiedzmy 4k + to może wtryski dawały by rade. Bez walki z ustawieniami wymieniłem na barracudy i po problemie. Ciekawe jeszcze jak masz ten reduktor. 


  • 0

#15 Skwarek

Skwarek
  • Forumowicz
  • 37 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:08, 18.06.2015

Jeśli byś nie nadużywał wysokich obrotów, powiedzmy 4k + to może wtryski dawały by rade. Bez walki z ustawieniami wymieniłem na barracudy i po problemie. Ciekawe jeszcze jak masz ten reduktor. 

 No to by wyjaśniało mój problem bo rzadko to jestem poniżej 4 k :D Mam na oku na allegro Hany i Barracudy po ok. 300 zł  z listwą. Reduktor jeszcze sprawdzę i napiszę ale wydaje mi się, że AC (ale mogę się mylić) i kiedyś mi mechanik powiedział, że to do silnika do max 90 KM -.- sprawdzę i jeszcze napiszę dokładnie co to za badziewie ale widać, że ktoś ostro po kosztach instalke zakładał

 

Edit.

 

Ogólnie potwierdzam teorie z nie przekraczaniem wysokich obrotów. Jak pośmigam na autostradzie to zaraz załącza się kontrolka po czym po spokojnej jeździe po kilku odpaleniach auta kontrolka gaśnie. Albo jakaś bardzo konkretna regulacja albo bez kombinowania wymiana wtrysków, ale narazie temat odkładam bo inne usterki się pojawiły :(

 

Co do reduktora to z papierów od gazu które dostałem od sprzedającego auto nie da sie ustalić co to za reduktor.. musiałbym podjechać do warsztatu


Użytkownik Skwarek edytował ten post 09:41, 25.06.2015

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq