Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Przetwornica Accord VII


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#16 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:37, 29.11.2015

Czołem,
Tak, zderzak trzeba przynajmniej częściowo zdemontować, przynajmniej na tyle, żeby z danej strony wyczepić jego krawędź ze ślizgu pod reflektorem i odkręcić ślizg od nadwozia (2 śruby). Reszta mocowań dostępna od góry, po demontażu oslony pasa przedniego.

Zapłonnik - u mnie akurat nic mu się nie stalo, co nie musi być oczywićcie regułą. Generalnie dobrze byłoby sprawdzić zapłonniki przed rozbebeszaniem wszystkiego, tylko pytanie, czy masz gdzieś dostępny działający układ do podmiany zapłonnika. "Mi tez prawie całkiem siadły obydwie przetwornice" - co to znaczy "prawie całkiem"? Jakie są objawy i czy wyeliminowałeś pozostałe przyczyny (paliniki, bezpieczniki, zasilanie, itp.)?

Pozdrawiam

FullChess


Użytkownik FullChess edytował ten post 11:43, 29.11.2015

  • 0

FullChess


#17 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 23:36, 30.11.2015

Aktualnie próbuję naprawić przetwornicę jednego z kolegów z naszego forum, ale z Accord'a VIII generacji. Jeśli ktoś chce rzucić okiem co można znaleźć w środku to proszę bardzo:

 

http://www.fotosik.p...s/album/2270194


  • 0

FullChess


#18 virocon

virocon
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Göteborg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:27, 01.12.2015

Czołem,
Tak, zderzak trzeba przynajmniej częściowo zdemontować, przynajmniej na tyle, żeby z danej strony wyczepić jego krawędź ze ślizgu pod reflektorem i odkręcić ślizg od nadwozia (2 śruby). Reszta mocowań dostępna od góry, po demontażu oslony pasa przedniego.

Zapłonnik - u mnie akurat nic mu się nie stalo, co nie musi być oczywićcie regułą. Generalnie dobrze byłoby sprawdzić zapłonniki przed rozbebeszaniem wszystkiego, tylko pytanie, czy masz gdzieś dostępny działający układ do podmiany zapłonnika. "Mi tez prawie całkiem siadły obydwie przetwornice" - co to znaczy "prawie całkiem"? Jakie są objawy i czy wyeliminowałeś pozostałe przyczyny (paliniki, bezpieczniki, zasilanie, itp.)?

Pozdrawiam

FullChess

Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc.

U mnie jest następujący problem z xenonami:

- lewy prawie nigdy nie strajkuje, czasami jak się nie zapali to wtedy prawy działa, ale były tez chwile, że żaden nie chciał działać.

- prawy z reguły nie zapala się od razu i jak się popróbuje kilka lub kilkanaście razy to zaskoczy, ale zazwyczaj próbuje maksymalnie kilka razy i jak nie załapie do daje temu spokój (skraca żywotność żarników).

- 2-3 razy prawe światło włączyło się same w czasie jazdy.

- raz wyłączyło się lewe światło tez w czasie jazdy.

 

Żarniki mam raczej oryginalne, bo z angielskiego Amazon, nie od sprzedawców podłączonych pod niego. Chociaż kto wie, ale działają już ponad 2 lata.

 

Chce najpierw sprawdzić, czy prawy żarnik jest nadal OK poprzez podłączenia go do lewego reflektora.

W międzyczasie powinienem sprawdzić zasilanie (czy mam oczekiwać 85V jak jest napisane na przetwornicy?).

Prawy zapłonnik chce tak samo sprawdzić jak żarniki tylko czy dam rade je odczepić bez rozkręcania zderzaka.

I po tym zostaje już tylko demontaż przetwornic i próba naprawy.


Aktualnie próbuję naprawić przetwornicę jednego z kolegów z naszego forum, ale z Accord'a VIII generacji. Jeśli ktoś chce rzucić okiem co można znaleźć w środku to proszę bardzo:

 

http://www.fotosik.p...s/album/2270194

Aż ciarki mi przechodzą oglądając jak zeżarta jest ta płytka. Da się to naprawić?

Podzespół co odlutowałeś do wymiany? Widać było ze spalony?

Czy masz schemat, że wiesz co kupić czy jest nadal widoczne co to jest?

Chętnie przeczytam co musiałeś wymienić i naprawić.


  • 0

#19 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 11:20, 02.12.2015

Uszanowanie,

Uszkodzone przetwornice, z którymi do tej pory miałem do czynienia, były zazwyczaj całkowicie "martwe", tzn. nie było w ich przypadki żadnej próby zaświecenia palnika. Takie objawy, jakie opisałeś, to miałem w przypadku kończących żywot palników (problemy z uruchomiem, gaśnięcie jakiś czas po odpaleniu). Spodziewam się, że podobne objawy mogą występować przy wadliwych zapłonnikach (np. z nieco nadpalonymi stykami). Generalnie niczego nie sugeruję - dzielę się doświadczeniami/spostrzeżeniami.

Pomiar zasilania - sprawdź w pierwszej kolejności zasilanie i poprawność masy na 2-pinowej wtyczce zasilającej przetwornicę. Pomiar napięcia wyjściowego przetwornicy może być problematyczny, bo obciążenie (palnik z zapłonnikiem) musi być podłączone - w pierwszych sekundach pojawia się tam napięcie wysokie (w sumie to nie wiem jakie dokładnie, ale elektrolit wyjściowy 2.2uF jest na 400V), dopiero po zaświeceniu palnika będzie to 85V. Tylko musiałbyś chyba rozebrać zapłonnik, bo po umieszczeniu w nim palnika nie masz dostępu to jego styków. Do tej pory tego nie robiłem, więc nie chcę się tu za bardzo wymądrzać. Sam skupiłbym się na zweryfikowaniu zasilania przetwornicy, sprawności zapłonnika i palnika, pomiarów wyjścia przetwornicy bym nie robił.

Przekładanie zapłonników bez wyciągania zderzaka/reflektora jest trudne, ale możliwe (w sensie, że mi się to kiedyś udało).

Widoczna na zdjęciach płytka - znowu przyczyną jest woda, chyba z jakimś agresywnym detergentem (jakieś mycie auta?). Tym razem dostała się nie od góry, ale przez nieszczelność obudowy. Wymieniony scalak to zwykły wzmacniacz podwójny LM2909 (zamiennik LM358) - substancja wytrawiła 2 z jego nóżek, oraz biegnącą pod nim ścieżkę zasilającą (stąd połączenie przewodem). Niestety, wzmacniacz ten pracuje w układzie generatora przetwornicy - tranzystory kluczujące zasilanie zostały otwarte na stałe, nagrzały się, uszkodziły (przebicie wykrywalne miernikiem z testem diod po wylutowaniu). Rzuć okiem na to zdjęcie - na jednym z tranzystorów w dole ekranu (one są połączone równolegle tak w ogóle) widać odpryśniętą izolację na jednej z krawędzi. Powierzchnia tranzystorów dotyka obudowy przetwornicy, więc powstało piękne zwarcie zasilania do masy - wywala to bezpiecznik w aucie. Aktualnie czekam na te tranzysotry - dopiero po montażu i teście z palnikiem okaże się, czy coś jeszcze się zwaliło, bo reszta wygląda w  miarę ok.

Nie mam schematu, nie jest łatwo. Na razie mogę wypisać co m.in. można znaleźć w środku:

2SK2688-01S   - N-kanałowy MOSFET (na bagatela 50A!), główny klucz podłączający zasilanie (po nieudanej próbie odpalenia palnika za jego pomocą zasilanie zostaje po prostu odłączone), zazwyczaj nieuszkodzony,

2SB1184   - tranzystor PNP sterujący kluczem głównym, zazwyczaj nieuszkodzony,

2SK2098-01MR - N-kanałowy MOSFET pracujący w układzie kluczowania napięcia zasilania w samej przetwornicy napięcia (2szt.), w opisywanym przypadku uszkodzony (wówczas nie ma szans na jakiekolwiek próby "zapalenia" palnika), w moim własnym przetrwał,

LM2904/LM358 - podwójne wzmacniacze operacyjne (2 szt.), m.in. w układzie generatora przetwornicy napięcia, w opisywanym przypadku uszkodzony (również brak szans na "zapalenia" palnika), w moim przetrwał,

LM2903 - podwójny komparator, układzie generatora przetwornicy napięcia, w obu przypadkach nieuszkodzony,

S3C7414 - mikrokontroler SAMSUNGa, w obu przypadkach nieuszkodzony, jak się zwali to po zawodach,

AT93C46 - pamięć EEPROM współpracująca z MCU (może fabrycznie jest jakaś kalibracja robiona i tam zapisywana), generelnie przeżyła.

To zdjęcie pokazuje dławik, o którym pisałem w kontekście własnej przetwornicy - lubi się on wysmażyć, gdy woda dostanie się od strony złącza zapłonnika (czyli z reflektora), do odtworzenia we własnym zakresie.

Na razie tyle, dam znać po wymianie tranzystorów.

Pozdrawiam

Adam


Użytkownik FullChess edytował ten post 11:21, 02.12.2015

  • 0

FullChess


#20 virocon

virocon
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Göteborg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:48, 02.12.2015

Dzięki śliczne za tak ogromna ilość info. Bardzo chętnie poczekam na rezultat twoich perypetii z przetwornica a sam w piątek lub w weekend zabiorę się za szukanie przyczyny moich problemów. Twoje porady bardzo sobie cenię.

 

/Konrad


  • 0

#21 virocon

virocon
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Göteborg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:21, 10.01.2016

Witam Adamie, minęło trochę czasu od moich ostatnich pytań, ale chciałem podzielić się moją historią z naprawą xenonów.

Zacząłem oczywiście zmianą palników, lewy na prawy i vice versa, i jak okazało się to właśnie prawy palnik nie działał.

(kiedyś to już sprawdzałem i miałem całkiem inny rezultat, obydwa palniki działały po jednej stronie a żaden po drugiej i dlatego byłem przekonany, że problem musi tkwić w elektronice. Dziwne?)

Moje „nowe” palniki są tylko 1,5 roku stare, więc trochę mnie to zdziwiło, szczególnie że mam oryginały OSRAM z Amazon.co.uk. Poprzednią parę dzięki bogu nie wyrzuciłem a tam miałem jeden działający więc zamieniłem nowy felerny na stary dobry i ujrzałem światło. (W tunelu :) ).

Teraz wyzwanie nr 2, proces zwrotu felernego produktu poprzez Amazon.

Jak okazało się to automatyczny proces nie obejmuje zamówienie z roku 2014 i wcześniej.

Nie poddając się napisałem list do supportu, w którym opisałem mój problem z wykorzystaniem gwarancji. Następnego dnia dostałem odpowiedz od Amazon, że nowe palniki są wysłane do mnie i że moje felerne muszę odesłać z powrotem, koszty przesyłki opłaci Amazon.

I tak jak na razie mój problem rozwiązał się i trzymam kciuki, że zapłonniki i przetwornice są cale i zdrowe.

 

/Konrad


  • 0

#22 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 12:36, 12.01.2016

Czołem,

Dzięki, że dałeś znać. Faktycznie, jeżeli tak to wygląda, to trzeba wyjaśnić temat palników. Grzebanie w przetwornicy trzeba odwlekać na sam koniec.

Opisywany przeze mnie wyżej przypadek zakończył się niczym, a może raczej pewnym "zawieszeniem". Po wymianie uszkodzonych elementów (tranzystorów) uzyskałem pewne oznaki "życia" układu, ale zapłon nie nastąpił. Przyczyna najprawdopodobniej tkwi w części płytki dotkniętej korozją, czyli w układzie generatora. Chwilowo straciłem możliwość łatwego testowania układu, bo musiałem oddać zapłonnik właścicielowi. W sprzyjających warunkach wrócę do tematu.

Powodzenia w procedurze zwrotu/wymiany, no i życzę, żeby sprawa faktycznie na palnikach się zakończyła.

Pozdrawiam

Adam


  • 0

FullChess


#23 michaladam

michaladam
  • Klubowicz
  • 18 postów
  • Skąd:Olkusz
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:30, 15.01.2017

witam, czy może ktoś polecić jakiegoś magika w okolicach Krk, Kato, który ogarnął by sprawnie wymianę jednej przetwornicy?

niestety teraz jestem bez garażu i nie mam jak się za to zabrać :/


  • 0

#24 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 14:13, 15.01.2017

witam, czy może ktoś polecić jakiegoś magika w okolicach Krk, Kato, który ogarnął by sprawnie wymianę jednej przetwornicy?

niestety teraz jestem bez garażu i nie mam jak się za to zabrać :/

To raczej w regionalnym pytaj. Powinno być szybciej z uzyskaniem odpowiedzi.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#25 mlodyylz

mlodyylz
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TSX
  • KM:207
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:29, 11.03.2017

Witam Panowie

Mam podobny problem jak Wy  ,czyli przestał mi działać lewy ksenon , jak włączam światła ,prawą przetwornice słychać lewej ni chu chu.Moje pytanie czy ktoś jeszcze się specjalizuje i naprawia przetwornicy w okolicach KRK? Wiem że wtyczka wchodząca do przetwornicy się rusza (jest złamana ) czy da się to naprawić czy szukać w używany?ew nowa z UK?


Użytkownik mlodyylz edytował ten post 23:30, 11.03.2017

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq