Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Stuki przy skręcaniu - nikt nie może znaleźć przyczyny ...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
43 odpowiedzi w tym temacie

#16 Guest_binki_*

Guest_binki_*
  • Guests

Napisano 16:53, 20.09.2013

ABS raczej nie ma nic do tego. Pomysłów brakuje co to może być, skoro wszystko było sprawdzone, powymieniane i dalej stuka :/
  • 0

#17 dopawcia

dopawcia
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:48, 20.09.2013

Dzisiaj zrobiłem trasę do Warszawy no i jak pukało tak puka dalej...
Zauważyłem też że występują lekkie drgania na kierownicy, najbardziej wyczuwalne przy ok 120km/h.
Wydaje mi się że to może mieć związek bo wcześniej tego nie było.
W poniedziałek autko wraca do mechanika i mają dłubać, boję się tylko że znowu wymienię zdrową część - oryginalną i wstawię zamiennik który może być gorszy :-?
  • 0

#18 H4RRy

H4RRy
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CR-V RE5
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 09:10, 22.09.2013

Chciałbym podkreślić że podczas nawet delikatnego wciśnięcia hamulca to pukanie ustaje - może to jednak coś z hamulcami - mimo że były sprawdzane to może warto jeszcze raz to zrobić i wymienić te blaszki trzymające klocki ?


Może warto sprawdzić na spokojnie te hamulce - czy tłoczek nie złapał lekkiego nalotu korozji, sprawdź prowadnice jarzma, zobacz czy sam klocek zamontowany w jarzmo nie ma zbyt dużego luzu.

Pisałeś, że toczyłeś tarcze ( rozumiem, że nadawały się jeszcze do przetoczenia ?? ) - przy składaniu miejsce kontaktu piasta - tarcza zostało dobrze oczyszczone ?


Sprawdź na spokojnie czy występuje luz łożyska na kole -
  • 0

#19 Guest_binki_*

Guest_binki_*
  • Guests

Napisano 09:26, 22.09.2013

[quote name="H4RRy"][quote]...przy składaniu miejsce kontaktu piasta - tarcza zostało dobrze oczyszczone ?...[/quote]

Tu H4RRy ma racje, jeśli miejsce kontaktu tarcza-piasta nie zostało dobrze oczyszczone to możesz mieć bicie na kierownicy, tylko co może być powodem tego , że dalej stuka. Głupie pytanie mi się nasuwa.... Kupowałeś może do accorda jakieś "nieoryginalne" felgi ? Któregoś razu czytałem na forum alfy romeo podobny temat. Okazało się że koleś kupił za szerokie felgi które w momencie maksymalnego wychylenia koła ocierały o końcówki drążka kierowniczego :) Trzeba sprawdzić każdą głupią rzecz bo wydaje mi się , że szukamy jakiś dużych usterek ,a to najzwyczajniej jakaś głupota jest :)
  • 0

#20 dopawcia

dopawcia
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:47, 22.09.2013

Na kole nie było najmniejszych luzów ale sprawdzę po raz kolejny. Alufelgi mam już 2 lata i nie ma to na pewno związku - zmieniałem koła stronami (przód - tył też) i cały czas puka z prawej strony.
Tarcze do przetoczenia zaproponował mój mechanik bo myślał że to jest przyczyna ale to były pieniądze wyrzucone w błoto bo były proste i pukanie jest cały czas...

Może będę jeździł aż się to coś się rozsypie i wtedy na pewno będzie wiadomo :roll:
  • 0

#21 Guest_binki_*

Guest_binki_*
  • Guests

Napisano 09:50, 22.09.2013

Znajomy mechanik mógłby to obadać ale musiałbyś do Chełma przyjechać. Rozmawiałem już z nim o Twoim przypadku no i niestety powiedział , że musiałby sam wszystko obadać dopiero mógłby powiedzieć o co chodzi
  • 0

#22 H4RRy

H4RRy
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CR-V RE5
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 10:35, 22.09.2013

Może będę jeździł aż się to coś się rozsypie i wtedy na pewno będzie wiadomo :roll:


Jeśli przyczyną okaże się przegub, łożysko, albo sworzeń dolny to chyba lepiej nie czekać, aż samo się wysypie ;-)

Sprawdź dokładnie czy gumy na drążkach są w porządku ( zaznaczone na fotce )

Dołączona grafika

Sprawdź luzy na sworzniach zaznaczonych na foto

Dołączona grafika

Sprawdź samodzielnie przeguby - jakiś pusty parking czy tego typu miejscówka koła na maxa w prawo i kółeczko na jedynce, to samo z kołami skręconymi na maxa w lewo.


Jeszcze możesz spróbować taki myk - podnieść auto na podnośniku dwukolumnowym, wrzucić na luz, skręcić koła na maxa w lewo i obracać kołem i nasłuchiwać, następnie wrzucić 5 i tak samo obracać i nasłuchiwać, lub też odpalić silnik wrzucić 1 puścić sprzęgło i niech się same kręcą koła i słuchać czy coś nie stuka.
  • 0

#23 dopawcia

dopawcia
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:24, 22.09.2013

Przegub zewnętrzny jest nowy. Chyba że to przegub wewnętrzny (ale puka tylko na obciążonym kole to chyba wewnętrzny przegub nie jest przy skręcie obciążany tak mocno i pukałoby też przy jeździe na wprost...?)
Muszę dobrze sprawdzić to łożysko bo jakieś dwa miesiące temu wymieniałem w lewym kole to może teraz prawe poszło...tylko tak by pukało ?? Lewe huczało i był luz na kole tak jak na linku.
Dzisiaj wracam z Warszawy do Lublina to może coś jeszcze odkryje na trasie , ewentualnie jutro po wizycie u mechanika - będę zdawał relacje.
  • 0

#24 janwan

janwan
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2,0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:27, 22.09.2013

JR Garage ale to jest w Łodzi
  • 0

szybka jazda to nie jazda - życie to jest jazda


#25 dopawcia

dopawcia
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:29, 22.09.2013

Jeszcze możesz spróbować taki myk - podnieść auto na podnośniku dwukolumnowym, wrzucić na luz, skręcić koła na maxa w lewo i obracać kołem i nasłuchiwać, następnie wrzucić 5 i tak samo obracać i nasłuchiwać, lub też odpalić silnik wrzucić 1 puścić sprzęgło i niech się same kręcą koła i słuchać czy coś nie stuka.


Tak, myślałem nad tym tylko czy można jakoś dociążyć koło w takiej sytuacji żeby jak najbardziej przybliżyć warunki w jakich to puka ? Nie wiem czy bez dociążonego tego koła(?) będzie cokolwiek słychać... ale myślę że warto spróbować.

Może w Lublinie (Chełm troszkę za daleko...) macie jakiegoś magika do polecenia bo 3 speców już wymiękło :k
  • 0

#26 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:56, 22.09.2013

pojedz na hamownie, zakrec przednie kola i niech ktos ciezki siadzie na kieluchu. czasem w stacji kontroli pojazdow maja rolki do rozpedzania kol w celu sprawdzenia lozysk ale nie wiem czy te 40km/h wystarczy. wyeliminujesz wtedy tylne kola.

ale ja i tak obstawiam skrzynie i roznicowke albo lozyska.
  • 0

#27 H4RRy

H4RRy
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CR-V RE5
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:05, 22.09.2013

Może w Lublinie (Chełm troszkę za daleko...) macie jakiegoś magika do polecenia bo 3 speców już wymiękło :k


Rzuć okiem do tego tematu - Click!, ewentualnie podpytaj w tym dziale o kogoś sprawdzonego.
  • 0

#28 Guest_binki_*

Guest_binki_*
  • Guests

Napisano 14:59, 22.09.2013

ale ja i tak obstawiam skrzynie i roznicowke albo lozyska.


Różnicówkę obstawiałem już na samym początku :P dopawcia sprawdź łożysko i różnicowy w skrzyni. Jeśli każda inna teoria poległa to może tu jest problem.
  • 0

#29 dopawcia

dopawcia
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:05, 22.09.2013

H4RRy dzięki za linka, zadzwonię tam jutro i spróbuje podjechać.

Wróciłem z Wawy i zajechałem na pusty duży parking. Stoję, kierownica na maksa w lewo, 1 wrzucona i jazda i szok - trzaski, stuki jakby miało coś się zaraz rozlecieć tam w prawym przodzie. Zrobiłem tak z 3 kółeczka i przestałem bo bałem się że coś poleci...
Czy to może być przegub wewnętrzny bo zewnętrzny jest nowy i ma kilka dni dosłownie...???? Zewnętrzny źle założony ????
  • 0

#30 H4RRy

H4RRy
  • Forumowicz
  • 199 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance+
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CR-V RE5
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:28, 22.09.2013

Czy to może być przegub wewnętrzny bo zewnętrzny jest nowy i ma kilka dni dosłownie...???? Zewnętrzny źle założony ????


Nie pozostaje Ci nic innego jak podjechać i wyjąć przegub wewnętrzny i ocenić organoleptycznie.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq