Witam panowie, nie wiem czy już rozwiązaliście problem z kontrolką VSA w Hani. Miałem identyczny problem spowodowany usunięciem błędu związanego z niskim napięciem w ukłądzie ABS. To nawet nie był błąd tylko komunikat i po skasowaniu zaczęły się problemy. Czytałem dużo, pytałem, mówiono mi że moduł abs i vsa padł, pompy itp. Okazało się że usunięta zostałą konfiguracja położenia czujnika kierownicy i wystarczy go ponownie zaprogramować by VSA i ABS zadziałał ponownie.
Procedura jest dosyć prosta, odnajdę te linki to zaraz umieszczę. Wszystko się programuje w trybie serwisowym auta.
Na razie znalazłem ten link i z niego korzystałem
http://www.tsxclub.c...morization.html
jest do akura ale sprawdziłęm to na swojej hani VII i zadziałało. Jeszcze podam link jak zrobić zworkę do złącza obd by wejść w tryb serwisowy auta i zaprogramować ten czujnik. Dzięki temu trybowi nie musimy podłączać HDI service. 100% działa bo kilka razy już programował to u siebie.
Tu mamy kody błędów:
http://www.obd-codes...le_codes/honda/
http://www.honda.gda...php?topic=275.0
Tu mam foto naszego złącza obd w hani:
http://alflash.com.ua/Honda/hDLC.gif
robimy "zwarcie" dla złącza 9i4 przekręcamy kluczyk i na wyświetlaczu pod zegarami mamy tryb serwisowy auta. Możemy zacząć zabawę z komputerem. Polecam najpierw odczytać kody czyli będzie nam mrugać ABS lub ikonka silnika w zależności w którym układzie mamy błędy mruganie długie i krótkie to "10" i "1" czyli sześć mrugnięć długich to 60 a pięć mrugnięć krótkich, szybkich to "5" i mamy nasz błąd 65.
Procedura kasowania błędów też jest prosta ale nie pamiętam jak potrzeba to zaraz poszukam dokładnego opisu.
Kasowanie błędów jest opisane w pierwszym linku ale dodam opis tutaj:
But few days ago I have fixed the problem myself without Dealer Scanner!
First of all you need to clear ABS errors (that is the main problem why i have failed earlier).
1) Jump pins 4 and 9.
2) Press and hold the brake pedal and switch on the ignition.
3) Wait for the ABS light to turn off and then remove your foot from the brake pedal.
4) Wait for the ABS light to turn on, then press and hold the brake pedal again.
5) ABS light should turn off, then remove your foot from the brake pedal.
6) Wait for two flashes of ABS light. If it flashes it means that errors are erased.
Check the errors (with the pins jumped) - just turn the ignition on, if ABS light does not flash, no errors are in memory.
Now the main part.
VSA neutral position setting
Do not touch the brake pedal anymore.
1) Jump pin 9 to chassis ground (I have used a bolt on a door hinge).
2) Turn the ignition on, after ABS light turns off, quickly press the "VSA off" button.
3) After ABS light turns on again, quickly press the "VSA off" button.
4) Now shoud be a lot of different blinks and fashes and all lights ABS, VSA and triangle should turn off. The problem's solved.
5) Open the beer bottle!
Dodam tylko tyle od siebie że byłem zdesperowany jak miałem te błędy i w salonie honda chcieli mnie skasować kupe kasy za to, oczywiście na rozmowie wstępnej naopowiadali mi że padły czujniki it. umówiłem się nawet na naprawę ale jak doszedłem co i jak to zrobić samemu to potem pojechałem do nich i powiedziałem im że zrobiłem to sam, zrobili wielkie oczy. Powiedziałem im co było i jak to zrobiłem to przyznali mi z uśmiechem że tak to się robi i oni podobnie by to w 5 minut zrobili.
Życzę szczęścia i dużo cierpliwość bo będzie potrzebna. Ważne są mili sekundy wykonywania tych operacji zgrania pedału hamowania z mryganiem na tablicy zegarów tak samo z programowaniem VSA ważne jest wstrzelić się w odpowiednim momencie przyciskiem VSA w mrugania itp. NA 100% nie dacie rady zrobić tego za pierwszym razem ale można to robić bez problemu aż do skutku.
Jeśli coś to tak dla "opornych" mogę się pokusić o zrobienie filmiku na mojej hani. Rozprogramuje komputer i potem zaprogramuje czujniki.
Witam
Od jakiegos czasu borykam sie z problemem hamulcow w moim 2,2 ctdi tourerze z 2006r.. Rok temu,po przyjezdzie z dosc krotkiej trasy, zauwazylem ze tylne prawe kolo dosc mocno sie zgrzalo i czulem przypalone klocki.Pojechalem do warsztatu,diagnoza- jeden z tloczkow z tylu po prawej sie zapiekl.Pojechalem do warsztatu gdzie po rozebraniu tloczka i przeczyszczeniu,zalozyli go z powrotem.Po wyjechaniu z warsztatu,nie ujechalem moze 3 km -VSA zapalilo sie a pedal hamulca wpdal prawie w podloge.A ze jechalem z zona, to jeszcze ja mialem na karku . Jakos dojechalem z powrotem do tego samego warsztatu gdzie pokiwali tylko glowami,stwierdzili oczywiste ze plyn ucieka z tloczka i trzeba wymienic na nowy,tak tez zrobili. Na drugi dzien przy odbieraniu samochodu, zauwazylem ze VSA dalej sie pali na desce.Po podlaczeniu kompa wykasowali blad a ja pojechalem do domu.Musze przyznac ze krotko po tym incydencie,zauwarzylem ze hamulce sa coraz slabsze.
Jakis czas temu podczas jazdy z pracy do domu,uslyszalem ze klocki sie koncza z tylu.Nie bylo by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt ze wymienialem komplet podczas wymiany tego felernego tloczka i przebiego ok 3000 od tego czasu.Okazalo sie ze klocek lewy tyl byl calkowicie zjechany a tarcza wygladala jakby zuzywala sie tylko na 30% powierzchni calej tarczy .Klocek byl rowniez nierowno starty.
Pojechalem do warsztatu,wymienili tarcze i klocki i powiedzieli ze klocki sie dotra po x000 przebiegu.Z gory powiem,ze poprawy jakosci po wymianie nie zauwarzylem.Hamulec dalej byl, nie taki, jaki byc powinien,dosc twardy lecz droga hamowania jest dluzsza.Zwlaszcza przy dojezdzaniu do swiatel czuje ze musze kombimowac (puszczac lub dodawac) z pozycja hamulca (przedtem tak nie mialem). A ABS dosc latwo mozna zalaczyc, nawet na suchej nawierzchni. Na dodatek nowy komplet tarcz i klockow rowniez nierowno sie zuzywa. Wymienili widoczne rzeczy, natomiast przyczyny juz nie . Wymienilem rowniez jarzmo,myslac ze byc moze jest krzywe, ale dalej to samo.
Trafilem na Wasz post o VSA i sprobowalem dzis pokombinowac i zobaczyc czy to moze miec wplyw na moje hamulce,nierowne rozprowadzanie cisnienia do kol (czego efektem jest nierowne zluzycie z tylu-lewa strona). Zmostowalem 4 z 9 i wyskoczyl mi mrugajacy ABS kod 65.Wykasowalem go tak jak opisywaliscie,natomiast nie moglem skalibrowac VSA.Podlaczylem kabel pod zlacze nr 9 i do sruby zawiasu.Wlaczylem zaplon i generalnie wszystko wylgladalo jakbym nie zrobil zadnego podlaczenia (mostkowania).Po zgasnieciu ABS wcisnalem VSA Off button ale ABS juz sie nie pojawil z powrotem, jak mowi instrukcja. Ogolnie swietna robote robicie panowie pokazujac ze mozna samemu problemy rozwiazywac i chwala Wam za to.
Ja juz dosc dlugo paluje sie z moimi hamulcam i dalej lipa.W dodatku ciezko o dobrego fachowca w moim rejonie.
Troche sie rozpisalem,ale chcialem w miare nakreslic sytuacje.
Dodam jeszcze,ze kod 65 ktory wykasowalem,prawdopodobnie nawiazuje do niskiego poziomu plynu hamulcowego.Plyn byl sprawdzany wielokrotnie przy odpowietrzaniu kol.
Użytkownik northwestern edytował ten post 18:45, 08.06.2015