Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

VSA-problem

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
171 odpowiedzi w tym temacie

#46 kapek

kapek
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:E
  • KM:19
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:49, 15.06.2014

Jak pisałem wyżej, test zegarów zrobiłem i nie wykazał nic. Podczas testu zapaliły się wszystkie możliwe kontrolki, ale te od VSA  wogóle się nie zapaliły. Próbowałem również włączać i wyłączać VSA podczas testu ale kontrolka nadal milczała. Żadne "errory" podczas testu również nie wyskoczyły. Gdzie więc szukać przyczyny?

 

Dodam, że mam wersję 2.4 i licznik ma podświetlenie czerwone.

 

Pozdrawiam


Użytkownik kapek edytował ten post 22:23, 17.02.2016

  • 0

#47 smyku32

smyku32
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Gdańsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:24, 22.06.2014

witam jestem tu nowy ale ma podobny problem

mi sie zapala kontrolka VSA-wykrzyknik

ale tylko jak stoje pod skosem czy to moze byc malo plynu hamulcowego?chociaz jest polowa?


  • 0

#48 kapek

kapek
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:E
  • KM:19
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:26, 26.06.2014

.


Użytkownik kapek edytował ten post 22:17, 17.02.2016

  • 0

#49 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 19:08, 26.06.2014

Tarczy nie dotykaj bo zostaną ślady, a dlaczego masz zaślepione kontrolki to zapytaj się tego od kogo kupiłeś auto :) - Tak  szybka profesjonalna naprawa :)


  • 0

#50 silver2x10

silver2x10
  • Nowy
  • 7 postów
  • Skąd:Bedford
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Estate
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:07, 27.06.2014

witam jestem zielony co i jak i mam pytanie mam problem z VSA modulatorem i.... nie wiem gdzie sie znajduje mam 2 wersje 1-przy pompie abs 2ga pod siedzeniem pasażera 

i jezeli przy pompie ABS to czy można go wymontować niewyjmując pompy ABS?

 

 

czy to to?

 

$_12.JPG

 

 

$_12.JPG


Użytkownik silver2x10 edytował ten post 08:07, 27.06.2014

  • 0

#51 kapek

kapek
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:E
  • KM:19
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:10, 02.07.2014

Muzyczka, oczywiście pytałem o to poprzedniego właściciela, ale ponieważ nie był on "pierwszym" właścicielem to i nic o tym nie wie. Dziwi mnie tylko, że nie wykryli tego w serwisie, który podobno jest jednym z lepszych (V-Tec w Łodzi). Co w takim wypadku proponujesz? Wymiana licznika, czy też da się to jakoś naprawić?


 

Pozdrawiam

Arek


Użytkownik kapek edytował ten post 22:24, 17.02.2016

  • 0

#52 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 18:24, 18.07.2014

Muzyczka, oczywiście pytałem o to poprzedniego właściciela, ale ponieważ nie był on "pierwszym" właścicielem to i nic o tym nie wie. Dziwi mnie tylko, że nie wykryli tego w serwisie, który podobno jest jednym z lepszych (V-Tec w Łodzi). Co w takim wypadku proponujesz? Wymiana licznika, czy też da się to jakoś naprawić?

 

Pozdrawiam

Arek

 Dobrać się delikatnie do tarczy  , nie dotykać czarnej tarczy bo zostają ślady, i wywalić taśmę zaślepiającą kontrolki..


  • 0

#53 kapek

kapek
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:E
  • KM:19
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:06, 19.07.2014

Muzyczka, czyli w jaki sposób mam to uczynić?


Użytkownik kapek edytował ten post 22:18, 17.02.2016

  • 0

#54 balllus

balllus
  • Forumowicz
  • 381 postów
  • Skąd:Southampton
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:-
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:12, 28.03.2015

witam. chcialem sie przylaczyc do tematu (a w zasadzie odgrzebac). czy numer pompy do wymiany musi byc identyczny ? prawie kupilem pompe z benzyniaka ale rozni sie numerem seryjnym. wysylka do naprawy nie wchodzi w gre bo musialbym unieruchomic samochod na czas wysylki i naprawy a nie mam mozliwosci dojazdu do pracy bez auta a dodatkowo gdzie go trzymac po wyjeciu pompy. 

 

nr mojej to :57110-SEF-E610-M1

Accord 2.2 2006r exe 


  • 0

#55 elvis1810

elvis1810
  • Forumowicz
  • 6 postów
  • Skąd:Eastbourne
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:s
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:13, 11.05.2015

Jak coś njest nie jasne to odczaruję :mrgreen:

Witam panie muzyczka mam problem mam honie accord 2007 2.2 przy ostrym skrecie kolem kierownicy zapala sie Vsa czasami tez przy delikatnym hamowaniu kontrolka znika gdy uruchomie ponownie silnik
A co zrobic jesli vsa swieci sie przy delikatnym hamowaniu I ostrym skrecie kierownica
  • 0

#56 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 22:27, 12.05.2015

Spinacz w dłoń i diagnostykę robimy.... czytamy jak miga kontrolka ABS... Obstawiam błąd pierścienia magnetycznego na piaście z tyłu . ale czy lewe czy prawe koło diagnostyka pokaże ...


  • 0

#57 lajsta

lajsta
  • Forumowicz
  • 573 postów
  • Skąd:SL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:37, 15.05.2015

Dzisiaj udało mi się (chyba) zlikwidować świecenie trójkąta w HA VII 2.4 AT kolegi. Mówił, że miał problem z jednym z czujników ABS. Został wymieniony i błąd rzekomo skasowany. Do kalibracji VSA przystąpiłem więc bez kasowania błędu ABS. Okazało się jednak, że 2-krotna próba nie dawała żadnego rezultatu. Zrobiłem więc pełną procedurę z kasowaniem błędu ABS a potem kalibrację VSA. Trójkąt zgasł. Zaciekawiło mnie jednak to, że jeszcze przed skasowaniem, na wyświetlaczu, w czasie gdy spięte były piny 4 i 9 pojawiały się informacje o błędach następującej treści: DTC B1008 PA10 oraz w ramce obok DTC 92. Po procedurze już nie były wyświetlane. Czy wszystko jest OK, czy może te błędy wskazywały na jeszcze jedną usterkę? Z tego co znalazłem to pierwszy oznacza 

PA10 DTC B1008 - Utrata komunikacji MICU z modułem zestawu wskaźników (komunikat A/T

a drugiego DTC 92 nie mogę znaleźć (w VI gen podobno dotyczył system sterowania oparami paliwa (EVAP)


Użytkownik lajsta edytował ten post 18:45, 15.05.2015

  • 0

CB->CC7->EU7->CU1....H O N D A

 

ivtec%2Bsohc1.jpg


#58 northwestern

northwestern
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:stád
  • Silnik:2,2
  • Wersja:EX
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:32, 08.06.2015

Witam panowie, nie wiem czy już rozwiązaliście problem z kontrolką VSA w Hani. Miałem identyczny problem spowodowany usunięciem błędu związanego z niskim napięciem w ukłądzie ABS. To nawet nie był błąd tylko komunikat i po skasowaniu zaczęły się problemy. Czytałem dużo, pytałem, mówiono mi że moduł abs i vsa padł, pompy itp. Okazało się że usunięta zostałą konfiguracja położenia czujnika kierownicy i wystarczy go ponownie zaprogramować by VSA i ABS zadziałał ponownie.
Procedura jest dosyć prosta, odnajdę te linki to zaraz umieszczę. Wszystko się programuje w trybie serwisowym auta.

Na razie znalazłem ten link i z niego korzystałem
http://www.tsxclub.c...morization.html
jest do akura ale sprawdziłęm to na swojej hani VII i zadziałało. Jeszcze podam link jak zrobić zworkę do złącza obd by wejść w tryb serwisowy auta i zaprogramować ten czujnik. Dzięki temu trybowi nie musimy podłączać HDI service. 100% działa bo kilka razy już programował to u siebie.


Tu mamy kody błędów:
http://www.obd-codes...le_codes/honda/
http://www.honda.gda...php?topic=275.0

Tu mam foto naszego złącza obd w hani:
http://alflash.com.ua/Honda/hDLC.gif

robimy "zwarcie" dla złącza 9i4 przekręcamy kluczyk i na wyświetlaczu pod zegarami mamy tryb serwisowy auta. Możemy zacząć zabawę z komputerem. Polecam najpierw odczytać kody czyli będzie nam mrugać ABS lub ikonka silnika w zależności w którym układzie mamy błędy mruganie długie i krótkie to "10" i "1" czyli sześć mrugnięć długich to 60 a pięć mrugnięć krótkich, szybkich to "5" i mamy nasz błąd 65.

Procedura kasowania błędów też jest prosta ale nie pamiętam jak potrzeba to zaraz poszukam dokładnego opisu.

Kasowanie błędów jest opisane w pierwszym linku ale dodam opis tutaj:
But few days ago I have fixed the problem myself without Dealer Scanner!
First of all you need to clear ABS errors (that is the main problem why i have failed earlier).

1) Jump pins 4 and 9.
2) Press and hold the brake pedal and switch on the ignition.
3) Wait for the ABS light to turn off and then remove your foot from the brake pedal.
4) Wait for the ABS light to turn on, then press and hold the brake pedal again.
5) ABS light should turn off, then remove your foot from the brake pedal.
6) Wait for two flashes of ABS light. If it flashes it means that errors are erased.

Check the errors (with the pins jumped) - just turn the ignition on, if ABS light does not flash, no errors are in memory.

Now the main part.

VSA neutral position setting

Do not touch the brake pedal anymore.

1) Jump pin 9 to chassis ground (I have used a bolt on a door hinge).
2) Turn the ignition on, after ABS light turns off, quickly press the "VSA off" button.
3) After ABS light turns on again, quickly press the "VSA off" button.
4) Now shoud be a lot of different blinks and fashes and all lights ABS, VSA and triangle should turn off. The problem's solved.
5) Open the beer bottle!

Dodam tylko tyle od siebie że byłem zdesperowany jak miałem te błędy i w salonie honda chcieli mnie skasować kupe kasy za to, oczywiście na rozmowie wstępnej naopowiadali mi że padły czujniki it. umówiłem się nawet na naprawę ale jak doszedłem co i jak to zrobić samemu to potem pojechałem do nich i powiedziałem im że zrobiłem to sam, zrobili wielkie oczy. Powiedziałem im co było i jak to zrobiłem to przyznali mi z uśmiechem że tak to się robi i oni podobnie by to w 5 minut zrobili.

Życzę szczęścia i dużo cierpliwość bo będzie potrzebna. Ważne są mili sekundy wykonywania tych operacji zgrania pedału hamowania z mryganiem na tablicy zegarów tak samo z programowaniem VSA ważne jest wstrzelić się w odpowiednim momencie przyciskiem VSA w mrugania itp. NA 100% nie dacie rady zrobić tego za pierwszym razem ale można to robić bez problemu aż do skutku.

Jeśli coś to tak dla "opornych" mogę się pokusić o zrobienie filmiku na mojej hani. Rozprogramuje komputer i potem zaprogramuje czujniki.

Witam

Od jakiegos czasu borykam sie z problemem hamulcow w moim 2,2 ctdi tourerze z 2006r.. Rok temu,po przyjezdzie z dosc krotkiej trasy, zauwazylem ze tylne prawe kolo dosc mocno sie zgrzalo i czulem przypalone klocki.Pojechalem do warsztatu,diagnoza- jeden z tloczkow z tylu po prawej sie zapiekl.Pojechalem do warsztatu gdzie po rozebraniu tloczka i przeczyszczeniu,zalozyli go z powrotem.Po wyjechaniu z warsztatu,nie ujechalem moze 3 km -VSA zapalilo sie a pedal hamulca wpdal prawie w podloge.A ze jechalem z zona, to jeszcze ja mialem na karku :diabelgrin: . Jakos dojechalem z powrotem do tego samego warsztatu gdzie pokiwali tylko glowami,stwierdzili oczywiste ze plyn ucieka z tloczka i trzeba wymienic na nowy,tak tez zrobili. Na drugi dzien przy odbieraniu samochodu, zauwazylem ze VSA dalej sie pali na desce.Po podlaczeniu kompa wykasowali blad a ja pojechalem do domu.Musze przyznac ze krotko po tym incydencie,zauwarzylem ze hamulce sa coraz slabsze. 

Jakis czas temu podczas jazdy z pracy do domu,uslyszalem ze klocki sie koncza z tylu.Nie bylo by w tym nic dziwnego gdyby nie fakt ze wymienialem komplet podczas wymiany tego felernego tloczka i przebiego ok 3000 od tego czasu.Okazalo sie ze klocek lewy tyl byl calkowicie zjechany a tarcza wygladala jakby zuzywala sie tylko na 30% powierzchni calej tarczy .Klocek byl rowniez nierowno starty.

Pojechalem do warsztatu,wymienili tarcze i klocki i powiedzieli ze klocki sie dotra po x000 przebiegu.Z gory powiem,ze poprawy jakosci po wymianie nie zauwarzylem.Hamulec dalej byl, nie taki, jaki byc powinien,dosc twardy lecz droga hamowania jest dluzsza.Zwlaszcza przy dojezdzaniu do swiatel czuje ze musze kombimowac (puszczac lub dodawac) z pozycja hamulca (przedtem tak nie mialem). A ABS dosc latwo mozna zalaczyc, nawet na suchej nawierzchni. Na dodatek nowy komplet tarcz i klockow rowniez nierowno sie zuzywa:bojesie:  Wymienili widoczne rzeczy, natomiast przyczyny juz nie :zakaz: . Wymienilem rowniez jarzmo,myslac ze byc moze jest krzywe, ale dalej to samo.

Trafilem na Wasz post o VSA i sprobowalem dzis pokombinowac i zobaczyc czy to moze miec wplyw  na moje hamulce,nierowne rozprowadzanie cisnienia do kol (czego efektem jest nierowne zluzycie z tylu-lewa strona). Zmostowalem 4 z 9 i wyskoczyl mi mrugajacy ABS kod 65.Wykasowalem go tak jak opisywaliscie,natomiast nie moglem skalibrowac VSA.Podlaczylem kabel pod zlacze nr 9 i do sruby zawiasu.Wlaczylem zaplon i generalnie wszystko wylgladalo jakbym nie zrobil zadnego podlaczenia (mostkowania).Po zgasnieciu ABS wcisnalem VSA  Off button ale ABS juz sie nie pojawil z powrotem, jak mowi instrukcja. Ogolnie swietna robote robicie panowie pokazujac ze mozna samemu problemy rozwiazywac i chwala Wam za to. 

Ja juz dosc dlugo paluje sie z moimi hamulcam i dalej lipa.W dodatku ciezko o dobrego fachowca w moim rejonie.

Troche sie rozpisalem,ale chcialem w miare nakreslic sytuacje.

 

Dodam jeszcze,ze kod 65 ktory wykasowalem,prawdopodobnie nawiazuje do niskiego poziomu plynu hamulcowego.Plyn byl sprawdzany wielokrotnie przy odpowietrzaniu kol.


Użytkownik northwestern edytował ten post 18:45, 08.06.2015

  • 0

#59 Pawel T

Pawel T
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Berlin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:14, 09.06.2015

Witam panowie, nie wiem czy już rozwiązaliście problem z kontrolką VSA w Hani. Miałem identyczny problem spowodowany usunięciem błędu związanego z niskim napięciem w ukłądzie ABS. To nawet nie był błąd tylko komunikat i po skasowaniu zaczęły się problemy. Czytałem dużo, pytałem, mówiono mi że moduł abs i vsa padł, pompy itp. Okazało się że usunięta zostałą konfiguracja położenia czujnika kierownicy i wystarczy go ponownie zaprogramować by VSA i ABS zadziałał ponownie.
Procedura jest dosyć prosta, odnajdę te linki to zaraz umieszczę. Wszystko się programuje w trybie serwisowym auta.

Na razie znalazłem ten link i z niego korzystałem
http://www.tsxclub.c...morization.html
jest do akura ale sprawdziłęm to na swojej hani VII i zadziałało. Jeszcze podam link jak zrobić zworkę do złącza obd by wejść w tryb serwisowy auta i zaprogramować ten czujnik. Dzięki temu trybowi nie musimy podłączać HDI service. 100% działa bo kilka razy już programował to u siebie.


Tu mamy kody błędów:
http://www.obd-codes...le_codes/honda/
http://www.honda.gda...php?topic=275.0

Tu mam foto naszego złącza obd w hani:
http://alflash.com.ua/Honda/hDLC.gif

robimy "zwarcie" dla złącza 9i4 przekręcamy kluczyk i na wyświetlaczu pod zegarami mamy tryb serwisowy auta. Możemy zacząć zabawę z komputerem. Polecam najpierw odczytać kody czyli będzie nam mrugać ABS lub ikonka silnika w zależności w którym układzie mamy błędy mruganie długie i krótkie to "10" i "1" czyli sześć mrugnięć długich to 60 a pięć mrugnięć krótkich, szybkich to "5" i mamy nasz błąd 65.

Procedura kasowania błędów też jest prosta ale nie pamiętam jak potrzeba to zaraz poszukam dokładnego opisu.

Kasowanie błędów jest opisane w pierwszym linku ale dodam opis tutaj:
But few days ago I have fixed the problem myself without Dealer Scanner!
First of all you need to clear ABS errors (that is the main problem why i have failed earlier).

1) Jump pins 4 and 9.
2) Press and hold the brake pedal and switch on the ignition.
3) Wait for the ABS light to turn off and then remove your foot from the brake pedal.
4) Wait for the ABS light to turn on, then press and hold the brake pedal again.
5) ABS light should turn off, then remove your foot from the brake pedal.
6) Wait for two flashes of ABS light. If it flashes it means that errors are erased.

Check the errors (with the pins jumped) - just turn the ignition on, if ABS light does not flash, no errors are in memory.

Now the main part.

VSA neutral position setting

Do not touch the brake pedal anymore.

1) Jump pin 9 to chassis ground (I have used a bolt on a door hinge).
2) Turn the ignition on, after ABS light turns off, quickly press the "VSA off" button.
3) After ABS light turns on again, quickly press the "VSA off" button.
4) Now shoud be a lot of different blinks and fashes and all lights ABS, VSA and triangle should turn off. The problem's solved.
5) Open the beer bottle!

Dodam tylko tyle od siebie że byłem zdesperowany jak miałem te błędy i w salonie honda chcieli mnie skasować kupe kasy za to, oczywiście na rozmowie wstępnej naopowiadali mi że padły czujniki it. umówiłem się nawet na naprawę ale jak doszedłem co i jak to zrobić samemu to potem pojechałem do nich i powiedziałem im że zrobiłem to sam, zrobili wielkie oczy. Powiedziałem im co było i jak to zrobiłem to przyznali mi z uśmiechem że tak to się robi i oni podobnie by to w 5 minut zrobili.

Życzę szczęścia i dużo cierpliwość bo będzie potrzebna. Ważne są mili sekundy wykonywania tych operacji zgrania pedału hamowania z mryganiem na tablicy zegarów tak samo z programowaniem VSA ważne jest wstrzelić się w odpowiednim momencie przyciskiem VSA w mrugania itp. NA 100% nie dacie rady zrobić tego za pierwszym razem ale można to robić bez problemu aż do skutku.

Jeśli coś to tak dla "opornych" mogę się pokusić o zrobienie filmiku na mojej hani. Rozprogramuje komputer i potem zaprogramuje czujniki.

Miałem ten sam problem, świecł się trójkąt z wykrzyknikiem i VSA. Zrobiłem jak kolega napisał i wszystko zniknęło. Dzięki wielkie!


  • 0

#60 northwestern

northwestern
  • Nowy
  • 8 postów
  • Skąd:stád
  • Silnik:2,2
  • Wersja:EX
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:54, 10.06.2015

Udalo mi sie dzis ustawic neutralna pozycje VSA jednak pedal hamulca jaki byl taki jest,nadal kiepski.Byc moze,ze modulator jest do wymiany,gdzies juz gdzies widzialem opinie,ze jesli przy kodzie ABS- 65 (niski pozim plynu) plyn jest w  normie,moze to swiadczyc o usterce modulatora.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq