Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

VSA-problem

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
171 odpowiedzi w tym temacie

#16 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:00, 26.10.2013

Czesc chłopaki, potrzebuje kupic pompę abs

Jeżeli będzie taka sama jak od pb 2.0/2.4 to posiadam taką pasującą do polifta.
Ps.nie sugeruj się oznaczeniami (przerabiałem to) będzie pasować.
  • 0

#17 asasellon

asasellon
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:telford
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:26, 27.10.2013

witam mam podobny problem.u mnie zaczelo sie troche inaczej najpierw mialem cieknaca maglownice ,ktora wymienilem u polskich mechanikow.na drugi dzien zapilila mi sie kontrolka vsa i wykrzyknik po sprawdzeniu kompem wyszedl blad66-1 brake preasure sensor.Dodam ze wczesniej nie mialem z tym zadnych problemow kontrolki nigdy sie nie zapalaly i teraz nie wiem czy mechanicy cos spaprali czy po prostu sie stalo samo z siebie. wymiana modulu mnie przeraza bo za ta samo cene kupilem cale auto prosze o pomoc.
  • 0

#18 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:41, 27.10.2013

wymiana modulu mnie przeraza bo za ta samo cene kupilem cale auto

Co masz na myśli "moduł" bo jeżeli chodzi o pompę ABS to ona kosztuje sporo mniej niż całe auto ;-)
  • 0

#19 asasellon

asasellon
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:telford
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:39, 28.10.2013

chodzi o modulator systemu VSA. Dodam jescze ze autem jezdzilem pol roku i nic sie nie dzialo do czasu wymiany maglownicy.
  • 0

#20 pomier

pomier
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Płock / Sierpc
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 14:39, 03.11.2013

Witam panowie, nie wiem czy już rozwiązaliście problem z kontrolką VSA w Hani. Miałem identyczny problem spowodowany usunięciem błędu związanego z niskim napięciem w ukłądzie ABS. To nawet nie był błąd tylko komunikat i po skasowaniu zaczęły się problemy. Czytałem dużo, pytałem, mówiono mi że moduł abs i vsa padł, pompy itp. Okazało się że usunięta zostałą konfiguracja położenia czujnika kierownicy i wystarczy go ponownie zaprogramować by VSA i ABS zadziałał ponownie.
Procedura jest dosyć prosta, odnajdę te linki to zaraz umieszczę. Wszystko się programuje w trybie serwisowym auta.

Na razie znalazłem ten link i z niego korzystałem
http://www.tsxclub.c...morization.html
jest do akura ale sprawdziłęm to na swojej hani VII i zadziałało. Jeszcze podam link jak zrobić zworkę do złącza obd by wejść w tryb serwisowy auta i zaprogramować ten czujnik. Dzięki temu trybowi nie musimy podłączać HDI service. 100% działa bo kilka razy już programował to u siebie.


Tu mamy kody błędów:
http://www.obd-codes...le_codes/honda/
http://www.honda.gda...php?topic=275.0

Tu mam foto naszego złącza obd w hani:
http://alflash.com.ua/Honda/hDLC.gif

robimy "zwarcie" dla złącza 9i4 przekręcamy kluczyk i na wyświetlaczu pod zegarami mamy tryb serwisowy auta. Możemy zacząć zabawę z komputerem. Polecam najpierw odczytać kody czyli będzie nam mrugać ABS lub ikonka silnika w zależności w którym układzie mamy błędy mruganie długie i krótkie to "10" i "1" czyli sześć mrugnięć długich to 60 a pięć mrugnięć krótkich, szybkich to "5" i mamy nasz błąd 65.

Procedura kasowania błędów też jest prosta ale nie pamiętam jak potrzeba to zaraz poszukam dokładnego opisu.

Kasowanie błędów jest opisane w pierwszym linku ale dodam opis tutaj:
But few days ago I have fixed the problem myself without Dealer Scanner!
First of all you need to clear ABS errors (that is the main problem why i have failed earlier).

1) Jump pins 4 and 9.
2) Press and hold the brake pedal and switch on the ignition.
3) Wait for the ABS light to turn off and then remove your foot from the brake pedal.
4) Wait for the ABS light to turn on, then press and hold the brake pedal again.
5) ABS light should turn off, then remove your foot from the brake pedal.
6) Wait for two flashes of ABS light. If it flashes it means that errors are erased.

Check the errors (with the pins jumped) - just turn the ignition on, if ABS light does not flash, no errors are in memory.

Now the main part.

VSA neutral position setting

Do not touch the brake pedal anymore.

1) Jump pin 9 to chassis ground (I have used a bolt on a door hinge).
2) Turn the ignition on, after ABS light turns off, quickly press the "VSA off" button.
3) After ABS light turns on again, quickly press the "VSA off" button.
4) Now shoud be a lot of different blinks and fashes and all lights ABS, VSA and triangle should turn off. The problem's solved.
5) Open the beer bottle!

Dodam tylko tyle od siebie że byłem zdesperowany jak miałem te błędy i w salonie honda chcieli mnie skasować kupe kasy za to, oczywiście na rozmowie wstępnej naopowiadali mi że padły czujniki it. umówiłem się nawet na naprawę ale jak doszedłem co i jak to zrobić samemu to potem pojechałem do nich i powiedziałem im że zrobiłem to sam, zrobili wielkie oczy. Powiedziałem im co było i jak to zrobiłem to przyznali mi z uśmiechem że tak to się robi i oni podobnie by to w 5 minut zrobili.

Życzę szczęścia i dużo cierpliwość bo będzie potrzebna. Ważne są mili sekundy wykonywania tych operacji zgrania pedału hamowania z mryganiem na tablicy zegarów tak samo z programowaniem VSA ważne jest wstrzelić się w odpowiednim momencie przyciskiem VSA w mrugania itp. NA 100% nie dacie rady zrobić tego za pierwszym razem ale można to robić bez problemu aż do skutku.

Jeśli coś to tak dla "opornych" mogę się pokusić o zrobienie filmiku na mojej hani. Rozprogramuje komputer i potem zaprogramuje czujniki.
  • 0

#21 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • Skąd:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 14:42, 03.11.2013

Witam panowie, nie wiem czy już rozwiązaliście problem z kontrolką VSA w Hani. Miałem identyczny problem spowodowany usunięciem błędu związanego z niskim napięciem w ukłądzie ABS. To nawet nie był błąd tylko komunikat i po skasowaniu zaczęły się problemy. Czytałem dużo, pytałem, mówiono mi że moduł abs i vsa padł, pompy itp. Okazało się że usunięta zostałą konfiguracja położenia czujnika kierownicy i wystarczy go ponownie zaprogramować by VSA i ABS zadziałał ponownie.
Procedura jest dosyć prosta, odnajdę te linki to zaraz umieszczę. Wszystko się programuje w trybie serwisowym auta.

ciekawe, napewo rozwiazalo by to wiele kosztownych problemow, czekamy na linki :ok
  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft


#22 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 07:15, 04.11.2013

:arrow: Taka ciekawostka http://www.accordklu...pic.php?t=43688
  • 0

#23 pomier

pomier
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:Płock / Sierpc
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 07:54, 04.11.2013

Witam, tak problem podobny i też takie rozwiązanie tylko jedna bardzo ważna uwaga, w accordzie robimy zworkę w złączu OBD pomiędzy pinami 9 i 4 a pod tym podanym linkiem robili zwarcie na 4 i 5. Nie wiem co się stanie jak zrobimy tak. Ja zawsze podpinam 9 i 4 i mam tryb serwisowy auta.

Ale ten opis jest w 100% ok tylko omijamy podłączenie HDS hondy.

Zapamiętanie położenia neutralnego czujnika VSA
UWAGA: Nie wciskać pedału hamulca.
1. Ustawić samochód na równej nawierzchni.
2. Gdy zapłon jest wyłączony, podłączyć tester HDS do 16-stykowego złącza diagnostycznego (DLC) (A), znajdującego się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
3. Podłączyć zworę serwisową (SCS) do masy za pomocą HDS. (zwierasz 4 i 9 na obd2)
4. Włączyć zapłon przy zwolnionym wyłączniku pozycji pedału hamulca.
5. Kontrolka ABS włączy się na 2 sekundy i wyłączy się.
6. Po zgaśnięciu kontrolki ABS jednokrotnie nacisnąć i zwolnić wyłącznik VSA w ciągu pół sekundy.
7. Po zapaleniu się kontrolki ABS jednokrotnie nacisnąć i zwolnić wyłącznik VSA w ciągu pół sekundy.
8. Kontrolka aktywacji VSA mignie dwa razy i zgaśnie w ciągu jednej sekundy, następnie system zakończy zapamiętywanie położenia neutralnego czujnika VSA.
9. Wyłączenie się kontrolki ABS, kontrolki układu VSA i kontrolki aktywacji VSA oznacza koniec zapamiętywania. Jeżeli kontrolki nie gasną, należy ponownie wykonać podane czynności.
10. Wyłączyć zapłon i odłączyć tester HDS od 16-stykowego złącza DLC.

Pozdrawiam
  • 0

#24 asasellon

asasellon
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:telford
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:35, 13.01.2014

witam wszystkich chcialbym jescze sie zapytac czy da sie ustawic polozenie neutralne czujnika vsa za pomoca komputera uniwersalnego a nie hds ?
  • 0

#25 eric70

eric70
  • Forumowicz
  • 208 postów
  • Skąd:Szczecin/Irlandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport GT euroR bodykit
  • KM:174KM-391Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan (kolor czarna perła B92P)
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 11:08, 24.01.2014

Hej!.Ostatnio coraz częściej zapala mi się kontrolka VSA z wykrzyknikiem i nie da się wyłączyć przyciskiem pod kierownicą ale tylko wtedy gdy auto postoi kilka godzin na mrozie.Czasem ponowne uruchomienie silnika restartuje ten komunikat VSA a czsem zostaje na dłużej.Gdzies wyczytałem że moze trzeba by uzupełnić płyn chamulcowy i wymienić klocki...Przed mrozami gdy jeszce jeżdziłem na letnich kapciach to VSA czasem gdy w zakręt wjechałem za szybko wówczas działał bez zarzutu przychamuwowując jedno z kół...Pewnie teraz gdy zejdę do garazu gdzie jest +7stC i uruchomie Hankę wszystko będzie ok...
  • 0

#26 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 19:46, 29.01.2014

Diagnostyka ABS- czyli zwierasz 4 i 9 i liczysz mrugania...


  • -1

#27 Nethron

Nethron
  • Forumowicz
  • 149 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:29, 23.02.2014

Witam,

 

ja mialem taki sam problem. Swieci sie wykrzyknik i VSA. Spialem 4 i 9 i wyblyskalo mi blad 84. Myslalem ze trzeba nowy czujnik czy pompe ABS ale nic podobnego. Wystarczylo skasowac blad i skalibrowac na nowo czujnik. Ja zaczalem najpierw od kalibracji ale potem doczytalem ze najpier trzeba skasowac blad. Zadzialalo i teraz moge sie cieszyc jazda bez wnerwiajacych zoltych lampek :)


  • -1

#28 szaman

szaman
  • Forumowicz
  • 41 postów
  • Skąd:Horyszów, Zamość
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Executive +
  • KM:190 +
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:48, 06.03.2014

Witam

 

Ja mam troszkę inną historie wymieniłem tarcze klocki i płyn hamulcowy. Odpowietrzyłem układ ale co zauwazyłęm pedał leci mi teraz w podłoge  zapala mi sie VSA i wykrzyknik.

Czy to jest to samo co opisujecie wyżej?


  • -1

Moja LALA http://www.accordklu...amanowa-hancia/

 

Używam sarkazmu bo strzelanie do idiotów jest zabronione!


#29 veeyoo

veeyoo
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:10, 02.05.2014

  Witam wszystkich zainteresowanych.

  Na początek mała sugestia dla wszystkich forumowiczów, czytajcie posty od deski do deski, uważnie.  Zaoszczędzi to wam stresu.

Mój problem był podobny do wcześniej opisanych, zastanawiałem się nawet czy jest sens rozpisywać się o tym samym. Doszedłem do wniosku, że tak ,po trosze ku przestrodze przed przypadkowymi elektromechanikami, a po trosze ku uwiarygodnieniu tego co można tu wyczytać.

   Trzy tygodnie temu zapaliła mi się "choinka" trójkąt, VSA, ABS. No to mamy problem, pomyślałem. Pierwsze kroki - internet , ale możliwości przyczyn było sporo. Pomyślałem, diagnostyka, chociażby ze względu na ABS-y , są cztery po co grzebać we wszystkich. Podjechałem do elektromechanika szybko ustalił , ze to tylni lewy ABS zaproponował zakup nowego i wymianę . Wszystko za 230zł , diagnostyka + czujnik+wymiana. OK. niby dużo niby mało nie w tym rzecz. Gdy już zakupił czujnik zadzwonił żebym przyjechał. Dopiero wtedy podniósł auto i tak naprawdę dopiero okazało się co jest grane, urwany kabelek przy kostce, po co nowy czujnik. 

 No ,ale skoro już go kupił niech wymienia , chwilka pracy i gotowe. Podłączył kompa i powiedział ze błędy same się skasowały. 

- OK. a ten trójkąt,- zapytałem

- on sam zgaśnie jak trochę pojeździsz.

 No, to pojeździłem, kilka set metrów, może mniej. Wywaliło VSA. Dojechałem do domu, zadzwoniłem znowu niech patrzy dalej , kazał przyjechać następnego dnia, pojechałem. Podłączał różne sprzęty , dwa komputery i nic. jedyne co ustalił to , to, że mam walnięty czujnik kąta skrętu i nie da się go skalibrować. Powiedział że musi rozebrać  konsole kierownicy i dostać się do czujnika i pogrzebać w nim. tyle ,że nie ma teraz czasu i , że zrobimy to w przyszłym tygodniu.

 Teraz ,to mi zapalił się trójkąt z wykrzyknikiem , ale w głowie. Jeszcze raz do neta, no i znalazłem was, ale czy czujnik kąta skrętu jak mówił elektromechanik to ,to samo co neutralne położenie czujnika VSA. No i jeśli faktycznie to błąd 84 to skąd się wziął skoro walnięty był abs.

 Zdecydowałem się zabrać za to samemu, oczywiście po tutejszej lekturze. Tym bardziej , że potwierdził to kolejny mechanik .

 Zrobiłem zworke spinaczem,( a raczej dwie pineski i kabelek- nic innego nie miałem pod ręką) i zabrałem się za neutralne położenie, nic nie wychodzi , raz , drugi, trzeci, i nic . przecież mechanik mówił ,że błędy pokasowane. O co chodzi. Nagle przebłysk ,skoro mruga 84 ,to widzi błędy , których ma nie widzieć. Więc, najpierw skasuj błędy.  ( ja tego nie  zrobiłem i były nerwy) a dopiero później ustawiaj neutralne położenie czujnika VSA wszystko banalnie proste. Dokładnie tak jak opisują to wyżej.

 

Błędów nie ma, sprawdziłem spinaczem, nie ma choinki i nerwów też nie ma. Tylko banan na twarzy.


  • 0

#30 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 12:22, 06.05.2014

Jeszcze raz do neta, no i znalazłem was, ale czy czujnik kąta skrętu jak mówił elektromechanik to ,to samo co neutralne położenie czujnika VSA. No i jeśli faktycznie to błąd 84 to skąd się wziął skoro walnięty był abs.

 

W piaście jest jeden czujnik dający informację o obracaniu się koła. Informacja z czterech czujników jest wykorzystywana do systemu ABS i systemu VSA.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq