Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Sprawdzenie lewego powietrza - chyba bierze lewe powietrze


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 przemo1983

przemo1983
  • Forumowicz
  • 165 postów
  • Skąd:Zielona Góra
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:19, 01.09.2013

Zrobilem przed chwila nastepujacy test... wyciagnalem filtr powietrza, zostawilem rure dolotowa do przepustnicy i ja zakrylem reka oraz grubym kartonem.
Tutaj zdjecie, ktora rure zatykalem.
Dołączona grafika

Rezultat: auto nie zgaslo.
Owszem, obroty spadly gwaltownie, reke/karton masakrycznie zassala rura, prawie nie moglem jej/tego oderwac, ale auto nie zgaslo. Silnik pracowal "normalnie". Nie szarpalo nim, tylko oborty byly bardzo niskie.

Czy to moze zonaczac, ze autko bierze lewe powietrze?
Czy zle test przeprowadzilem?
Dodam ze testowalem, to od razu po zapaleniu silnika po calej nocce, wiec obroty byly w okolicach 1400.

Jesli to faktycznie lewe powietrze, to czego uzyc do sprawdzania dalej?
Chce wziac jakis spray i zaczac psykac w okolicach przepustnicy, kolektora dolotowego, itp, itd w poszukiwaniu dziury.
  • 0

#2 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 17:37, 01.09.2013

Jesli jesteś pewien, że bierze lewe, to dziury raczej nie będzie, skrec na nowo wszystkie obejmy i przetrzyj mokra szmatka powierzchnie łączenia, a jak nie pomoże to uszczelka pod przepustnicą...
  • 0

#3 Aero87

Aero87
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Podlasie/BHA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:27, 03.09.2013

break clenerem spryskuj połączenia kolektor/głowica i inne pierdoły tj. wężyki podciśnienia a na początek najlepiej optycznie sprawdz czy żaden nie jest przełamany, nie spadł z króćca.

Przy psiukaniu jeśli obroty auta wzrosną chwilowo to bedzie znaczyło że środek ze spraya przedostał się do kolektora ssącego.
Jeśli auto nie gaśnie Ci z tym kartonikiem możesz zastosowac dwie metody na raz (nieszczelnością bedzie ssało wiecej powietrza i zassie wiecej spraya co za tym idzie szybciej zdiagnozujesz nieszczelność)
  • 0
Vin Diesel says, "VTEC just kicked in, yo!"

#4 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 10:47, 05.09.2013

Koledzy a czy wy znacie budowę układu dolotowego w k20 ?? Przy zamkniętej 100% przepustnicy otwiera się zaworek IAC regulujący wolne obroty. Zobaczcie gdzie idzie rurka za przepustnicą .....
  • 0

#5 seiko

seiko
  • Forumowicz
  • 470 postów
  • Skąd:południe
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:02, 09.02.2014

temat troche stary, ale napiszę... bo sam sie ostatnio zdziwiłem jak sobie postanowiłem profilaktycznie przeczyścić przepustnicę, egr-a i zawór wolnych obrotów ( IAC), i się okazało, że iac nie ma.  egr był w sumie czysty i zdecydowanie nie wymagał czyszczenia, za to przepustnicy się przydało.  u kolegi przemo1983 jest elektroniczna przepustnica, która to ona sama reguluje wolne obroty.  A jesli ta rura gumowa była szczelnie zatkana, to wydaje mi się, że silnik zdecydowanie powinien zgasnać.  nie ma innej opcji, bo nie ma skąd brać powietrza, jeśli nie ma nieszczelności.  Więc musi takowa być.

A rurka za przepustnicą do zdaje się podciśnienie do serva hamulcowego.


Użytkownik seiko edytował ten post 13:04, 09.02.2014

  • 0

#6 TaryfiX

TaryfiX
  • Forumowicz
  • 819 postów
  • Skąd:BMTH
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex+
  • KM:Nieokiełznana
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:52, 22.02.2014

przemo1983 spróbuj lecąc dalej analogicznie:

1) zdejmij rurę dolotową i zakryj kartonem przepustnicę - zgaśnie to masz nieszczelność w rurze gdzieś

nie zgaśnie to:

 

2) spryskaj tym cleanerem prepustnicę (tam gdzie masz uszczelkę) i zobacz co sie stanie jak nic to:

 

3) spryskaj cleanerem kolektor dolotowy i patrz jak dalej nic to puntk 4

 

4) spryskaj EGR Plate (raczej na to stawiam bo czyściłeś to) i zobacz

 

więcej pomysłów nie mam bo dalej to masz już tylko wtryski


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq