Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Czy wszystkie Accordy 6 gen. mają ocynk?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Virus1982

Virus1982
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Kalisz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:36, 31.08.2013

Witam. Zaczynam rozglądać się za Accordem 6 generacji i gdzieś wyczytałem, że te modele mają ocynkowaną blachę. Jednak nie zostało to opisane dokładnie czy wszystkie itd. W związku z tym chciałbym od was uzyskać taką informację. Z góry dzięki za odpowiedzi.
  • 0

#2 putynek

putynek
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:szczecin
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:05, 31.08.2013

Honda nigdy nie cynkowala blach, niestety dla nas.
  • 0

#3 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 15:27, 31.08.2013

Generalnie to przyjęło się nazywać ocynkiem zabezpieczenie antykorozyjne, niestety niewiele nawet najnowszych aut posiada prawdziwie ocynkowane blachy, zazwyczaj jest to zabezpieczenie w inny sposób preparatami izolującymi tlen i wilgoć od blachy właściwej. Ocynk w zasadzie nie jest taki różowy, bo potrafi ładnie odprysnąć z lakierem i wtedy wychodzi goła blacha. A wracając do Accordów to mają jakieś tam zabezpieczenie, ale ocynk to nie jest ;)
  • 0

#4 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:47, 31.08.2013

Generalnie to przyjęło się nazywać ocynkiem zabezpieczenie antykorozyjne, niestety niewiele nawet najnowszych aut posiada prawdziwie ocynkowane blachy, zazwyczaj jest to zabezpieczenie w inny sposób preparatami izolującymi tlen i wilgoć od blachy właściwej. Ocynk w zasadzie nie jest taki różowy, bo potrafi ładnie odprysnąć z lakierem i wtedy wychodzi goła blacha. A wracając do Accordów to mają jakieś tam zabezpieczenie, ale ocynk to nie jest ;)

Bez przesady...jest wielu producentow stosujacych cynkowanie galwaniczne blach...grupa VAG,PSA,Volvo,Saab,Opel,Renault,
grupa Fiata,BMW,Mercedes...i wiecej nie pamietam :mrgreen: .
Zapomnialem o Porsche :k ...cynkuje swoje blachy metoda ogniowa...nawet 20 letnie auta sa bez rdzy.
Japonce swoje blachy najprawdopodobniej fosforanuja...tego procesu na blasze nie widac :mrgreen:
Co do utleniajacego sie ocynku...to masz calkowita racje.Czesto widuje takie przypadki w grupie VAG.
  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#5 Virus1982

Virus1982
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Kalisz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:24, 31.08.2013

Honda nigdy nie cynkowala blach, niestety dla nas.

Ale jednak coś w Accordzie musiało chyba zostać poprawione, bo wydaje mi się, że trudniej znaleźć rude. Od jakiegoś czasu przyglądam się różnym z tych roczników, zwracam uwagę na spotkane gdzieś po drodze i jeszcze rdzy nie widziałem. Ale równie dobrze to może być po prostu przypadek, że trafiam na takie sztuki.
  • 0

#6 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 20:42, 31.08.2013

Przeciez w vii a nawet w viii zdarza sie ruda po kilku latach zwlaszcza w profilach zamknietych, kolo szybera, przy szybach nie wspominajac o podwoziu. Mozna sie spodziewac ze beda wygladaly podobnie w wieku V genow. To juz chyba rzadziej mozna spotkac rude w iv genie.
  • 0

#7 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:25, 31.08.2013

mam 3-go accorda w 6 generacji (1999, 2001 i 2001) i żaden nie miał problemów z korozją. W obecnym zobaczyłem dosłownie jeden punkt 3x3mm na dachu ale podejrzewam, że może to być odprysk mechaniczny lub ptasie odchody zbyt długo tam żarły. Nie wiem jak oni (japońce a raczej brytyjczycy bo tam się 6 gena produkowało) to zrobili ale wg mnie zabezpieczenie antykorozyjne jest ponad przeciętnie trwałe. acha przebieg 280kkm więc też nie symboliczny
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#8 p_rafal

p_rafal
  • Forumowicz
  • 360 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:01, 31.08.2013

mam 3-go accorda w 6 generacji (1999, 2001 i 2001) i żaden nie miał problemów z korozją. W obecnym zobaczyłem dosłownie jeden punkt 3x3mm na dachu ale podejrzewam, że może to być odprysk mechaniczny lub ptasie odchody zbyt długo tam żarły. Nie wiem jak oni (japońce a raczej brytyjczycy bo tam się 6 gena produkowało) to zrobili ale wg mnie zabezpieczenie antykorozyjne jest ponad przeciętnie trwałe. acha przebieg 280kkm więc też nie symboliczny


Jestem w trakcie czyszczenia podwozia do konserwacji. Mam 1-szego accord 6 generacji 99r (230tys). Był puknięty lekko w tył, ale tu gdzie był puknięty nie ma rdzy. Nadkola z tyłu niezbyt ładne są delikatnie mówiąc, okolice wlewu paliwa po zdjęciu plastikowej osłony na przewód do tankowania i odpowietrznik + jak wydrzesz kit którym żółtki zapaćkali spawy możesz znaleźć sporo rudej kury

Powierzchowna korozja to nic, tez mogę powiedzieć że jej nie mam, za to od środka... hmm. Tu już inna bajka :mrgreen:
  • 0

#9 sebo8989

sebo8989
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:dolnyśląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:18, 02.09.2013

poprostu ruda boi się Hani :D ot cały sekret :D
  • 0

#10 Virus1982

Virus1982
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Kalisz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:46, 02.09.2013

poprostu ruda boi się Hani :D ot cały sekret :D

Fajnie by było. niestety jest odwrotnie :]
  • 0

#11 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:58, 02.09.2013

poprostu ruda boi się Hani :D ot cały sekret :D

Fajnie by było. niestety jest odwrotnie :]



uważam, że w 6 genie jest lepiej niż w 7 genie i skoro moje 12 letnie auto nie ma ognisk korozji (nie będę na siłę szukał pod zabezpieczeniem fabrycznym) to jest naprawdę nieźle
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#12 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:05, 02.09.2013

No niewątpliwie w VI była poprawa jakości zabezpieczenia blach, ale potem znowu coraz gorzej...
  • 0

#13 Virus1982

Virus1982
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Kalisz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:29, 03.09.2013

poprostu ruda boi się Hani :D ot cały sekret :D

Fajnie by było. niestety jest odwrotnie :]



uważam, że w 6 genie jest lepiej niż w 7 genie i skoro moje 12 letnie auto nie ma ognisk korozji (nie będę na siłę szukał pod zabezpieczeniem fabrycznym) to jest naprawdę nieźle

Miałem na myśli Hondy ogólnie. Ale wychodzi na to, że w 6 generacji Accorda faktycznie coś jest na rzeczy, bo zdanie znacznej części z was pokrywa się z moimi obserwacjami.
  • 0

#14 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 15:41, 03.09.2013

poprostu ruda boi się Hani :D ot cały sekret :D

Fajnie by było. niestety jest odwrotnie :]



uważam, że w 6 genie jest lepiej niż w 7 genie i skoro moje 12 letnie auto nie ma ognisk korozji (nie będę na siłę szukał pod zabezpieczeniem fabrycznym) to jest naprawdę nieźle

Miałem na myśli Hondy ogólnie. Ale wychodzi na to, że w 6 generacji Accorda faktycznie coś jest na rzeczy, bo zdanie znacznej części z was pokrywa się z moimi obserwacjami.


w civicach 5d rocznik 98 w górę korozja to bardzo poważny problem. szczególnie tylne błotniki, klapy bagażnika. ale tragedia to jest w nissanach almerach z podobnych i nowszych lat. tam żre całe auto, łącznie z dachem.
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#15 Virus1982

Virus1982
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Kalisz
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:24, 06.09.2013

poprostu ruda boi się Hani :D ot cały sekret :D

Fajnie by było. niestety jest odwrotnie :]



uważam, że w 6 genie jest lepiej niż w 7 genie i skoro moje 12 letnie auto nie ma ognisk korozji (nie będę na siłę szukał pod zabezpieczeniem fabrycznym) to jest naprawdę nieźle

Miałem na myśli Hondy ogólnie. Ale wychodzi na to, że w 6 generacji Accorda faktycznie coś jest na rzeczy, bo zdanie znacznej części z was pokrywa się z moimi obserwacjami.


w civicach 5d rocznik 98 w górę korozja to bardzo poważny problem. szczególnie tylne błotniki, klapy bagażnika. ale tragedia to jest w nissanach almerach z podobnych i nowszych lat. tam żre całe auto, łącznie z dachem.

We wcześniejszych Civic'ach lepiej nie było, nadkola to standard. Wiem, bo miałem Coupe V generacji i sam z tym walczyłem. O Almerach czytałem, że mają taki problem.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq