Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

zawór rozprężny klimatyzacji -- wyciągał ktoś to ustrojstwo

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 samba

samba
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Lublin
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:57, 21.08.2013

witam jak w temacie -- klima nie działa nie jest to nieszczelność tylko zawór nie trzyma ciśnienia :/
niestety dostęp do niego krótko mówią jest zły... znajduje się przy filtrze kabinowym
czy wymieniał ktoś u siebie ten zawór albo wie jak to zrobić czy muszę wyciągać całą nagrzewnice czy istnieje możliwość wykręcenia go np przez wentylator nadmuchu,
pozdrawiam i czekam na wszelkie propozycję... muszę to zrobić bo czarne auto i skóra w środku i przy 25C nie da się już wysiedzieć :/
  • 0

#2 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:48, 21.08.2013

a jak stwierdziłeś jego uszkodzenie?
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#3 samba

samba
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Lublin
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:35, 22.08.2013

brak różnicy ciśnienia po włączeniu klimatyzacji na 2 obiegach przed zaworem powinno być chyba coś koło 15 a za zaworem 5 czy jakoś tak, u mnie sprężarka chodzi ale gania czynnik w kółko i ciśnienie jest takie samo za i przed...
tak stwierdzili chłopaki na serwisie klimy
  • 0

#4 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:09, 22.08.2013

takie objawy są też jeśli kompresor jest uszkodzony i raczej jego bym obstawiał (niestety). Nie da się tak uszkodzić zaworu rozprężnego aby dawał pełen przepływ bo to po prostu dysza zwężająca. Może się ew trochę rozkalibrować ale prędzej się zapcha. Poza tym ciśnienia powinny być : niskie 2 ata wysokie 10-15 ata.

a żeby sprawdzić (tak chociaż mniej więcej) zawór rozprężny należy odłączyć przewody klimy w miejscu w którym wchodzą do przegrody (między komorą silnika a wnętrzem pojazdu) , przygotować sprężony gaz ok 5 ata (może być azot albo powietrze - tam nie ma osuszacza więc spoko o ew wilgoć) i podłączyć go do cieńszej rurki. Sprawny zawór będzie dawał wyraźny opór przepływu tzn ciśnienia będą różne na wejściu cieńszej i wyjściu tej grubszej rurki
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#5 samba

samba
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Lublin
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:56, 22.08.2013

no patrząc na dojście do zaworu, to uszkodzenie sprężarki to optymistyczne rozwiązanie, więc z tego co mówisz lepiej pojechać na inny warsztat i niech ktoś inny się wypowie... ale jak dla mnie powiało optymizmem :)
  • 0

#6 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:16, 22.08.2013

raczej bym się przedwcześnie nie cieszył. Jeżeli masz zatarty kompresor to jego wymiana nie rozwiąże sprawy. Wszystko zależy od tego w jakim stanie jest układ, tzn czy nie jest zabrudzony opiłkami i zanieczyszczonym olejem. Jeżeli by tak było poza wymianą kompresora trzeba by płukać układ, wymienić osuszacz i skraplacz (nie da się na 100% pewności przepłukać skraplacza). Więc koszty mogą być duże. Poza tym powinien to zrobić ktoś to to już kiedyś robił i wie o co chodzi. Myślę, że na początek rozpięcie układu i sprawdzenie jaki tam się wylewa olej da już dużą wiedzę. olej powinien być czysty w miarę przeźroczysty ew zielonkawy (uv) lub żółtawy bez zawiesiny
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#7 samba

samba
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Lublin
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:37, 22.08.2013

zostaje mi tylko oddać samochód do lepszego warsztatu, bo nie chciałbym robić tego na chwile
pozdrawiam i wielkie dzięki za naświetlenie całej sytuacji
  • 0

#8 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 19:52, 22.08.2013

nie ma sprawy. jakby co to śmiało pytaj na pw. dzięki :-)
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#9 samba

samba
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Lublin
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:49, 19.11.2014

widzę że zostawiłem temat bez zakończenia...

oczywiście wymiana sprężarki pomogła i do tej pory klima hula 


  • 0

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi.... naprawdę .... aż czasem ciężko ich wyprzedzić ....


#10 Paweł_P

Paweł_P
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:15, 08.06.2015

Cześć
Możesz się podzielić informacjami?

 

1. Czy wymieniałeś coś więcej oprócz sprężarki?

2. Robiłeś płukanie układu?

3. Czy miałeś jakieś objawy zanim przestała działać klima?(głośna praca rozszczelnienie)

4. Jaki był stan starej sprężarki? Czy widoczne oznaki zatarcia uszkodzenia zaworów?

5. Ogólnie jak wrażenia i czy nadal dzała?

 

Mam podobny przypadek. http://www.accordklu...94/#entry654922

Z góry dzięki za pomoc.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq