Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wałki

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 kamilsabala

kamilsabala
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:warka
  • Silnik:k24
  • Wersja:type S :)
  • KM:3..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 06:43, 21.08.2013

witam pisze z zapytaniem które wałki bedą lepsze w K24. Wałki od K24a3 czy od K20z4 civic typ r ? może wie ktoś coś na ten temat
  • 0

#2 krank

krank
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 10:54, 21.08.2013

Jaki masz teraz silnik, że chcesz wrzucać wałki z K24A3? Rozumiem, że to pomyłka i chodzi o wałki z K24A2 vs K20Z4?

Najlepiej wrzucić wałki od Acury TSX 2006 - 2008

Tu jest porównanie wałków z TSX 06+ vs wałki z K20Z3:
http://www.k20a.org/...ead.php?t=74491

Numery seryjne:

USDM Civic Si k20z3 camshafts
14110-RRB-A00 intake
14120-PRB-A01 exhaust

06+ TSX k24a2
14110-RBB-A00 intake
14120-RBB-000 exhaust

Wałki z FN2 i FD2 mają inne numery:
FN2
14110-RSP-G00
14120-RSP-G00
FD2
14110-PRC-020
14120-PRC-020

Wałki z K20Z3 i K20Z4 raczej niewiele się różnią, także najlepiej brać z TSX 06+.

W naszych K24A3 wałka wydechowego bym nie ruszał, zmieniłbym wałek dolotowy + VTC45 + strojenie i gitara jest.
  • 0

#3 kamilsabala

kamilsabala
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • Skąd:warka
  • Silnik:k24
  • Wersja:type S :)
  • KM:3..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:52, 21.08.2013

mam silniki k24a3 i teraz pytanie czy wałki od k20z4 bede lepsze ?
  • 0

#4 krank

krank
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:45, 21.08.2013

Na wałku dolotowy od FN2 na pewno poczujesz bardziej załączenie VTEC i pracę na krzywce o "większym" profilu (jest bardziej agresywniejsza od naszych w K24A3). Przełoży się to na moc maksymalną jaką chcesz osiągnąć. Bez przekładni VTC i strojenia to nie będzie miało sensu jednak.

Tu m.in. porównanie wałków od K24A2 i K20A2
http://www.hondata.c...tsx_engine.html

Jak widać wałek wydechowy w K24A2 jest lepszy i nie ma sensu go zmieniać.
  • 0

#5 A1

A1
  • Klubowicz
  • 155 postów
  • Skąd:Lviv
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:16, 21.08.2013

Dołączona grafika

[ Added: 2013-08-22, 13:40 ]
Ja zapytał na rosyjskim forum, dlaczego właściciele CTR FN2 K20Z4 zmieniać ich wałki na TSX06-08, i które wałki je lepsze: K24A3 VS K20Z4?


Dostałem taką odpowiedź:

Wał dolotowy ma średnie krzywka k24a3 więcej niż w Civica. Ale krzywka VTEC mniejsza niż Civica.

Wnioski: przy użyciu wałka z Civica zagubiony moc przy niskich i średnich obrotach silnika, ale na VTEC - rośnie.

Instaluje walki od TSX 06-08 na Accord K24A3 bo one trochę lepsze przy niskich obrotach silnika, a po VTEC lepsze na O.9 mm w porównaniu K24A3.

Instaluje walki od TSX 06-08 na CTR FN2 K20Z4 bo bardzo odczuwane brak mocy na niskich obrotach, a na VTEC traty będzie minimalne.



A moja opinia - masz zaprogramowany ECU na walki od K24A3 - na nich i treba jeździć. :-)
  • 0

#6 jacys

jacys
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:14, 22.08.2013

Czyli ECU od TSX'a tez trzeba by wsadzic ?

A jest moze walek do K24A3 ktory mialby krzywke VTEC zdecydowanie ostrzejsza ale zwykla taka jak OEM?
Myslalem swego czasu aby cos takiego zamontowac + obnizenie VTEC do 4,5 - 5 tys obrotow noi oczywiscie strojenie.

Co myslicie?
  • 0
Była 1.8 iS Jest K24

#7 krank

krank
  • Forumowicz
  • 49 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 17:33, 22.08.2013

KPro albo TSX 07-08 ECU + FlashPro. Kolega A1 w swoim temacie pięknie opisał tą drugą opcję.

Trzeba by sprawdzić wartości wzniosów krzywek i czasy otwarcia na wałkach Tody albo Spoona, ale cena ich zabija.
Dla mnie najlepszym rozwiązaniem są wałki od TSX 06+ z VTC50.
Na wałkach od FN2 jak napisał A1 stracimy w niskim i średnim zakresie obrotów, zyskamy tylko górę. Zresztą jak kto lubi. Ja wolę mieć lepszy moment obrotowy, niż piłować do odcinki.
Najważniejsza jest przekładnia VTC jeżeli chcemy zmieniać wałki.

Można zrobić wersję oszczędną i zmienić tylko przekładnię VTC + strojenie. Oczywiście poprzedzić to zmianą kolektora wydechowego + dolot. W linku, wrzuconym parę postów wyżej, który dotyczy tuningu K24A2 widać na wykresie ile daje samo zmienienie przekładni VTC przy pozostawieniu ori wałków.
  • 0

#8 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 17:11, 01.01.2021

A jak sie ma wałek k24z3 (acc 8gen k24)do tych z k24a2(tsx 06+)? Chodzi o ssące
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#9 jafa

jafa
  • Forumowicz
  • 58 postów
  • Skąd:Opole/Kluczbork
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:312KM / 311Nm N/A
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:20, 06.01.2021

Jezeli chcesz dół dobry to ładuj ssacy k24z3 a wydech zostawiasz k24a3. VTC 50 stopni i strojenie . Znam osobiscie ludzi co wkładali wałki z ep3 czy ufo i wracali do k24Z3 :)


  • 0

#10 PKO

PKO
  • Auto Roku 2020
  • 433 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:244 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan - CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:48, 06.01.2021

Tak jak Jafa pisze - mądrze mówi polać mu wódeczki :) 


  • 0

#11 accordmaniac

accordmaniac
  • Klubowicz
  • 234 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:160
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 12:45, 04.05.2022

Mały odkop - czy mogę wrzucić wałek z k24z3 do K24A3 i jeździć tym bez strojenia bezpiecznie dla silnika? Docelowo auto będzie wystrojone, ale najpierw chciałbym wrzucić resztę modów. Z tym że niedługo będę regulował zawory i chciałem przy okazji zmienić wałek. Vtc 50 już mam
  • 0

1987 Honda Accord CA5 - Lusty Liz / 1992 Honda Accord CB3 - Feisty Frankie
1997 Honda Accord CD7 - Slutty Sandy / 1999 Honda Accord CG2 - Booty Betty
2005 Honda Accord CL9 - Kinky Katie / Honda Accord CU3 - Dirty Diana

Honda S2000 AP1 - Naughty Nikki


#12 PKO

PKO
  • Auto Roku 2020
  • 433 postów
  • Skąd:Mazowieckie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:244 KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan - CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:33, 04.05.2022

Można
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq