Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Relingi dachowe - kto dokładał w swoim aucie - wskazówki.

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#46 crony

crony
  • Forumowicz
  • 237 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:46, 01.02.2018

witam, mam pytanko odnosnie relignow, podepne sie pod ten temat, 

czy relingi przedliftowe te srebrne sa z aluminium czy z jakiegos tworzywa sztucznego, typu plastik itp? 

chodzi mi o to czy w razie jakis uszkodzen mozna je podspawac u "plastikarza"? :)


  • 0

#47 TO-MASS

TO-MASS
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:58, 01.02.2018

Są z aluminium.
Plastikowe masz jedynie nakładki na końcu i na pozątku relingów oraz zaślepki.
  • 0

#48 crony

crony
  • Forumowicz
  • 237 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:04, 19.04.2018

no i ja wczoraj zalozylem u siebie w koncu relingi, powiem wam ze montaz to bułka z maslem :), na spokojnie sobie to ogarnałem w miedzyczasie przy wymianie spręzyn, kolega walczyl z zapieczonymi srubami, a ja zabralem sie za relingi :D

 

po pierwsze nie trzeba zrywac calych listew, wystarczy podniesc lekko, wypiac z zatrzaskow, zaczynajac od tylnej czesci dachu zatrzymalem sie przed przednia szyba, poprostu wypiałem i podnioslem tylko tyle, ile trzeba, zeby podlozyc pod listwe szmatke starannie zlozona w kulke ;), aby ochronic dach przed uszkodzeniem , nawet z tylu na samym koncu nie wypinalem, zeby mi sie listwa przy cieciu nie majtala, ktos wczesniej pisal, ze ciał gumówka na dachu, ja sie bałem i uzylem nowego ostrego brzeszczota, idzie bardzo gładko, listwa jest zrobiona z bardzo cienkiego i miekkiego aluminium otoczonego gumowa oslona, wiec brzeszczot na prawde szybko i bezbolesnie daje sobie z nia rade, po podniesieniu listwy dokladnie widac sruby montazowe i mozna sobie zaznaczyc na listwie gdzie trzeba ciać, potem z powrotem wpinamy listwy i montujemy relingi, doszedlem do wniosku ze latwiej sie je montuje, niż demontuje, bo demontując latwo ułamać jakis zatrzask, u mnie na szczescie tylko w jednej zaslepce relinga byl ulamany jeden zaczep, pomoglem sobie kropelka i jest spoko :)

jeszcze uwaga ode mnie, najwazniejsze w tym wszystkim, to zeby niczego nie brakowalo, musza byc wszystkie srubki z kompletu i wszystkie zaslepki, elementy montazowe sa tak nietypowe, ze ciezko by bylo uzyc czegos zastepczego, polecam zabieg, jesli ja sobie poradzilem to kazdy ogarnie  :cwaniak:

 

edit:

aha mam jedną fotke, sorki nie miałem za bardzo głowy do tego, ale jedna jest :)

https://zapodaj.net/...f2dd81.jpg.html


Użytkownik crony edytował ten post 09:42, 19.04.2018

  • 1

#49 tarjei86

tarjei86
  • Klubowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 12:03, 30.04.2018

crony - powiedz mi kolego. Czy do całego zabiegu zdejmowałeś jakoś mocno podsufitkę, czy tylko odkręciłeś rączko od wewnątrz, żeby ją odgiąć w miejscach montażu relingów? Pytam...bo będę swoje demontowal do lakierowania i zastanawiam się jak zacząć walkę z podsufitką ;-)
  • 0

#50 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1103 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:227KM 247Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:15, 30.04.2018

Do relingow podsufitki nie ruszasz wogole.
  • 0
Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0

#51 crony

crony
  • Forumowicz
  • 237 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:EXE
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:00, 30.04.2018

wszystko sciagasz od gory, 

widac na mojej fotce te "sruby" ktore po zdjeciu zaslepej od gory odkrecasz, uwazaj tylko przy demontazu,

 

pierwsza rzecz to zebys nie polamal zadnych zaslepek, wlasnie cyknalem ci foto przypatrz sie od wewnetrzej strony relinga jest taki otwor, w niego wkladasz jakis maly srubokrecik i dociskasz taka blaszke zwalniajaca zaslepke, dopiero wtedy mozesz zsunac zaslepke nie lamiac w srodku zatrzaskow, a na focie we wczesniejszym poscie ode mnie widac jak wyglada mocowanie po zdjeciu zaslepki, i widac ta blaszke ktora trzeba docisnac zeby zwolnic zatrzask, zaslepke srodkowego mocowaniapo prostu podwazasz, jak zdejmiesz zaslepki to reszte odkreca sie juz intuicyjnie, grzechotka i poszedl

https://zapodaj.net/...c9d476.jpg.html

 

p.s. aha zaslepki zsuwasz ruchem w strone przeciwna do relinga oczywsicie, tylko tak jak pisalem musisz lekko docisnac czyms ta blaszke przez otwor


Użytkownik crony edytował ten post 14:05, 30.04.2018

  • 0

#52 tarjei86

tarjei86
  • Klubowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 14:53, 30.04.2018

Dzięki wielkie za podpowiedź :) muszę się za to zabrać w końcu bo wyglądają fatalnie.

Wysłane z mojego ONEPLUS 3T przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq