Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

felgi 19" - jaka opona?

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
145 odpowiedzi w tym temacie

#1 maac

maac
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Duisburg
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:18, 11.08.2013

Witajcie,

przejrzałem chyba wszytkie posty odnośnie felg do accorda CU1 (VIII 2008r (nowy model) sedan R20A3) ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Więc się upewniam....

Moje pytanie brzmi: czy koło "19 ET45 8.5 cala podejdzie bez najmniejszych problemów z oponą 235/35R19 do tej budy? Czy może jednak bezpieczniej wziąć 225/35R19?

PS koło takie jak w załączniku, tutaj aukcja: http://www.ebay.de/i...984.m1423.l2649 - może macie jakieś opinie ?

Z góry dzięki za każde info.
Pozdr!

Załączone pliki


  • 0

#2 eMeM

eMeM
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Stargard
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Prestige
  • KM:177
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:XE20
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:00, 11.08.2013

jak to bezpieczniej 235/35 czy 225/35 do tej budy ? te 2 rozmiary są dla VII gen.
zamiennikiem dla VIII gen to 255/35/19, ew. 225/40/19 ale wtedy będzie lekki naciąg na feldze 8,5"
w VIII gen. musisz założyć 20" aby efekt wizualny był porównywalny z 19" w VII gen.

i oczywiście odpowiednie obniżenie to absolutna podstawa
  • 0

Był : Accord VII Sport + 19" -40/60mm

Obecnie : Lexus IS 220d + 18" -30/30mm


#3 maac

maac
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Duisburg
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:37, 11.08.2013

Dzięki za odp.

"Bezpieczniej", czyli żeby opona nie przycierała na feldze większej niż fabryczna.

Czyli rozumiem, że 235 jest za wąska tak ? Wobec tego jaki wymiar będzie najlepszy?

255/35/19? - nie będą za szerokie? może jednak 245/35/19? albo 245/40/19? :)

PS. Odnośnie średnicy jestem raczej zdecydowany.
  • 0

#4 eMeM

eMeM
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Stargard
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Prestige
  • KM:177
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:XE20
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:36, 12.08.2013

235/35 + felga 8,5" to zrobi się lekki naciąg, ja tak mam i przy podjeżdżaniu blisko krawężnika to felga, a nie opona robi pierwszy kontakt z krawężnikiem, więc trzeba zawsze na to uważać
plusem jest to że naciągnięta opona optycznie wydaje się niższa tym samym felga wydaje się większa

czy 255/35/19 nie będą za szerokie ? może też być 245/35/19 ale to nie jest popularny rozmiar, na 255/35 jeździ sporo aut i to jest oficjalny zamiennik dla felgi 8,5" i jest to minimalna szerokość aby rant opony robił swoje zadanie i chronił felgę przed krawężnikami - na 245/35 w większości przypadków felga będzie równo z oponą, bez naciągu ale też bez ochrony ze strony rantu opony
w żadne wyższe opony typu 245/40/19 się nie baw bo to już jest rozmiar np. z audi a8 czyli auta znacznie większego - zakładanie za wysokich opon nie ma kompletnie żadnego sensu, bo felga wydaje się optycznie mniejsza - założysz 19" a optycznie wygląda na 18" i kasa wydana na marne
  • 0

Był : Accord VII Sport + 19" -40/60mm

Obecnie : Lexus IS 220d + 18" -30/30mm


#5 maac

maac
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Duisburg
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:55, 12.08.2013

Super, dzięki wielkie za wyjaśnienie. Czyli postanowione, 255/35/19 będzie po prostu najlepszą opcją. Pozdrawiam.
  • 0

#6 sni

sni
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:54, 16.08.2013

Super, dzięki wielkie za wyjaśnienie. Czyli postanowione, 255/35/19 będzie po prostu najlepszą opcją. Pozdrawiam.


255/35R19 to wg mnie kiepskie rozwiązanie: 1. opona za szeroka do niezbyt mocnego auta. 2. wg mnie opona może zacząć obcierać o nadkole. 3. optimum pod felgę 8,50 jest opona 235/35 lub 245 a nie 255. 4. zamiennikiem do fabrycznego rozmiaru 225/50R17 jest 225/40R19 ; 235/35R19 lub 245/35R19. Jeśli felga jest 8,50 calowa to wówczas zamiast 225/40 rzeczywiście lepiej zastosować 235/35 lub 245/35, ale 255 wydaje się naprawdę za szeroka do tego auta.
  • 0

#7 maac

maac
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Duisburg
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:32, 16.08.2013

Dzieki za info, ale za późno, koła i opony już leżą i czekają na założenie :P Niemniej jestem spokojny bo według Tomason Rims http://www.tomason.d...tedvehicles.php opona 255/35 R19 jest odpowiednia dla accorda CU1 nawet na feldze z ET40. Moje mają ET45 więc opona będzie bardziej cofnieta w nadkole. Jeśli chodzi o TUV szerokość laczka 255 jest akceptowalna na felge 8.5 cala. Wyjdzie w praniu... dam znać. Pozdr!
  • 0

#8 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:08, 16.08.2013

Wygladac,to moze bedzie i dobrze...pytanie czy da rade ruszyc z miejsca na tych walcach majac 156 KM :mrgreen:
  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#9 maac

maac
  • Forumowicz
  • 11 postów
  • Skąd:Duisburg
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:20, 16.08.2013

True :) podziele się wrazeniami jakie one by nie były :P
  • 0

#10 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:11, 16.08.2013

nie wiem czy to nie za wąska opona żeby przenieść taką moc... :roll:
  • 0
F1

#11 eMeM

eMeM
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Stargard
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Prestige
  • KM:177
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:XE20
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:44, 17.08.2013

3. optimum pod felgę 8,50 jest opona 235/35 lub 245 a nie 255. 4. zamiennikiem do fabrycznego rozmiaru 225/50R17 jest 225/40R19 ; 235/35R19 lub 245/35R19. Jeśli felga jest 8,50 calowa to wówczas zamiast 225/40 rzeczywiście lepiej zastosować 235/35 lub 245/35, ale 255 wydaje się naprawdę za szeroka do tego auta.


zasadnicze pytanie, choć z góry wiadomo odpowiedź - widziałeś chociaż 1 raz w życiu felgę 8,5" z założoną oponą 235/35 ? i google grafika nie jest dobrą odpowiedzią
dodatkowo, 235/35/19 to jest zamiennik dla aut które fabrycznie mają założone 225/45/17 czyli zdecydowana większość aut segmentu C oraz D, natomiast dla aut które mają w serii 225/50/17 czyli np. accord VIII zamiennikiem dla 19" jest 225/40/19 z felgą 8" lub 255/35/19 z felgą 8,5"
  • 0

Był : Accord VII Sport + 19" -40/60mm

Obecnie : Lexus IS 220d + 18" -30/30mm


#12 gebek

gebek
  • Forumowicz
  • 313 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:ELEGANCE
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:49, 17.08.2013

accord VIII zamiennikiem dla 19" jest 225/40/19 z felgą 8" lub 255/35/19 z felgą 8,5"

Czegos tu nie rozumiem. Jezeli na felge 8'' zakladamy opone 225mm i tak dokladnie jest u mnie i opona siedzi idealnie ''prosto'' na feldze tzn.
nie jest zbyt naciagnieta,ani nie wystaje...to dlaczego na felge 8.5'' tzn. tylko o 12.5 mm szersza mam zakladac opone 255mm...bedaca o 30mm
szersza.
Ta opona bedzie sporo wystawac poza rant felgi...bedzie przyslowiowy balon.
  • 0
Jest Accord...oraz Shadow VT750 Black Spirit

#13 sni

sni
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:07, 17.08.2013

Do felgi 8,50 optimum nie będzie opona 255 - szczególnie o profilu 35, takie opony stosuje się do felg 9,00 lub 9,50 cala. Skoro do felgi 8,00x19 optimum jest 225/40 to dlaczego zwiększając szerokość felgi tylko o pół cala zwiększamy szerokość opony o 30 mm. Widziałem 225/40 na 8,50x19 bo takie rozwiązanie miałem zastosowane w CU1 – nie było naciągu choć rzeczywiście najpierw tarłem felgą o krawężnik. Przy 235 lub 245 problem zostałby całkowicie rozwiązany. Odnośnie zamienników: seria 225/50R17, zakładając 225/40R19 - różnica 0,88% na całej średnicy koła - dobry zamiennik ; 235/35R19 - różnica 1,5 % - także mieści się w zalecanych 2 % ; 235/40 - 2,06 % - także się mieścimy ; 245/35 - 0,41 % - jest ok ; 255/35 - 0,65 % - także jest ok, ale z uwagi na 1. zbyt wąską felgę oraz 2. zbyt słabe auto zamiennik 255/35 powinien być brany na samym końcu spośród dopuszczonych zamienników. Nie wspomnę, iż przy obciążeniu auta, dziurach itp. opona może obcierać o nadkole - może - tego nie wiem, ale zapewne kolega da nam znać czy obciera czy nie, ale po co ryzykować ? 255/35 jest to jakaś opcja, ale wg mnie nie jest to optymalna opcja - powinna być brana na samym końcu dla kogoś kto liczy się z tym, że auto zamuli oraz, że może coś obcierać. Aby chronić felgę bez problemu wystarczy 235 lub 245. Wg poradnika Continentala optimum dla opon 255/35R19 jest felga 9,00 (dopuszczone przez nich są rozmiary felg od 8,50 do 10,00 cala). Po prostu: jak mamy 8,00x19 montujemy 225/40R19 lub 235/40R19-specjalnie wspominam o tym zamienniku, ponieważ każdy wie jakie mamy drogi a w tym przypadku będzie ciut więcej gumy niż przy 225/40 a jak mamy 8,50x19 to także można 225/40R19, ale lepiej 235/40R19 lub 245/35R19. Nie upieram się przy 235/35 choć to też niezła opcja. Co ciekawe amerykański tirerack.com po wyborze H.Accord lub Acury Tsx podaje 225/50R17 ; 235/45R18 oraz 245/40R19 – właśnie pod felgi 8,50x19 (245/40R19 w stosunku do 225/50R17 to różnica 3,21 % więc teoretycznie trochę za dużo, ale słyszałem o podejściu, iż zalecana jest różnica do 2 %, ale dopuszcza się także do 4 %).255 już wybitnie dobrze będzie chroniło felgę, ale rzeczywiście wcale nie musi to wyglądać najlepiej.
http://www.fotosik.p...1/album/1491921
pod linkiem zdjęcie felgi 8,50x19 z założoną oponą 225/40R19 – praktycznie brak naciągu – opona jeszcze obejmuje felgę choć i tak przy bliskim styku z krawężnikiem dość łatwo było uszkodzić felgę.
  • 0

#14 eMeM

eMeM
  • Forumowicz
  • 64 postów
  • Skąd:Stargard
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Prestige
  • KM:177
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:XE20
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:18, 18.08.2013

http://www.fotosik.pl/u/snisni/zdjecie/1/album/1491921
pod linkiem zdjęcie felgi 8,50x19 z założoną oponą 225/40R19 – praktycznie brak naciągu – opona jeszcze obejmuje felgę choć i tak przy bliskim styku z krawężnikiem dość łatwo było uszkodzić felgę.

a jeśli założysz 225/60/19 na felgę 8,5" to rant opony wyjdzie kilka cm poza felgę .... nie możesz tak porównywać, im niższy profil tym naciąg będzie większy

235/35/19 na feldze 8,5", nie ma tu mowy o jakiejkolwiek ochronie felgi ze strony rantu opony

Dołączona grafika

Do felgi 8,50 optimum nie będzie opona 255 - szczególnie o profilu 35, takie opony stosuje się do felg 9,00 lub 9,50 cala.


to takie np. Audi o tym nie wie, sprawdzając ich katalog :
dla modelu A5 :
8,5 J x 19, 10-ramienne, opony 255/35 R19
8,5 J x 19, 5-ramienne, opony 255/35 R19
dla S6 :
5-ramienne S-design, 8,5 J x 19, opony 255/40 R19
5-ramienne, 8,5 J x 20, opony 255/35 R20

to jest minimalny rozmiar opony aby zachować praktyczność i można było parkować na krawężniku nie rysując przy tym felgi, dopiero w takim RS4 B7 stosowano 255/35/19 z felgą 9" gdzie robi się delikatny naciąg, czyli w samochodzie gdzie nacisk jest przede wszystkim na prowadzenie po zakrętach, a praktyczność schodzi na dalszy plan
  • 0

Był : Accord VII Sport + 19" -40/60mm

Obecnie : Lexus IS 220d + 18" -30/30mm


#15 sni

sni
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:52, 18.08.2013

Pod linkiem screen z poradnik continentala:
http://www.fotosik.p...2bb9a47abb.html
Słuszny przykład z Audi, ale skoro Audi się nie myli to Continental się myli ?

Dodam jeszcze raz: ten model Accorda ma za słaby silnik aby wybrać zamiennik 255/35 skoro zalecany zamiennik to 225/40R19, jeśli zwiększymy rozmiar felgi o 0,5 cala to spokojnie wystarczy zwiększyć rozmiar opony o 10 lub 20 mm.

Przykład z audi jest o tyle chybiony, że to jednak inne auto, inna klasa i zazwyczaj zupełnie inne moce - nie licząc paru najsłabszych silników, które w KM mają moc podobną do Accorda (choć już w Nm prezentują się dużo lepiej) to jednak większość tych aut wyposażonych jest w dużo mocniejsze silniki z dużo większym momentem i tam opona 255 to dobre rozwiązanie

Mogę posłużyć się przykładem Insignii gdzie przy 8,50x19 fabryczna opona to 245/40R19 (dlaczego nie 255?) a przy 8,50x20 fabryczna opona to 245/35R20(dlaczego nie 255 ?) owszem - pod względem ochrony felgi opona 255/35R19 będzie najlepiej chroniła felgę 8,50x19, ale przy 235 lub 245 ochrona będzie wystarczająca a inne warunki jak dopasowanie szerokości opony do mocy oraz ewentualne ryzyko obcierania o nadkole także będą zachowane. Dodam, że wszystkie konfiguratory niemieckich producentów a więc TUVy do CU1 na felgi 8,50x19 dopuszczają rozmiary od 225/40 poprzez 235/35 poprzez 235/40 poprzez 245/35 i czasami (bo nie u wszystkich) dodaje się 255/35.

Napisałeś, że im niższy profil tym przy szerszej feldze będzie większy naciąg. Wg Continentala jest inaczej (opierają się na ERTRO - European Tyre and Rim Technical Organisation)

Posłużę się przykładem popularnego rozmiaru opon a więc 205/55R16 - tutaj Conti dopuszcza felgi o 5,50 do 7,50 cala przy czym optimum to 6,50 cala. Przy takiej samej szerokości opony czyli 205, ale przy profilu 45 dopuszcza już tylko szerokości od 6,50 do 7,50 a optimum robi się przy szerokości 7,00 cala. Wniosek jest taki, że im niższy bok opony tym zakres dopuszczalnych szerokości felg zmniejsza się a zwiększa się szerokość felgi, która jest optymalna. Ogrom certyrfikatów TUV dopuszcza rozmiar 255/35 właśnie nawet pod felgi 9,50, ponieważ można takowe opony stosować nawet do szerokości 10,00 cala. Podsumowując: w 100% zgadzam się, że przy 255/35R19 i feldze 8,50x19 ochrona felgi będzie idealna natomiast biorąc pod uwagę inne czynniki jak:
-dopasowanie szerokości opony do niezbyt mocnego auta
-porównanie rozmiaru 255 do seryjnego 225 (lub dopuszczonego także 205/60 gdzie już takie rozmiary w Audi A5 w ogóle nie wchodzą w grę)
-oraz biorąc pod uwagę ewentualne obcieranie przy większym obciążeniu
nie warto moim zdaniem całego nacisku położyć na ochronę felgi bo on przy 235 lub 245 będzie odpowiedni a należy wziąć także pod uwagę moc auta. Biorąc już wszystko pod uwagę optimum wg mnie do felg 8,50x19 to albo zachowanie 225/40 albo maksymalne zwiększenie szerokości do 245 co już i tak wydaje mi się nieco zbyt szeroką oponą (pamiętajmy, że sama w sobie felga 19 calowa będzie cięższa od 17 czy 18 calowej - do tego szeroki laczek 255 i ogólnie da to dość spore zamulenie całego auta - komuś może to nie przeszkadzać, innemu może, kto co woli.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq