XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Szarpanie, nierowna jazda, dlawienie sie po wlaczeniu klimy
#1
Napisano 06:58, 06.08.2013
Pisalem juz wczesniej posta, ale byl on niekompletny, wiec tworze do poczatku, aby zebrac wszelkie informacji.
Wczoraj wrocilem od 8. mechanika (slownie: osmego), ktory sobie nie poradzil z problemem. Dodam ze w tej grupie bylo 3 mechanikow z 3 roznych ASO.
Jestem lekko zalamany.
Co zrobilem do tej pory:
1. wymieniona przepustnica
2. wymieniony potencjometr pedalu gazu i tempomatu
3. wymienione na proble cewki
4. wyczyszczony EGR
5. sprawdzone zawory
6. 3 razy wymienione swiece.
7. Sprawdzana praca potencjometru i przepustnicy na wykresach u magika elektronika. Ponoc pracuja prawidlowo.
8. Zero bledow w komputerze.
9. Zero zapalen sie lampki "check engine".
10. W 3 roznych ASO okreslaja stan techniczny auta na idealny. (
Objawy:
1. Auto szarpie (sezarpanie do przodu, do tylu i tak w kolko) na kazdym biegu praktycznie w okolicach 2, 3k obrotow. Na wyzszych tez czuje to szarpanie, ale jest ono juz bardzo delikatne.
2. Jak jade na 2. biegu i pozwalam mu schodzic z obrotow, to w okolicach 1.2k obrotow auto samo przyspiesza na chwile i zaraz hamuje delikatnie, po czym znowu to samo. Czlowiek ma wrazenie ze auto sie "dlawi".
3. Przy przyspieszaniu czuc tez szarpniecia, jak wreci sie na obroty to idzie ladnie.
4. Jesli jade na biegu, bez dotykania pedalu gazu, sprzegla oraz hamulca, autko zwalnia samoistnie i szarpie. Jesli jade na luzie, juz tego nie czuje.
5. Szarpnanie poteguje wlaczona klimatyzacja, wiec jezdze bez niej.
6. Szarpaniie poteguje jazda po gorke, jak silnik jest obciazony. Moze to przypadek...
7. Jesli jade na 2. biegu na niskich obrtach auto tez szarpie, zachowuje sie jakby sie dlawilo, musze wciskac sprzeglo, zeby problem ustapil, i ruszac ze sprzegla. I tak w kolko. Jazda na 2. biegu na niskich obrotach wymaga wciaskania sprzegla nonstop.
8. Mam wrazenie, ze od czasu problemu, auto nie jest tak dynamiczne, gorzej wchodzi na obroty.
9. Mam instalacje gazowa zalozona w aucie. Ale te wszystkie objawy sa doskonale odczuwalne na jezdzie na benzynie. Jak przelacze na gaz to szarpanie jest wiejksze. (
10. Jak jest wilgotno na dworze to szarpanei mneij odczuwalne. Jak jest ciepplo to szarpanei sie poteguje.
11. Po trasie 300 km sama autostrada (predkosc 140 - 150 km/h), jak wjechalem do miasta na mego rozgrzanym silniku, to szarpanie tez jest masakryczne na 2., 3. i 4. biegu.
Potencjalne przyczyny:
Problem pojawil sie w tym samym momencie, gdy wyregulowalem luzy zaworowe i wymienilem swiece w ASO.
Ale... jezdzilem do nich 3 razy na reklamacje i wymieniali wszystko (3 razy swiece, cewki), sprawdzali (luzy zaworowe) i dalej to samo. Tak mi powiedzieli ze to robili.
Moze to przypadek ze problemy pojawily sie w tym samym momencie....
Dodam ze objawy szarpania u mnie to jakby samoinstne przyspieszanie i hamowanie. Jest to mega uciazliwe.
Prosze powiedzcie co jeszcze moge sprawdzic, albo na co moga wskazywac objawy...
W ASO w moim miescie maja juz mnie dosc i twierdza, ze mam jezdzic do momentu kiedy sie zapali blad silnika.
Czy zle wyregulowane zawory, albo swiece moga powodowac takie objawy?
#2 Guest_Wilu_*
Napisano 07:04, 06.08.2013
Czy wymieniałeś filtr paliwa ? ( w zbiorniku )
Sonda lambda niekiedy nie wyskakuje żaden błąd a to właśnie jest przyczyna.
Stawiam na uszkodzony zawór EGR
[ Dodano: 2013-08-06, 08:06 ]
Objawy awarii zaworu EGR.
Z czasem zawór EGR pokrywa się mazistą substancją będącą efektem spalania i zwyczajnie zapycha się. Jeśli zawór EGR zatnie się w pozycji zamkniętej z reguły nie wpływa to na samą pracę silnika a kierowca jest jedynie informowany przez komputer centralny o awarii zaworu EGR. Recyrkulacja spalin nie jest wtedy dokonywana. Jeśli zawór recyrkulacji spalin zepsuje się w pozycji otwartej możemy odczuć dodatkowe anomalia w pracy silnika. Są to nierówna praca silnika, nieprawidłową reackję na pedał gazu czy większe spalanie paliwa. Podczas nadmiernego przyśpieszania może pojawić się komunikat „check engine”. W przypadku silników diesel dochodzi element nadmiernego dymienia z układu wydechowego podczas przyśpieszania, przy czym jest to dym koloru czarnego. W komputerze centralnym zapisywane są błędy dotyczące nieprawidłowego składu mieszanki lub błąd wskazujący na wadliwe działanie zaworu EGR.
#3
Napisano 07:06, 06.08.2013
Mam instalacje gazowa. Na gazie te objawy sa wieksze.
Wiec chyba filtr paliwa odpada.
Co do zaworu EGR... jak go otworzylem to wygladal idealnie. Ale moze elektronika padla, czy cos. Ehh...(
#4 Guest_Wilu_*
Napisano 07:39, 06.08.2013
Co do zaworu EGR... jak go otworzylem to wygladal idealnie. Ale moze elektronika padla, czy cos. Ehh...(
To że wygląda idealnie nie znaczy że jest dobry. Spróbuj podmienić na inny lub odłącz wtyczkę od EGR i przejedź kilkadziesiąt kilometrów co prawda zapali Ci się kontrolka check engine ale nie przejmuj się tym bo to komputer będzie widział błąd. Zobaczysz wtedy czy jest jakaś różnica. Jak tak to masz przyczynę. Jeżeli nie to zostaje lambda.
Jeszcze jedno - Czy widziałeś to jak wymieniali Ci świece czy tylko powiedzieli w ASO ? Często takie objawy powoduje uszkodzona świeca, ale jak piszesz że 3 x wymieniałeś to na pewno nie to.
#5
Napisano 07:44, 06.08.2013
Oki, dzieki wielkei za informacje. Zrobie test i bede wiedzial.To że wygląda idealnie nie znaczy że jest dobry. Spróbuj podmienić na inny lub odłącz wtyczkę od EGR i przejedź kilkadziesiąt kilometrów co prawda zapali Ci się kontrolka check engine ale nie przejmuj się tym bo to komputer będzie widział błąd. Zobaczysz wtedy czy jest jakaś różnica. Jak tak to masz przyczynę. Jeżeli nie to zostaje lambda.
Tak mi powiedzieli. I tylko oni wymieniali. W takim razie sam wymienie te swiece i sprawdze.Jeszcze jedno - Czy widziałeś to jak wymieniali Ci świece czy tylko powiedzieli w ASO ? Często takie objawy powoduje uszkodzona świeca, ale jak piszesz że 3 x wymieniałeś to na pewno nie to.
To bylo cos takiego: "ma pan trzeci komplet swiec zalozony, niemozliwe zeby to byly swiece".
Gdy poprosilem o moje stare to powiedzieli, ze sa zutylizowane.
#6 Guest_Wilu_*
Napisano 07:51, 06.08.2013
Gdy poprosilem o moje stare to powiedzieli, ze sa zutylizowane.
Zutylizowane : ) czyli zapłaciłeś 3 x za jeden komplet świec. Polecam świece irydowe DENSO - lepsza kultura pracy, silnik równiej chodzi, lepiej się zbiera. http://www.e-denso.p...wer-p-1947.html
Wykręć i sprawdź czy są nowe ? Czy włożyli Ci jakieś lepsze używki które mieli pod ręką.
Mimo to i tak stawiam na EGR lub sondę
4. Jesli jade na biegu, bez dotykania pedalu gazu, sprzegla oraz hamulca, autko zwalnia samoistnie i szarpie. Jesli jade na luzie, juz tego nie czuje.
Ad 4 tu bardziej - pasuje sonda lambda
Zacząłbym od podmiany EGRa nie kupuj ale podmień na inny sprawny. Nowy kosztuje parę stówek ok 800zł a używka ok 100zł
#7
Napisano 08:22, 06.08.2013
A wiesz moze ktora? Przed czy za katalizatorem?Ad 4 tu bardziej - pasuje sonda lambda
EGR juz zamowiony, uzywany, jedzie do mnie od kolegi Glinusia.
Swiece zamowie po sprawdzeniu EGRa, jesli okaze sie ze to nie to.
Na koncu lambde.
Dzieki wielkie za sugestie.
#8
Napisano 09:20, 06.08.2013
#9
Napisano 06:34, 09.08.2013
Zrestartuj komputer samochodowy i pojeździj troche na benzynie bez włączania instalacji lpg i zobacz.
Dzielo sie to przed zagazowaniem auta juz.
*EDIT*
Wymienilem zawor EGR i problem nei zniknal.
Pozostaja swiece, ktore dzisiaj wymienie oraz sonda lambda.
Zastanawiaja mnei jeszcze luzy zaworowe...
Jak wymienialem w ASO swiece, to chcialem tez, aby wyregulowali mi luzy zaworowe.
Oddali mi auto i zaczely sie problemy.
Pojechalem do nich na reklamacje, to wymienili caly komplet swiec (tak mi powiedzieli).
Po tej wymianie swiec, dalej bylo to samo.
Pojechalem na kolejna reklamacje, to wymienili swiece i cewki na probe i kazali sie przejechac.
Dalej to samo bylo. Wiec auto oddalem im znowu i przywrocili stare cewki.
Za 4. razem jak przyjechalem, to powiedzieli, ze to przypadek ze mam takie problemy z autem i mam tego nie wiazac z wymiana swiec i regulacja zaworow. zostawili mnie z problemem i powiedziel, ze jesli chce to sprawdzac u nich, to beda wszystko po kolei demontowac i sprawdzac, a ja bede za to wszystko placil. Ehhhh.
Na szczescie za wszystkie te reklamacyjne rzeczy nie zaplacilem.
A moze jednak zawory sa zle wyregulowane? Moze skupialem sie na tym, co nie powoduje problemow?
#10
Napisano 08:09, 09.08.2013
wygląda to też jak wypadanie zapłonów z jednego gara, a cewki musieli wyciągać do regulacji zaworów..... ale ty też pisałeś ,że były podmieniane i nic nie pomogło
#11
Napisano 11:41, 30.08.2013
wymienilem swiece NGK na DENSO i dalej to samo.
Jak szarpalo, tak szarpie.
Ale... zauwazylem ze jak jezdze bez klimatyzacji to szarpie delikatnie, a jak wlacze kilmatyzacje, to zaczyna masakrycznie szarpac, szczegolnie na 2. biegu.
Pozniej po wylaczeniu klimatyzacji dalej ten stan szarpania gwaltownego sie utrzymuje..
Ewidentnie widac ze klimatyzacja powoduje poglebienie sie szarpania. To samo jak jade pod gorke na 2. biegu.
Szarpanie staje sie gwaltowniejsze jak silnik jest obciazony.
Problem jest szczegolnie odczuwalny na 2. biegu, na pozostalych biegach tez wystepuje, ale mniej.
Co moze powodowac taki stan rzeczy?
Zostala mi do wymiany sonda lambda oraz regulacja zaworow.
Jestem juz lekko zalamany.
***** EDIT *****
Panowie, pojechalem do mechanikatora, ktory specjalizuje sie w regulacji zaworow w Hondach.
Okazalo sie, ze nie mogl wlozyc szczelinomiuerza 0.20 mm w zawory wydechowe.
A norma dla tego silnika to 0,28-0,32 mm.
Tak wlasnie w Zielonej Gorze w ASO w MASA ustawiaja zawory. Jakas masakra.
Szkoda, ze nie moge im tego teraz udowodnic.
Ale... po regulacji zaworow dalej to samo.
Pozostaje sonda lambda... jak ja najlatwiej sprawdzic? Odpiac po prostu i pojezdzic?
Pojawi sie check engine? Jak go pozniej usunac jesli sie pojawi?
******* EDIT ***********
Panowie, spalanie gazu wzroslo z 11.8l w miescie do 14.4l.
Tankowane na tej samej stacji i mam juz tak od dwoch cykli tankowan.
Wczesniej bylo 13.8l teraz 14.4 litra.
Wczesniej palila 11.8 nawet jak szarpala. I to przez kilka meisiecy tankowan.
Orientuje sie co sie moze dziac? ))))
Bylem u 9. mechanika (dziewiatego), to sprawdzil niby sondy, ale jego program widzial 2. tylko.
Dzialala ok. Ufac programowi, czy wymieniac sondy?
Czy moge te sondy odpiac i pojezdzic troche zeby zoabczyc co sie dzieje?
Niech mi prosze ktos doradzi.
A i nowa diagnoza u 9. mechanika jak nic w komputerze nie znalazl:
123. "lancuch rozciagniety" nawet nei zajrzal, nei sprawdzil, wrozyl.
124. "czujnik cisnienia bezwzglednego w kolektorze" wg kompa dziala ok.
125. "przeplywomierz". zalamal mnie
#12
Napisano 15:38, 30.08.2013
proste i tanie a da pewien obraz pierścionków/zaworów/gniazd
#13
Napisano 13:17, 04.09.2013
U mnie też kombinowałem z egrem, ze świecami, miałem regulowane luzy zaworote itp. ale jednak winowajcą okazało się SPRZĘGŁO...
Wymiana kosztowała mnie 1200zł oemowe sprzęgło + 350zł wymiana.
Natomiast czasami nadal odczuwam delikatne szarpnięcia przy zmianie na drugi bieg, ale tylko przy włączonej klimatyzacji.
Gdzieś na forum czytałem że przyczyną szarpań może być też oprogramowanie komputera. Być może wystarczy je uaktualnić?
#14
Napisano 17:21, 03.10.2013
Oprogramowanie bylo wgrywane nowe i nic nie pomoglo.
Sprawdze teraz sondy. jesli one nie pomoga to pozostaje sprzeglo, silnik, lancuch rozrzadu, lewe powietrze i cos tam sie jeszcze znajdzie.
Dzieki za wszystkie odpowiedzi.
**** EDIT *****
Nowe wiesci mam:
1. Lewe powietrze sprawdzilem zaslaniajac przepustnice i autko zgaslo. Wiec kolektor szczelny.
2. Wymienilem sonde przed katalizatorem - nie pomoglo.
Do wymiany zostala sonda za katalizatorem, ale wg jakiegos konowala samochodowego (nie pamietaj juz ktorego z kolei) pracuje idealnie.
Rozmawiajac z Wolkiem, nakierowal mnie na nowa rzecz. Map sensor. To w nastepnej kolejnosci wymienie i sprawdze.
Te telenowele z szarpaniem bede chyba najdluzej prowadzil na forum.
#15
Napisano 21:05, 03.10.2013
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych