Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Sposób na zapieczone prowadnice tylnego jarzma / zacisku


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 Charlie

Charlie
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:53, 18.07.2013

Wiem, że wątek taki się już przewijał niejednokrotnie, ale tutaj chciałbym, aby każdy z Was napisał jaki sposób poleca na poradzenie sobie z mocno zapieczonymi prowadnicami.

Z tego co przeczytałem do tej pory, to lać co chwilę WD40 lub innym specyfikiem i walczyć lub spróbować zrobić to na rozgrzanym wcześniej palnikiem jarzmie. Może jakieś jeszcze inne sugestie?
  • 0

#2 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:49, 18.07.2013

Chodzi Ci o to że nie można wyjąć prowadnicy z jarzma po zdjęciu zacisku, bo się zablokowała?

Miałem podobny problem - nie szło jej wyjąć. Więc weź jakiś cx-80 czy wd-40 napsikaj do środka. poczekaj chwilę, a później spróbuj rozruszać prowadnicę łapiąc za łepek kombinerkami. Jak nie pójdzie to popsikaj jeszcze raz i poczekaj godzinę. Ponownie spróbuj to rozruszać. Jak nie pomoże to weź gruby śrubokręt czy przecinak i walnij w niego młotkiem tak jakbyś chciał wybić tą prowadnicę.

Jak to nie pomoże to już ciężko;) pewnie grzanie zostanie. U mnie wydawało się że się nie uda, ale w końcu poszły.

nie zapomnij po wszystkim dobrze oczyścić jarzma, np. zmywaczem do hamulców.
pozdr
:B
  • 0

#3 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 19:58, 18.07.2013

prowadnice/ tuleje pływające? o to chossi?
jeśli tak, to kiedyś u kumpla w toledo (w zeszłym roku) też mieliśmy z tym problem i też na tyle. stanęło na tym że wywierciliśmy dziurkę od zewnętrznej strony jarzma i przez nią cienkim wybijakiem wybiliśmy trzpień. rzecz jasna dziurkę trzeba potem jakoś zalepić.

no ale to już ostateczność. w tym przypadku wd40 nie dało rady.a laliśmy je z 3 godziny, oczywiście nie non stop :-D
  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>

#4 Charlie

Charlie
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:06, 18.07.2013

prowadnice/ tuleje pływające? o to chossi?


Tak, dokładnie o to chodzi. Przy pierwszej próbie nie psikałem niczym - ale próbowałem bardzo mocno wybić to właśnie olbrzymim śrubokrętem, ale nawet nie drgnęło. Do drugiej próby postanowiłem zaciągnąć opinii tutaj przed ewentualnie błędnym działaniem z mojej strony :)
  • 0

#5 curek

curek
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:cg9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:13, 18.07.2013

Jak masz dostęp do palnika to polecam bardzo. Ruszy na bank ;) Oczywiście wd40 i z wyczuciem, pójdzie bez problemu. Już nie jeden zapieczony hebel tak uratowałem :)
  • 0

#6 Charlie

Charlie
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:14, 18.07.2013

Jak masz dostęp do palnika to polecam bardzo. Ruszy na bank ;) Oczywiście wd40 i z wyczuciem, pójdzie bez problemu. Już nie jeden zapieczony hebel tak uratowałem :)



I o taką odpowiedź mi chodziło! Dzięki bardzo! Dostępu do palnika nie mam, ale mam kolegę, który takowy ma i mi pomoże. :ok
  • 0

#7 curek

curek
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:gdynia
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:cg9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:50, 18.07.2013

Wkręć jarzmo w imadło najlepiej, napsikaj wd'ka i grzej zakładając co jakiś czas klucz na śrubę pływającą sprawdzaj czy się zacznie kręcić. Jak już się zluzuje na tyle, że się obróci w prowadnicy to dolej jej wd i wykręcaj do góry :) Powodzenia :ok
  • 0

#8 Charlie

Charlie
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:05, 18.07.2013

Wkręć jarzmo w imadło najlepiej


Problem w tym, że jarzma też nie mogę odkręcić...przynajmniej płaskim kluczem. Bo grzechotka mi tam nie wchodzi.
  • 0

#9 valdi

valdi
  • Forumowicz
  • 357 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG 9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:36, 19.07.2013

Wkręć jarzmo w imadło najlepiej


Problem w tym, że jarzma też nie mogę odkręcić...przynajmniej płaskim kluczem. Bo grzechotka mi tam nie wchodzi.


Nasadka z cieńszymi ściankami i grzechotka + jakaś przedłużka, lub grzechotka z mniejszą główką

Ja kiedyś w mojej Hani rozwierciłem i wybiłłem, później zakleiłem otwór czarnym silikonem i tak jeździłem przez jakiś rok, a potem kupiłem sobie od Wołka używkę i teraz jest pięknie :mrgreen:
Powodzenia
  • 0

Wszystkich Tu Obecnych POZDRAWIAM  :-)


#10 Accord.Vg

Accord.Vg
  • Forumowicz
  • 174 postów
  • Skąd:PILZNO
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:161
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:50, 25.08.2013

ja tez wczoraj walczyłem z zaciskiem tez jarzmo było zapieczone ale tylko jeden popsikałem wd40 i po godzinie mordowania sie z nim pusciło .
MAM PROBLEM Z TŁOCZKIEM BO GO NIE MOGE WCISNĄĆ DO SRODKABY ZAŁOŻYĆ KLOCKI
I teraz pytanie czy jak wezmę popuszczę linkę recznego to powinien wejs
PORADZCIE COS NA TEN TEMAT
  • 0

ACCORD V COUPE CD7


#11 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 11:53, 25.08.2013

tylne tłoczki trzeba wkręcać+wpychać jednocześnie, może o to chodzi ?
  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>

#12 Accord.Vg

Accord.Vg
  • Forumowicz
  • 174 postów
  • Skąd:PILZNO
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:161
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:01, 25.08.2013

chodzi mi o to by ten tłoczek wcisnąć do srodka ze jak założe klocki to zebym mógł nałożyć na tarcze ten cały zacisk
  • 0

ACCORD V COUPE CD7


#13 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 12:06, 25.08.2013

no ja wiem po co to zrobić, chodzi mi o to jak to robisz, bo tylne tłoczki trzeba jednocześnie obracać i wciskać
  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>

#14 Accord.Vg

Accord.Vg
  • Forumowicz
  • 174 postów
  • Skąd:PILZNO
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:161
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CD7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:15, 25.08.2013

no ja wiem po co to zrobić, chodzi mi o to jak to robisz, bo tylne tłoczki trzeba jednocześnie obracać i wciskać







robiłem tak i nic
nawet specjalnym przyrządem nie poszło do konca tylko jakis 1 cm sie wcisną ja mam 5 gene coupe i sie tak zastanawia czy nie popuscic linki od recznego

[ Dodano: 2013-08-25, 13:28 ]
chodzi mi o to by ten tłoczek wcisnąć do srodka ze jak założe klocki to zebym mógł nałożyć na tarcze ten cały zacisk
  • 0

ACCORD V COUPE CD7


#15 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8874 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 14:00, 25.08.2013

Jakiekolwiek prace przy hamulcach z tyłu trzeba robić przy popuszczonej lince ręcznego bo jak poskłada się wszystko bez odpuszczania linki to nie ma ręcznego.
Czym smarowałeś tłoczek - chodzi mi o wnętrze tłoczka, pod gumką osłaniającą przed syfem?

Tłoczek się kręci ale nie wsuwać, czy ani się nie chce kręcić ani wsuwać do środka?

Ja używałem tego smaru
Dołączona grafika
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq