Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Łącznik stabilizatora przód - szybka porada


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 20:33, 11.07.2013

Cześć Koledzy :-)
Przeczytałem już mnóstwo wiadomości dotyczących łaczników stabilizatorów i oczywiście im więcej czytam tym mniej wiem...
Konkretnie - dzisiaj na przeglądzie technicznym okazało się, iż prawy łącznik stabilizatora się 'popsuł' i 'wylata', ponieważ lubię jeździć na 100% sprawnym samochodem, chcę go szybko wymienić.
Sprawdzałem na szybko w sieci i wygląda, że mogę kupić w Łodzi na miejscu łącznik Lemforder'a za ok 70 zł i teraz pytanie: kupować czy szukać 555, CTR?
Ponadto czy wymieniać od razu też drugi, czy jeśli jest OK to zostawić (dodam, że lewy jest w dobrym stanie i innej firmy niż ten popsuty po prawej)?

Będę wdzięczny za szybkie rady...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#2 boxer32

boxer32
  • Forumowicz
  • 225 postów
  • Skąd:Szwablandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type R
  • KM:210 mierzone
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:05, 11.07.2013

Firma Lemforder robi dobrej jakości zamienniki, co do wymiany drugiego upewnij się czy napewno jeszcze wytrzyma, ale ja bynajmiej zawsze wymieniam parami, to moje osobiste zdanie, Pzdr.
  • 0
Człowiek jest tak zajęty zarabianiem na życie, że zapomina żyć. -Margaret Fuler-

#3 Kondzio

Kondzio
  • Forumowicz
  • 514 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:12, 11.07.2013

łączniki 555 są ale dość drogie już lepszą cene maja CRT a są równiedobre. Firmy Lemforder nie znam osobiście ale mogę polecić jeszcze MOOG
  • 0

#4 boxer32

boxer32
  • Forumowicz
  • 225 postów
  • Skąd:Szwablandia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type R
  • KM:210 mierzone
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:21, 11.07.2013

łączniki 555 są ale dość drogie już lepszą cene maja CRT a są równiedobre. Firmy Lemforder nie znam osobiście ale mogę polecić jeszcze MOOG


Lemforder jest o niebo lepszy od mooga i osobiście wolałbym go bardziej od CTR.
  • 0
Człowiek jest tak zajęty zarabianiem na życie, że zapomina żyć. -Margaret Fuler-

#5 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 07:14, 12.07.2013

łączniki 555 są ale dość drogie już lepszą cene maja CRT a są równiedobre. Firmy Lemforder nie znam osobiście ale mogę polecić jeszcze MOOG


Lemforder jest o niebo lepszy od mooga i osobiście wolałbym go bardziej od CTR.

x2 :ok
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#6 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:16, 12.07.2013

Jakbyś jednak nie kupił na miejscu tylko zamawiał przez internet możesz wziąć JGR. Kosztuje połowę tego a jakościowo super.
  • 0

#7 valdi

valdi
  • Forumowicz
  • 357 postów
  • Skąd:Kościerzyna
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG 9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:40, 12.07.2013

Ja, gdy ostatnio zmieniałem, to założyłem CTR-y i jestem z nich zadowolony.
Czy łączniki zmieniać parami!? Są różne zdania na ten temat... Cena za szt. jest znośna, więc można wymienić oba... Ja robię to sam i zawsze wymieniam tylko ten uszkodzony... ;-)
  • 0

Wszystkich Tu Obecnych POZDRAWIAM  :-)


#8 seiko

seiko
  • Forumowicz
  • 470 postów
  • Skąd:południe
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:58, 12.07.2013

lepszej firmy niż lemforder nie można juz właściwie kupić. jesli cena Ci odpowiada, to zdecydowanie bierz. nie ma konieczności wymiany obu, jeśli drugi jest dobry, tzn nie ma luzu na sworzniach, nie stuka, to może spokojnie zostać. tym bardziej, że wymiana jest dość łatwa. więc wtedy kiedy zacznie stukać, wymieniasz drugi i po problemie. oczywiscie najlepszą sytuacją jest wymiana kompletu, czyli 2 sztuki łączników, razem z nowymi gumami stabilizatora i wtedy spokój na dłuższy czas z tym elementem. ale ani obowiązku ani konieczności nie ma. ja w takich sytuacjach stosuję zasadę, że jeśli do jakiejś części jest trudny dostęp, drogo kosztuje robocizna-wymiana jest kłopotliwa to wtedy lepiej zapobiegawczo komplet. a jak dostęp jest banalny to tylko część uszkodzoną (oczywiscie w przypadku części gdzie nie ma obowiązku wymiany kompletu)
  • 0

#9 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 09:24, 12.07.2013

Hej :-)
Dzieki Pany za to co na razie (za chwilkę porozdzielam punkciki).
Przy okazji innych zakupów udało mi się dostać CTR'a, ale chciałbym zapytać czy taki Lemforder wytrzyma zauważalnie dłużej, niż ten CTR?
Bo jesli tak to kupię tego Lemforder'a i wymienię na niego, a CTR zostanie na wypadek W ;)

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#10 Kondzio

Kondzio
  • Forumowicz
  • 514 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:11, 12.07.2013

moge wypowiedziec sie na temat żywotneści tylko CTR'a który u mnie wytrzymał ok 70 tys km więc za cene ok 50-55 zł to świetny wynik :-D
  • 0

#11 ASTERIXMIX

ASTERIXMIX
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:OKOLICE WARSZAWY
  • Silnik:K24
  • Wersja:MUGEN
  • KM:200 może z plusem
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:26, 13.07.2013

Jak już pisałem w innym temacie POLIURETANY http://poliuretany.olkusz.pl/pl/honda
:ok :ok :ok ewentualnie u Jarusneta zamówić sobie
  • 0
ASTERIXMIX

#12 kemor79

kemor79
  • Forumowicz
  • 54 postów
  • Skąd:Edinburgh
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:17, 24.07.2013

ja dzisiaj kupiłem łączniki stab. tylnych leamfordera i gumy drążka oryg. hondy( 6f za szt ) więc nie szukałem zamiennika, teraz moje pytanie jakiej siły uzyc przy dokrecaniu łączników , mam klucz dyno. to chciał bym to zrobić tak jak producent nakazuje :-P , a może ktoś ma jakieś tabelki z siłami dokrecania różnych srub w accordzie po 2003??
leamforder to bardzo dobra firma , ja wczesniej całe zawieszenie w mercedesie E robiłem na leamforderze i było superma
  • 0

#13 jacys

jacys
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:10, 28.07.2013

ja dzisiaj kupiłem łączniki stab. tylnych leamfordera i gumy drążka oryg. hondy( 6f za szt ) więc nie szukałem zamiennika, teraz moje pytanie jakiej siły uzyc przy dokrecaniu łączników , mam klucz dyno. to chciał bym to zrobić tak jak producent nakazuje :-P , a może ktoś ma jakieś tabelki z siłami dokrecania różnych srub w accordzie po 2003??
leamforder to bardzo dobra firma , ja wczesniej całe zawieszenie w mercedesie E robiłem na leamforderze i było superma


U mnie przednich nie udalo sie odkrecic obydwa ciete. Tylnie odkrecone ale wczesniej przez tydzien psikalem na sruby WD40.
Nie rozumiem czemu pytasz o sile przy odrecaniu? Raczej z jaka dokrecic ale to nie amelinium wiec do oporu.
  • 0
Była 1.8 iS Jest K24

#14 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 11:53, 28.07.2013

jacys, a gdzie tam widzisz coś o odkręcaniu?
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#15 jacys

jacys
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:43, 29.07.2013

jacys, a gdzie tam widzisz coś o odkręcaniu?


Czytalem ten post ze trzy razy i sam nie wiezylem :k SORRY mea kulpa

Wracajac do tematu to mechanik ktory mi wymienial poprostu dokrecil zwyklym kluczem, wczesniej czytalem instrukcje Lemfordera i nic tam o sile z jaka dokrecic nie bylo. Moge byc w bledzie prosze skorygowac.
  • 0
Była 1.8 iS Jest K24




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq