Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

klimatyzacja - lokalizacja nieszczelnosci

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
68 odpowiedzi w tym temacie

#16 darek2647

darek2647
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Proszowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:38, 15.07.2013

Syczenie może być objawem wyrównywania się ciśnienia w przewodach.
  • 0

Darek

darek2647@gmail.com


#17 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 14:16, 15.07.2013

Syczenie może być objawem wyrównywania się ciśnienia w przewodach.


No właśnie jestem za tą teorią, bo od nabicia tak samo pracuje ;)
  • 0

#18 darek2647

darek2647
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Proszowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:31, 15.07.2013

Jeśli klima chłodzi to nie ma co szukać syczenia, ewentualnie podjedz do zakładu gdzie nabijałeś klimę i niech oni tego posłuchają :)
  • 0

Darek

darek2647@gmail.com


#19 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 17:43, 15.07.2013

Syczenie może być objawem wyrównywania się ciśnienia w przewodach.


no bo jest. Jednak każda instalacja ma inny zawór lub dyszę rozprężną. Każdy układ jest projektowany indywidualnie i nie chodzi tylko o skuteczność chłodzenia (bo z tym to akurat najmniejszy problem)i dobranie w zależności od wydajności kompresora ale też chodzi oto aby jakieś obce drażniące dźwięki nie wkurzały jadących samochodem.
Napiszę ostatni raz : PODCZAS PRAWIDŁOWEJ PRACY KLIMATYZACJI NIE SŁYCHAĆ SYCZENIA, ale jeżeli komuś syczy i uważa, że jest OK to w sumie nie moja sprawa.
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#20 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 21:46, 15.07.2013

W ATR jest taka sama chlodnica klimy jak w zwykłym?
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#21 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:12, 15.07.2013

Syczenie może być objawem wyrównywania się ciśnienia w przewodach.


no bo jest. Jednak każda instalacja ma inny zawór lub dyszę rozprężną. Każdy układ jest projektowany indywidualnie i nie chodzi tylko o skuteczność chłodzenia (bo z tym to akurat najmniejszy problem)i dobranie w zależności od wydajności kompresora ale też chodzi oto aby jakieś obce drażniące dźwięki nie wkurzały jadących samochodem.
Napiszę ostatni raz : PODCZAS PRAWIDŁOWEJ PRACY KLIMATYZACJI NIE SŁYCHAĆ SYCZENIA, ale jeżeli komuś syczy i uważa, że jest OK to w sumie nie moja sprawa.


Po to jest forum, żeby dowiedzieć się czegoś za darmo, jak na razie nie padły żadne argumenty ani w jedną ani w drugą stronę. Jakby mnie swędziało w kieszeń to bym pojechał do innego fachowca, bo ten u którego nabijałem twierdził, że to normalne, a zwróciłem od razu na to uwagę, bo myślałem, że gdzieś szybko spierdziela gaz ;)
  • 0

#22 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:24, 15.07.2013

W ATR jest taka sama chlodnica klimy jak w zwykłym?


ja prowadzę warsztat i zajmuję się m.in klimatyzacją i to co piszę jest poparte doświadczeniem na różnych samochodach. A w ATR układ niczym nie różni się od instalacji w accordach tej samej generacji

[ Dodano: 2013-07-15, 23:28 ]

Syczenie może być objawem wyrównywania się ciśnienia w przewodach.


no bo jest. Jednak każda instalacja ma inny zawór lub dyszę rozprężną. Każdy układ jest projektowany indywidualnie i nie chodzi tylko o skuteczność chłodzenia (bo z tym to akurat najmniejszy problem)i dobranie w zależności od wydajności kompresora ale też chodzi oto aby jakieś obce drażniące dźwięki nie wkurzały jadących samochodem.
Napiszę ostatni raz : PODCZAS PRAWIDŁOWEJ PRACY KLIMATYZACJI NIE SŁYCHAĆ SYCZENIA, ale jeżeli komuś syczy i uważa, że jest OK to w sumie nie moja sprawa.


Po to jest forum, żeby dowiedzieć się czegoś za darmo, jak na razie nie padły żadne argumenty ani w jedną ani w drugą stronę. Jakby mnie swędziało w kieszeń to bym pojechał do innego fachowca, bo ten u którego nabijałem twierdził, że to normalne, a zwróciłem od razu na to uwagę, bo myślałem, że gdzieś szybko spierdziela gaz ;)


albo nabił za mało gazu albo zrobił złą próżnię. zakładam, że od początku do teraz jest tak samo (tzn tak samo syczy)
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#23 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 07:04, 16.07.2013

Niby nabil do pelna a maszyna sama wszystko zrobila.
  • 0

#24 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 10:45, 19.07.2013

do wymiany chłodnicy trzeba jakies specjalistyczne narzędzia??
robić samemu czy oddac do warsztatu?
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#25 Radio

Radio
  • Forumowicz
  • 186 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:56, 19.07.2013

No dobra majstry a propos syczenia. Byłem z tydzień temu na nabiciu klimatyzacji do mojego acc (6gen) i patrzyłem gościowi na ręce.
W bazie maszynki był akurat tylko accord 7gen, więc mówię kolesiowi że czynnika wg instrukcji wchodzi 500-550g. No to ok i wklepał wartość 650g bo mówi, że trzeba liczyć 100-150g na przewody. Dodam, że czynnik był wysysany (odzyskał 630g) i robiona była próżnia -pewnie jakaś standardowa procedura tej maszynki.

Sprawdziłem, klima chłodzi, ale po włączeniu przez jakieś 3-4 sekundy jest syczenie (wcześniej też było), które pojawia się raz na jakiś czas - na chwilę.

pytanie:
1) czy dobrą ilość mi nabił czynnika - o co chodzi z tymi przewodami
2) no i co może powodować syczenie - na pewno nie za mała ilość czynnika przecież
  • 0

#26 Malyndm

Malyndm
  • Forumowicz
  • 859 postów
  • Skąd:WND
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:45, 19.07.2013

93karol, do wymiany chłodnicy klimy potrzebujesz odkręcić z górnych mocowań (na pasie przednim na wysokości grilla) chłodnicę powietrza i odchylić by wymontować tą od klimatyzacji. nie trzeba jej demontować, ale przydadzą się drugie ręce do odchylania ;-) mam ten temat już za sobą.

Radio, mi kolega forumowicz dodam napełniał i fakt w instrukcji jest 550 i tyle zapewne ustawił bo nic nie mówił, że trzeba dać więcej do przewodów stąd syczenie to zapewne efekt zbyt dużej ilości gazu w układzie.

dodam też że u mnie nie syczy :-P
  • 0
<p><span style="font-size:18px;"><span style="font-family:'comic sans ms', cursive;"><span style="color:#FFA500;"><em>Uśmiechnij się, jutro możesz nie mieć zębów...</em></span></span></span></p>

#27 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 20:02, 19.07.2013

No dobra majstry a propos syczenia. Byłem z tydzień temu na nabiciu klimatyzacji do mojego acc (6gen) i patrzyłem gościowi na ręce.
W bazie maszynki był akurat tylko accord 7gen, więc mówię kolesiowi że czynnika wg instrukcji wchodzi 500-550g. No to ok i wklepał wartość 650g bo mówi, że trzeba liczyć 100-150g na przewody. Dodam, że czynnik był wysysany (odzyskał 630g) i robiona była próżnia -pewnie jakaś standardowa procedura tej maszynki.

Sprawdziłem, klima chłodzi, ale po włączeniu przez jakieś 3-4 sekundy jest syczenie (wcześniej też było), które pojawia się raz na jakiś czas - na chwilę.

pytanie:
1) czy dobrą ilość mi nabił czynnika - o co chodzi z tymi przewodami
2) no i co może powodować syczenie - na pewno nie za mała ilość czynnika przecież


ad 1 każda w miarę nowoczesna maszyna ma możliwość ustawienia poprawki na ilość czynnika w wężach więc po co ta matematyka za każdym razem?? poza tym dla przewodów 3m w mojej maszynie jest "poprawka" 60 lub 90 gramów a średnica jest raczej standardowa we wszystkich urządzeniach.
ad 2 może niedokładna próżnia, może rozkalibrowany zawór rozprężny, przy włączeniu oraz po wyłączeniu może być przez chwile słyszalne syczenie

za duża ilość czynnika jest bardzo nieodpowiednia dla układu. przy wysokich temperaturach może nie dać się wogóle uruchomić!!! a poza tym przeciąża kompresor
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#28 darek2647

darek2647
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:Proszowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:07, 19.07.2013

1) czy dobrą ilość mi nabił czynnika - o co chodzi z tymi przewodami


1) Ilość czynnika w 6gen to bodajrze według maszyny Boscha 525g - to jest ilość czynnika który jest w całym układzie, nie dolicza się żadnych przewodów, natomiast niektórzy producenci przewidują +- 50g ale nie ponad 100g, według mnie za dużo czynnika ci dobił, a to że odzyskało 630 to pewnie wcześniej ktoś za dużo nabił.
  • 0

Darek

darek2647@gmail.com


#29 danman

danman
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:wieluń
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:58, 27.07.2013

witam ponownie-klima nabita ,szczelna,ale nie chłodzi-prawdopodobnie nie wymienili filtra pod schowkiem-czy to może być przyczyną syczenia i braku chłodzenia???macie jakieś pomysły???
  • 0

#30 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 15:39, 27.07.2013

przy filtrze zapchanym bedziesz miał gorszy przepływ powietrza(bedzie gorzej wiało)
ale do syczenia to nie ma nic.
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq