Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Wycie przy skręcaniu kołami


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 tomek d.

tomek d.
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Janikowo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:02, 05.07.2013

Witam! Mam problem kiedy skręcam kierownicą w prawo lub w lewo coś wyje dosyć głośno gdy koła są na wprost to słychać tylk olekkie wycie.......co może być przyczyną? Nie mogłem sprawdzić jeszcze poziomu płynu dzisiaj bo silnik rozgrzany , ale czy przyczyną może być tylko brak płynu do ukłądu wspomagania? Proszę o radę czy już mam się zacząć martwić...
  • 0

#2 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 20:22, 05.07.2013

zapewne wyje pompa wspomagania.
sprawdź poziom płynu bo jeżeli brakuje to i tak masz gdzieś wyciek. pompa do wymiany bądź regeneracji.
pozdr
  • 0

#3 Duszek

Duszek

    Duszek

  • Forumowicz
  • 895 postów
  • Skąd:Mielec
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Diabelska
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan - CG8
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:38, 05.07.2013

Może wystarczy pasek naciągnąć od pompy.
  • 0

#4 tomek d.

tomek d.
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Janikowo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:34, 06.07.2013

pasek naciągnięty płynu na zimnym silniku ponad stan chyba pompa zapowietrzona ?
  • 0

#5 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 12:58, 06.07.2013

odpowietrzanie polega na kręceniu kierownica kilka razy w jedną i druga stronę do oporu, ale to po wymianie płynu na nowy się robi, a czy układ jest zapowietrzony to można łatwo zaobserwować bo będą bąbelki powietrza leciały w zbiorniczku podczas jego pracy.
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#6 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 20:50, 06.07.2013

To wycie to na postoju tylko?
  • 0

#7 fortyfikator

fortyfikator
  • Forumowicz
  • 184 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LX
  • KM:130
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:39, 06.07.2013

Ja ostatnio miałem to samo, z tym że u mnie nie było wycia tylko takie przeraźliwe skrzypienie. Zdarzyło mi się to pierwszy i jak na razie jedyny raz. Działo się to wszystko tylko podczas jazdy wolnej lub szybkiej i tylko przy skręcie. Jadąc na wprost nic nie było słychać. Na postoju nic nie było słychać oprócz pompy ale to był zupełnie inny dźwięk. Nawet założyłem temat u siebie ale nikt nie miał takiego przypadku i nic nie potrafił poradzić. Po uruchomieniu samochodu ponownie jak na razie dźwięk się nie pojawił.
  • 0

#8 Mariusz439

Mariusz439
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:potrójne miasto
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:32, 08.07.2013

u mnie swego czasu wyło, bo koledzy podczas majstrowania pod maską wąż od wspomagania mi przygięli
  • 0
:arrow: :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

#9 tomek d.

tomek d.
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Janikowo
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:44, 08.07.2013

Odpowietrzyłęm układ wspomagania i w zbiorniczku ubyło płynu i jest teraz poniżej minimum....wycie nadal jest ale już o wiele mniejsze i tylko jak prawie do oporu skręce kołami....co radzicie dolać płynu czy wymienić na nowy...?
  • 0

#10 Nipto

Nipto
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:Poznań-Kiekrz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:124
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:23, 08.07.2013

Dolej płyn i obserwuj. Mnie tak się działo jak miałem wyciek z przekładni. Sączyło się bardzo delikatnie bo nigdy pod samochodem nie widziałem większych plam. Płyn był w zbiorniczku nawet ponad stan, ponieważ układ łapał powietrze. Po jakimś czasie, redukcja na 2, puszczam sprzęgło a tu świst, smród spalonej gumy i silnik zgasł. Byłem wtedy pewien, że to rozrząd bo silnik nie chciał zapalić. Zajrzałem pod maskę a tam dym leci z pompy od wspomy. Okazało się, że jak dostała większych obrotów to się zatarła i zatrzymała a pasek nie pękł. Rozciąłem go i wtedy bez problemu silnik odpalił. Wymieniłem pompę ale po 2 miesiącach znowu to samo. Dopiero po regeneracji przekładni, wszystko było ok.
Moim zdaniem powinieneś sprawdzić pod autem, czy przekładnia nie jest zapocona, może przewody przegniły albo coś się obluzowało. Jeśli nie to sprawdź resztę układu. gdzieś musi być wyciek.
  • 0

#11 chor30d

chor30d
  • Forumowicz
  • 4 postów
  • Skąd:TUREK / wlkp
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS plus coś tam
  • KM:136 ale gdzieś uciekły
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:21, 27.08.2013

pany u mnie to samo.tez szukałem usterki w pompie,paskach itd , wystarczyło zdjąć gumowa osłonę z magla po obu stronach i przesmarować , dźwięk było słychać tylko na skrętach ,takie skrzypienie, okazało się ze guma była spękana i dostała się woda a smaru już tam dawno nie było -grafitowy załatwił sprawę ale gumy trzeba powymieniać.wystarczy odkręcić koło albo na kanał wjechać i 2 opaski zdjąć z osłon, u mnie wszystko pływało wiec gumy wywinąłem i osuszyłem,
  • 0

lać i jechać


#12 Guest_NitrousNDF_*

Guest_NitrousNDF_*
  • Guests

Napisano 21:17, 27.08.2013

Hej, też mam problem z wyciem, auto stało 8 dni (przez rozładowany akumulator), przedwczoraj odpaliłem przez kable i jeździłem przedwczoraj po mieście wiele razy i było wszystko w porządku, dziś natomiast pojawiło się wycie od razu po odpaleniu, na postoju i przy jeździe wyje, przy skręcaniu wyje dużo głośniej..

Piszę ponieważ nie wiem gdzie sprawdzić stan płynu - to po pierwsze, po drugie nie mam płynu by dolać.. ale przejdźmy do sedna sprawy, czeka mnie jutro do zrobienia 400km, do dźwięku się można przyzwyczaić, ale chcę tylko wiedzieć, czy to bezpieczne jest i czy jechać jutro w trase moim samochodem czy dać sobie spokój, no i jeszcze chciałbym wiedzieć czy jeśli płyn jest w normie to co mogło się zepsuć? :roll:

Pilne, proszę o pomoc!
  • 0

#13 krisss111

krisss111
  • Klubowicz
  • 1568 postów
  • Skąd:Mińsk Maz/Szczytno
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG4
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:coupe
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 05:44, 28.08.2013

jeśli dźwięk się nasila przy skręcaniu, to ja bym obstawiał pompę wspomagania. jeśli jest płyn, no to pewnie klęka pompa. mogła się też zapowietrzyć, ale w jaki sposób to nie wiem. czy bezpieczne :-/ jak ze wszystkim ... jakiś czas pewnie wytrzyma, ale ile.... tego CI nikt nie powie, ale w najgorszym przypadku stracisz wspomaganie kiery i ręce Cię rozbolą

jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi

tu coś jeszcze w podobnej tonacji:
http://www.accordklu...opic.php?t=3275
  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...sss111/</a></p>
<p> </p>
<p> </p>

#14 Guest_Akordeon_*

Guest_Akordeon_*
  • Guests

Napisano 13:51, 28.08.2013

Sprawdź poziom płynu (to taki zbiornik po prawej stronie, z czarną zatyczką, ok 2-3cm średnicy, łączy się od razu z pompą wspomagania) i jeśli trzeba - uzupełnij i odpowietrz układ (5-6 razy przekręć kierownicą od lewej do prawej).

Jeśli jest płyn - nie zaszkodzi odpowietrzyć - może gdzieś jest nieszczelność i wciąga powietrze.

Hałas to: albo mało płynu (i zasysa olej+powietrze), albo jest nieszczelność która tylko zasysa powietrze, albo łożysko w pompie do wymiany, albo pompa do wymiany.

Najgroźniejsze co się może stać, to utrata wspomagania lub zatarcie pompy, choć ja zrobiłem 100km na nieszczelności, i po dolaniu wszystko ucichło.


Nieszczelności szukaj przy chłodnicy wspomagania - między zderzakiem, a chłodnicą silnika. Najczęściej ten element koroduje.
  • 0

#15 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • Skąd:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczająco
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 14:05, 28.08.2013

Dodam od siebie, że jeśli nie wyje tylko bardziej jęczy to mogą być oznaki zatartego sworznia bądź końcówki drążka ;)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq