Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Filtr na odmę

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#16 sienka

sienka
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:Bielsk Podlaski
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S+
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:48, 25.06.2013

I trzeba będzie czyścić czy lepiej wymienić? I co ile mniej więcej?
  • 0

#17 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:33, 25.06.2013

ja narazie nie wymienialem nie widze sensu :) przedmuchac wg. mnie powinno wystarczyc ;)
  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#18 sienka

sienka
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:Bielsk Podlaski
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S+
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:45, 25.06.2013

A okej dzięki za info ;-)
Pomyślę nad tym i może założę :D
  • 0

#19 sienka

sienka
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:Bielsk Podlaski
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S+
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:08, 01.03.2014

Chłopaki, jaką mam kupić średnice wlotu filtra?? 

I jaki wzór? :D 

1. http://allegro.pl/fi...3954959896.html

2. http://allegro.pl/fi...4016318914.html


  • 0

#20 quality06

quality06
  • Forumowicz
  • 683 postów
  • Skąd:Przemków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CH1
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:00, 05.03.2014

wylot z pokrywy klawiatury srednica 1 cm :)


  • 0

Było CG8 

Było CH1 Type R :oki :D 

Jest .... :slimak: CG8 + LPG :glupek:


#21 sienka

sienka
  • Forumowicz
  • 252 postów
  • Skąd:Bielsk Podlaski
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S+
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:02, 05.03.2014

Wielkie dzięki!! 


  • 0

#22 wanter

wanter
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Libiąż
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:28, 21.05.2014

A sorki, że zadam takie pytanie laika: w CL7 który wężyk to odma? To wyjście u samej góry pokrywy zaworów po prawej stronie(1)? Mam to zespawane z jakąś inna rurką(4), czy mogę to wywalić i zastąpić filterkiem?

 

Załączam zdjęcie, czy ktoś na podstawie numerków może mi opisać te przewody?

 

c7ef7eea3eab47fdm.jpg

 

(1). Odma?

(2). Po co jest to ustrojstwo? Z tego wychodzą dwa wloty do rury prowadzącej do przepustnicy.

(3). Co to za wężyk i dlaczego przyspawany jest w punkcie (4) do odmy (1)?

(5). Co to za wężyk?

 

Czy mogę ewentualnie wywalić połączenie (4) i zamienić na zwykłe wężyki?


Użytkownik wanter edytował ten post 16:11, 21.05.2014

  • 0

#23 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 18:58, 15.11.2014

Mój filtr na odmę zrobiony z filtra  LPG w stanie lotnym.

 

d8de3c5d6cb25525gen.jpg

 

59fca241013ac97bgen.jpg


  • 0

#24 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8872 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:54, 15.11.2014

a nie prościej tłumik hałasu np festo jak ktoś już nie chce kupować dedykowanego?

https://www.festo.co...100&Mode=portal

Ja mam założony typ U aktualnie.


  • 0

#25 Kardynal

Kardynal
  • Forumowicz
  • 1011 postów
  • Skąd:Nieistotne
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CA5 EX Gaźnik
  • KM:103
  • Paliwo:PB
  • Rok:1987
  • Nadwozie:Aerodeck Automatik
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 22:09, 15.11.2014

...czego to ludzie nie wymysla!

 

odma to jakas choroba?

accordy nie sa chore.

 

odma  = filterek to jest calkowicie zbedna czesc.

szkoda pieniedzy.

 

jak jest podlaczony wezyk orginalny to powietrze jest czyste i zasysane jest ono do skrzyni korbowej.

tzn. jest ono filtrowane = oczyszczone przez filtr powietrza !

 

pozdro :adios:


Użytkownik Kardynal edytował ten post 22:11, 15.11.2014

  • 0

I-I O N D A – Nie chcę nic innego!    


#26 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:18, 15.11.2014

a nie prościej tłumik hałasu np festo jak ktoś już nie chce kupować dedykowanego?

https://www.festo.co...100&Mode=portal

Ja mam założony typ U aktualnie.

Może i prościej, ale ten tłumik nie ma odstojnika i ciężko będzie utrzymać go w czystości. Mój pomysł polega na wyciągnięciu filtra na zewnątrz, a odkręcana puszka jest pusta i służy jako odstojnik oleju. Według mnie te z odstojnikami proponowane na Allegro to przerost formy nad treścią. Zbyt duże dla naszych silników.


 

jak jest podlaczony wezyk orginalny to powietrze jest czyste i zasysane jest ono do skrzyni korbowej.

tzn. jest ono filtrowane = oczyszczone przez filtr powietrza !

 

pozdro :adios:

Możliwe, że tak jest w twoim, ale w moim nie!


  • 0

#27 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 23:38, 15.11.2014

Może i prościej, ale ten tłumik nie ma odstojnika i ciężko będzie utrzymać go w czystości. Mój pomysł polega na wyciągnięciu filtra na zewnątrz, a odkręcana puszka jest pusta i służy jako odstojnik oleju. Według mnie te z odstojnikami proponowane na Allegro to przerost formy nad treścią. Zbyt duże dla naszych silników.


Możliwe, że tak jest w twoim, ale w moim nie!

 

Te z odstojnikami są dla turbo, jeżeli mówisz o catch tanku. Jeżeli nie wiesz dlaczego to poszukaj na necie info to się dowiesz, a taka instalacja z filtra od lpg to przerost formy nad treścią w n/a. Dzisiaj rozbierałem dolot od k20 i w tej plastikowej puszce nie było grama wypalonego oleju, a ta instalacja z filtrem lpg wygląda jakby się tam zbierało co najmniej 0,2-0,3l od wymiany do wymiany.


  • 0

#28 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 23:58, 15.11.2014

Te z odstojnikami są dla turbo, jeżeli mówisz o catch tanku. Jeżeli nie wiesz dlaczego to poszukaj na necie info to się dowiesz, a taka instalacja z filtra od lpg to przerost formy nad treścią w n/a. Dzisiaj rozbierałem dolot od k20 i w tej plastikowej puszce nie było grama wypalonego oleju, a ta instalacja z filtrem lpg wygląda jakby się tam zbierało co najmniej 0,2-0,3l od wymiany do wymiany.

Masz rację, ale pomieszałeś moje odpowiedzi i wyszła kaszana. 

  Mam zamiar niedługo wyczyścić przepustnicę i dlatego wcześniej zrobiłem to co widać na zdjęciach, aby więcej o tym nie myśleć. Podgrzewane powietrze w kolektorze ssącym też chcę w ten sposób ograniczyć. To oczywiście nie wszystko, ale chyba wiesz o czym piszę i do czego dążę.


  • 0

#29 LukasN

LukasN
  • Forumowicz
  • 228 postów
  • Skąd:Łomża
  • Silnik:h22
  • Wersja:ferio
  • KM:~200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1993
  • Nadwozie:eh9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 00:31, 16.11.2014

Z jednej strony rozumiem, a z drugiej nie :) Dopóki nie robisz grubych modów w układzie dolotowym to podgrzewanie temp powietrza w instalacji od odmy jest pomijalne dla podniesienia sprawności całego układu. Raczej zastąpienie fabrycznej rurki jest względem estetycznym niż jakimkolwiek performancem, chyba że naprawdę co tydzień skaczesz na tor i uderzasz w odcinę przez 2 godziny, wtedy ta odma ma prawo wywalić "kapkę" oleju która poleci w dolot :) 


  • 0

#30 LK3

LK3
  • Forumowicz
  • 229 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:TSX
  • KM:205
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:TSX
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 01:35, 16.11.2014

Z jednej strony rozumiem, a z drugiej nie :) Dopóki nie robisz grubych modów w układzie dolotowym to podgrzewanie temp powietrza w instalacji od odmy jest pomijalne dla podniesienia sprawności całego układu.

Tak. Mam zamiar wykonać jeszcze kilka modów w układzie dolotowym i wydechowym. Nie zależy mi tak na mocy, której trochę jest jak na niższym spalaniu. Mam jeszcze parę pomysłów własnych w tym kierunku. Odma to tylko taki wstęp i spokój z czyszczeniem przepustnicy.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq