Skocz do zawartości

Sponsorzy VI Ogólnopolskiego Zlotu HAKP

Zdjęcie

Wolne obroty


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Czacha223

Czacha223
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Gdynia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:39, 21.06.2013

Witam, od dłuższego czasu walczę ze swoim samochodem. Problem jest następujący : czasami, w losowe dni, po przygazowaniu obroty spadają poniżej 500 RPM i silnik zaczyna się dławić, po czym wraca do tych 750. Trzęsie budą, silnik wydaje dźwięki jak gdyby pracował po obciążeniem, słychać wyraźnie jak przerywa i też nim trzęsie. Jakieś dwa tygodnie temu, gdy dojechałem na parking, powoli przysuwałem się i obroty zaczęły utrzymywać się na poziomie 300, wracając, przy prędkości ~80km/h zgasł mi po wrzuceniu luzu, gasł też przy hamowaniu przed skrzyżowaniami. Dwie godziny później było ok :k

Sprawdzałem filtr powietrza - czysty, świece mają rdzawo-brązowy nalot ( niby oznaka dobrej mieszanki ), kable WN też ok. Mechanik po regulacji zaworów ( tylko 2 albo 3 trochę trzeba było dokręcić ), czyszczeniu przepustnicy, EGR i krokowca stwierdził , że silnik jest bardzo dobrze utrzymany. Mi się wydaje, że coś ten silnik boli, ogólnie nie jeździ jak z 130 konnym motorem.

Dodatkowo filmik:



#2 Mardi85

Mardi85
  • Klubowicz
  • 145 postów
  • Skąd:Chocianów
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:04, 23.06.2013

zresetuj ECU niech na nowo sobie komp ustawi obroty

#3 klamcaklamca

klamcaklamca
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Kwidzyn/Olsztyn
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:22, 23.06.2013

miałem teraz identycznie, u mnie jesli chodzi o to rzecz leżała w lince gazu, co prawda dalej walcze z różnymi obrotowymi sprawami, ale to przeszło

#4 nonsensehunter

nonsensehunter
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:SJZ
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:56, 24.06.2013

Objawy brudnego krokowca,kup sobie spray do czysczenia gaźnika i spryskaj po demontażu krokowca,szczególnie idealnie musi chodzić ten walec z blaszką w tym czujniku i sam mechanizm zamykający jedną z trzech komór.Porządnie umyć ,przedmuchać i ja osobiście moczę w ropie i montaż .Ropa pomaga wsmarowaniu tych mechanizmów na długi czas.

#5 Jacek17

Jacek17
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Niemcy
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:31, 28.06.2013

ja bym obstawial zawory, ale jak piszesz byly regolowane przez mechanika

#6 kiniusz

kiniusz
  • Partner HAKP
  • 491 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:56, 28.06.2013

kopułka i palec wg mnie. albo wyczyść ale raczej wymiana ale tylko polecam OEM. W poprzednim accordzie 1,8 miałem ten problem

2,2 ATR www.ultracar.waw.pl


#7 remek

remek
  • Klubowicz
  • 836 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:59, 28.06.2013

Czacha223, problem dosyć znany i lubiany :D
Też mam z tym kłopot:
Czyściłem te wszystkie bajery które i tak nie były brudne w takim stopniu że miałoby to wpływ na obroty, regulowałem 2x zawory, wymieniłem lambda i nic :-)
Jak znajdziesz solucje to daj znać koniecznie.

#8 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1,666 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:30, 28.06.2013

Ja bym jeszcze sprawdził szczelność dolotu, czy nie ssie gdzieś lewego powietrza. Popsikaj wokół przepustnicy jakimś samostartem albo nawet najzwyklejszym Plakiem do plastików i zobacz czy coś zadzieje się z obrotami?
MaxLife RULEZ !!!

#9 Czacha223

Czacha223
  • Forumowicz
  • 13 postów
  • Skąd:Gdynia
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:03, 28.06.2013

Sesja się skończyła, więc będę dużo sobie grzebał w autku :)

Na pewno sprawdzę każdą możliwość :j

#10 dscompany19

dscompany19
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Krynica-Zdrój
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:43, 01.07.2013

Miałem to samo - u mnie przyczyną wypalony zwór wiec tu bym zaczął poszukiwania...
dscrew

#11 dscompany19

dscompany19
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Krynica-Zdrój
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:43, 01.07.2013

Miałem to samo - u mnie przyczyną wypalony zwór wiec tu bym zaczął poszukiwania...
dscrew

#12 remek

remek
  • Klubowicz
  • 836 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:35, 01.07.2013

Miałem to samo - u mnie przyczyną wypalony zwór wiec tu bym zaczął poszukiwania...


Co to i gdzie tego szukać?

#13 kiniusz

kiniusz
  • Partner HAKP
  • 491 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 19:03, 01.07.2013

Miałem to samo - u mnie przyczyną wypalony zwór wiec tu bym zaczął poszukiwania...


Co to i gdzie tego szukać?


hehehe chyba chodzi o zawór ssący lub wydechowy :-) ( to taki "grzybek" który zamyka lub otwiera komorę cylindra w którym spala się mieszanka paliwowo- powietrzna ) można to tylko sprawdzić mierząc kompresję ale jak będą słabe pierścienie to też da podobny wynik. Tak czy inaczej remont silnika ew mniejszy lub większy

ale ja nie był bym takim pesymistą

2,2 ATR www.ultracar.waw.pl


#14 buford

buford
  • Forumowicz
  • 36 postów
  • Skąd:małopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:03, 03.07.2013

Miałem podobnie nierówne obroty bez checka - przyczyna przewody wysokiego napięcia. Najlepiej sprawdzić na pewnych od kogoś z takim modelem acco.

#15 markoluk

markoluk
  • Klubowicz
  • 7 postów
  • Skąd:Lubartów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:00, 01.04.2014

Ja po przeczyszczeniu palca i kopułki mam podobny objaw tzn. jak się zagrzeje i spada z obrotów to wchodzi tak na oko na 300 a potem na 500 i utrzymuje się w połowie skali pomiędzy 0 a 1000, wnioskuje, że to jest około 500 obrotów co i tak wydaje mi się, że jest za nisko.

Przed czyszczeniem raczej nie miałem tego problemu poza tymi niskimi obrotami.

Dodam że dosyć sporo usunąłem tego nagaru w kopułce oraz na palcu. Zastanawiam się nad nauką wolnych obrotów, mam auto od mc a poprzedni właściciel wymieniał akumulator i wątpię czy taką naukę jej zrobił.

 

Wymieniłem świece i filtr powietrza i nadal to samo, choć czuć znaczącą poprawę przy wkręcaniu na wysokie obroty oraz Hania jest bardziej elastyczna.

Coś czuje, że wymienię kopułkę i palec ale wcześniej zrobię naukę wolnych obrotów.

 

Czy naukę wolnych obrotów robimy tak jak w civic'u czyli wypinamy akumulator wyciągamy główny bezpiecznik i odpalamy z wyłączonymi odbiornikami prądu do momentu gdy dwa razy załączy się wentylator chłodnicy?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq