Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

brak zapisu polozenia neutralnego czujnika vsa problem - DIAGNOSTYKA

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
91 odpowiedzi w tym temacie

#31 Neoram

Neoram
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:37, 22.06.2017

U mnie również pojawił się ten problem. Ale zrobienie wszystkiego zgodnie z instrukcją od szamana i muzyczki rozwiązuje problem.
  • 0

#32 bastek514

bastek514
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Namysłów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:s
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:50, 02.10.2017

Witam wszystkich

Mam problem z opisanym tematem tyle ze nie posiadam testera HDS czyli mam rozumieć ze nie ogarnę tego tematu ?

Nie rozumie jeszcze tego jak mam podłączyć zworkę i tester na raz wykorzystując jedno gniazdo obd ;(

Pomoże ktoś jak to ogarnąć bo ciemny jestem a mam problem z honda :(

 

2. Gdy zapłon jest wyłączony, podłączyć tester HDS do 16-stykowego złącza diagnostycznego (DLC) (A), znajdującego się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
3. Podłączyć zworę serwisową (SCS) do masy za pomocą HDS. (zwierasz 4 i 9 na obd2)


  • 0

#33 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 05:53, 03.10.2017

Robisz zworte w tej procedurze..Wtedy nie musisz podpinac hds..I następnie zgodnie z procedurą..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#34 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 15:41, 03.10.2017

Samodiagnostyka spinaczem na koniec jest procedura dot. Zapamiętanie położenia neutralnego czujnika VSA, a na samym dole uwaga

UWAGA!!!; Punkt 2-ci nie jest wymagany, tzn. jeśli nie masz HDS'a (lub nie chce Ci się go podłączać), to pomijasz ten punkt i po prostu zwierasz piny 4 i 9 na OBD2 jak wyżej)

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#35 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 22:08, 09.12.2017

U mnie ta procedura nie pomogla wykasowac \!/ mialem blad 84 ktory pojawil sie po tym jak chcialem wykasowac blad przez klona xhorsa. Udalo mi sie ustawic vsa przez zwarcie pinu 9 do masy i przekrecenie zaplonu, po zgasnieciu ikonki abs przyciskamy guzik vsa i puszczamy powinna zapali sie znow lampka abs i wtedyprzyiskamy i puszczamy guzik vsa jeszcze raz, ikonki zamrugaja i mamy zrobiony reset vsa.


  • 0

#36 Robson16v

Robson16v
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:46, 18.12.2017

U mnie ta procedura nie pomogla wykasowac \!/ mialem blad 84 ktory pojawil sie po tym jak chcialem wykasowac blad przez klona xhorsa. Udalo mi sie ustawic vsa przez zwarcie pinu 9 do masy i przekrecenie zaplonu, po zgasnieciu ikonki abs przyciskamy guzik vsa i puszczamy powinna zapali sie znow lampka abs i wtedyprzyiskamy i puszczamy guzik vsa jeszcze raz, ikonki zamrugaja i mamy zrobiony reset vsa.

 

Miałem identyczny przypadek.

Wykrzyknik, VSA, i błąd 84 . Wszystko po podłączeniu skanera diagnostycznego(Dominator Max)

Sposób Ubeka pomógł a do tego bardzo prosto i szybko. Wcześniej wykasowałem "Dominatorem" błąd z ABSu. Dzięki Ubek.

 

Zastanawia mnie to czy podłączenie jeszcze raz skanera tego czy innego znowu wywali wykrzyknik?

Czy np. Yanosik Connect będzie działał porawnie?

Co może się stać jeżeli nie kalibrujemy na równym lub na skręconych np minimalnie kołach...


Użytkownik Robson16v edytował ten post 21:51, 18.12.2017

  • 0

#37 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:35, 03.04.2018

szybkie pytanie, czy po wymianie/demontażu kierownicy/taśmy ten sposób kalibracji pomoże w przypadku zapewne błędu kąta skrętu ? Accord koleżanki przy jeździ w na wprost zachowuje się normalnie ale wjeżdżając w zakręt miga trójkącik, słychać i czuć działanie vsa jakby było ślisko. W sobotę u niej będę i chce jej to ogarnąć


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#38 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 11:48, 03.04.2018

Podobne objawy może też dawać uszkadzający się czujnik ABSu w którymś z przednich kół. 


  • 0

#39 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:49, 03.04.2018

ale do tej pory nic się nie działo, zdjęta została kierownica i wymieniona taśma zwijak bo poduszka błąd pokazywała, poduszka zgasła i zaczęło się tak dziać podczas jazdy


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#40 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:00, 13.04.2018

szybkie pytanie, czy po wymianie/demontażu kierownicy/taśmy ten sposób kalibracji pomoże w przypadku zapewne błędu kąta skrętu ? Accord koleżanki przy jeździ w na wprost zachowuje się normalnie ale wjeżdżając w zakręt miga trójkącik, słychać i czuć działanie vsa jakby było ślisko. W sobotę u niej będę i chce jej to ogarnąć

 

Udało się jakoś rozwiązać ten problem? Bo raz w miesiącu mam podobne objawy, a co gorsza dzisiaj zapalił się VSA i wykrzyknik...

 

Najpierw:

 

 

czyli: zewrzeć piny  4i9 w OBD2

następnie:

 

  • wcisnąć hamulec
  • włączyć zapłon
  • poczekać aż lampka ABS zgaśnie
  • puścić hamulec
  • poczekać aż lampka ABS się zapali
  • wcisnąć ponownie hamulec
  • poczekać aż lampka ABS zgaśnie
  • puścić hamulec
  • lampka ABS powinna zamrugać dwa razy

 

po tej operacji błędy powinny być skasowane

 i dopiero teraz można przeprowadzić kalibrację położenia neutralnego czujnika VSA

 

 

Następnie:

 

 

 

Zapamiętanie położenia neutralnego czujnika VSA
UWAGA: Nie wciskać pedału hamulca.
1. Ustawić samochód na równej nawierzchni.
2. Gdy zapłon jest wyłączony, podłączyć tester HDS do 16-stykowego złącza diagnostycznego (DLC) (A), znajdującego się pod deską rozdzielczą po stronie kierowcy.
3. Podłączyć zworę serwisową (SCS) do masy za pomocą HDS. (zwierasz 4 i 9 na obd2)
4. Włączyć zapłon przy zwolnionym wyłączniku pozycji pedału hamulca.
5. Kontrolka ABS włączy się na 2 sekundy i wyłączy się.
6. Po zgaśnięciu kontrolki ABS jednokrotnie nacisnąć i zwolnić wyłącznik VSA w ciągu pół sekundy.
7. Po zapaleniu się kontrolki ABS jednokrotnie nacisnąć i zwolnić wyłącznik VSA w ciągu pół sekundy.
8. Kontrolka aktywacji VSA mignie dwa razy i zgaśnie w ciągu jednej sekundy, następnie system zakończy zapamiętywanie położenia neutralnego czujnika VSA.
9. Wyłączenie się kontrolki ABS, kontrolki układu VSA i kontrolki aktywacji VSA oznacza koniec zapamiętywania. Jeżeli kontrolki nie gasną, należy ponownie wykonać podane czynności.
10. Wyłączyć zapłon i odłączyć tester HDS od 16-stykowego złącza DLC.

UWAGA! !! Punkt 2-ci nie jest wymagany, tzn. jeśli nie masz HDS'a (lub nie chce Ci się go podłączać), to pomijasz ten punkt i po prostu zwierasz piny 4 i 9 na OBD2 jak wyżej) 

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#41 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:07, 13.04.2018

Ślepak - u mnie jest tak, że co jakiś czas, rano po odpaleniu auta mam wykrzyknik i abs. Przejadę kilkanaście metrów, gaszę auto i po ponownym zapaleniu błedów nie ma. 

Jak zrobię odczyt błędów zaraz po zapaleniu wykrzyknika i absu to pojawia się kod lewego przedniego czujnika.

Jak widać czujnik u mnie zaczyna zdychać, ale stan ten utrzymuje się ponad rok, i nie pogarsza się. Może masz tak samo. 

Generalnie nie muszę kasować błędu, wystarczy kawałek przejechać.


  • 0

#42 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 09:29, 14.04.2018

Dwa długie mrugnięcia i 7 krótkich

Nigdzie nie mogę znaleźć co znaczy błąd ABS o numerze 27.

 


Użytkownik ślepak edytował ten post 09:37, 14.04.2018

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#43 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 09:54, 14.04.2018

ja jeszcze nie mam problemu rozwiązanego - dzisiaj zmieniamy łożysko bo jestem u znajomych i zobaczymy


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#44 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:42, 14.04.2018

wychodzi na to że 27-1 to czujnik skrętu koła.... 

 

https://www.s2ki.com...sensor-1125145/

 

Resetowanie błędów 3krotne oraz kalibracja vsa nie przynosi żadnego skutku.

Ciekawe jak skalibrować ten czujnik skrętu koła.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#45 Alex1989axe

Alex1989axe
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:36, 28.09.2019

Witam wszystkich, podłączę się do tematu.
Mianowicie u mnie po odpaleniu auta swieci wykrzyknik, a po przejechaniu 300 metrów zapala się VSA. Kontrola trakcji nie działa. Powiedziano mi ze pompa ABS do wymiany, ale ABS reaguje, działa poprawnie. Czy to może być wina jakiegoś czujnika czy faktycznie pompa??
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq