Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

felgi ET 40 tragiczne prowadzenie?

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#46 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 22:19, 30.12.2019

jest to normalne zachowanie zawieszenia, zmieniając ET zmieniasz promień zataczania, tu trochę na ten temat https://www.autoexpe...eszeniu,12849,1

tutaj też, chyba nawet lepiej wyjaśnione https://www.autoexpe...ometria,11633,1 cytat z tej stronki 

"Jednak zwiększanie dodatniego promienia zataczania lub zmniejszanie ujemnego (np. wskutek zainstalowania tarcz dystansowych lub zmniejszenia ET obręczy) zmniejsza stabilność ruchu na drodze z nierównościami wzdłużnymi (koleiny, szyny tramwajowe itp.) oraz podczas bocznych podmuchów wiatru."

 

no i jeszcze dużo na ten temat można poczytać, a na koniec zacytuję kolegę z 42 wiadomości tego tematu:

"nie wywala się felgi mocno na zewnątrz bez obniżenia zawieszenia - to powinno być gdzieś przyklejone"

AMEN


Użytkownik rafisz edytował ten post 22:23, 30.12.2019

  • 0

#47 emil6

emil6
  • Forumowicz
  • 413 postów
  • Skąd:Jędrzejów, Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive + Type S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 22:23, 30.12.2019

A tak na poczatku sprawdz ile.masz.nabite barów w kolach. Ja tak mialem jak.mi.nabili na.geometrii ponad 2.6 po spuszczeniua na 2.4 normalnoe sie prowadzi.
  • 0

#48 Kon_Trojanski

Kon_Trojanski
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:57, 31.12.2019

Temat stary .... ale czy udało sie rozwiązać problem? Po zmianie na podobny zestaw  et 40/7.5  nam podobnie ....  Zawias ok 

Zacznijmy od tego, że zwiększając szerokość felgi powodujesz to, że koło nie będzie się już mieścić w koleinę, zawsze w którąś będzie Cię ciągnąć, nawet jak wydają się być nie zauważalne.

Drugą kwestią jest luz na maglownicy i pękanie/rozwulkanizowanie gum na przednich dużych tulejach. Tak wiem, nikogo ten problem nie dotyczy ale jest popularny, także, jednak lepiej sprawdzić porządnie.


  • 0

#49 Kon_Trojanski

Kon_Trojanski
  • Forumowicz
  • 75 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:00, 31.12.2019

A tak na poczatku sprawdz ile.masz.nabite barów w kolach. Ja tak mialem jak.mi.nabili na.geometrii ponad 2.6 po spuszczeniua na 2.4 normalnoe sie prowadzi.

I każda inna opona poza seryjną 16" na 6,5" leży... nie dawaj lepiej głupich rad.

Mam 225/45/17 na 7,5 cala i nie wiem jak wszyscy jeżdżą pompując w takie zestawy po 2,3-2,4 bara....


  • 0

#50 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 12:50, 31.12.2019

jest to normalne zachowanie zawieszenia, zmieniając ET zmieniasz promień zataczania, tu trochę na ten temat https://www.autoexpe...eszeniu,12849,1

tutaj też, chyba nawet lepiej wyjaśnione https://www.autoexpe...ometria,11633,1 cytat z tej stronki 

"Jednak zwiększanie dodatniego promienia zataczania lub zmniejszanie ujemnego (np. wskutek zainstalowania tarcz dystansowych lub zmniejszenia ET obręczy) zmniejsza stabilność ruchu na drodze z nierównościami wzdłużnymi (koleiny, szyny tramwajowe itp.) oraz podczas bocznych podmuchów wiatru."

 

no i jeszcze dużo na ten temat można poczytać, a na koniec zacytuję kolegę z 42 wiadomości tego tematu:

"nie wywala się felgi mocno na zewnątrz bez obniżenia zawieszenia - to powinno być gdzieś przyklejone"

AMEN

 

 

http://www.accordklu...zerokość-felgi/

 

Pisałem o tym w tym temacie i wielu innych. Przy 17/18 calach nawet i przy 8j i et40 bez obniżenia robi się dosłownie wóz drabiniasty(pokraka) 

 

Mam obniżone auto i nie wyobrażam sobie z kolei jeździć na 205/55/16 koła są bardzo małe, samochód jest jeszcze niżej niż na 17/18/19. Do tego sam profil opony mocno pływający "chodź to jeszcze kwestia czy XL itp) 

 

Od kilku lat jeżdżę tylko na 17/18/19 z et40 8j(zdjęcia powyżej w podlinkowanym temacie) 
 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#51 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 14:13, 31.12.2019

pisząc tę wiadomość nie miałem na myśli tego że robi się wóz drabiniasty, to tylko efekt wizualny, estetyczny i w tym przypadku ma najmniejsze znaczenie, ważniejsza sprawa (i pod tym kątem to pisałem) to fakt że zmniejszając ET (albo montując dystanse) zwiększa sie wspomniany promień zataczania, tu jeszcze macie rysunki, zerknijcie na punkt 2.11 https://intercars.co...ometria_cz1.pdf , właśnie ten promień ma bezpośredni wpływ na to jak auto prowadzi się na koleinach, jedyny sposób żeby powrócił do fabrycznego "wymiaru" to obniżenie samochodu i zastosowanie camberów żeby kąt pochylenia koła był dokładnie taki jak przewidział producent , nic wam nie da żonglowanie ciśnieniem, zmiana opon, bo jedynie trochę zamaskujecie problem ale na pewno go nie wyeliminujecie, trzeba wreszcie przyjąć do wiadomości fakt że jak zakładasz felgę o innych parametrach niż fabryczna, to godzisz się z nieprawidłową praca zawieszenia i jedynym sposobem żeby powrócić do fabrycznego zachowania samochodu jest przeróbka zawieszenia, matematyki (w tym wypadku geometrii) oszukać się nie da


  • 0

#52 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:02, 31.12.2019

Wygląd to jedno, ale tak jak wspomniałeś prowadzenie to drugie, powyższy pdf o geometrii z IC też wrzucałem na forum.

Do tego dochodzi jeszcze kwestia dróg kto po jakich jeździ"kolein" itd itd.

Sam u siebie mam cambery żeby negatyw wyprowadzić.  Reasumując przy niskim ET/szerokiej feldze minimum to obniżenie, do tego cambery, wtedy jazda staję się przyjemniejsza niż na serii zawieszeniu i oponie 205/55/16. Chodź trzeba pamiętać o tym że 80% kilometrów(dróg)  u mnie to DE i reszta zachodniej części europy, bo na 19 bym NA PEWNO po PL nie jeździł, a przy 18 założył oponę jak już to 225/45/18 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq