Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

indeks prędkości


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#16 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 623 postów
  • Skąd:Polska
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:46, 23.06.2009

Plus kurier, plus montaż i jeszcze na pewno koszt paliwa na dojazd na montaż itd. itp.
Jarek bardzo mądrze napisał. Zastnów się, czy warto oszczędzać na oponach. Zwłaszcza jak są nie wiadomo jakiego pochodzenia i jak sam piszesz masz wątpliwości.
Moim zdaniem akurat na oponach i hamulcach nie ma co żydować - to bezpieczeństwo na drodze Twoje i innych jest najważniejsze, pamiętaj o tym :!:
  • 0

#17 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:07, 23.06.2009

już jak zmienię z tych syfów michelinów na coś normalnego nawet używanego to bezpieczeństwo jazdy wzrośnie o conajmniej 50% :mrgreen:

[ Dodano: 2009-06-24, 10:48 ]
no to jestem po oględzinach tych używek... i przeżyłem szok miały być 4szt z 2008r a wyszła zbieranina gdzie każda z innego roku 2005-2008, wszystkie z V ale jedna miała nośność 94 a reszta 91 w tym momencie nie wiedziałem czy mam się śmiać czy płakać :mrgreen: więc podziękowałem panom za oględziny i złożyłem zamówienie na 4 nowe Turanzy ER300 ze sklepu do którego linka dał mi kolega z forum za to mu dziękuję i daję punkcik :mrgreen: teraz tylko czekam czy wszystkie opony są z tego samego czasu i tej samej fabryki :mrgreen:

[ Dodano: 2009-06-24, 12:42 ]
12tydzień 2009 Made in Poland :mrgreen:

[ Dodano: 2009-06-25, 13:32 ]
No to już po operacji :mrgreen:
BEFORE
Dołączona grafika
Dołączona grafika

AFTER
Dołączona grafika

Dołączona grafika

Są te felgi z połowy 2004r (w stanie idealnym 2 małe praktycznie niewidoczne obtarcia) od poprzedniej generacji Civica SPORT długo ich szukałem (bo nie wiedziałem że to od Civica :r ) felgi ze względu na ET 45 które przy szerokości felgi 6,5cala idealnie gra z błotnikami oto dowód.
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Opony trafiłem idealne największy ciężarek 20g reszta 5-15gmax a oto dlaczego opony są idealne :mrgreen:
Dołączona grafika
Żona ma ten sam rozmiar na samochodzie są Made In Germany i dodam że znacznie gorzej się wyważyły :-)
Przy okazji gorąco polecam
http://www.naszeopony.pl/index.php :ok

Po 50km na Bridgestone Turanza ER300 205/55/16 91V
Plusy
- Cisza cisza cisza!!! Znaczny spadek hałasu przy 140-160km/h pomimo tego że poprzednie opony Michelina miałem NIEWYZĄBKOWANE… mają 5 lat od daty produkcji.
- Może to zabrzmi dziwnie ale poprawa komfortu tzn czuję jakbym prowadził inny samochód z napędem 4x4 naprawdę poczułem kontrolę nad samochodem choć na razie przez 200-300km nie będę sprawdzał granicy ich przyczepności żeby się dobrze ułożyły :mrgreen:
- szok pierwszy raz po wyważeniu kierownica nie drży nawet przy 180km/h i nie muszę doważać na samochodzie :!:
Minusy
- pogorszenie prowadzenie w koleinach i to dość znaczne w stosunku do 195/65/15
- przejeżdżanie śpiących Glinusiów tzn czuć twardość :mrgreen:

The End
Dołączona grafika

Epilog
Jestem mega zadowolony jutro ruszam na Mazurki mam nadzieję oblewać tytuł mgr Prawa dla mojej żony. Właśnie biedna broni pracę.
15 cali Alu zostawiam na zimę :ok
  • 0
F1

#18 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 582 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 00:17, 23.10.2011

jakie są przeciwwskazania żebym założył opony z indeksem H przy założeniu nie przekraczania 210km/h


Nie ma przeciwskazań, przy założeniu nie przekraczania szybkości indeksowej.

Kiedyś jeżdziłem Mercedesem SEL 600 (408KM 12 cylindrów szybkość max.250km/h) (w niemieckiej firmie)
Auto miało zamontowane w serwisie mercedesa opony zimowe z indeksem H. Na desce rozdzielczej była naklejka ideogram znak drgoowy do 210 km/h a komputer miał uaktywnioną funkcję włączania gongu ostrzegawczego przy V powyżej 210km/h.

Tak, wiem ,że temat stary ale wciąż aktualny.
  • 0

#19 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7372 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 37
Super

Napisano 10:04, 23.10.2011

powtórzę któryś raz z kolei - indeks prędkości opon ma znaczenie tylko i wyłącznie w przypadku opon letnich - indeks opony musi być taki jak homologowany dla samochodu lub wyższy. W przypadku opon zimowych indeks prędkości opon nie musi byc zgodny z homologacja samochodu.
Jest na to paragraf :))

1 stycznia 1995 dyrektywa europejska 92-23 z uzupelnieniem 3.4 do artykulu R 59 kodeksu drogowego, która precyzuje :
« jest zabronione montowanie na pojazdach samochodowych i ich przyczepach ujętych w paragrafie II kodeksu drogowego, opon, na których występuje symbol prędkości lub indeks nośności mniejszy od maksymalnej dopuszczalne wartości, przewidzianych przez konstruktora pojazdu ».


Dla opon zimowych, może być dozwolone zastosowanie opony o symbolu prędkości mniejszym od takiego symbolu, podanego dla opon oryginalnych, ale prędkość jazdy powinna być dostosowana do tej mniejszej wartości. W takim przypadku wewnątrz pojazdu, na miejscu latwo widocznym dla kierowcy, powinna zostać wywieszona etykietka przypominająca o wartości tej mniejszej prędkości jazdy.

  • 0

#20 piotrek87

piotrek87
  • Forumowicz
  • 8 postów
  • Skąd:Wodzisław Śląśki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:26, 23.10.2011

dziwne te nasze prawo... bo tu się literek czepiają, ale już nie ma żadnego paragrafu, który by nakazywał jazdę na zimówkach zimą i letnich latem :roll:
  • 0

#21 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 582 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 10:12, 25.10.2011

Kolego Jarek
Dałeś zajexxxxxx konkretną odpowiedż z podstawą prawną i wyjaśnieniem.
Nic dodać nic ująć :B
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq