Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

gaśnie po przełaczeniu na gaz


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
126 odpowiedzi w tym temacie

#31 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 18:29, 18.12.2014

Nowy. Sam przechodził na benzynę i dawał dźwięk pustej butli. Na komputerze też nic nie bylo widać.

Użytkownik lipson edytował ten post 18:30, 18.12.2014

  • 1

#32 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:14, 18.12.2014

No to mam to samo, dźwięk pustej butli, mimo że pełna jest. Komputer właśnie nic nie pokazuje.


Mialem taki przypadek i wymiana elektrozaworu pomogła. Co najlepsze reduktor miał tydzień.

 

Elektrozawór masz na myśli ten spod maski? Czy ten przy butli?


  • 0

#33 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:15, 18.12.2014

Nic się nie dzieje bez przyczyny. Radzę zmienić gazownika. Wystarczyło podłączyć laptopa do auta i pojeździć a z nim do momentu pojawienia się problemu. Na komputerze będzie widać wszystko. Jeśli winny jest elektrozawór to będzie widać, że przełączenie na benzynę spowodowane jest zbyt niskim ciśnieniem w zbiorniku. Samo podpięcie komputera tego nie pokaże gdyż błąd zbyt niskiego ciśnienia gazu nie jest przechowywany w pamięci. Z resztą, jeśli piszczy tak samo jak przy braku gazu to na bank jest to wina braku ciśnienia.  Ja bym obstawiał za zacinającym się zaworkiem w reduktorze. Może na ferelnej stacji zatankowałeś wode i teraz takie cyrki się dzieją.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#34 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:43, 18.12.2014

Wiesz co, świeżo otwarta stacja Orlenu. Nie będę mówił gdzie, bo nie chce robić antyreklamy.

Czyli też byś polecał zmianę elektrozaworu spod maski?


  • 0

#35 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:46, 18.12.2014

U mnie ten spod maski.
  • 0

#36 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 20:08, 18.12.2014

Wiesz co, świeżo otwarta stacja Orlenu. Nie będę mówił gdzie, bo nie chce robić antyreklamy.

Czyli też byś polecał zmianę elektrozaworu spod maski?

 

Miałem na myśli zawór w parowniku który reguluje ciśnienie gazu. Może się przywieszać powodując brać ciśnienia. To o czym mówisz to elektrozawór którego zadaniem jest tylko odcięcie gazu gdy jest nie używany. 

Poza tym jak gazownik mógł go sprawdzić odpinając od niego przewody ? i jeszcze silnik dalej pracował wiec albo chodził  na PB albo zawór się zawiesił w pozycji otwartej....  To co Pan gazownik twierdzi w ogóle nie trzyma się kupy.

Ja bym najpierw zalecał jazdę z podpiętym laptopem w celu potwierdzenia na 100% spadku ciśnienia a potem sprawdzał elementy które mogą odpowiadać za to. Jest jeszcze możliwość, że po prostu gdzieś nie łączą dobrze przewody zasilające elektrozawory i po pewnym czasie zawór się wyłącza odcinając dopływ gazu. Ewentualnie cewka w elektrozaworze może być wadliwa i gdy się rozgrzeje to nie łączy. Jak widzisz przyczyn może być mnóstwo a stacja to tylko przypadek.

U mnie ten spod maski.

A co było z nim nie tak jeśli można wiedzieć ? :)


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#37 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:28, 18.12.2014

Ewentualnie cewka w elektrozaworze może być wadliwa i gdy się rozgrzeje to nie łączy. 

 

h1tman, jeśli czytałeś wyżej/wcześniej wszystko jak opisywałem, to dodam teraz jeszcze, że:

Dziś po pracy CELOWO jechałem 60-70 km/h i (o dziwo) przejechałem prawie 15km, po czym dopiero wtedy znowu odłączyło gaz. Do tej pory kiedy "cisnąłem" przynajmniej 100 km/h nie byłem w stanie ujechać na LPG 3km, to może faktycznie ta cewka przy elektrozaworku?


  • 0

#38 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:44, 18.12.2014

to jako test - jak przełączy na benzynę to dotknij obudowy cewki i sprawdź czy jest gorąca. 


  • 0

#39 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:48, 18.12.2014

prawie 2h jestem w domu, więc silnik już przestygł zapewne. także dopiero jutro to sprawdzę koło 11, to dam odpowiedź.

Ale jak możesz, to podpowiedz: 

Jeśli ciepła to co?

Jeśli zimna to co?

Do którego w/w pytania będzie oznaczało, żeby jednak kupić nowy elektrozaworek?


  • 0

#40 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:48, 18.12.2014


A co było z nim nie tak jeśli można wiedzieć ? :)

Wylaczal sie a dla centralki lpg bylo to rownoznaczne z brakiem gazu w butli.


  • 0

#41 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 22:11, 18.12.2014

Jeśli będzie gorąca przy wyłączaniu gazu to znaczy że się przegrzewa. Może to oznaczać( ale nie musi) jej niewłaściwą prace. Najlepiej jest jeździć z kompem i w momencie przełączenia sprawdzić co dzieje się z lpg.

Wysłane z mojego C5303
  • 1

#42 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 22:37, 18.12.2014

Cewki elektrozaworów zazwyczaj są gorące bo mają moc około 10-12 wat więc to o niczym nie świadczy.

Poza tym można sprawdzić elektrozawór czy działa podłączając do niego napięcie.

Co to za gazownik co nie ma w zapasie jakiegoś zaworu pod ręką albo chociaż wymiennej cewki. 

Radzę podjechać gdzie indziej albo jak kolega się czuje na siłach zakupić kabel do komputera i samemu zdiagnozować problem zamiast. Wymiana elementów bez sprawdzenia czy faktycznie nie działają to strata pieniędzy.


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#43 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 22:47, 18.12.2014

Jesli zawor jest na reduktorze a podejrzewam, ze kolega ma parownik KME (moze silver) to ciezko bedzie zdiagnozowac czy nagrzewa go uzwojenie czy chlodziwo silnika. Nasz zainteresowany raczej nie dlubie po godzinach pod maska wiec pewnie ciezko bedzie mu samemu zdiagnozowac usterke. Kazda uwaga jednak jest cenna. Caly czas obstawiam zawor na reduktorze. Czekam na wiesci od Palo ;)


  • 0

#44 Palo

Palo
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Przysucha
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:21, 19.12.2014

Lipson, kupiłem dziś nowy elektrozaworek Lovato (bo taki był wcześniej) i....... Nic to nie pomogło. Kilka kilometrów na LPG i przełączenie na Pb... :-(
Złości mnie to, bo od czasu kiedy mi się to dzieje (od tamtej środy) wydana kwota ne Pb stanowi praktycznie mój cały koszt jaki na LPG wydaje w ciągu całego miesiąca... :-(
  • 0

#45 lipson

lipson
  • Klubowicz
  • 913 postów
  • Skąd:KUJ-POM
  • Silnik:mam
  • Wersja:LS, AP1
  • KM:220, 240
  • Paliwo:PB
  • Rok:9700
  • Nadwozie:CE7, AP1
Reputacja: 29
Super

Napisano 16:08, 19.12.2014

W takim razie ja na Twoim miejscu podmienillbym teraz centralke od lpg (nie mowie, ze masz kupowac nowa, moze ktos znajomy bedzie mial pozyczy, albo gazownik Ci to ogarnie). Mozliwe, ze ona nie podtrzymuje tego zaworu (zanik napiecia na wyjsciu) i widzi to jako koniec gazu.

A zaworek moze bedziesz mogl zwrocic lub odsprzedac komus.

 

 

 

Jeszcze znalazlem na innym forum taki cytat "silver z cewka na reduktorze 99% trzpień w reduktorze. Jego uszczelka puchnie i zatyka dopływ gazu. Im reduktor cieplejszy tym jest gorzej."

 

Teraz pytanie czy masz zawor bezposrednio na reduktorze i czy gazownik jak czyscil ten trzpien to sprawdzil stan uszczelki?


Użytkownik lipson edytował ten post 16:31, 19.12.2014

  • 1




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq