Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dziwne stuki w silniku K20 K24


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
249 odpowiedzi w tym temacie

#241 niemcu

niemcu
  • Forumowicz
  • 159 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:33, 09.12.2019

ja bym jeszcze wziął po uwagę że chyba wszystkie stukające silniki są na LPG

Nie wszystkie, nawet tutaj na forum są przypadki, że na pb również dochodziło do zatarci silnika. Więc to nie reguła.
 

 

 nie ma opcji żeby zaorać silnik k20a czy k20z bez przyczyny.

Skoro wałki rozrządu się wycierały bez przyczyny to i ta usterka może nie mieć przyczyny po stronie użytkownika, choć nie twierdzę, że tak jest. Z tą różnicą, jak pisałem wyżej, na wałki była akcja serwisowa. Wątpię by na silniki też była, gdyż zbyt dużo zmiennych występuje w tym przypadku by określić jednoznaczny powód. W każdym razie, silniki padają, i słyszy się o tym coraz więcej.

 

Ja się chyba ostatecznie zdecyduję na polifta k20z2. Modzić w mocy nie mam za bardzo ochoty, a sama dynamika i elastyczność wystarczająca w przypadku 2.0. Jedynie na czym mi zależy to bezawaryjność.


  • 0

#242 Heromin

Heromin
  • Moderator
  • 503 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:50, 10.12.2019

Kwestia wykorzystania pełnej mocy silnika, gdy osiągnie już on odpowiednią temperaturę po rozgrzaniu, wydawać by się mogło, że to tylko kwestia osiągnięcia przez płyn chłodniczy temperatury 90 stopni, co w benzynie trwa dosyć krótko ale, ludzie wtedy myślą, że już można gaz w dechę dać. I może tak niektórzy robili myśląc, że silnik był w pełni rozgrzany. A być może nie zdawano sobie sprawy, że jeszcze musi być odpowiednia temperatura oleju, by ostro obciążać silnik i stąd też trafiają się takie awarie...

Trochę sensu w poniższym artykule widzę jako czynnik, który może mieć wpływ na stukający tłok, przytarty cylinder lub uszkodzoną panewke:

https://autokult.pl/...ekspert-olejowy

Plus krótkie trasy robione notorycznie, olej wymieniany zbyt rzadko do tego, ktoś kupuje takie auto, zmienia sposób eksploatacji na jazdę autustradowa, zaczyna częściej wymieniać olej, tylko czy już nie jest za późno na to w takim przypadku...
Nie musi to, ale może mieć również związek obok "przeorania" silnika, że takie awarie się pojawiają...
  • 0

#243 sky83

sky83
  • Klubowicz
  • 722 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:24, 11.12.2019

OK, u mnie to chyba fałszywy alarm. Ostatnio nic nie stuka (za to mam do wymiany łożysko na pompie wspomagania).


  • 0

#244 niemcu

niemcu
  • Forumowicz
  • 159 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:28, 11.12.2019

Heronim, jest w tym jakaś reguła, że wraz ze zmianą stylu jazdy samochodu, wyszły objawy, które wcześniej były nie słyszalne lub były w mniejszym nasileniu, a mimo wszystko występowały. Poprzedni właściciel mojej Hondy poruszał się raczej w stylu miejskim, za to u mnie 30 km to głównie drogi szybkiego ruchu i autostrada, ale bez pałowania na niej.
W moim wypadku raczej nie widzę związku przyczynowo skutkowego jeżeli chodzi o jakość oleju i jego lepkość, gdyż od początku był lany olej shell helix ultra 5w30, 5w40 i nic innego. Taki olej był lany przecież w ASO, a teraz zalecenia producenta to bardzo niska lepkość, na poziomie 0w20 lub 0w30, więc nie rozumiem. Wątpię, że to wina oleju. Może powodem był kiedyś fakt, że samochód stał w lecie 2 tygodnie i był odpalony tylko do przestawienia, choć wątpię. Nie widzę innych możliwości kiedy mogłoby to się stać pod moją nogą, zawsze przestrzegałem rozgrzania silnika, stanu oleju oraz obrotów (bardzo rzadko przekraczałem 4 000 obr/min. Z reguły jazda oscylowała do 3500 obr/ min max. Winą nie obarczam też gazu, gdyż była założona u naszego forumowego partnera Piotrka Ficka i serwisowana tam.


  • 0

#245 Heromin

Heromin
  • Moderator
  • 503 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 10:14, 11.12.2019

Na lpg jeździłem, jeżdżę i będę jeździł dopóki się da z punktu widzenia dostępności silników pod lpg.
Z tego co wyczytałem w tym artykule i co po części być może mieć późniejszy efekt przyczynowo-skutkowy na późniejsze problemy z silnikiem, to między innymi to, że nawet najlepszej jakości olej silnikowy który jest eksploatowany tylko na mieście i głównie na krótkich odcinkach, gdzie nie zdąży się rozgrzać, jeśli jest wymieniany tylko raz do roku, to jest to za późno gdyż po takiej jeździe szybko się starzeje i dobrze byłoby wymienić go dwa razy do roku.
Lato jak lato ale, zimą taka krótka jazda skraca drastycznie jakość oleju.
Mi się zdarza jeździć też krótkimi odcinkami do pracy ale, wybieram zamiast jazdy na światłach 3-4 kilometrów, trasę trochę dłuższą 6-8 kilometrową po autostradzie, najpierw jadę do wyjazdu na autostradę powoli niecały kilometr, bez palowania i nie przekraczam z reguły jadąc już nawet po autostradzie z jednostajna prędkością, nie przekraczam 2000-2500 tys. obrotów bo jest to za krótki odcinek trasy po prostu na wyższe obroty.
Spale trochę więcej paliwa ale wolę taką jazdę zamiast stać na światłach, przy okazji akumulator ma lepsze ładowanie i silnik jest jednak lepiej rozgrzany jak dojeżdżam pod firmę.
  • 0

#246 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2476 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 13:38, 11.12.2019

nie przesadzajmy z tym olejem że nie wiadomo jak często trzeba go wymieniać, wystarczy 10 tys km lub co roku, jako ciekawostka to najnowsze ciężarówki np. scania mają zalecenia serwisowe wymiany oleju co 150 tys km., za to spotkałem się z przypadkami że ktoś kupił podrabiany olej w superpromocji w internecie i zatarł silnik. Poza tym już raz pytałem czy na zagranicznych forach też tak padają te silniki i nie otrzymałem odpowiedzi, a sam nie za bardzo ogarniam inne języki, aby to samemu sprawdzić.


Użytkownik Maxell edytował ten post 13:42, 11.12.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#247 slasz129

slasz129
  • Klubowicz
  • 1214 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 13:59, 11.12.2019

nie przesadzajmy z tym olejem że nie wiadomo jak często trzeba go wymieniać, wystarczy 10 tys km lub co roku, jako ciekawostka to najnowsze ciężarówki np. scania mają zalecenia serwisowe wymiany oleju co 150 tys km., za to spotkałem się z przypadkami że ktoś kupił podrabiany olej w superpromocji w internecie i zatarł silnik. Poza tym już raz pytałem czy na zagranicznych forach też tak padają te silniki i nie otrzymałem odpowiedzi, a sam nie za bardzo ogarniam inne języki, aby to samemu sprawdzić.

Na jakich obrotach z ciekawości pracują takie ciężarówki? Jaki olej tam jest lany ? W 2.0 obstawiam brak natrysku oleju na denko tłoka .

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#248 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2476 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 18
Dobra

Napisano 14:38, 11.12.2019

olej ten do nowych ciężarówek to 5w20, a czerwone pole na obrotomierzu zaczyna się od 2500 obr/min


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#249 Heromin

Heromin
  • Moderator
  • 503 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 15:01, 11.12.2019

Złej jakości olej to i jakieś tam prawdopodobieństwo awarii mimo wszystko jest w tym przypadku. Ciągła wolna jazda po mieście z niedogrzanym silnikiem zawsze szybciej powoduje, że olej zaabsorbuje więcej wody na przykład.

Ktoś też pisał że czasami i panewka się w naszym silniku obróci i też stukot słychać, to w związku z tym nasuwa mi się zapytanie, czy pośrednio nie ma to związku z wyciągniętym nadmiernie łańcuchem rozrządu, gdzie łańcuch trze o obudowę i zaczynają krążyć opiłki metalu w układzie smarowania?
A to też już wtedy prosta droga do takiej awarii panewki byłaby raczej...
  • 0

#250 niemcu

niemcu
  • Forumowicz
  • 159 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:08, 11.12.2019

 W 2.0 obstawiam brak natrysku oleju na denko tłoka .

Może to być przyczyna, ale i takie przetarcia występują w silnikach k24, gdzie jest taki dotrysk. Także nie ma reguły. Niby w tych silnikach k20z2 zostało to poprawione (wycierające się wałki i stukające tłoki), choć pojawiają się te przypadłości i tam. Czasami ciężko o diagnozę dźwięków, wydaje się kupę kasy na takie rzeczy, a okazuje się, że wcale nie trzeba było. U mnie wyszło to przy pierwszej diagnozie, choć liczyłem po cichu, że to tylko panewki. Niestety... 
Dziwi fakt, że tyle samochodów jeździ, czasem interwały olejowe nie są zachowywane, lany jest różny olej, a mimo wszystko silniki wytrzymują po 300 i 400 000 km. U mnie na liczniku 191 000, samochód kupiony w Polskim salonie, przebieg oryginalny, a stuki słyszalne były już przy 185 000 km. Więc przebieg powiem szczerze znikomy jak na silnik benzynowy.


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq