Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Dziwne stuki w silniku K20 K24


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
249 odpowiedzi w tym temacie

#1 krzysiek_mat

krzysiek_mat
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Gorlice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:26, 23.05.2013

Witam, od jakiegoś czasu silnik zaczął dość intensywnie stukać, dźwięk jest metaliczny, na moje oko z głowicy od strony rozrządu (częstotliwość rośnie razem z obrotami). Mechanik po rozkręceniu stwierdził iż łańcuch rozrządu jest luźny, ale na jego oko z napinaczem hydraulicznym jest wszystko OK. Czym to może być spowodowane, jest tam jakiś drugi napinacz pod boczną pokrywą rozrządu? czy to może wina łańcucha? Przejechane mam 190 tyś.
Bardzo proszę o pomoc
  • 0

#2 krzysiek_mat

krzysiek_mat
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Gorlice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:38, 23.05.2013

Mało prawdopodobne, regulowane były jakieś 8-9 tyś temu (wymieniany był też wałek wydechowy)
  • 0

#3 sebasto

sebasto
  • Forumowicz
  • 243 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:0,5 w porywach do 0,7
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:33, 23.05.2013

190k i problem z łańcuchem? auto od nowości, czy używane? jak to drugie, to silnik musiał przed sprzedażą cudownie odmłodnieć... pozdr
  • 0

#4 krzysiek_mat

krzysiek_mat
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Gorlice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:37, 23.05.2013

Auto przyjechało 20k temu z niemiec, jestem 2 właścicielem w kraju ale nic nie wskazywało na to żeby przebieg był naciągany.
  • 0

#5 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 09:46, 23.05.2013

nagraj ten dzwięk
  • 0

#6 krzysiek_mat

krzysiek_mat
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Gorlice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:45, 23.05.2013

Postaram się popołudniu nagrać i wrzucić ten dźwięk
  • 0

#7 Seth

Seth
  • Administrator
  • 5850 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 58
Super

Napisano 11:47, 23.05.2013

wytarty wałek rozrządu ? - roczniki 2003 miały taki feler
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#8 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 15:02, 23.05.2013

kolega pisze ze podobno byl juz wymieniony
  • 0

#9 krzysiek_mat

krzysiek_mat
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Gorlice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:00, 23.05.2013

Tak, jeden wałeczek był juz wymieniony, drugi jest idealny po pokrywę mam podniesioną. Nie mam na ten moment możliwości nagrania dźwięku bo musiałbym poskładać, ale po wyciągnięciu napinacza okazało się iż jest on wysunięty całkowicie, a łańcuch jest dalej stosunkowo luźny.

[ Dodano: 2013-05-29, 21:24 ]
Witam ponownie, udało mi się nagrać dźwięk silnika, bardzo proszę o pomoc, mój mechanik dziś skapitulował :(



[ Dodano: 2013-05-29, 21:26 ]
silnik jest lekko ciepły, po samym odpaleniu dźwięk jest wyraźnie cichszy, ale szybko robi się taki jak na filmiku

[ Dodano: 2013-05-29, 21:27 ]
wałki są dobre, luzy dobre, rozrząd także (wymieiony napinacz i łańcuszek)

[ Dodano: 2013-05-29, 21:28 ]
pomoże ktoś?
  • 0

#10 bartekinator

bartekinator
  • Forumowicz
  • 185 postów
  • Skąd:Buvika, Nørd-Trøndelag, Norge
  • Silnik:2.0
  • Wersja:MT, BEZ KLIMY, EL. SZYBY DACH I FOTEL, SZMATA, GRZANIE DU**, BEZ PRZECIWMGIELNYCH
  • KM:135
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:18, 13.06.2013

Jak dla mnie to wypalone gniazdo ma prawym wylocie... przez gaz, zdejmowales glowice juz? I nie pamietam czy pod szklankami sa sprezyny czy tylko cisnienie oleju odwala tam robote... jutro moge sprawdzic, jesli tak to jedna z nich moze byc polamana.
Gdyby lancuch byl niebezpiecznie luzny to mialbys 'check engine'... nie brzmi to dobrze :shock:
Dobrze byloby gdybys mogl sprawdzic zawartosc CO2 w spalinach
  • 0

Gdzie jest moc tam jest smród

Keep calm and follow the white rabbit!


#11 krzysiek_mat

krzysiek_mat
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Gorlice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:54, 17.09.2013

Temat stukania zamknięty, przyczyną okazał się najprawdopodobniej nieuczciwy mechanik i niewymieniony olej. Zatkał się kanał olejowy w tłoku, tłok się zatarł. Zainteresowanych tematem zapraszam do pisania
  • 0

#12 c00li

c00li
  • Forumowicz
  • 51 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:był Aerodeck
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:był CE2, są ED6, ED7, ED9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:12, 17.09.2013

przyczyną okazał się najprawdopodobniej nieuczciwy mechanik i niewymieniony olej.

Po wymianie oleju u mechanika warto sprawdzić czy olej jest faktycznie zmieniony - wyciągamy bagnet i patrzymy czy jest kolor nowego (żółty) czy przepracowanego (brązowy/brunatny/czarny).

Zatkał się kanał olejowy w tłoku, tłok się zatarł.

Hmmm, nie wydaje mi się, żeby od zatkanego kanału w tłoku się zatarł. Tuleje cylindrowe są smarowane rozbryzgowo od dołu. Kanały olejowe w tłoku mają na celu odprowadzenie oleju zebranego przez pierścienie z powrotem do miski, więc jak się zatykają, to olej który nie spłynie zostaje na gładzi cylindra (smarowanie chyba nawet lepsze) i jest przepalany.

Jeżeli tłok się przytarł, to mógł np. dostać zbyt wysokiej temperatury jeżeli dawka paliwa była za mała w stosunku do powietrza (uszkodzony/przytkany wtryskiwacz).
  • 0

#13 krzysiek_mat

krzysiek_mat
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Gorlice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:20, 17.09.2013

Możliwe, tym bardziej prawdopodobne iż stało się to na gazie - prosty wniosek, jak dawać w p... to tylko na benzynie :)
  • 0

#14 wanter

wanter
  • Forumowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Libiąż
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:39, 18.09.2013

U mnie stukanie identyczne. Czy problem rozwiązuje tylko wymiana silnika? Czy robota z czymś takim jest w ogóle opłacalna? Szacunkowy koszt naprawy? Co w ogóle trzeba z tym zrobić?
  • 0

#15 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1809 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: -1
Neutralna

Napisano 21:05, 18.09.2013

Możliwe, tym bardziej prawdopodobne iż stało się to na gazie - prosty wniosek, jak dawać w p... to tylko na benzynie :)


Chyba dobra instalacja i dobry gazownik.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq