Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

problem z klimÄ…


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 kruk1406

kruk1406
  • Nowy
  • 9 postów
  • SkÄ…d:Zamość
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:19, 05.05.2013

Witam , mam problem z klimatyzacją, którą nabijałem na początku kwietnia , dodam że szczelność układu była sprawdzana i była ok . Dzisiaj rano działała ale po przejechaniu około 150 km i ponownym uruchomieniu silnika sprężarka się nie załącza. Czytałem coś o przekaźniku czy może mi ktoś powiedzieć który to przekaźnik bo w skrzynce są trzy tego samego koloru, a może oprócz tego przekaźnika jest jeszcze bezpiecznik który mógł się przepalić. Z góry wielkie dzięki za pomoc.
  • 0

#2 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • SkÄ…d:Mazury
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:37, 11.05.2013

Witam , mam problem z klimatyzacją, którą nabijałem na początku kwietnia , dodam że szczelność układu była sprawdzana i była ok . Dzisiaj rano działała ale po przejechaniu około 150 km i ponownym uruchomieniu silnika sprężarka się nie załącza. Czytałem coś o przekaźniku czy może mi ktoś powiedzieć który to przekaźnik bo w skrzynce są trzy tego samego koloru, a może oprócz tego przekaźnika jest jeszcze bezpiecznik który mógł się przepalić. Z góry wielkie dzięki za pomoc.


Przyczyn może być kilka:

1. Uszkodzony przekaźnik. Można to sprawdzić np. przez podmianę z innym. W puszcze powinny być 3 przekaźniki takie same. 1 od sprężarki i 2 od wentylatorów. Można na chwilę podmienić jednym wentylatorowym i sprawdzić czy załącza się sprzęgło kompresora. poprzez ON/OFF AC i zobaczyć czy się załączyło oczywiście podczas pracy silnika (tak najprościej)

2. Uszkodzony może być wyłącznik termiczny. Normalnie powinien być załączony tzn. powinien "przepuszczać prąd" czyli normalnie obwód cewki sprzęgła powinien być zamknięty. Generalnie można jedynie sprawdzić zamknięcie obwodu ale niestety trzeba odłączyć kostkę przy chłodnicy i wypiąć złączkę która idzie od tego czujnika do cewki i miernikiem sprawdzić czy obwód jest zamknięty. Nie sprawdzimy natomiast w ten sposób czy ten włącznik po osiągnięciu temperatury ok 130 stopni rozłącza obwód

3. Uszkodzona cewka. Normalnie oczywiście powinna "przepuszczać prąd" . Można sprawdzić miernikiem czy obwód samej cewki jest zamknięty czy otwarty. Po odłączeniu wyłącznika termicznego od cewki miernikiem sprawdzamy obwód cewki.

4. Może być również przepalony bezpiecznik w skrzynce w komorze silnika. Na wieczku skrzynki jest opis i piktogramy gdzie i od czego są bezpieczniki i przekaźniki.

5. Układ mógł się rozszczelnić i przy małej ilości chłodziwa zawór ciśnieniowy rozłącza cały układ klimy i się nie będzie włączać. Można podłączyć do klimy butlę z azotem i sprawdzić jakie jest ciśnienie w układzie. Powinno zdaje się być pomiędzy 2 - 3,5 bara

Co do sprawdzania elektrycznego. Jeżeli odłączysz przy chłodnicy złączkę wyłącznika termicznego, włączysz samochód, AC/ON na konsoli to wtedy na tej złączce (tylko musisz ją wypiąć z uchwytu aby obrócić aby mieć dostęp do styku) powinno być napięcie takie jakie daje akumulator wtedy masz pewność po 1 że bezpiecznik i przekaźnik są OK a po drugie że zawór ciśnieniowy nie wyłączył systemu klimy czyli że w układzie jest chłodziwo. Dalej jeśli teraz zepniesz wtyczkę z gniazdem od wyłącznika termicznego a wyłącznik termiczny rozłączysz od cewki (trzeba sie pogimnastykować dłonią bo dostęp ch...)
i sprawdzisz czy jest napięcie to będziesz miał pewność że wyłącznik jest załączony i zamyka obwód. Pozostaje sprawdzić wtedy samą cewkę.

Aha. Jeśli elektrycznie wszystko jest OK to pozostaje mechanika. Albo sprzęgło szlag trafił i nie sprzęga tak jak trzeba wtedy naprawa/wymiana sprzęgła albo kompresor padł czego ci nie życzę a co mnie niestety spotkało.

No i tyle.
  • 0

Irek Sz.
AccoVII - AMS 0W20; CR-V III - AMS 0W30; Civic VIII - AMS 0W30; Moto Honda Shadow Spirit VT750 - AMS MOTO 10W40


#3 MeHowK

MeHowK
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • SkÄ…d:Radziejowice
  • Silnik:D16
  • Wersja:---
  • KM:110
  • Paliwo:PB
  • Rok:1991
  • Nadwozie:ED6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:47, 11.05.2013

też mam problem z klimą...

była nabita, odgrzybiona, próba azotowa udana ale... po jakimś czasie ubyło 35g gazu - wymieniłem zaworki. Wyjechałem i po 5 kilometrach zaczęło się pojawiać coraz cieplejsze powietrze... Teraz klima "chłodzi" tylko przez kilka minut po starcie - powiedziano mi, że do wymiany mam osuszacz.
  • 0

#4 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 10:39, 12.05.2013

MeHowK, bardzo prawdopodobne, bo on może zamarzać. Po wyłączeniu klimy i odczekaniu jakiś czas zaczyna działać znów na chwilę?
Najlepiej kupić nowy osuszacz, podjechać do stacji gdzie napełniają niech odessają czynnik, wymienisz osuszacz i napełnią układ twoim czynnikiem :)

Do wymiany trzeba ściągnąć obudowę filtra powietrza, klucz bodajże 7 lub 8 do odkręcenia mocowania osuszacza i bodajże 17 do odkręcenia przewodów. Nie wymieniaj osuszacza wcześniej, bo będzie ciągnął wilgoć z powietrza w układzie.
  • 0

#5 MeHowK

MeHowK
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • SkÄ…d:Radziejowice
  • Silnik:D16
  • Wersja:---
  • KM:110
  • Paliwo:PB
  • Rok:1991
  • Nadwozie:ED6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:01, 12.05.2013

dokładnie, po wyłączeniu i odczekaniu chłodzi dalej...

a mogę jeździć bez osuszacza - tzn, wyciągnąć czynnik, wyjąć osuszacz i po jakimś czasie włożyć??
Trzeba czyścić na nowo układ - chłodnica itd - tak mi powiedział człowiek, który napełniał klime...
  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 06:31, 13.05.2013

Układ ciągnie wilgoć i później szybko wykończysz nowy osuszacz.
A po co chcesz jeździć bez niego?
Wystarczy kupić w sklepie i wymienić

wyglÄ…da tak:
http://www.motointeg...zacji-nrf-33171
  • 0

#7 MeHowK

MeHowK
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • SkÄ…d:Radziejowice
  • Silnik:D16
  • Wersja:---
  • KM:110
  • Paliwo:PB
  • Rok:1991
  • Nadwozie:ED6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:56, 13.05.2013

muszę go wyciągnąć i zawieźć "na wzór"...

przed założeniem nowego czyścić chłodnicę klimy??
  • 0

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 13:28, 13.05.2013

MeHowK, w moim poście masz link - tak wygląda u mnie osuszacz.
  • 0

#9 MeHowK

MeHowK
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • SkÄ…d:Radziejowice
  • Silnik:D16
  • Wersja:---
  • KM:110
  • Paliwo:PB
  • Rok:1991
  • Nadwozie:ED6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:45, 13.05.2013

no i git. Tylko teraz pytanie co do "płukania" układu - chłodnica, węże... Trzeba to robić??
  • 0

#10 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:07, 14.05.2013

Odessać czynnik, wymienić osuszacz, zrobić próbę ciśnieniową i po prostu zapodać nowy czynnik.
Ja wymieniałem w ten sposób u siebie osuszacz po wymianie sprężarki - jeden dzień jeździłem z otwartym układem.
Było to jakoś 2 lata temu.
  • 0

#11 MeHowK

MeHowK
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • SkÄ…d:Radziejowice
  • Silnik:D16
  • Wersja:---
  • KM:110
  • Paliwo:PB
  • Rok:1991
  • Nadwozie:ED6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:02, 14.05.2013

dziś próbowałem wyjąć osuszacz...
trzeba wyjąć akumulator, podstawkę akumulatora i pomęczyć się z pordzewiałymi mocowaniami...
  • 0

#12 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • SkÄ…d:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczajÄ…co
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 23:40, 14.05.2013

Apropo osuszaczy, gosc ktory nabijal mi klime stwierdzil ze maszyna zlikwidowala wilgoc w ukladzie wiec nie trzeba wymieniac osuszasza. Ile w tym prawdy? Mialem dziurawa chlodnice i jakis rok tak jezdzilem.

I pozwolcie ze podepne sie pod temat: slysze ze sprezarka zalacza sie co rowny odstep czasu, np chodzi 10 sek, potem 10 sek przestaje, czy tak ma byc? Bo wydawalo mi sie, ze powinna chodzic caly czas.
  • 0

#13 bartekos

bartekos
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • SkÄ…d:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:FD7
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 07:24, 15.05.2013

chodzi 10 sek, potem 10 sek przestaje, czy tak ma byc?


Tak ma być. Im będzie cieplej na zewnątrz tym na dłużej będzie się włączała.
  • 0

#14 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8876 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 07:46, 15.05.2013

Apropo osuszaczy, gosc ktory nabijal mi klime stwierdzil ze maszyna zlikwidowala wilgoc w ukladzie wiec nie trzeba wymieniac osuszasza. Ile w tym prawdy? Mialem dziurawa chlodnice i jakis rok tak jezdzilem.


Osuszacz mając dostęp do wilgoci będzie ją ciągnął bez przerwy z otoczenia.
Powinno się go w takim jak twój przypadku wymienić.
Sprawdz sobie jak działa klima przy dłuższym działaniu. Czy przypadkiem nie zamarza sobie osuszacz. Jeśli nie, to ok.
  • 0

#15 tojejo

tojejo
  • Forumowicz
  • 915 postów
  • SkÄ…d:SGL
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:wystarczajÄ…co
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CE2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 14:00, 15.05.2013

No właśnie z tego co przeczytałem to dopiero gdy zacznie przerywać przez przymarzanie, wtedy jest sens wymieniać osuszacz. Póki co nie mam takich problemów, wszystko ok ;-)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq