Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Wibracje na kierownicy podczas hamowania

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
213 odpowiedzi w tym temacie

#1 Biedrona

Biedrona
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Galicja
  • Silnik:2.0
  • Wersja:custom
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:24, 29.04.2013

Od około 3 tygodniu odczuwam "bicie" (wibracje) na kierownicy tylko przy hamowaniu w czasie jazdy żadnych znaczących drgań nie ma. Po przeczytani kilku tematów stwierdziłem że to wina skrzywionych tarcz hamulcowych, t więc postanowiłem zakupić nowe. Jednak po wymianie nie nastąpiła znacząca poprawa dalej jest drganie na kierownicy podczas hamowania z większych prędkości więc to raczej nie tarcze. Co może powodować jeszcze bicie na kierownicy tylko podczas hamowania?


  • 0

#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 13:31, 29.04.2013

Biedronka - masz skrzywiona piastę
  • 0

#3 Biedrona

Biedrona
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Galicja
  • Silnik:2.0
  • Wersja:custom
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:36, 29.04.2013

Dzisiaj planuje jeszcze podjechać na diagnostykę sprawdzić końcówki drążków oraz tuleje na wahaczach,

Jarek, można to jakoś zdiagnozować czy to na pewno to czy tylko wymiana na nową, pokaże czy to była piasta.
  • 0

#4 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 13:40, 29.04.2013

Jarek, można to jakoś zdiagnozować


zdejmujemy koło
zdejmujemy tarcze hamulcowa
mocujemy czujnik zegarowy na statywie i robimy pomiar krecąc piasta - pomiar robimy max 10mm od krawedzi zewnetrznej piasty
  • 0

#5 Biedrona

Biedrona
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Galicja
  • Silnik:2.0
  • Wersja:custom
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:32, 29.04.2013

Diagnostyka nic nie wykazała, szukam warsztatu z czujnikem zegarowym
  • 0

#6 luk2103

luk2103
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iLS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG85
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:43, 29.04.2013

szukam warsztatu z czujnikem zegarowym

wiem kto ma 8-)

PS: :uszatek:
  • 0

#7 Biedrona

Biedrona
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Galicja
  • Silnik:2.0
  • Wersja:custom
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:00, 29.04.2013

szukam warsztatu z czujnikem zegarowym

wiem kto ma 8-)

PS: :uszatek:



tak wiem wiem :-/
f..k
  • 0

#8 seiko

seiko
  • Forumowicz
  • 470 postów
  • Skąd:południe
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:02, 29.04.2013

czujnik zegarowy warto mieć. i zawsze przy wymianie nowych tarcz zawsze sobie sprawdzić. wiadomo większość go nie ma w garażu, ale z taką czynnością jak wymiana tarcz i klocków to zdecydowanie wolę sobie zrobić sam, niż bym miał oddawać do mechanika. bo niestety ale "mechanik" tez często nie posiada. ja mam uczulenie na takich "fachowców", co biorą się za np naprawe zawieszeń a nie mają praski, tylko młotek i palnik. nie mają dynamometrycznego bo po co..., nie sprawdzą piasty i tarczy zegarowym po wymianie (bo nie ma), bo się potem powie, że wjechał rozgrzaną tarcza w kałuże (bajeczka) i się pokrzywiła ....., a koła przywalą pneumatykiem bo się nie chce ręcznie jak należy i tez mogą piaste uszkodzić
  • 0

#9 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:09, 29.04.2013

Od około 3 tygodniu odczuwam "bicie" (wibracje) na kierownicy tylko przy hamowaniu w czasie jazdy żadnych znaczących drgań nie ma. Po przeczytani kilku tematów stwierdziłem że to wina skrzywionych tarcz hamulcowych, t więc postanowiłem zakupić nowe. Jednak po wymianie nie nastąpiła znacząca poprawa dalej jest drganie na kierownicy podczas hamowania z większych prędkości więc to raczej nie tarcze. Co może powodować jeszcze bicie na kierownicy tylko podczas hamowania?

Jaki masz tył ? Sprawdź tak dla spokoju tarcze tylne od strony tłoczka w szczególności ...czy nie ma wżerów itp.
  • 0
                       

#10 Biedrona

Biedrona
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Galicja
  • Silnik:2.0
  • Wersja:custom
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:22, 29.04.2013

Tarcze i piasty zostaną zbadane jeszcze w tym tyg dam znać co i jak

seiko, też staram się unikać warsztatów gdzie nie mają narzędzi, przyrządów ale nie zawsze wiesz czym ktoś dysponuje.


Wlodar, dzięki sprawdzę, jeżeli mi się uda to prawdopodobnie zrobię to jutro
  • 0

#11 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:42, 29.04.2013

Może to wydawać się dziwne ale w starym acco tak miałem ,że od tylnych tarcz kiera wpadała w wibracje
Jakbym tego nie "widział" to bym nie uwierzył...
  • 0
                       

#12 Biedrona

Biedrona
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Galicja
  • Silnik:2.0
  • Wersja:custom
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 06:52, 30.04.2013

Może to wydawać się dziwne ale w starym acco tak miałem ,że od tylnych tarcz kiera wpadała w wibracje
Jakbym tego nie "widział" to bym nie uwierzył...


ASO też twierdzi że od tylnych tarcz moga powstawać wibracje na kierownicy, więc coś w tym jest, będę robił pomiar 4 tarcz i 4 piast. Zobaczymy co wyjdzie
  • 0

#13 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 07:33, 30.04.2013

A ja miałem pomierzone już wszystko, i same piasty -nawet były demontowane bo chciałem ew. je przetoczyć. Tokarz zmierzył je i okazało się, że są prościutkie jak stół a drgania nadal są....Tarcze dopiero co wymieniane - nówki Zimmermanna. Wymienione łożyska w przednich kołach oraz komplet sworzni w wahaczach po obu stronach. A drgania jak były tak są.... Powoli tracę cierpliwość a kasę już straciłem. Teraz nie wiem czy brać się za zaciski (chociaż chodzą płynnie i nie zacinają się) czy za magiel czy ew. za półosie napędowe. Druga sprawa, że te drgania to są nawet nie przy hamowaniu z wiekszych prędkości tylko tak między 80-60 km/h i prawie do samego zatrzymania kierownica lata na boki. Drgania są też podczas jazdy z prędkościami powyzej 100 km/h Ale też nie zawsze. Są takie momenty, że jak przyspieszę i potem noga z gazu leciutko to one na chwilke ustępują a potem znów wracają. Opony nowe- wyważone przy mnie przez kolegę, który ma warsztat wulkanizacyjny. I co...chyba przyjdzie zepchnać Hondę w przepaść....
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#14 loot

loot
  • Forumowicz
  • 421 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:46, 30.04.2013

Nie zazdroszcze. Ja bym poszedl w przeguby i polosie, nie ma luzu za duzo? Warto by bylo stanac na rolki, podniesc fure, rozpedzic i popatrzec.
  • 0

#15 Biedrona

Biedrona
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Galicja
  • Silnik:2.0
  • Wersja:custom
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:cl7
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:46, 30.04.2013

pegal, przeguby zewnętrzne sprawdź
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq