no dokładnie, skośnoocy inżynierowie chyba za dużo sake wypili gdy projektowali tylny zawias, do przedniego w zasadzie nie ma się do czego przyczepić, ale tył to w zasadzie walka o każdy kilogram, wymiana sprężyn też nic nie da, bo wszystkie czy to oryginał, czy to zamiennik jak KYB, czy jakiś tuning typu H&R, Vogtland czy Eibach, są projektowane tak, żeby mogły współpracować z seryjnym amorkiem, a więc można zapomnieć o jakichś dużo twardszych bo najnormalniej te sprężyny zamęczyłyby te seryjne amorki (dla tych co nie wiedzą - każdy amorek ma charakterystykę ugięcia i odbicia, no i do sedna - twardsza sprężyna na ugięcie amorka nie ma żadnego wpływu, najnormalniej mu pomaga, ale na odbicie, uuu to już ma duuuuży wpływ, twardsza sprężyna, gdy po ugięciu wraca do pozycji wyjściowej, z dużo większą siłą wyciąga tłok ugiętego amorka, chyba nie trzeba tłumaczyć jaki to ma wpływ na trwałość...), o ile dobrze pamiętam, H&R zrobione są z drutu o tej samej średnicy co oryginał, wiem, że jeszcze typ stali ma tu duży wpływ, ale mój przypadek, że sprężyna -35 + podkładka 30 daje taką samą wysokość jak sprężyna seryjna, raczej świadczy o tym, że te sprężyny mają podobne właściwości, w sumie ja po zamontowaniu H&R nie poczułem, żeby było twardziej, jest niżej na przodzie, na tyle podobna wysokość do seryjnej bo założyłem podkładkę, ale czy twardziej? moje 4 litery tego nie odczuwają... mam też vogtlanda w garażu to zmierzę drut jak będę wymieniał amorki...
także dobrze się zastanówcie czy warto szarpać się na większą, cięższą butlę, w sumie nie wiadomo po co, bo stacji paliw jak grzybów po deszczu, nie mamy lat 90 kiedy to była jedna stacja z LPG na kilkadziesiąt km, no a później na własne życzenie mieć problemy ze ścinaniem opon, gorszym komfortem (siedzi tył więc krótszy skok zawieszenia, więc częściej dobija do odbojów) czy gorszym prowadzeniem samochodu (tak, ma to miejsce przy za dużym negatywie, przekonałem się o tym gdy w 7 genie w końcu założyłem cambery i "wypionowałem" koła)
to takich kilka przemyśleń z eksploatacji accordów 7 i 8 gen znowu mi elaborat wyszedł...