Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Jaka butla wchodzi "w koło" w VIII

VIII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
99 odpowiedzi w tym temacie

#91 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 15:11, 19.08.2022

Ok, więc jeśli chodzi o VIII-gen sedan, butla o największej średnicy jaka się zmieści to 680mm (prawdopodobnie z delikatnym wyprofilowaniem podłogi), spokojnie mieści się 650mm, a popularna jest 630mm (za normalną cenę), co do wysokości to, aby nie podnieść podłogi max wejdzie 180mm, wyższe podniosą odpowiednio podłogę, więc to już każdego wybór jaką włoży. 

Ja w swoim mam 630/220mm (wchodzi mi około 48-49l), czyli standardową i za normalną cenę, bo 680/180 to koszt ponad 200zł więcej. ;)

Gdzie zakładałeś LPG, bo widzę, że z Łodzi jesteś?


Użytkownik rudi0018 edytował ten post 15:13, 19.08.2022

  • 1

#92 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 17:09, 19.08.2022

W rozmiarze 650/200 Stako są chyba najtańsze. Kupowałem ostatnio, 470zl poza najbardziej znanymi portalami sprzedazowymi, bo na nich ceny przekraczały 700zl...
  • 0

#93 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 21:03, 19.08.2022

nie wiem tylko, czy dobrym pomysłem jest montowanie wielkiej butli w tym samochodzie, wszyscy dobrze wiemy jaka jest sytuacja z tylnymi sprężynami... ja u siebie mam butle 42l netto, auto stoi na sprężynach H&R + podkładki 30 mm od slasza (a więc w zasadzie długość seryjnej sprężyny) i po zatankowaniu do pełna pochylenie jest poza zakresem bo -2 stopnie... a jak wsiądzie 3 dorosłe osoby na tył to auto w zasadzie siedzi na odbojach...


  • 0

#94 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:40, 19.08.2022

To racja. STAKO chyba jako jedyne są z cieńszej blachy, i są około 8 -10kg lżejsze od innych producentów.
  • 0

#95 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 00:03, 20.08.2022

no dokładnie, skośnoocy inżynierowie chyba za dużo sake wypili gdy projektowali tylny zawias, do przedniego w zasadzie nie ma się do czego przyczepić, ale tył to w zasadzie walka o każdy kilogram, wymiana sprężyn też nic nie da, bo wszystkie czy to oryginał, czy to zamiennik jak KYB, czy jakiś tuning typu H&R, Vogtland czy Eibach, są projektowane tak, żeby mogły współpracować z seryjnym amorkiem, a więc można zapomnieć o jakichś dużo twardszych bo najnormalniej te sprężyny zamęczyłyby te seryjne amorki (dla tych co nie wiedzą - każdy amorek ma charakterystykę ugięcia i odbicia, no i do sedna - twardsza sprężyna na ugięcie amorka nie ma żadnego wpływu, najnormalniej mu pomaga, ale na odbicie, uuu to już ma duuuuży wpływ, twardsza sprężyna, gdy po ugięciu wraca do pozycji wyjściowej, z dużo większą siłą wyciąga tłok ugiętego amorka, chyba nie trzeba tłumaczyć jaki to ma wpływ na trwałość...), o ile dobrze pamiętam, H&R zrobione są z drutu o tej samej średnicy co oryginał, wiem, że jeszcze typ stali ma tu duży wpływ, ale mój przypadek, że sprężyna -35 + podkładka 30 daje taką samą wysokość jak sprężyna seryjna, raczej świadczy o tym, że te sprężyny mają podobne właściwości, w sumie ja po zamontowaniu H&R nie poczułem, żeby było twardziej, jest niżej na przodzie, na tyle podobna wysokość do seryjnej bo założyłem podkładkę, ale czy twardziej? moje 4 litery tego nie odczuwają... mam też vogtlanda w garażu to zmierzę drut jak będę wymieniał amorki...

także dobrze się zastanówcie czy warto szarpać się na większą, cięższą butlę, w sumie nie wiadomo po co, bo stacji paliw jak grzybów po deszczu, nie mamy lat 90 kiedy to była jedna stacja z LPG na kilkadziesiąt km, no a później na własne życzenie mieć problemy ze ścinaniem opon, gorszym komfortem (siedzi tył więc krótszy skok zawieszenia, więc częściej dobija do odbojów) czy gorszym prowadzeniem samochodu (tak, ma to miejsce przy za dużym negatywie, przekonałem się o tym gdy w 7 genie w końcu założyłem cambery i "wypionowałem" koła)

to takich kilka przemyśleń z eksploatacji accordów 7 i 8 gen :) znowu mi elaborat wyszedł...


  • 0

#96 Mateusz Byczek

Mateusz Byczek
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 01:55, 20.08.2022

Ok, więc jeśli chodzi o VIII-gen sedan, butla o największej średnicy jaka się zmieści to 680mm (prawdopodobnie z delikatnym wyprofilowaniem podłogi), spokojnie mieści się 650mm, a popularna jest 630mm (za normalną cenę), co do wysokości to, aby nie podnieść podłogi max wejdzie 180mm, wyższe podniosą odpowiednio podłogę, więc to już każdego wybór jaką włoży. 

Ja w swoim mam 630/220mm (wchodzi mi około 48-49l), czyli standardową i za normalną cenę, bo 680/180 to koszt ponad 200zł więcej. ;)

Gdzie zakładałeś LPG, bo widzę, że z Łodzi jesteś?

 

Kupiłem już z gazem :)


  • 0

#97 Heromin

Heromin
  • Klubowicz
  • 762 postów
  • Skąd:DE,ES,PL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 05:29, 20.08.2022

Myślę, że z tego co się pisze tutaj głównie o ósmych generacjach i problemach z tyłem z gazem (chodzi głównie o kombi), to problem faktycznie jest nagminny, bardziej niż w siódmych generacjach.
U mnie w siódemce jest butla gdzie po zatankowaniu wchodzi 42-43 litry LPG, z reguły jeżdżę nierzadko w 3-4 osoby plus bagaże na full aż po sufit i na początku miałem problemy z cięciem tylnych opon przy dużym obciążeniu samochodu.
Zacząłem od większego ciśnienia od standardowego w tylnych oponach i pomogło plus co 10-15 tys kilometrów zamiana kół krzyżowo. Zaczął mi cieknąć tylny amortyzator, wymieniłem komplet na nowe Bilstein standard, zrobiłem już na nich z 10 tys kilometrów, w tym conajmniej 6 tys kilometrów w cztery osoby plus bagaże i jest jeszcze lepiej od czasu ich założenia, auto nawet z takim prawie pełnym kompletem podróżnych i bagaży, w tym dobre 2-3 tys kilometrów z pełnym bakiem benzyny prowadzi się bez problemów.
I do tego 0.3-0.4 bara wyższe ciśnienie szczególnie z tyłu.

Może warto zacząć od takich prostych czynności również w ósemce, a więc zamiana kół co 10-15 tys km, częstsza wymiana amortyzatorów z tyłu i może sprężyn, trochę większe ciśnienie z tyłu (u mnie sprężyny przy 340 tys kilometrów są nadal oryginalne) i obserwować.
Czasami proste czynności mogą zdziałać cuda...
  • 0

#98 Mateusz Byczek

Mateusz Byczek
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type S
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2012
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 01:47, 29.10.2023

jaki wymiar tej butli? 

 

Nikt mnie nie zawołał i nie wiedziałem że temat tak się rozwinął.

Tak jak pisałem, butla 82 litry, tapicerka usunięta, podłoga odstaje może 0,5cm.

EZd3eB9.jpg

 

8DoE1MD.jpg

 

aiv4kqa.jpg


  • 0

#99 uvs

uvs
  • Klubowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CW1 Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:48, 30.10.2023

680 x 270


  • 1

#100 pbiel1

pbiel1
  • Nowy
  • 19 postów
  • Skąd:Częstochowa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:37, 11.03.2024

W kombi VIII wchodzi zbiornik 680/270. Mam u siebie Bormech TW-270, brutto 82 litry. Podłoga nic nie odstaje.

Potwierdzam mam taki sam zbiornik 680/270 Bormech 82dm3 - ściągnięta blokada tankuję na "pusty" zależy jaka stacja ok. 73-75L. Oczywiście podłoga równa nic nie odstaje nawet 0,5cm.  Większy już nie wejdzie - to jest maksymalny rozmiar. Sam zakładałe pasowałem różne. Oczywiście wymiar ważny nie producent zbiornika.


Użytkownik pbiel1 edytował ten post 13:44, 11.03.2024

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq