Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

wyważanie kół - ile ciężarków dopuszczalne w jednym miejscu?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#16 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:38, 08.09.2013

widze ze nawet na odwazniki o wiekszej gramaturze nie bylo stac ich :), a tak poza tym to kupiles uzywane oponki? ja ostatnio zalozylem nowe ale lipnego pochodzenia i niby maszyna wywazyla ale bilo przy wiekszych predkosciach, od razu kazalem sobie sciagnac ten badziew i zwrot kasy


naklejone rzeczywiście byle jak ale one ZAWSZE MAJA TAKA GRAMATURĘ!!! ew 10 gr ale wtedy nie jest dzielony tylko 2x dłuższy!!! po co się czepiasz jak się nie znasz.

podsumuję temat bo widzę, że piszecie niektórzy bez pojęcia.

ilość dopuszczalnych ciężarków zależy od masy koła z oponą. Przy feldze 18" i oponie powiedzmy 225/45 to 60-80 gr jest jeszcze ok. Obrócenie opony o 90 lub 180 stopni to dobry pomysł ale zależy jak się w danym warsztacie śpieszą :mrgreen: i czy będzie im się chciało bawić. Poza tym warto zwrócić uwagę czy jak przeważają koło przy zmianie opony czy zostały usunięte stare ciężarki. Powinny być po jednym zestawie ciężarków na obwodzie (wewnątrz, zewnątrz) !!

i jeszcze na koniec: jeżeli felga jest krzywa da się mimo wszystko prawidłowo wyważyć kolo ale bicie nie ustąpi
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#17 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 19:21, 08.09.2013

Przy feldze 18" i oponie powiedzmy 225/45 to 60-80 gr jest jeszcze ok. Obrócenie opony o 90 lub 180 stopni to dobry pomysł ale zależy jak się w danym warsztacie śpieszą

Zasada jest prosta, jak sie panowie spiesza i nie maja czasu na porzadna robote to niech spier. z takim serwisem. Obracanie pomaga i redukuje liczbe zbednego balastu na kole.

Przy feldze 18" i oponie powiedzmy 225/45 to 60-80 gr

Wiadomo ze przy wiekszym kole wiecej odawznikow, ale jak felga i opona sa ok to sie temat da ogarnac, opony premium nie wymagaja mega ilosci. pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#18 drago

drago
  • Forumowicz
  • 316 postów
  • Skąd:Peterborough
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:57, 08.09.2013

kiniusz ty za to znasz sie najlepiej ale za to czytac nie potrafisz ze zrozumieniem bo nie wiem po jaki ch** sie do mnie przypiales
  • 0

#19 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 20:36, 08.09.2013

akurat w tą sobotę zakładałem zimówki i o to co się dowiedziałem:
1. felgi mogą być idealnie proste, a mimo to koło może mieć dużo ciężarków ze względu na oponę która nie wiem jak to nazwać ale powiedzmy że również jak felga może być krzywa :-P
2. obracanie opony daje bardzo dobre efekty lecz zajmuje bardzo dużo czasu, u mnie z 80 gram zeszło na 40 gram po obróceniu i następna opona z 70g na również 40g.
3. wulkanizator powiedział bez ogródek że jeśli przyjechałbym z tymi oponami bezpośrednio przed zimą to by ich nie przekręcał tylko nabiłby odważniki 80g i 70g ze względu na kolejkę przed wulkanizacją.

ps. powiedział jeszcze że najlepiej jakby nabijane odważniki nie przekroczyły 50gram.
ps. pan pochwalił mnie za profesjonalne przygotowanie alufelg (zdjęte wszystkie ciężarki i wypucowana alufelga ze wszystkich stron) :-P
  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#20 bender26

bender26
  • Forumowicz
  • 842 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 22:30, 08.09.2013

, od razu kazalem sobie sciagnac ten badziew i zwrot kasy

i udalo sie wywalczyc ten zwrot kasy? po jakim czasie sie odezwales o zwrot?
  • 0

#21 drago

drago
  • Forumowicz
  • 316 postów
  • Skąd:Peterborough
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:47, 09.09.2013

udalo sie, po przejechaniu od razu mowilem ze cos nie tak jest.
opony zostaly sciagniete ale to jednak nie bylo przyczyna bicia. Okazalo sie ze to pierscienie centrujace i musialem toczyc na zamowienie bo te plastiki z ebaya to sa do niczego. Teraz mam toczone na wymiar z aluminium utwardzonego i gra gitara.
  • 0

#22 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:07, 09.09.2013

pierscien nie musi byc utwardzany, tylko musi byc precyzyjnie wykonany aby osadzilo kolo dobrze, i potem kola nalezy na krzyz po kawalku dokrecac, ale najwazniejsze ze pomoglo, pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#23 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:07, 09.09.2013

kiniusz ty za to znasz sie najlepiej ale za to czytac nie potrafisz ze zrozumieniem bo nie wiem po jaki ch** sie do mnie przypiales


po co piszesz, że małe ciężarki?? że nie stać kogoś na większe. klejone zawsze są takie a slim-y maja po 2,5g. nie przypiąłem się tylko sprostowałem

[ Dodano: 2013-09-09, 12:19 ]

Przy feldze 18" i oponie powiedzmy 225/45 to 60-80 gr

Wiadomo ze przy wiekszym kole wiecej odawznikow, ale jak felga i opona sa ok to sie temat da ogarnac, opony premium nie wymagaja mega ilosci. pozdr


rzeczona Fulda Ecocontrol HP nie jest oponą premium i do niej się odniosłem.
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#24 drago

drago
  • Forumowicz
  • 316 postów
  • Skąd:Peterborough
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:58, 09.09.2013

pisze tak bo mam prawo wolnej wypowiedzi a ty sie takich bzdetow nie czepiaj i nie pusz sie jak paw. koniec tematu
  • 0

#25 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 16:31, 09.09.2013

rzeczona Fulda Ecocontrol HP nie jest oponą premium i do niej się odniosłem

oj to zdecydowanie nie produkt premium, i sie nie dziewie ze sprawialo klopot, choc niby nie powinno, nigdy wiecej juz fuldy sam nie kupie, ale to na inna opowiesc sprawa, pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#26 kiniusz

kiniusz
  • Forumowicz
  • 615 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,2
  • Wersja:type-r
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:05, 09.09.2013

pisze tak bo mam prawo wolnej wypowiedzi a ty sie takich bzdetow nie czepiaj i nie pusz sie jak paw. koniec tematu


forum jest po to aby dawać dobre rady i komuś ew pomóc a nie żeby pisać bzdury bo tak nam się wydaje. Wcale nie bzdet. Ktoś może uwierzyć, że tak jest, zobaczy u siebie że ma takie same ciężarki i pojedzie z gębą do zakładu gdzie mu wymieniali koła i zrobi z siebie pośmiewisko. teraz koniec tematu
  • 0
<p>2,2 ATR www.ultracar.waw.pl</p>
<p> :dres: NOWY ADRES!!! ul. Modlińska 330b </p>
<p> </p>

#27 mpietko

mpietko
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Gubin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS Ce7
  • KM:115
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:44, 20.02.2014

Witam wszystkich.

Tak sobie wszedłem i poczytalem co i jak i chciał bym troszkę wyprostować temat.
Z zawodu jestem wulkanizatorem więc wypowiem się na temat w/w tematu i szczególnie co do zamieszczonego w nim zdjęcia.

Defakto zgodzę się , że jak widac na załączonym obrazku wyważenie koła zrobione zostało niechlujnie, a pośpiech tylko pogorsza sprawę w takich zakładach ale to wcale nie jest usprawiedliwienie. Każdy klient powinien byc traktowany w taki sam sposób.. czyli profesjonalnie i żebyby chciał wrócić do takiego zakładu. Na prawidłowe wyważenie koła wpływa wiele czynników: czy felgi są proste czy kupione felgi same w sobie zostały wyważone w produkującej jej firmie.
Opony oczywiście też są ważne. Wystrzegajcie sie nawet nowych opon tanich jak barszcz... im gorsza jakosc wykonania tym sa one niestety ale gorsze a ich wyważenie czasami jest trudne, mimo tego ze nawet tanie opony musza przejsc jakosc wykonania i odpowiednie testy.

Nie raz zdażylo się, że montując nowe felgi i nowe opony niedoważenie bylo kolosalne. zdażała sie nawet czy to stalowe czy aluminiowe felgi gramatura rzędu 100 do nawet 300 gram na koło,Przypominam że kalibracja wyważarki jaka by ona nie byla też jest ważna!.  W zależności od wybranego oczywiście programu nabijane, nabijano - klejone, klejone-klejone, czy chociaż by ilość ramion felgi ( mam klientow co proszą o umieszcznie odważników klejonych za ramionami felgi ). Nawet jesli juz to wszyscy wiedzą sama opona jeśli już byla od nowości kupiona i jeżdżona chociaż by 1 sezon(szczególnie opony zimowe) zawiera w lamelkach kamyczki, które także wpływaja na wyważenie. Niekiedy wulkanizator i ja nawet osobiście jesli takie koło widze wydłubuje te ktore są największe a jest ich niekiedy zaskakująca ilość. Pozbycie się wszystkich wymaga dużo czasu i tu taka mała prośba do wszystkich : umilcie wulkanizatorowy życie... po sezonie zawsze mozna poświecić troche czasu żeby np. umyć te kola i chociaż wydłubac kamienie, żwir czy inne ustrojstwa.
Przy wyważenie kół jeśli gramatura jest zbyt wysoka należało by jednak przesunąć na nowo oponę, Przy załóżmy gramaturze 100g na kole przesunięcie jej w lewo lub prawo moze spowodować spadek tej wartości ale i może spowodować jej wzrost.. Niestety wulkanizator nie jest cudo twórcą. Wszystko jest kwestia szczęścia, może się udać ale i może sie nie udać. Zazwyczaj gramatura spada. Więc jesli ze 100 zrobi sie 40  to niech już tak zostanie.. zawsze to jest poprawa ale nie liczcie na to że np. z 40 gram zrobi sie 0... Ja stosuje odważnikiklejone SLIM ( 60g listwa- 5g-1 odważnik) i nawet u siebie jak montowałem kola wyszło mi 35g klejonych i 25g nabijanych czyli suma wyszła 60g. tragedia? wcale nie.. to jest normalne . Więc nie ma co robić wielkiej awantury panowie i panie, że przykleiło się  40g. Takie odważniki produkują  nic na to nie poradzimy :)

Pozdrawiam. i zapraszam :)

 


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq