Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VIII

Szyberdach --- rdza

VIII szyberdach rdza korozja

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
249 odpowiedzi w tym temacie

#166 skansen

skansen
  • Forumowicz
  • 204 postów
  • Skąd:Małopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:56, 11.05.2016

Dokladnie tak jest.Elegance jest pozbawiony wszystkich wad egzecutiva....brak

-padajacych glosnikow...bo nie ma PSS

-padajacych czujnikow parkowania...po 1300 pln za sztuke

-padajacych mechanizmow poziomowania ksenonow...po 1000 pln

-rdzewiejacego szyberdachu

-rysujacych sie pseudodrewnianych aplikacji w kabinie

W dwóch moich Accordach Executive (2008 i 2010) problemy te nie wystąpiły. Miałem natomiast większe lub mniejsze kłopoty z korozją nadwozia. Co więcej wszystkie dodatki, za wyjątkiem drewna uważam obecnie za niezbędne.

Najlepsza metoda by uniknąć wymienionych wad "egzecutiva" i "elegansa" to trzymać samochód w suchym garażu a wszędzie jeździć rowerem:)


  • 0

#167 mike_dh

mike_dh
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:49, 15.05.2016

Aż poleciałem sprawdzić szyber w  mojej Hance. Niestety pomimo że auto garażowane, pieszczone  to jest rdza z przodu zaraz pod uszczelką.

 

Samochód kupiony na początku XII 2009 ale rok modelowy 2010 (AC w VIN-ie), tak też podaje HDS, do końca serwisowany w ASO. Na szybie w ostatniej linijce **8 czyli 2008r?

 

Czy jest jakaś opcja że podejdzie pod tą wydłużoną gwarancję?

 

 

 

 

 

Co do padających głośników w PSS to jest opcja taniej naprawy, zrobiłem juz 3 swoje głośniki i wszystkie działają bez problemu od ponad roku.

 

Szukałem w swoich postach, bo wydaje mi się że opisałem procedurę naprawy ale nie mogę znaleźć, jak padnie ostatni to postaram się zrobić foto poradnik i zamieszczę w temacie głośników :)

 

 

A tak w skrócie u mnie za każdym razem problem z głośnikiem polegał na odklejeniu się górnego zawieszenia od kosza głośnika, przez to cewka nie była stabilna i ocierała podczas pracy-efekt charczenia.

 

Na jeden głośnik trzeba mieć ok 1-2h czasu (mi już nawet mniej zajmuje- z każdym kolejnym nabiera się wprawy)

 

 

Należy

 

1) wymontować głośnik

 

manual rozbierania tapicerki drzwi np:

 

na AcuraZine w dziale 2-th Gen TSX był foto manual z opisem krok po kroku- ale nie mogę znależć).

 

 

 

2) przykleić górne zawieszenie do kosza (ja użyłem poksipolu- taki miałem "pod ręką", sprawdził się i szybko łapie. Jednak myślę że najlepszym klejem do tego celu będzie Mamut- duża tuba jak sylikon w sklepach i marketach budowlanych ok 28zł- gęsty i lepki przy nakładaniu a po wyschnięciu plastyczny o charakterystyce twardej gumy)

 

UWAGA!! Zaraz po przyklejeniu trzeba sprawdzić "wycentrowanie" cewki przez symulację pracy głośnika .

 

Jak to zrobić?- przykładamy kciuki i palce wskazujące obu dłoni na membranę głośnika (w równych odległościach od jego środka -tzw kopułki) i uciskamy ok 5-10 mm membranę- nic nie może ocierać. Generalnie jeśli górne zawieszenie jest przyklejone w równej odległości na całym obwodzie kosza to powinno być ok.


Użytkownik mike_dh edytował ten post 11:27, 15.05.2016

  • 0

#168 skansen

skansen
  • Forumowicz
  • 204 postów
  • Skąd:Małopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 21:59, 15.05.2016

Aż poleciałem sprawdzić szyber w  mojej Hance. Niestety pomimo że auto garażowane, pieszczone  to jest rdza z przodu zaraz pod uszczelką.

 

Możesz wrzucić zdjęcie poglądowe? Tylko nie po rozebraniu, a "pierwszego wrażenia"?


  • 0

#169 mike_dh

mike_dh
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:17, 20.05.2016

Na szybko zrobiłem zdjęcie, strasznie zalatany jestem. Początek korozji, głównie na przedniej krawędzi. tylna krawędź wydaje się zdrowa (ale nie miałem czasu dokładnie oglądać). Uszczelki jeszcze normalne, ale przesuwając palcem po przedniej krawędzi " słychać rdzę.

 

Byłem w Autokopex, niestety przez AC w VIN'ie system nie przepuścił mojego zgłoszenia. Pozostaje mi pisać do Hondy bo okno z 2008 więc pewnie tak samo skoroduje jak w egzemplarzach z 9C.

 

Jeśli pismo nic nie zdziała to będę musiał sam powalczyć. Trochę obawiam się zdejmowania uszczelki- czy później ją założę.

 

 

 

Proszę o sprawdzenie  w samochodach z roku 2011 i wyżej ( roku modelowy zakodowany w VIN'ie odpowiednio 2011 -  BC,  2012  -  DC itd) jaki numer jest nabity na szybie szyberdachu w ostatniej linijce etykiety.

 

Jak napisałem wcześniej u mnie jest ***8 co świadczy że jest wyprodukowana w 2008r.

 

Moim zdaniem akcją powinny być objęte wszystkie auta z wadliwym oknem (2008) a nie ograniczenie do roku  modelowego 2009.

Załączone pliki

  • Załączony plik  rdza.jpg   102,44 KB   35 Ilość pobrań

  • 0

#170 41m4r

41m4r
  • Forumowicz
  • 9 postów
  • Skąd:Bytom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Ex
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:22, 16.06.2016

Tak jak myślałem! Szyba pasuje z VII a nie kosztuje 300 tylko 50 na allegro. Wystarczy odkręcić 2 śrubki i 4 gwiazdki. 


  • 0

#171 szifu

szifu
  • Forumowicz
  • 6 postów
  • Skąd:30-830 Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:02, 02.11.2016

Tak jak myślałem! Szyba pasuje z VII a nie kosztuje 300 tylko 50 na allegro. Wystarczy odkręcić 2 śrubki i 4 gwiazdki. 

Czy faktycznie to sprawdziłeś że szyba pasuje?. Ja sprzedałem acco Exe 2.4 z 2004 r. i grama rdzy nie było na szyberdachu  ty w aucie z 2010 ruda aż się sypie - jak możesz podaj więcej szczegółów


  • 0

#172 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 17:50, 02.11.2016

..bo w VIII-ce był problem z rudą przy szyberdachu
  • 0
                       

#173 zielinacco

zielinacco
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:20, 15.01.2017

no to już po gwarancji na szyber ...tak sobie myślę jak by zgłosić szyber z ubezpieczenia auto szyba  to wymienią razem z ramką która rdzewieje czy tylko szkło ...?!


Użytkownik zielinacco edytował ten post 22:23, 15.01.2017

  • 0

#174 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:26, 15.01.2017

Sprawdź w OWU czy "szyba" to też szyberdach..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#175 rhaegar

rhaegar
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + Aero Kit
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:28, 15.01.2017

No i musiałaby Ci przysłowiowa cegła spaść na dach bo AC korozji chyba nie uwzględnia ;)


  • 0

#176 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 22:29, 15.01.2017

Doniczka sąsiada 😂😂😂
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#177 zielinacco

zielinacco
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.2
  • Wersja:exe
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:38, 15.01.2017

Różnie rzeczy latają w powietrzu  :cegla:


  • 0

#178 Heka

Heka
  • Klubowicz
  • 1709 postów
  • Skąd:3City
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 167
Wzorowa

Napisano 20:52, 16.01.2017

no to już po gwarancji na szyber ...tak sobie myślę jak by zgłosić szyber z ubezpieczenia auto szyba  to wymienią razem z ramką która rdzewieje czy tylko szkło ...?!

Nawet zakładając, że zgodzą się na wymienią, to niby skąd wezmą (jak rozumiem aso?) tą ramkę lub sama szybę?


  • 0
<p><span style="color:#f0ffff;">Pan Bóg stworzył człowieka a Japończycy samochód</span> :zoltek:</p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...Obecnie</a></p>
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu.../'>Było</a></p>
<p> </p>

#179 fullrespect

fullrespect
  • Forumowicz
  • 67 postów
  • Skąd:Leicester
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:198
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU3
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:17, 16.01.2017

Mogę rozwiac wszystkie wątpliwosci.

Mieszkam w UK i mialem wymieniony szyberdach w ramach goodwill contribution (dobrej woli producenta) potraktowane to jako przedluzona gwarancje.

Mogę dodatkowo potwierdzi ze szyberdach jest tylko i wylacznie dostępny jako zespół szyby zamontowanej w ramę. Nie ma mozliwosci kupienia samej ramki albo samej szyby. Koszt zestawu w UK to okolo 900 GBP. Mi na szczescie sie upiekło i zrobili za free.

Pozdrawiam


  • 0

#180 rhaegar

rhaegar
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive + Aero Kit
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:25, 16.01.2017

 

Mieszkam w UK i mialem wymieniony szyberdach w ramach goodwill contribution (dobrej woli producenta) potraktowane to jako przedluzona gwarancje.

 

No właśnie, a tu jest PL i o "dobrej woli producenta" można w praktyce zapomnieć. Nie te standardy i w tej części świata prędzej staną dudą do klienta niż frontem.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, szyberdach, rdza, korozja

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq