-rysujacych sie pseudodrewnianych aplikacji w kabinie
W dwóch moich Accordach Executive (2008 i 2010) problemy te nie wystąpiły. Miałem natomiast większe lub mniejsze kłopoty z korozją nadwozia. Co więcej wszystkie dodatki, za wyjątkiem drewna uważam obecnie za niezbędne.
Najlepsza metoda by uniknąć wymienionych wad "egzecutiva" i "elegansa" to trzymać samochód w suchym garażu a wszędzie jeździć rowerem:)
Aż poleciałem sprawdzić szyber w mojej Hance. Niestety pomimo że auto garażowane, pieszczone to jest rdza z przodu zaraz pod uszczelką.
Samochód kupiony na początku XII 2009 ale rok modelowy 2010 (AC w VIN-ie), tak też podaje HDS, do końca serwisowany w ASO. Na szybie w ostatniej linijce **8 czyli 2008r?
Czy jest jakaś opcja że podejdzie pod tą wydłużoną gwarancję?
Co do padających głośników w PSS to jest opcja taniej naprawy, zrobiłem juz 3 swoje głośniki i wszystkie działają bez problemu od ponad roku.
Szukałem w swoich postach, bo wydaje mi się że opisałem procedurę naprawy ale nie mogę znaleźć, jak padnie ostatni to postaram się zrobić foto poradnik i zamieszczę w temacie głośników
A tak w skrócie u mnie za każdym razem problem z głośnikiem polegał na odklejeniu się górnego zawieszenia od kosza głośnika, przez to cewka nie była stabilna i ocierała podczas pracy-efekt charczenia.
Na jeden głośnik trzeba mieć ok 1-2h czasu (mi już nawet mniej zajmuje- z każdym kolejnym nabiera się wprawy)
Należy
1) wymontować głośnik
manual rozbierania tapicerki drzwi np:
na AcuraZine w dziale 2-th Gen TSX był foto manual z opisem krok po kroku- ale nie mogę znależć).
2) przykleić górne zawieszenie do kosza (ja użyłem poksipolu- taki miałem "pod ręką", sprawdził się i szybko łapie. Jednak myślę że najlepszym klejem do tego celu będzie Mamut- duża tuba jak sylikon w sklepach i marketach budowlanych ok 28zł- gęsty i lepki przy nakładaniu a po wyschnięciu plastyczny o charakterystyce twardej gumy)
UWAGA!! Zaraz po przyklejeniu trzeba sprawdzić "wycentrowanie" cewki przez symulację pracy głośnika .
Jak to zrobić?- przykładamy kciuki i palce wskazujące obu dłoni na membranę głośnika (w równych odległościach od jego środka -tzw kopułki) i uciskamy ok 5-10 mm membranę- nic nie może ocierać. Generalnie jeśli górne zawieszenie jest przyklejone w równej odległości na całym obwodzie kosza to powinno być ok.
Użytkownik mike_dh edytował ten post 11:27, 15.05.2016
Na szybko zrobiłem zdjęcie, strasznie zalatany jestem. Początek korozji, głównie na przedniej krawędzi. tylna krawędź wydaje się zdrowa (ale nie miałem czasu dokładnie oglądać). Uszczelki jeszcze normalne, ale przesuwając palcem po przedniej krawędzi " słychać rdzę.
Byłem w Autokopex, niestety przez AC w VIN'ie system nie przepuścił mojego zgłoszenia. Pozostaje mi pisać do Hondy bo okno z 2008 więc pewnie tak samo skoroduje jak w egzemplarzach z 9C.
Jeśli pismo nic nie zdziała to będę musiał sam powalczyć. Trochę obawiam się zdejmowania uszczelki- czy później ją założę.
Proszę o sprawdzenie w samochodach z roku 2011 i wyżej ( roku modelowy zakodowany w VIN'ie odpowiednio 2011 - BC, 2012 - DC itd) jaki numer jest nabity na szybie szyberdachu w ostatniej linijce etykiety.
Jak napisałem wcześniej u mnie jest ***8 co świadczy że jest wyprodukowana w 2008r.
Moim zdaniem akcją powinny być objęte wszystkie auta z wadliwym oknem (2008) a nie ograniczenie do roku modelowego 2009.
Tak jak myślałem! Szyba pasuje z VII a nie kosztuje 300 tylko 50 na allegro. Wystarczy odkręcić 2 śrubki i 4 gwiazdki.
Czy faktycznie to sprawdziłeś że szyba pasuje?. Ja sprzedałem acco Exe 2.4 z 2004 r. i grama rdzy nie było na szyberdachu ty w aucie z 2010 ruda aż się sypie - jak możesz podaj więcej szczegółów
no to już po gwarancji na szyber ...tak sobie myślę jak by zgłosić szyber z ubezpieczenia auto szyba to wymienią razem z ramką która rdzewieje czy tylko szkło ...?!
Użytkownik zielinacco edytował ten post 22:23, 15.01.2017
no to już po gwarancji na szyber ...tak sobie myślę jak by zgłosić szyber z ubezpieczenia auto szyba to wymienią razem z ramką która rdzewieje czy tylko szkło ...?!
Nawet zakładając, że zgodzą się na wymienią, to niby skąd wezmą (jak rozumiem aso?) tą ramkę lub sama szybę?
Mieszkam w UK i mialem wymieniony szyberdach w ramach goodwill contribution (dobrej woli producenta) potraktowane to jako przedluzona gwarancje.
Mogę dodatkowo potwierdzi ze szyberdach jest tylko i wylacznie dostępny jako zespół szyby zamontowanej w ramę. Nie ma mozliwosci kupienia samej ramki albo samej szyby. Koszt zestawu w UK to okolo 900 GBP. Mi na szczescie sie upiekło i zrobili za free.
Mieszkam w UK i mialem wymieniony szyberdach w ramach goodwill contribution (dobrej woli producenta) potraktowane to jako przedluzona gwarancje.
No właśnie, a tu jest PL i o "dobrej woli producenta" można w praktyce zapomnieć. Nie te standardy i w tej części świata prędzej staną dudą do klienta niż frontem.