Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

jazda na 18stkach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 wiciu85

wiciu85
  • Forumowicz
  • 174 postów
  • Skąd:Koluszki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:02, 17.04.2013

W weekend w końcu zmieniłem i przesiadłem się z 15 calówek na 18stki. Pierwsze wrażenie, czuć że się czymś cięższym, masywniejszym manewruje. Poza tym nawet podczas jazdy na asfalcie, który teoretycznie powinien być prosty, na jakiejkolwiek nierówności kierownica ucieka, póki co nie mogę się do tego przyzwyczaić, ale z czasem pewnie minie. Wygląda świetnie, więc jakoś przywyknę. Spowodowane jest to chyba tym, że opona jest dużo szersza i bardziej reaguje na nierówności. Powiedzcie mi proszę, czy wymagana jest wymiana tarcz, zacisków itd. na większe, czy mogę jeździć spokojnie na 280 mm?
  • 0

#2 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:11, 17.04.2013

A dlaczego miała by być wymagana ;-) ? Jak będziesz zmieniać tarcze to możesz włożyć 300mm zawsze to lepsze hamowanie. Wtedy tylko jarzmo musisz kupić, zacisk zostaje.
  • 0

#3 wiciu85

wiciu85
  • Forumowicz
  • 174 postów
  • Skąd:Koluszki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:11, 17.04.2013

Wydawało mi się, że teraz tarcza będzie się szybciej nagrzewać z uwagi na to że cięższe koło musi hamować i dlatego pomyślałem, że wypadałoby zmienić na większą tarczę, ale jeśli nie to super. Narazie pojeźdżę na 280 mm.
  • 0

#4 cthsqd

cthsqd
  • Forumowicz
  • 1111 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 19:55, 17.04.2013

Hamujesz samochód, a nie koło, które z resztą kręci się tak samo szybko ;-)
Jako świeżo upieczony posiadacz 18-tek też coś dodam.. Po przejściu z opon 205/55/16 na 225/45/18 nie stwierdziłem, żeby jakoś specjalnie mi szarpało kierownicą. Zdecydowanie za to obniżył się komfort, bardziej czuć i słychać nierówności, ale coś za coś.. Kierownicą pracuje się ciężej, za to auto lepiej trzyma się drogi. Pomimo w/w wad efekt wizualny całkowicie nadrabia za całą resztę :mrgreen: Jak to Siwy powiedział, byłem przeciwnikiem takich kółek dopóki sam ich nie miałem :mrgreen: pełna racja.
  • 0

eac2eccb9fc62cfe.jpg


#5 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:01, 17.04.2013

Hamujesz samochód, a nie koło, które z resztą kręci się tak samo szybko

moment bezwladnosci kola wzrosl, wiec nie jest to to samo, ale nie trzeba zaraz z tego powodu montować innych hamulców, pozdr
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#6 cthsqd

cthsqd
  • Forumowicz
  • 1111 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 17
Dobra

Napisano 20:07, 17.04.2013

Koło może być nieco cięższe, ale w skali masy całego samochodu nie ma to większego znaczenia
  • 0

eac2eccb9fc62cfe.jpg


#7 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:23, 17.04.2013

tyle ja nie napisałem cięższe tylko o większym momencie bezwładności, a to troszke inna sprawa, przynajmniej tak na mechanice uczyli, tak czy owak, nie ma co sie w teorie wdawać, w praktyce dalej sa to wartości do ktorych wystarcza standardowe hamulce, pozdr
btw. nawet gdyby 15 i 18 wazyly to samo, to w 18 ciezar jest na wiekszym promieniu, a ten jest w bezwładności w drugiej potędze, i gra to duza role
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#8 Wydobywczy

Wydobywczy
  • Forumowicz
  • 516 postów
  • Skąd:Chrzanów/Jaworzno
  • Silnik:2.7
  • Wersja:Limited
  • KM:164
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:WG
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:42, 17.04.2013

ja mam porównanie, na 18 jest duzo lepsze prowadzenie i hamowanie. I co by na to nie mówiła fizyka, bo w sumie racja że większa masa obraca się na większym promieniu ale trzeba tez pamiętać że za to masz większą powierzchnie styku z podłożem co pozwala skuteczniej zatrzymać auto. Już nie mówiąc o tym że zapewne na 18" większość ma opony z górnej półki a na 15" nie koniecznie.
  • 0

#9 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 05:26, 18.04.2013

ja mam mniej skrajne porownanie, bo zima mam 16, latem 18, jedne 205, drugie 225, i w zasadzie w komforcie nie ma duzej roznicy, auto jest obnizone i zawsze jest czule, ale na 225 lekkie nierownosci powoduja potrzebe korekty na kierownicy, na 205 nie ma takiego zjawiska, opony tak czy owak tylko nowe i premium (dunlop, conti, michelin)
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#10 wiciu85

wiciu85
  • Forumowicz
  • 174 postów
  • Skąd:Koluszki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 06:16, 18.04.2013

a ja mam jakieś Falkeny, dobre to jest czy lepiej zmienić szybko :-). Micheline, Goodyear, Continental, Dunlop o tych słyszałem, Falken to jakieś cudo dla mnie.
  • 0

#11 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 08:17, 18.04.2013

falkeny sa ok.

co do hamulców zmieniac oczywiście nie musisz jednak zmiana rozmiaru kola ma duzy wpływ na sile hamowania. to ze obwod kola ten sam nie znaczy ze kolo zachowuje się tak samo. inna masa wirujaca itp. itd. nie chce mi się szukac wzorow ale w rowerze i motorze przyjmuje się ze 100g na kole to jak 1kg na rowerze/motorze. wiec tutaj 1kg to jak 10kg na samochodzie a ze masz 4kola to x4 do tego 1kg roznicy na pewno nie ma:)

no i ostatnia rzecz 280 +225 na 18" + suchy asfalt o bardziej chropowatej nawierzchni = brak zalaczania abs.... 300mm tez nie szczególnie zalatwia sprawę wiec jak masz zmieniac tarcze i klocki + jarzmo a do tego w Twoim wypadku i zimowki to skusilbym się na 17" na zime i zestaw 320mm bo to naprawdę hamuje. miedzy 280 a 300 nie ma wielkiej roznicy chyba ze hamujesz z 200:)
  • 0

#12 wsa

wsa
  • Forumowicz
  • 22 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:08, 18.04.2013

pierwszy raz słyszę że ktoś chce zmieniać hamulce bo zmienił felgi :roll:
jeśli jeździsz spokojnie to po co ci bardziej wydajne hamowanie
inny aspekt to wygląd - zależy od wzoru felg ale duża felga mocno odsłaniająca małe tarcze i zaciski wygląda średnio

...to możesz włożyć 300mm zawsze to lepsze hamowanie

tu bym polemizował, zależy jakie tarcze klocki, większe nie znaczy lepsze
  • 0

#13 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:46, 18.04.2013

wsa, zawsze wieksza tarcza = lepsze hamowanie. ok klockami i tarcza możesz nieco nadrobić ale rozmiaru nic nie zastapi.
  • 0

#14 wiciu85

wiciu85
  • Forumowicz
  • 174 postów
  • Skąd:Koluszki
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:55, 18.04.2013

Ja tam się nie znam, ale na zdrowy rozsądek, jeśli jest większa tarcza, to musi lepiej hamować.
  • 0

#15 kaleba

kaleba
  • Forumowicz
  • 78 postów
  • Skąd:Wola Filipowska
  • Silnik:2,4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:25, 18.04.2013

Wnioskuje zapodales 18 na lato a te 15 masz na zime?
Bo przy zmianie na tarcze 300 trzeba miec juz min 16 felgi chyba :)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq