Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Korozja w VI gen

VI korozja nadwozie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
238 odpowiedzi w tym temacie

#31 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:34, 05.04.2014

Dzisiaj naszło mnie na konserwacje progów i o to co znalazłem:
 

Tak wygląda próg po ściągnięciu plastiku:
Załączony plik  20140405_111329.jpg   142,67 KB   76 Ilość pobrań

Kawałek fabrycznej konserwacji:
strona zewnętrzna

Załączony plik  20140405_123605.jpg   91,31 KB   63 Ilość pobrań

 

strona wewnętrzna

Załączony plik  20140405_123559.jpg   91,17 KB   59 Ilość pobrań

No i miejsce z którego to zdarłem (nie było nic widać że gnije pod spodem):
Załączony plik  20140405_124338.jpg   176,64 KB   62 Ilość pobrań

Przetarłem papierem ściernym na przemian ze szczotką drucianą. Ostrym śrubokrętem sprawdziłem gdzie jeszcze odchodzą płaty. Później wyczyściłem benzyną ekstrakcyjną i zamalowałem Fertanem który ma schnąć ponad 48h. W między czasie trzeba skraplać delikatnie wodą.
Jaką dać na to farbę podkładową ?
Myślałem o śnieżce.

 

Została mi jeszcze lewa strona ale pewnie takich miejsc jest więcej tylko w garażu bez kanału ciężko to ogarnąć.


Użytkownik remek edytował ten post 20:43, 05.04.2014

  • 0

#32 Spider323

Spider323
  • Klubowicz
  • 181 postów
  • Skąd:małopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:06, 06.04.2014

ja wczoraj przy wymianie kól sprawdziłem stan podwozia po zimie i w przednim lewym nadkolu zrobiła mi sie mala dziura, wyczyścilem zabezpieczylem ale i tak odwiedzę znajomego blacharza celem uzupełnienia ubytku. Ale to jest tak jak nie ma plastikowych nadkoli tak ze prędzej czy później wyjdzie ruda. Ja zawsze sprawdzam dwa razy w roku stan blacharski i jak narazie wyszły mi dwa ogniska korozji przednie nadkole i tylne nadkole, progi podwozie poprostu igla. ale zdaje mi sie koledzy że wersja poliftowa jest gorzej zabezpieczona antykorozyjnie jak wersja przedliftowa. Ale przynajmniej to nie mazda 6 ;)

Użytkownik Spider323 edytował ten post 19:08, 07.04.2014

  • 0

#33 andrzejmm

andrzejmm
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:22, 06.04.2014

Wczoraj sprawdzałem u siebie i mam podobnie jak kolega Spider 323. Mała dziurka w prawym nadkolu na łączeniu blach ze ścianą grodziową. Wyglądało to niewinnie, po prostu delikatnie odstawało fabryczne zabezpieczenie. Zerwałem kawałek tej masy jak uszczelkę i dziurka (pod tą elastyczną masą skorodowany metal po prostu odpadł). Czekam na cieplejsze dni i zrzucę nadkola po obu stronach, by zabezpieczyć to porządnie. Przy okazji tył też zamaluje jakimś bollem czy czymś podobnym. Tymczasowo zalepiłem silikonem czarnym wysokotemperaturowym. Postaram się przy okazji parę zdjęć zrobić przy tej robocie. Na razie czekam na cieplejsze dni (pewnie maj). W każdym razie ewidentnie jest to wina fabrycznie krótkich nadkoli plastikowych. Gdyby zakrywały większą powierzchnię pewnie byłoby dużo lepiej.

 

Swoją drogą czym te łączenia blach wypełnić po wyczyszczeniu i usunięciu luźnej warstwy fabrycznej. Ma ktoś jakiś sprawdzony sposób (środki)?

 

Do progów nie zerkałem jeszcze, ale przy okazji zobaczę. Listwę progową można bezpiecznie zdemontować bez połamania czegokolwiek? Po prostu szarpnąć ją czy jakoś inaczej?


Użytkownik andrzejmm edytował ten post 14:26, 06.04.2014

  • 0

#34 Spider323

Spider323
  • Klubowicz
  • 181 postów
  • Skąd:małopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:s
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:54, 06.04.2014

Andrzejmm poprostu odpinasz spinki od spodu (3 szt.) i delikatnie ale i energicznie szarpnij
  • 0

#35 Valdi.

Valdi.
  • Forumowicz
  • 341 postów
  • Skąd:ale co skąd?
  • Silnik:0,7
  • Wersja:S-uuper
  • KM:136 chyba
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:wyjątkowe
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:20, 06.04.2014


Swoją drogą czym te łączenia blach wypełnić po wyczyszczeniu i usunięciu luźnej warstwy fabrycznej. Ma ktoś jakiś sprawdzony sposób (środki)?

 

Do progów nie zerkałem jeszcze, ale przy okazji zobaczę. Listwę progową można bezpiecznie zdemontować bez połamania czegokolwiek? Po prostu szarpnąć ją czy jakoś inaczej?

 

 

ja na łączenia blachy używałem kleju do blachy wurth ,masa jak silikon po wyschnięciu twardnieje,dobre zamiast spawania w trudno dostępnych miejscach...

 

co do listwy to od spodu wyciągasz kołki jak pisał kolega wyżej i najlepiej przesuń ją do przodu (od tylnego koła do przedniego - zsuń) wtedy niczego nie połamiesz

 

dziwi mnie jak niektórzy piszą że nie mają rudzielca w ogóle na aucie - jakoś nie chce mi się w to wierzyć  :alien:  jest tyle miejsc w tym aucie gdzie ruda sobie siedzi nawet pod fabryczną gumą i jej nie widać ,ale jak się zacznie to zdzierać to można się zdziwić troszkę...


  • 0

Czarno-biały Projekt by Valdi...
http://www.accordklu...pic.php?t=19232

Dopóki walczysz,jesteś zwycięzcą.

 

 

 

 


#36 andrzejmm

andrzejmm
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:41, 06.04.2014

Valdi i Spider dzięki za podpowiedź. Poszukam tego kleju do blachy. Progi wolną chwilą obejrzę i zobaczę co tam się kryje, oby kolejnej roboty nie było ...

 

Niektórzy piszą, że korozji nie ma, bo nie szukają. Accord nie rdzewieje od zewnątrz, tylko od środka. Łączenia blach, grodzie, drzwi pod uszczelką, woda w bagażniku, belka przód i tył, nadkola tył, podszybie. Te punkty trzeba po prostu sprawdzić. Warto też zerknąć na spód auta. Inaczej nic nie widać. Jak się w porę zajrzy to tragedii nie ma. Zresztą te auta mają już grubo ponad 10 lat (VI). Ja na razie pozbyłem się połowy (drzwi, nadkola tył pod gumą, woda w bagażniku, przednia belka). Przód nadkola już wiem co mnie czeka (tragedi nie ma, ale czas się tym zająć). Nie zaglądałem do progów, podszybia i tylnej belki.


  • 0

#37 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:51, 07.04.2014

Aby sciagnac progi musisz wyjac 3 plastikowe kolki. Po wyciagniecu pchasz cala listwe delikatnie do przodu. Powinna zejsc bez problemu.

 

edt.
Jak wygląda u Was tylna belka?
Zdjęcia mile widziane.
Zamierzam się też za to zabrać tylko trochę w późniejszym terminie ale od spodu widzę że jest nieciekawie.


Użytkownik remek edytował ten post 08:51, 07.04.2014

  • 0

#38 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:10, 07.04.2014

http://www.fotosik.p...dde125d279.html

http://www.fotosik.p...19f6f9defb.html

http://www.fotosik.p...c5698af367.html


  • 0

#39 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:31, 07.04.2014

Dzięki.
To co jest za belką to fabryczna konserwacja czy wcześniej coś robiłeś ?
 


Użytkownik remek edytował ten post 10:32, 07.04.2014

  • 0

#40 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:38, 07.04.2014

zrobiona konserwacja w 2011r. 

 

Moje progi i spód samochodu - stan na listopad 2013, konserwacja zrobiona w listopadzie 2011r.

 

http://www.fotosik.p...c6049eeeca.html

http://www.fotosik.p...5aa236e26b.html

http://www.fotosik.p...fcd856cdc2.html

http://www.fotosik.p...ae1e9250fb.html

http://www.fotosik.p...d2e9964cc8.html

http://www.fotosik.p...ee056a1a9c.html

 

Generalnie mam rdzę np. pod uszczelkami drzwi, czy obok zawiasu maski, ale nadkola przód/tył czyste, spód ok, progi zdrowe, podszybie zdrowe. Pomija odpryski czy rysy na lakierze gdzie porobiłem zaprawki. Jak dla mnie, na ten wiek samochodu jest ok

 

 

Pod uszczelkami drzwi:

 

http://www.fotosik.p...5da58a887a.html

http://www.fotosik.p...ba21ddf0df.html

http://www.fotosik.p...a0c4e92fb5.html

 

wyczyszczone i zabezpieczone wiosną 2012r i na razie jest ok


Użytkownik Pyra edytował ten post 10:43, 07.04.2014

  • 0

#41 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:20, 07.04.2014

Progi od spodu też były zdrowe ?

Widzę że czeka mnie dużo pracy :)

Co do uszczelki nad drzwiami to u mnie nie ma nic.

No może był delikatny nalot który starłem palcem i zapaćkałem smarem na wszelki wypadek.

Tutaj temat o Rdzy pod przednią szybą


Użytkownik remek edytował ten post 11:33, 07.04.2014

  • 0

#42 Pyra

Pyra
  • Forumowicz
  • 1022 postów
  • Skąd:Rzeszów / USA
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8 / sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:07, 07.04.2014

od dołu wszystko ok.


  • 0

#43 kamykFK

kamykFK
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Koszalin
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:12, 07.04.2014

Podłączam się do tematu... Generalnie u mnie tragedii z rdzą na Hani nie ma poza dwoma miejscami, oczywiście chodzi mi o tylne nadkola

zdjecia robione ok 1,5 miesiaca temu

 

e98e290f09a3109bm.jpg

 

8b1fb2575a249797m.jpg

 

Jeszcze pól roku temu nie było śladu, a tu prosze jaki bonus na lato. Pozbylem się już tych gumowych osłon bo to od nich wszystko się zaczęło. Macie może jakiś pomysł jakbym to mógł zabezpieczyć żeby cholerstwo się nie rozprzestrzeniało dalej? Szczerze mówiąc chwilowo nie mam siana i chciałbym to przeciągnąć w czasie o jakieś 2-3 miesiące bo oprócz tej rdzy czeka mnie jeszcze pomalowanie przedniego lewego błotnika


  • 0

#44 andrzejmm

andrzejmm
  • Forumowicz
  • 43 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:38, 07.04.2014

KamykFK tak chwilowo to oczyścić po prostu, jakiś neutralizator rdzy typu Brunox i trochę Boll lub innego gumisia do podwozi. Ale to tak na chwilę. Jak będą malować Ci błotnik to dorobią lakier i poproś o naprawę nadkoli (po obu stronach od razu).

 

Widzę, że ciepłe dni skłaniają forumowiczów do walki z rudą  :ckm:


  • 0

#45 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:28, 07.04.2014

Widzę że u każdego w innym miejscu gnije bardziej, mniej lub w ogóle.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, korozja, nadwozie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq