Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Korozja w VI gen

VI korozja nadwozie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
238 odpowiedzi w tym temacie

#196 mr_laska

mr_laska
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:dw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CG9
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:57, 02.02.2017

hej panowie! powiem krótko i na temat. wczoraj umyłem auto, zajeżdżam na firmowy parking celem wygrzania i wysuszenia, oglądam sobie wszystko dookoła i zalała mnie krew.

rdza na lewym nadkolu, której na sto procent nie było jeszcze miesiąc temu:

 

FOTO

 

i teraz pytanie o doświadczonych w temacie, która z opcji najlepsza? ja dostrzegam trzy możliwości:

-lekko zetrzeć samemu i starać się to jakoś zabezpieczyć

-blacharz. koszt pewnie jakieś 500zł, plus ewentualne cieniowanie elementów obok, kolejne 400

-szukać nadkola w takim samym kolorze na podmianke

 

nigdy sam się nie bawiłem w naprawy blacharskie, więc będę wdzięczny za podpowiedzi. przy okazji pytanie - jak najlepiej zabezpieczać odpryski po kamykach? (głównie maska)


  • 0

#197 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:59, 02.02.2017

Najlepiej oddać do blacharza. Na taki stan nic nie poradzisz na dłuższą metę. Możesz oczywiście jeszcze poczekać, ale lepiej nie będzie.

Ja odpryski po kamieniach (nie wiem czemu, ten Accord ma jakiegoś pecha do tego) zabezpieczam hammeritem i pędzelkiem. Szału to nie robi, ale z daleka nie widać (srebrny).


  • 0

#198 Hymphh

Hymphh
  • Forumowicz
  • 246 postów
  • Skąd:Marklowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:LS-R
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:24, 13.02.2017

Moje błotniki podobnie wyglądały, chciałem kupować jakieś używki niepognite, ale w końcu dałem zrobić, bo nigdy nie wiadomo, kiedy te używki gnić zaczną. Oddać do blacharza, z 200-300 za błotnik z malowaniem weźmie :D 


  • 0

#199 remek

remek
  • Forumowicz
  • 810 postów
  • Skąd:LZ
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SE Executive
  • KM:Ponoć 147
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:57, 19.02.2017

Dwa lata temu robiłem progi. Fertan, corizon, podkład i chlorokauczuk. Tak to wygląda dzisiaj.
https://youtu.be/AKACVhfcSMw

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#200 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:05, 19.02.2017

O ja pierd... stary, jesteś pewien, że dobrze zrobiłeś tę konserwację? Ja odnoszę dziwne wrażenie, że te wszystkie preparaty "aktywne" na rdzę robią więcej szkód niż pożytku.

 

Oddać do blacharza, z 200-300 za błotnik z malowaniem weźmie

Gdzie za tyle robią? :)


  • 0

#201 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:44, 19.02.2017

O ja pierd... stary, jesteś pewien, że dobrze zrobiłeś tę konserwację? Ja odnoszę dziwne wrażenie, że te wszystkie preparaty "aktywne" na rdzę robią więcej szkód niż pożytku.

Gdzie za tyle robią? :)

slask normalna cena


  • 0

#202 Jazik44

Jazik44
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:1.6
  • Wersja:S
  • KM:116
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Hatchback
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:40, 28.03.2017

Witam Panowie, odświeżam temat ponieważ wcześniej nic nie znalazłem (na tym forum) na temat "nalotu rdzy" na lakierze, mam pewien problem,

otoż jakiś miesiąc temu zakupiłem nowe fele do swojej Hani (wcześniej stała na stalowkach obitych kołpakiem) wczoraj pojechałem na myjkę dotykową i zauważyłem multum rudych kropek w okolicach tylnich nadkoli i przednich nadkoli co prawda znalazłem je też na zderzaku plastikowym więc mój wniosek jest taki, że jest to nalot rdzy (z tego co doczyt.) dodam, że samochód mam pół roku nigdy wcześniej czegoś takiego nie zauważyłem, dla pewności dziś albo jutro sprawdzę go miernikiem, na oko wygląda na oryginalny więc odpada wcześniejsze malowanie, ogólnie z metra można powiedzieć, że tego nie widać ale jak się człowiek przyjrzy to wygląda niebezpiecznie! (z tego co doczytałem są to odpryski metalu głównie z hebli dodam, że z przodu tarcze są do wymiany klocków nie ma ale już mi przyszedł komplet i w sobote robię wymianę a z tyłu mam bębny i jest to samo strasznie mnie to zmartwiło bo mam plany do Hani a całościowe malowanie ODPADA.

Mieliście z tym doczynienia? podobno IronX ma załatwić sprawę czekam na kontakt wójka Lakiernika i w między czasie chciałbym usłyszeć waszej opinii POZDRAWIAM : )..

PS : dorzucam dwa zdjęcia coś tam chyba widać

f8a694a48bdd33f5med.jpg
 
91fbb76cd065a182med.jpg

  • 0

#203 pencammm

pencammm
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.3
  • Wersja:ES
  • KM:154
  • Paliwo:ON
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:45, 28.03.2017

Środek do usunięcia nalotów rdzy :)

U mnie też za element biorą 300 zł :)


Użytkownik pencammm edytował ten post 10:45, 28.03.2017

  • 0

#204 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:02, 28.03.2017

Wy się śmiejcie jak chcecie, każdy gada ze Boll to *cenzura* a ja zrobiłem rok temu BOLL antykorozyjnym co zostawia podkład epoksydowy i po roku czasu w tym miejscu nawet nalotu rdzy nie było. A robiłem podłużnice obok akumulatora.


  • 0

#205 Killaz

Killaz
  • Forumowicz
  • 629 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.6
  • Wersja:Comfortline
  • KM:102
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:hatchback
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:05, 28.03.2017

Bardziej niż środek liczy się jakość wykonania, możesz u*cenzura*ic nie do końca odrdzewiony element Noxudolem czy Tectylem i wiadomo jaki będzie efekt.

Wysłane z Meizu M2 Note
  • 0

#206 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:39, 28.03.2017

Boll jest dobry jako zewnętrzna osłona. Ja czyszczę do gołego, pryskam podkładem i na to boll właśnie. Nie uznaję żadnych "magicznych" środków nakładanych prosto na rdzę. Jak zgniło to trzeba wyciąć.


  • 0

#207 Troy

Troy
  • Forumowicz
  • 668 postów
  • Skąd:Żory
  • Silnik:2.2
  • Wersja:0
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:0
  • Nadwozie:0
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:01, 28.03.2017

Boll jest dobry jako zewnętrzna osłona. Ja czyszczę do gołego, pryskam podkładem i na to boll właśnie. Nie uznaję żadnych "magicznych" środków nakładanych prosto na rdzę. Jak zgniło to trzeba wyciąć.

ja w Prelude w lato właśnie będę sam konserwował i myślę jaki wosk do profili kupić oraz gume zabezpieczajaca, bo co lakieru już wiem jakie ogólnie ;) Wszystko będę mechanicznie czyścił :P bo szczotką i papierem to bym się narobił a tak dużo szybciej :D


  • 0

#208 Mateusz2000

Mateusz2000
  • Forumowicz
  • 177 postów
  • Skąd:Potok
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS Sport
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:30, 29.03.2017

Ja 3,5 roku temu konserwowałem całe podwozie i profile zamknięte. Używałem środków boll i zadowolony jestem. Po tej zimie trzeba zrobić poprawki bo miejscami schodzi konserwacja i nalot rdzy na podłodze się pojawił. Nie używałem żadnych cortaninów i tym podobnych po złych doświadczeniach w poprzednim samochodzie. Czyściłem ile się dało miejsca skorodowane na to podkład czerwony tlenkowy antykorozyjny i dopiero potem boll.


Użytkownik Mateusz2000 edytował ten post 08:31, 29.03.2017

  • 0

Mój Accordzik --->2a175ff66901dc6f.jpg


#209 Guest_damian_acc_*

Guest_damian_acc_*
  • Guests

Napisano 15:16, 03.04.2017

Zabezpieczacie u siebie progi (pod tymi plastikowymi nakładkami) ? Ostatnio spotkałem się z opinią że nie ma takiej potrzeby, ale według mnie przecież jak tego nie ruszać to prędzej czy później to zgnije. U mnie nie wygląda to jeszcze źle. Są jakieś naloty rdzy, myślałem żeby to zedrzeć, wyczyścić progi do gołej blachy i na to nałożyć Valvoline Tectyl ML + Valvoline Tectyl Bodysafe. Co o tym sądzicie?


  • 0

#210 kslavek

kslavek
  • Forumowicz
  • 419 postów
  • Skąd:Sułkowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:12, 03.04.2017

Polecam robić jak najszybciej. I tak jak napisałeś, do gołej blachy i na to szprej. Tego środka Tectyl nie używałem, ale jest szansa, że będzie lepszy niż zwykły podkład antykorozyjny. Widzę, że nawet nie jest drogi.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, korozja, nadwozie

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq