XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Wymiana tarcz a łożyska
#16 Guest_Anonymous_*
Napisano 23:27, 14.01.2010
w innych generacjach (za wyjatkiem chyba IV - ale moge sie mylic) tarcze wymienia się standartowo tzn, bez konieczności demontażu łożyska... i teraz pytanie... ilu z was (mam na myśli szczęśliwców ze standardowym rozwiązaniem) wymieniło łożysko jeżeli nie szumialo, nie buczało czyli było generalnie OK ? Ja na 100% bym nie wymieniał...
Natomiast My posiadacze V-tek poniekąd jestesmy zmuszani do wymiany... ponadto nie jestem przekonany że nowy zamiennik będzie miał podobną żywotność jak stare oryginalne łożysko...
ehhh mój fachura stwierdził że do wiosny na tym dojadę... potem absolutnie do wymiany... więc mam jeszcze trochę czasu na podjęcie decyzji...
pozdrawiam
#17
Napisano 00:13, 15.01.2010
zresztą potem i tak musi wyciągnąć zwrotnicę, bo śruby do przykręcenia łożyska idą od tyłu...
od razu można sprawdzić dolny sworzeń, bo to ta sama robota
Marco - przy wymianie łożyska się je wyciska i wciska na piastę - jeśli nie wymieniamy łożyska to tego się nie robi
fachowiec83
tarcze są albo 14'' albo 15'' i innego podziału nie ma do V gen
tarcze w środku mają wycięcie, aby "kwadratowa" obudowa łożyska przez nią przeszła
jeśli masz tarcze 14'', to warto dokupić używane zaciski i jarzma i zrobić swap na 15''
zresztą tu jest wszystko opisane
http://www.honda.cba...p_hamulcow.html
#18 Guest_Anonymous_*
Napisano 12:10, 23.07.2010
Właśnie mnie czeka wymiana tarcz i klocków, przód=tył. Cała zabawa z tymi piastami, polega na wykręceniu ich śrub...i po kłopocie? Czy wtedy trzeba je jeszcze jakoś "siłowo i z oporami" wysuwać/wypychać, z samej tarczy hamulcowej?
Chciałem to zrobić sam, przed domem - stąd pytanie. Jeśli to wymaga dużego doświadczenia i jakichś tam podstepów, to jednak oddałbym auto komu trzeba...
Robił to ktoś samemu w CD7/CEx
#19
Napisano 13:24, 23.07.2010
z przodu - jeden link masz w poprzednim poście, wiele opisów w innych postach, rozrysowane wszystko w manualu serwisowym (w 62SN700-PL)...
w skrócie wygląda to tak:
1. podnosisz samochód, zdejmujesz koło
2. blokujesz tarczę i luzujesz 4 śruby trzymające tarczę
3. odblokowujesz i odkręcasz nakrętkę piasty
4. zdejmujesz zacisk hamulcowy i odkręcasz czujnik ABS
5. odkręcasz nakrętki górnego sworznia, dolnego sworznia, drążka kierowniczego, ściągasz ściągaczami z tych sworzni i wyciągasz całą zwrotnicę
6. odkręcasz 4 śrubki trzymające łożysko i wybijasz łożysko (z piastą i tarczą) ze zwrotnicy (trzyma się na samej rdzy dość mocno)
7. odkręcasz poluzowane w 2 punkcie śruby i tak obracasz łożysko, aby przeszło przez tarczę (jeśli się trzyma na rdzy to trzeba stuknąć)
8. czyścisz piastę; czyścisz łożysko w miejscach styku ze zwrotnicą i tarczą
9. przykręcasz nową tarczę i składasz wszystko w odwrotnej kolejności
operacja wymaga doświadczenia w odkręcaniu zapieczonych lub b. mocno dokręconych śrub (pkt 2 i 3) [trzeba mieć przedłużkę min. 1 metr (pkt 2 i 3) i idealnie dopasowane nasadki (pkt 2)], posługiwaniu się ściagaczem (górny sworzeń może odskoczyć z dużą siłą) lub znać inny sposób na ściąganie sworzni, sposób na "wybicie" w pkt 6 (to nie jest wbite), itp.
Śruby z pkt 2 warto założyć nowe.
Na miejsca styku i gwinty warto dać pastę miedzianą (oprócz gwintu z pkt 3 !)
przy okazji można:
- wymienić szpilki
- wymienić osłonę tarczy
- wymienić dolny sworzeń
- wymienić łożysko - ale to jeszcze więcej roboty
#20 Guest_Anonymous_*
Napisano 19:41, 23.07.2010
Taka odpowiedź jest bardziej niż satysfakcjonująca. Wielkie dzięki koliberek-ak
Co do tylnych tarcz, to racja, bez większych problemów