Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Pęknięty kolektor Wydechowy 2.2 Diesel

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
312 odpowiedzi w tym temacie

#271 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:01, 23.04.2017

Sprawdziłem sobie jak forumowiczom idzie radzenie sobie z kolektorami i chciałbym potwierdzic po 3 latach, że wymiana na używkę świetnie się sprawdza, ale trzeba brać z modelów , które już miały poprawioną konstrukcję kolektora. Honda to poprawiła chyba w 2006. Widać to ewidentnie po tym ,że inaczej przebiegają spawy. Niestety zdjęć w moim poście już nie ma :(

Ja jeżdże ponad 3 lata i jest OK.

nie koniecznie ja mam polifta i kolektor pekl


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • 0

#272 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:16, 23.04.2017

nie koniecznie ja mam polifta i kolektor pekl


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ma ktoś jakieś zdjęcie porównawcze kolektorów? Żeby sprawdzić jaki mam h siebie?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#273 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:24, 23.04.2017

W tym temacie ktoś umieszczał już zdjęcia:) Z resztą żeliwny od aluminiowego bardzo łatwo rozróżnić. 

Żeliwny jest jak by w jednym odlewie, aluminiowy na zasadzie połączenia dwóch części, Nawet sam wkładałem foto oem aluminiowego kolektora(pękniętego właśnie na łączeniu) i zamiennika żeliwnego.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#274 rem1k

rem1k
  • Klubowicz
  • 595 postów
  • Skąd:DE/PL
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 21:34, 23.04.2017

W tym temacie ktoś umieszczał już zdjęcia:) Z resztą żeliwny od aluminiowego bardzo łatwo rozróżnić.
Żeliwny jest jak by w jednym odlewie, aluminiowy na zasadzie połączenia dwóch części, Nawet sam wkładałem foto oem aluminiowego kolektora(pękniętego właśnie na łączeniu) i zamiennika żeliwnego.

Muszę kuknąć pod maskę czy wogóle tam coś widać :)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#275 remi_11

remi_11
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:54, 23.04.2017

Jaki aluminiowy???! Nie ma wydechowego aluminiowego, tylko ssący. Jest kolektor rurowy, spawany do flanszy. Ja umieszczalem fotki w temacie, wszystko widać golym okiem.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#276 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 22:47, 23.04.2017

Jaki aluminiowy? ??! Nie ma wydechowego aluminiowego, tylko ssący. Jest kolektor rurowy, spawany do flanszy. Ja umieszczalem fotki w temacie, wszystko widać golym okiem.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

 

Racja, miało być stalowy OEM, a zamiennik żeliwny  :diabelgrin:  Mój błąd.

 

Rem1k żeby cokolwiek zobaczyć zdejmij osłonę, wtedy patrząc od góry będziesz wiedział o co chodzi.

Gdy będziesz widział taki zgrzew dookoła to będzie stalowy, jednolity z boku to będzie żeliwny.

Tutaj podpowiedź o co się rozchodzi:

https://uploads.tapa...c119848186f.jpg


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#277 Rafalik

Rafalik
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Ustrzyki Dolne
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:55, 14.07.2017

Kolektory można rozróżnić po osłonie bez rozbierania niczego .Od żeliwnego ma 2 śruby a od stalowego ma 3 .Tylko nie wiem czy pasują osłony zamiennie na dziury i moje tez takie pytanie czy można założyć ze stalowego do żeliwnego osłonę? I czy na pewno jest potrzeba zmiany uszczelek?


  • 0

#278 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:15, 14.07.2017

Kolektory można rozróżnić po osłonie bez rozbierania niczego .Od żeliwnego ma 2 śruby a od stalowego ma 3 .Tylko nie wiem czy pasują osłony zamiennie na dziury i moje tez takie pytanie czy można założyć ze stalowego do żeliwnego osłonę? I czy na pewno jest potrzeba zmiany uszczelek?

 

Dokładnie, żeliwny osłonę ma na dwie śruby, generalnie wszystko pasuję na otwory, tylko trzeba trochę przyciąć osłonę na samym dole bo nie wejdzie. 

KONIECZNA jest wymiana uszczelek, są to uszczelki jednorazowego użytku, jak pamiętam 3 lub 4 warstwowe. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#279 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 15:31, 09.08.2017

odkopie, bo tym razem na prawdę zaczynam mieć problem z kolektorem.

Jak na luzie dodaję gazu i turbo pompuje to widac, ze od spodu idą zawirowania powietrza.

Myslałem, że to turbo, ale bylem w serwisie i wykluczyli turbo natomiast z 90% prawdopodobieństwem powiedziano mi ze to pęknięty od dołu kolektor na pierwszym garze.

 

Teraz tak: ktoś to kupował?:

http://allegro.pl/ko...6903396777.html

 

Czy to 100% pewne info,ze z CRV pasują do accorda. Wg mnie tak, a było by super bo są 50% tańsze. Tylko czy nie walnie znów ? :)

 

Czy dam to rade zrobić samemu bez kanału i palnika?

Fura moze stać, więc moge to zlać WD, nałożyć pasty na zapieczone śruby itd itp.

 

Dziękuje za porady.

Generalnie poza lekko zmienionym dzwiękiem przy odejmowaniu gazu niz z autem  sie nie dzieje, pompuje turbo az miło.

spalin jeszcze nie czuć.

 

Mechanik mówił, że wolno z tym jeszcze jeżdzić, ale to auto głównie moja żona bierze, a ona wyczulona na punkcie jakichkolwiek odchylek od normy w acco :)


  • 0

#280 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:26, 09.08.2017

Przeczytaj moje posty w tym temacie dotyczące wymiany,  też miałem kolektor od ufo//accorda//crv jakieś rzemiosło z DE czy UK i nigdy więcej.... szukaj oryginału jak chcesz szybko i bezstresowo wymienić, u mnie żeby wszystko skręcić potrzebne były dwie osoby, jeden na silniku, drugi pod z brechą.... do tego od spodu odkręcanie wsporników i kolanka od turbo, z góry co najwyżej to uda Ci się odkręcić śruby od kolektora.

Do tego każda ze śrub kolektora odkręcana palnikiem itd, także odpowiedziałem na twoje pytania PALNIK i KANAŁ potrzebny. Ale cały proces wymiany już opisywałem tutaj.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#281 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:34, 09.08.2017

Robert

Palnik masz, zamiast kanału deska na kółeczkach też jest.

Da radę, tylko kolektor skołuj.


  • 0

#282 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 07:06, 10.08.2017

skołuje, widzę że na allegro od CRV są 2x tanśze niż od accorda a to ta sama część.

Wczoraj zamówilem nowe uszczelki w ASO. Co dziwne i ta mała do turbo i ta duża do głowicy w takiej samej cenie, ok140pln. Nigdy nie skumam polityki cenowej Hondy :) No nic, w piątek odbiore i zaatakuje ten kolektor w przyszlym tygodniu, jak coś się nie odkręci to odpuszcze, ale Lepo go spawał z 5 lat temu, więc od nowości nie jest to skręcone i w tym nadzieja, że sruby puszczą :)


  • 0

#283 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 11:40, 10.08.2017

dobra, kupiłem używany z CRV, żeliwny nie stalowy.

taki: http://allegro.pl/ko...WJmYTMyMmYyZjE=


  • 0

#284 lepo

lepo
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:peryferyjne WuWuA :)
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Emeryt sport z plusem
  • KM:240
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Back to black in hatch back :)
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:30, 11.08.2017

Powinny puścić. Przy pierwszym demontażu nie było problemu.
  • 0

było m.in: N22A1 (dłubany na 170KM), 2ZS-FE , CAYC, 1AD-FTV, 2ZR-FE; DW10BTED4 i mój emeryt 2ZR-FAE: http://www.accordklu...emeryt-od-lepo/
Jest wciąż DW10FC


#285 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 18:20, 12.08.2017

Powinny puścić. Przy pierwszym demontażu nie było problemu.

noo :) licze na to.

Póki co w kabinie nic nie smierdzi, tylko jakby troszkę dzwiek wydechu się zmienił.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq