Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Pęknięty kolektor Wydechowy 2.2 Diesel

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
312 odpowiedzi w tym temacie

#241 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:13, 06.11.2016

18115 RBDE01 ( 18115 -RBD-E01)              x1
18233 RBDE01 ( 18233 -RBD-E01)              x1
90015 PH 7000 ( 90015 -PT0-J00)               x2
90212 SA 5003 ( 90212 -SA 5-003 )             x9
18233 RBDE01 ( 18233 -RBD-E01)              x1

 

http://www.ebay.de/itm/201364987193

 

 

:zakaz:  :zakaz:  :zakaz:  :zakaz: Wczoraj wymieniony kolektor. 

2920275200_1478454480_thumb.jpg

 

Jak widać wpadł zamiennik bo chciałem uniknąć powtórki z rozrywki, bo jak można przeczytać w tym temacie nawet i te niby poprawione potrafiły pękać.Moje auto już miało raz wymieniany kolektor, a do tego już raz naprawiany poprzez spawanie.

Niestety spędziłem 8 godzin bitej pracy z mechanikiem na demontażu starego kolektora i montażu "cudownego" zamiennika. Od samego początku wszystko pod górkę, każdą z 9 śrub kolektora było trzeba grzać palnikiem żeby udało się odkręcić bez żadnej szkody dla głowicy. Podobnie było z trzeba śrubami od jabłka zaraz przy wyjściu z kolektora. Oczywiście do tego odkręcone wszystkie wsporniki od turbo, jeden przewód olejowy, oraz wydech opuszczony na pierwszym wieszaku.

 

Następnie licząc że już będzie wszystko z górki przy montażu nowego zamiennika.

Niestety już na samym początku okazało się że nowe nakrętki do kolektora w ogóle nie pasują na szpilki(inna gęstość zwojów) także było trzeba użyć oem nakrętek, uszczelka pod kolektor jak i pod jabłko pasowała bez problemu. Niestety złączenie kolektora z rurą od turbo już nie było za proste, ogólnie cały kolektor jak by pod innym kontem miał wyjście spalin przez co na skręceniu 3 śrub potrzebna była odpowiedni brecha i praca w dwie osoby żeby wszystko jak by lekko "skręcić" w lewo. W związku z tym podobnie siły trzeba było użyć żeby zamontować wszystkie wsporniki, wszystkie otwory się nie pokrywały, wszędzie brakowało po pół centymetra.... żeby na sam koniec nawet osłona oem kolektora nie pasowało i było trzeba ją poprzycinać szlifierką :diabelzadowol:  ..... 

 

Ale w końcu nastała cisza, w końcu brak smrodu spalin w kabinie i w końcu auto jeździ tak jak powinno, bo spaliny zamiast napędzać turbo to trafiały pod maskę. Dodam że pierwsze objawy jakie miałem to różne reakcje na naciśniecie pedału gazu maksymalnie, raz auto jechało jak z procy, a raz przyśpieszało wyczuwalnie słabiej, po jakimś miesiącu był wyczuwalny zapach spalin tylko przy odpaleniu na zimno, a dzieła zniszczenia dokonało obniżone zawieszenie i cudowne garby w Polsce gdzie uderzyłem wydechem i wtedy bez włączonego obiegu wewnętrznego nie dało się już jeździć.

 

Reasumując zamiennik jako tako pasował, tylko jego montaż jest naprawdę dla cierpliwych i spokojnych osób, a jako że owy kolektor pasuję zarówno do Civica,Frv to jakoś wypośrodkowali ułożenie wyjscia kolektora pod wszystkie auta. Ogólnie sam mechanik stwierdził że jeszcze tak złego zamiennika kolektora wydechowego jeszcze nie montował w sensie żeby śruby się nie pokrywały. Generalnie polecał bym montaż używki sprawnej, a z drugiej strony w końcu mam kolektor z jednego odlewu żeliwny, a nie złożony z dwóch metalowy.

 

6263736700_1478454620_thumb.jpg

 

5559434400_1478456088_thumb.jpg

 

Jak widać stary kolektor, tak naprawdę CAŁY popękany i to głownie w miejscach łączenia dwóch ze sobą elementów, widać też ślady wcześniejszej naprawy poprzez spawanie.

 

Pozdrawiam


Użytkownik ślepak edytował ten post 19:14, 06.11.2016

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#242 jarkom73

jarkom73
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Peterhead
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:36, 16.12.2016

Mam podobny problem z peknietym kolektorem, jak myslicie warto jechac do ASO Hondy i zapytac czy wymienia mi ten kolektor Hania jest z 2005 i ma przejechane 110k mil. Prosze o szybka odpowiedz. Pozdrawiam


  • 0

#243 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • Skąd:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 10:47, 16.12.2016

Gwarancja na wymiane kolektora byla przedluzona do 6 lat, watpie aby wymienili Ci na nowy.


  • 0

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#244 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:09, 16.12.2016

Dostałem odp. negatywną w DE i tą samą informację że gwarancję na kolektor przedłużono do 6 lat. 

A gestem handlowym był rabat 20% na zakup części.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#245 damian18wdz

damian18wdz
  • Forumowicz
  • 1115 postów
  • Skąd:Anglia Swansea
  • Silnik:2,2
  • Wersja:sport
  • KM:183km/419nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan/tourer
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:30, 16.12.2016

Mi w uk wymienili jak auto mialo 9 lat i 117 tys mil
  • 0

#246 remi_11

remi_11
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:07, 17.01.2017

Czy kolektory żeliwne w Accord, Civic, CRV są takie same? Czy jak kupię z CRV to podejdzie do Ufo? Sprawdzal ktos?
  • 0

#247 januszhonda

januszhonda
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Zawiercie
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:47, 18.01.2017

Zastanawiam się nad zakupem używki żeliwnej. Znalazłem na allegro taki : http://allegro.pl/ko...27.html#thumb/1. W opisie jednak brak info o rodzaju stopu. Jakieś pomysły jak odróżnić stalowy od żeliwnego ? 


  • 0

#248 remi_11

remi_11
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:18, 18.01.2017

Stalowy od żeliwnego, to akurat widac gołym okiem:-)
  • 0

#249 qcaj

qcaj
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Jawornik
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:45, 19.01.2017

Zastanawiam się nad zakupem używki żeliwnej. Znalazłem na allegro taki : http://allegro.pl/ko...27.html#thumb/1. W opisie jednak brak info o rodzaju stopu. Jakieś pomysły jak odróżnić stalowy od żeliwnego ? 

Ten z aukcji jest żeliwny.


  • 0

Śruby zbieżności tył VI i VII generacja

http://www.accordklu...ł-vi-i-vii-gen/


#250 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:33, 19.01.2017

Generalnie nigdy nie wiadomo ile to używka wytrzyma, czy nie była już poprawiana jakimiś spawami,czy konstrukcja nie została już naruszona,jakieś miko pęknięcia  itd, z drugiej strony za trochę większą kasę można kupić nowy, tylko z tym nowym jak jest to pisałem, trochę trzeba się nakląć żeby zamontować,ale o tym pisałem parę postów wyżej. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#251 remi_11

remi_11
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:05, 11.02.2017

Ja już po wymianie kolektora. Zabralem się za to sam, czas pracy to 5h demontaż oraz 6h montaż, przy ktorym nie odbylo sie bez niespodzianek. Nie jedna k.... poleciała, dostep tragiczny, ręce do połowy poobdzierane. Pacjent to civic fk3.
Mialem caly zestaw naprawczy dedykowany do accorda CN ze wszystkimi uszczelkami, nakretkami, itd. Oczywiście OEM:)
50e0c7414cbf139bbbb02dc412291e76.jpg5f2cc1217ad85820fc490f6f522bb18c.jpg

Foto peknietego kolektora oraz oslony
ade8b6756156ea881c0dc227e9447d22.jpga6bd91a4488c85c6f86ed73106b4d563.jpg7552646ea7ae0ae4e56ff6e5d91a0489.jpg

Tutaj porównanie zeliwny vs stalowy
e58edef2f0bccc2d195cac119848186f.jpgd81ff26fb80750ac6285e8dc94fd55e1.jpgd6841b421cde5d6f425d0ca0e2032043.jpgc4cd36530a6683d9db2dbc31bd8ff9eb.jpg

Oraz osłony, ktora w przypadku Civica trzeba podciac do oryginalnego kształtu bo inaczej nie przykrecimy reszty:)
d97c5a1d91de4a24c41dd1b4656f716e.jpgb01197d6582fc3d2b2ed4eff1d1942b3.jpg

Tak to wygląda od "spodu"
84a6dd776145dc703ebc4752812e7976.jpgd78eb3788aa7a195bc55f6c4154563a1.jpg

Po wymianie nareszcie nie czuć zapachu spalin w kabinie, silnik szybciej reaguje na gaz, wyraźnie lepiej "się zbiera" juz od niższych obrotów (1800 vs 2000rpm), a rozwijanie momentu/mocy jest powtarzalne czego nie bylo przed wymianą.

Użytkownik remi_11 edytował ten post 20:14, 11.02.2017

  • 0

#252 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:17, 11.02.2017

Czyli tak jak u mnie bez problemów się nie obyło i kilku siwych włosów:P   te nakrętki co dostałeś do kolektora pasowały na oem szpilki? 

Bo u mnie inna gęstość zwojów była i musiałem dać starte nakrętki.

Uszczelka jakiej firmy założyłeś? U mnie takie jak na samej górze tego tematu, post 241


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#253 remi_11

remi_11
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 23:59, 11.02.2017

Wszystko pasowalo bo mialem oem zestaw 18100-RBD-E10
oprócz osłony kolektora, którą trzeba było dociac na wymiar
  • 0

#254 uniu

uniu
  • Forumowicz
  • 239 postów
  • Skąd:w.
  • Silnik:2,2
  • Wersja:exe
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:25, 12.02.2017

Czy mi sie wydaje czy stary kolektor ma większe otwory niż nowy?


  • 0

Części accord VII diesel polift oraz ufo diesel


#255 dieselinside

dieselinside
  • Forumowicz
  • 201 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:trumniak
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:51, 12.02.2017

Czy mi sie wydaje czy stary kolektor ma większe otwory niż nowy?

 

Też to zauważyłem, w ori żeliwnym otwory są większe niż w tym zamienniku.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq