Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Pęknięty kolektor Wydechowy 2.2 Diesel

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
312 odpowiedzi w tym temacie

#301 novi

novi
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 08:28, 01.02.2019

No mi mechanik też próbował z klucza, przedłużki odkręcić itd, ale bał się że urwie, to każda że śrub/nakrętek była grzana punktowo małym palnikiem i wtedy odkręcana i szło bez problemów, tylko dojście ciężkie.

 

Także warto się zastanowić czy nie lepiej grzać i wtedy na spokojnie odkręcać, a nie samemu pourywają się szpilki, a potem to już tylko silnik wyciągać, czy inne kombinacje z gwintownikami itp.

Popieram, zwłaszcza że tam można grzać bez obaw. Mnie w serwisie powiedzieli, że sama wymiana to 150zł, a kolektor kupiłem razem z zestawem uszczelek, śrub od firmy to polecanej co produkuje kolektory u nas - wygląda porządnie od nich kolektor, ale 400zł za zestaw( przez all.gro). Na wiosnę wymiana zaplanowana, mikropęknięcie bo śmierdzi tylko jak się nagrzewa silnik, przed (na zimnym ) i po już nie.

edit: właśnie sprawdziłem i mam 3 śruby na osłonie kolektora - czyli mimo że z 2007 r (salon) czyli polift to kolektor spawany/stalowy.


Użytkownik novi edytował ten post 14:17, 01.02.2019

  • 0
„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to najpierw przez inflację, później przez deflację, banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)

#302 RudolfR

RudolfR
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:małopolska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:34, 07.03.2019

Witam
Właśnie zabieram za wymianę kolektora, czytałem tutaj, że potrzebne są dwie uszczelki. W ASO zaśpiewali za obie 400 zł. Pytanie - czy warto pchać się w zamienniki? Może któraś musi być OEM a druga może być zamiennik?
Z góry dziękuję za odpowiedź :)
  • 0

#303 novi

novi
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:40, 07.03.2019

Powyżej pisałem - masz tam zestaw, za 400 kolektor żeliwny ze śrubami i uszczelki.

Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
  • 0
„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to najpierw przez inflację, później przez deflację, banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)

#304 kacper-l

kacper-l
  • Klubowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:39, 07.03.2019

Z doświadczenia mogę polecić oryginalną używkę, ja kupiłem od CRV żeliwny za 300 zł, do tego komplet uszczelek w aso (jak dobrze pamiętam zmieściłem się w 250 zł) i od prawie 2 lat mam spokój.

Zanim podjąłem taką decyzję, przejrzałem cały ten wątek i zrezygnowałem z rzemieślniczego zamiennika, ponieważ z reguły coś w nich nie pasowało. A to rozstaw śrub, a to kąt mocowania turbosprężarki itp.

Myślę, że uszczelki w zamienniku, wcale są nie wiele tańsze a nie dadzą takiej pewności. Jeśli w ASO powiedzieli 400 zł, zadzwoń do Haparts bądź Jarusnet, może mają lepszą cenę.


  • 0

Nighthawk black pearl by kacper-l


Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. Amen


#305 RudolfR

RudolfR
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:małopolska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:56, 07.03.2019

Używka oryginalna(żeliwna) już kupiona.
Kwestia tylko tych uszczelek - sprawdzałem na stronach Haparts i Jarusnet i nie mają :(
Zastanawiam się czy uszczelki kolektor/silnik nie wziąć OEM a kolektor/turbina zamiennika bo w razie czego łatwiej wymienić.


  • 0

#306 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2025 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 84
Super

Napisano 19:41, 07.03.2019

Z doświadczenia mogę polecić oryginalną używkę, ja kupiłem od CRV żeliwny za 300 zł, do tego komplet uszczelek w aso (jak dobrze pamiętam zmieściłem się w 250 zł) i od prawie 2 lat mam spokój.

Zanim podjąłem taką decyzję, przejrzałem cały ten wątek i zrezygnowałem z rzemieślniczego zamiennika, ponieważ z reguły coś w nich nie pasowało. A to rozstaw śrub, a to kąt mocowania turbosprężarki itp.

Myślę, że uszczelki w zamienniku, wcale są nie wiele tańsze a nie dadzą takiej pewności. Jeśli w ASO powiedzieli 400 zł, zadzwoń do Haparts bądź Jarusnet, może mają lepszą cenę.

 

 

x10001!!! Ja rzemiosło wywalam właśnie.... skutki są takie że obecnie silnik wyjęty ze skrzynią z auta... uszkodzony gwint w pompie oleju od przewodu olejowego... wszystko było tak napięte i teraz podczas wymiany turbo wyszły takie kwiatki... nowy przewód olejowy aluminiowy także był potrzebny... 


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#307 kacper-l

kacper-l
  • Klubowicz
  • 28 postów
  • Skąd:Kielce
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:23, 08.03.2019

Używka oryginalna(żeliwna) już kupiona.
Kwestia tylko tych uszczelek - sprawdzałem na stronach Haparts i Jarusnet i nie mają :(
Zastanawiam się czy uszczelki kolektor/silnik nie wziąć OEM a kolektor/turbina zamiennika bo w razie czego łatwiej wymienić.

Zapłać raz a porządnie. Po co kolejnym razem unieruchamiać samochód na naprawę? Lepiej kupić wszytko w ASO i mieć spokój na długi czas, niż oszczędzić na czymkolwiek i za chwilę znowu płacić mechaniki za robociznę przy wymianie przepalonej uszczelki od turbo. Uwierz mi, oszczędności na materiale odbijają się czkawką na robociźnie.


  • 0

Nighthawk black pearl by kacper-l


Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą.
Błogosławionaś Ty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment.
Święta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy. Amen


#308 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2025 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 84
Super

Napisano 17:00, 08.03.2019

Dobrze to widać na przykładzie rozrządu do N22 i zamienników  :diabelgrin:  :diabelgrin:  :diabelgrin:

 

Kolektor wydechowy żeliwny w zamienniku sądziłem że się sprawdzi, tym bardziej że mało nie kosztował, bo takich za 39 dolców to nie zakładał bym nawet :P 

P.s jak rozróżnić oem żeliwny kolektor od stalowego???


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#309 remi_11

remi_11
  • Forumowicz
  • 104 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:180
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:09, 08.03.2019

Na oko:)
To widac!
Pytasz na serio?

Wysłane z mojego Mi Note 3 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#310 ślepak

ślepak
  • Moderator
  • 2025 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EXE
  • KM:151ps/394Nm seria
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 84
Super

Napisano 17:15, 08.03.2019

No wiem że stalowe są jak by sklejone z dwóch, żeliwny to jeden odlew:P Tyle to jeszcze widzę mimo nicku hahaha  :diabelgrin:

 

Także zadam inaczej pytanie, jak odróżnić żeliwny oem od chińskiego ? :)


  • 0
-F23A1    CG3   
-J30A1    CG2
-N22A1    CN1           
avatar3130_9.gif

#311 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4997 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 25
Super

Napisano 20:56, 08.03.2019

Używka oryginalna(żeliwna) już kupiona.
Kwestia tylko tych uszczelek - sprawdzałem na stronach Haparts i Jarusnet i nie mają :(
Zastanawiam się czy uszczelki kolektor/silnik nie wziąć OEM a kolektor/turbina zamiennika bo w razie czego łatwiej wymienić.

Na stronie nie sprawdzaj tylko zadzwoń
  • 0
                       

#312 podlez

podlez
  • Klubowicz
  • 723 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:38, 15.03.2019

Chński bedzie nowy,a żeliwny używany pewnie brudnawy :)

Ja od dwóch lat bujam się z wymiana.

Też mam z CRV + 2 OEM uszczelki i leży to gdzie w garażu juz nawet nie wiem gdzie.

Wg mne tez mam pękniecie, bo lekko mi czasem smierdzi jak sie fura nagrzewa.

Problem w tym, ze byłem, z prawda z ulicy, u dwóch "mechaników" i boją się podjąć wymiany.

Ciekawe ile ASO za to by chciało :)

Sam bym to zrobił. Mysle jakby kilka dni pryskać w te nakrętki to moze by się to odkręciło jakoś powoli.

Nie mam palnika, jedynie lutownice gazową :)


edit: dzwoniłem - 1030 pln


  • 0

#313 novi

novi
  • Forumowicz
  • 137 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:46, 15.03.2019

Mam identycznie, też śmierdzi lekko tylko przy nagrzewaniu ale w MotoGajda powiedzeli 300 za wymianę.




Wysłane z mojego SM-A600FN przy użyciu Tapatalka
  • 0
„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to najpierw przez inflację, później przez deflację, banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq