Skocz do zawartości


Brak wolnych miejsc na zlot w puli głównej - czyli w Ośrodku Anpol - VII Ogólnopolski Zlot HAKP 12-14.06.2015

Zdjęcie

Wskaźnik gazu kabinowy, diodowy - wskazania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 radek81

radek81
  • Klubowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:23, 12.06.2009

Witam,

w związku z tym, że nie znalazłem podobnego tematu pozwoliłem sobie założyć nowy. Otóż u mnie jest wskaźnik 50 [kOhm] malejący, butla 44 l, gazu wchodzi około 37 l. Na 2 lata użytkowania widziałem tylko 2x jak zaświeciła mi się rezerwa czyli jedna czerwona dioda. Wiem, że są 4 progi do ustawienia spadku napięcia. Na foto poniżej tak to u mnie wygląda.

Dołączona grafika

1. Jakie ustawienia macie u siebie?
2. Ewentualnie jak u mnie to zmienić abym widział rezerwę i na niej miał około 30 km do przejechania ?



.

Pozdrowienia z kresów wschodnich :]
 


#2 pablo.see

pablo.see
  • Klubowicz
  • 3319 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:17, 12.06.2009

Masz kabelek, to 90% sukcesu. Jak ustawić?
-tankujesz na full
-po przejechaniu 100km patrzysz jaki poziom napięcia i tak próg ustawiasz dla diody
-200km dla drugiej
-300km dla trzeciej
-ostatnie 50km dajesz dla rezerwy

Albo inaczej bierzesz średnie spalanie, w Twoim przypadku pewnie 11L/100km. Czyli na 10L lpg robisz powiedzmy 85-90km. Więc co tyle km ustawisz sobie ten wskaźnik. Wtedy wyjdzie 7L rezerwy.

Moje zdanie:
-wskaźnik jest bardzo orientacyjny i nie należy go traktować jak wskaźnika poziomu benzyny
-nie da się za raz ustawić albo przepisać od kogoś
-wskazanie tej miarki zależy od butli, wielozaworu, stacji na jakiej tankujemy
-najlepszy wskaźnik to ilość przejechanych kilometrów

Ja zawsze robię tak, że przy każdym tankowaniu kasuje licznik uprzednio spisując stan kilometrów, spisuje ile zatankowałem gazu, jego cenę. Wszystkie dane wprowadzam do programu "Autko", dzięki temu wiem ile wydaję i jakie mam spalanie. Wiem, że na zbiorniku robię 340-360km. Jeżeli mam przejechane przynajmniej 300km to tankuję, jak mniej to starczy mi jeszcze na jedną rundę praca-dom-praca (50km).

Zycie zaczyna się po 6000rpm. Pozdrawiam Paweł | ,
Mój Chomik W Hondach nie ma silnikczków krokowych ani krokowców! !!
Jest IACV (Idle Air Control Valve) czyli zawór wolnych obrotów. >>CZYTAJ! !!<<
LPG: Stag 4 PLus, Barracuda, Zavoli Zeta N


#3 radek81

radek81
  • Klubowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:18, 12.06.2009

pablo.see dzięki za rady, ja podobnie jak Ty zawsze po tankowaniu kasuję licznik. Dzisiaj trochę poeksperymentuję i zastosuję się do Twoich wskazówek


.

Pozdrowienia z kresów wschodnich :]
 


#4 Glinuś

Glinuś
  • Moderator
  • 4921 postów
  • Skąd:Konin/WWL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:30, 12.06.2009

Pewne korekty można zrobić również poprzez przesunięcie "szkiełka" na wielozaworze butli gazowej.

Lpg:Stag 300 Plus;AC R01;Hana (czerwona) H2100

Lubryfikacja jest potrzebna jakkkkk zającowi dzwonki u jajek na polowaniu
Adam Rogowski


#5 radek81

radek81
  • Klubowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:36, 12.06.2009

Pewne korekty można zrobić również poprzez przesunięcie "szkiełka" na wielozaworze butli gazowej.


jak wygląda to "szkiełko" ? trzeba coś rozbierać żeby się do niego dostać ?

Pozdrowienia z kresów wschodnich :]
 


#6 Glinuś

Glinuś
  • Moderator
  • 4921 postów
  • Skąd:Konin/WWL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:48, 12.06.2009

Na butli gazowej po odkręceniu metalowej pokrywy masz na wielozaworze takie,lub podobne szkiełko:
http://moto.allegro....oziomu_gaz.html
przykręcone ono jest na jednej śrubce,którą luzujesz,a następnie patrząc na wskaźnik poziomu gazu w kabinie przekręcasz je o mm i ustawiasz rezerwę,tzn.np.wiesz,że masz w butli np.10 l to szkiełko przekręcasz tak aby na wskaźniku w kabinie zapaliła się dioda czerwona i wszystko.Pamiętaj o tym,że jest to metoda prób i błędów,ale można to zrobić.

Lpg:Stag 300 Plus;AC R01;Hana (czerwona) H2100

Lubryfikacja jest potrzebna jakkkkk zającowi dzwonki u jajek na polowaniu
Adam Rogowski


#7 radek81

radek81
  • Klubowicz
  • 55 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:58, 12.06.2009

teraz mi się rozjaśniło :-) będę próbował wszystkich metod i coś zapewne z tego będzie

dzięki panowie za pomoc :B

Pozdrowienia z kresów wschodnich :]
 


#8 Glinuś

Glinuś
  • Moderator
  • 4921 postów
  • Skąd:Konin/WWL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:04, 12.06.2009

Spróbuj najwpierw metodą jaką opisał Pablo,a dopiero później jaką podałem zobaczysz,że trochę cierpliwości popłaca,a ustawisz wszystko :ok :B

Lpg:Stag 300 Plus;AC R01;Hana (czerwona) H2100

Lubryfikacja jest potrzebna jakkkkk zającowi dzwonki u jajek na polowaniu
Adam Rogowski


#9 ToMala

ToMala
  • Klubowicz
  • 1236 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive Lea
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:15, 12.06.2009

ja tam jeżdżę na licznik, jedyna pewna metoda ;-)

#10 Glinuś

Glinuś
  • Moderator
  • 4921 postów
  • Skąd:Konin/WWL
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:28, 13.06.2009

ja tam jeżdżę na licznik, jedyna pewna metoda ;-)

Chyba każdy tak jeździ i masz rację,że to najlepsza metoda,ale jeżeli masz "zaufanie" do swojej instalki to wskaźnik w kabinie się sprawdza.Mam ustawioną rezerwę na ok 80 km i jest ok.

Lpg:Stag 300 Plus;AC R01;Hana (czerwona) H2100

Lubryfikacja jest potrzebna jakkkkk zającowi dzwonki u jajek na polowaniu
Adam Rogowski


#11 Siwy

Siwy
  • Administrator
  • 4645 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 18:27, 13.06.2009

A ja mam rezerwę właśnie OK 150km i nie kasuję licznika, tylko jak się zaświeci to tankuję :-> a czasami nawet z opóźnieniem po ok 50-100 km.

Całe forum pozdrawia Cię PJast.

Jeżeli masz pytania w sprawie giełdy, nie pisz do mnie. Giełdą zajmuje się Tadzio.


#12 ToMala

ToMala
  • Klubowicz
  • 1236 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive Lea
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:44, 13.06.2009

chyba pora załatwić sobie kabelek i soft do mojej BRC




IPB Skin By Virteq