Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Ślizgające sprzęgło I-DTEC


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
78 odpowiedzi w tym temacie

#31 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:04, 30.03.2013

Hehe no dzieki za wyjasnienie bo tu wlasnie sie zastanawialem jak to jest. Wiem gdzie dzwonia kolego, chodzilo mi bardziej o to ze zazwyczaj jak sie "spali" sprzeglo to generalnie tarcza jest do wymiany a reszta jest jeszcze do jazdy. I to mnie zastanowilo bo jesli sprzeglo slizga to powinno wycierac rowniez docisk jak i kolo zamachowe, teraz juz wiem ze tak jest.

Wracajac do jazdy na slizgajacym sprzegle. Przeciez non stop sie nie slizga tylko sporadycznie przy pelnym gazie na wysokim biegu. Ruszajac z miejsca tez chwile jedziemy na "slizgajacym".
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#32 WhiteR

WhiteR
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:wxy
  • Silnik:R20
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:25, 30.03.2013

wszystko zależy jak sie jeździ ;-) ludzie potrafią ruszać z 6k albo tez jeździć jak stanie :k wtedy docisk ma wszystkie kolory tęczy :mrgreen:
  • 0

#33 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:37, 01.04.2013

Wiem, ja kiedys widzialem stojac na swiatlach 4 "gangsterow" w Passku b5 ktorzy zamiast trzymac noge na hamulcu (byl spadek) to trzymali auto na delikatnym sprzegle caly czas do zapalenia sie zielonego.. Powoli zaczynalo zalatywac sprzeglem :D
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#34 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:38, 10.04.2013

Odświeżając lekko temat: na podstawie moich doświadczeń bzdurą jest, że sprzęgło przestaje się ślizgać wraz ze wzrostem temperatury otoczenia. Temperatura ostatnio wzrosła a sprzęgło niestety ślizga się coraz bardziej. I wcale się temu nie dziwię - skoro uślizgi zauważyłem około 20tyś temu to na pewno wraz ze wzrostem temperatury lepiej nie będzie.

Poza tym jutro zamawiam sprzęgło od Type-S'a.
Dziś byłem w serwisie i powiedzieli mi, że mogą podjąć się włożenia sprzęgła od wersji 180km do wersji 150km ale...po pierwsze: nie mają wiedzy, czy to sprzęgło w ogóle pasuje. Zaczęli coś mówić, że może być inna tarcza, może być inny dwumas, itd, itp. A po drugie: nie dają gwarancji na wykonaną usługę - jedynie na włożoną część. Ale to też jest bzdurą, bo mogę reklamować włożoną część tylko w przypadku, gdy jej wada nie będzie wynikała z nieprawidłowego użytkowania...a jak niby stwierdzą, czy nie jeździłem na półsprzęgle?

[ Dodano: 2013-04-11, 11:29 ]
Kolejna informacja uzyskana w dziale części jednego z ASO w Warszawie.
Otóż zadzwoniłem na dział części, żeby dowiedzieć się o cenę i dostępność kompletu sprzęgła do wersji 150 i 180km. Cena jest ta sama czyli 1400zł. Z dostępnością jest o wiele gorzej: do wersji 150km - od ręki (na drugi dzień od złożenia zamówienia), do wersji 180km - około 3 tygodni.
Ale pracownik z którym rozmawiałem (kierownik działu części, bardzo pomocny gość - zamawiałem u niego mnóstwo części do civica IV gen i-VT) powiedział mi, że elementy niczym się nie różnią i pasują bez żadnego problemu!

(przęgło od i-DTEC do i-ctdi nie pasuje - wiedział nawet, że trzeba zebrać lekko docisk, żeby pasowało - o czym mowa w temacie o ślizgającym się sprzegle w i-ctdi).

Powiedział mi również, że koła dwumasowe także są identyczne w wersji 150km i 180km.

Zamówiłem sprzęgło od wersji 180km. Pozostaje mi mieć nadzieję, że z 3 tygodni oczekiwania nie zrobią się 3 miesiące i że dwumas jest u mnie ok.
  • 0

#35 mike_dh

mike_dh
  • Forumowicz
  • 56 postów
  • Skąd:śląsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:16, 11.04.2013

@ Tomtytus

Trochę długi ten termin. Moje doświadczenia z zamówieniami części w ASO (Autokopex Katowice) są inne z reguły trwało to kilka dni max 7 dni. Dodam że w momencie zamówienia miły pracownik działu części mówił mi: "powinno być w taki a taki dzień ale będziemy dzwonić (konkretny termin) i mówił skąd jedzie (Niemcy, Holandia jak pamiętam). Tak więc byłem w szoku że tak szybko przychodzi (choć paczki kurierskie w Europie specjalnie długo nie idą). Ale nie wymądrzam się bo może zabrakło w Europie tych zestawów od Type-S'a (czyżby masowe wymiany? :) i płyną z Japonii.


Szkoda tylko że ASO nie chce podjąć się wymiany z pełną odpowiedzialnością i gwarancją (choć można było się tego spodziewać).
  • 0

#36 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 17:37, 11.04.2013

Ja myślę, że z dostępnością jest odwrotnie: sprzęgło od wersji 150km jest dostępne od ręki bo te właśnie sprzęgła masowo padają i pewnie leżą na półce. Natomiast te od wersji 180km padają rzadziej (mam przynajmniej taką nadzieję) a poza tym ten silnik jest mniej popularny - i może dla tego nie mają na stanie.
Ale też wydaje mi się, że serwis powinien mieć szybszy dostęp do części nawet rzadko spotykanych na Polskim rynku.
Mam inne źródło oryginalnych części. Może byłoby szybciej, ale wtedy serwis nie da mi gwarancji ani na usługę ani na część...więc nie mam wyboru.
  • 0

#37 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Modulo
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:RN3
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:05, 11.04.2013

Dodam tylko, że zbierając lekko docisk z ATSa VIIIg żeby włożyć do VIIg kasuje gwarancję. Poza tym trzeba zebrać docisk bo grubości a nie po obwodzie, co zmienia siłę docisku. Ja odpuściłem, bo po 2006r sprzęgła do i-CTDI są zmienione i ponoć działają do 180KM spokojnie, jeśli więcej to później już trzeba bardzo umiejętnie jeździć. Gość z ASO w BDG ma 180KM i 420Nm i ~270k km przejechane i nic się nie dzieje (podobno)
  • 0

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#38 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:50, 11.04.2013

To temat o i-DTEC :)
Ale może komuś się to info przyda.
  • 0

#39 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:21, 11.04.2013

Tomala, te nowe sprzęgła do I-CTDI praktycznie nic nie poprawiają, przeczytaj w wątku obok ;-)
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#40 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:18, 12.04.2013

Nie zgodze sie ze temp. otoczenia nie ma wplywu na slizganie bo u mnie jak i wielu wlascicieli VII ma czego dowody sa na tym forum. U mnie w zime sprzeglo slizga na 4/5 biegu przy pedale w podlodze, teraz mamy 14C i wczoraj test 5 bieg 2 tys. obrotow, gaz i zero uslizgu.

Do TypeS nie ma sprzegiel bo ile tych aut jest w polsce, co wiecej tam sa sprzegla mocniejsze ktore sie nie slizgaja to i nie wymieniaja.
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#41 michaael_l

michaael_l
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Skąd:inąd
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:52, 12.04.2013

Cóż mi tam sprzęgło w 7gen ślizgało się cały czas, bez względu na porę roku. Na początku faktycznie tylko w zimie, później już cały czas.

Ellipsis - daj sobie trochę czasu na takie testy - mi sprzęgło raz się ślizgało a raz nie , bez względu na porę roku ....
  • 0

#42 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:13, 12.04.2013

Mi się wydaje, że jak masz krzywe tarcze i koła zaczynają bić to poprawy nie będzie...tutaj temperatura też nie pomoże - może na krótką metę, ale na pewno sprzęgła nie naprawi.
  • 0

#43 Ellipsis

Ellipsis
  • Forumowicz
  • 774 postów
  • Skąd:PL
  • Silnik:2.0
  • Wersja:SkyPassion
  • KM:165
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:HB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:21, 12.04.2013

Nie wiem jak bedzie, mowie jak jest. Po wzroscie temp. sprzeglo mi nie slizga wogole.
Btw. jakie tarcze i kola sa krzywe? :D
  • 0

Jest : Honda CBR 600 RR i inne... 

Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL


#44 damian--189

damian--189
  • Forumowicz
  • 21 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:35, 15.04.2013

Panowie dla osób zainteresowanych sprzęgło od 180 pasuje również do 150 jest przetestowane i zostało już założone do 2 modeli I-DTECa natomiast nie pasuje do I-CTDI
  • 0

#45 tomtytus

tomtytus
  • Forumowicz
  • 253 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Elegance
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:52, 15.04.2013

GIT - dzięki za pocieszające info :)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq