XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Ślizgające sprzęgło I-DTEC
#1
Napisano 13:22, 10.03.2013
Przeglądałem nasze Forum i zdecydowałem się założyć oddzielny temat sprzęgła dla silnika I-dtec bo trochę postów o moim problemie znalazłem w temacie ślizgającego sprzęgła i-cdti.
Jestem posiadaczem Accorda VIII (Tourer z 2009 Exec 2,2 D-tec 150 PS) i ostatnio zauważyłem uślizgi sprzęgła na V i VI biegu w okolicach 2000 obr/min. W pierwszej chwili pomyślałem że to zima daje o sobie znać i słaba przyczepność ale na logikę auto powinno ślizgać się na niskich biegach. Mój przebieg to 91 kkm. Auto świeżo po gwarancji więc będę musiał z własnej kieszeni wyłożyć.
Moje pytanie do Osób które zmieniły już sprzęgło w I-dtec'u czy montowały oryginał z wersi 150 PS czy z Type-S'a? Znalazłem info na Forum że Honda niby wzmocniła docisk dla wersji 150 PS i ten nowy ma inny numer części (nie mogę znaleźć tego posta ale wiem że chyba w końcówce numeru zmieniło się z 05 na 15).
Stoję teraz przed dylematem czy zmieniać na sprzęgło Type-S czy to na wzmocnione z wersji 150 PS. Nie wiem co mi w ASO powiedzą bo jeszcze nie pytałem a chciałbym zrobić rozeznanie przed rozmową z nimi.
Jaki jest koszt sprzęgła (z tego co czytałem to tylko zestaw) i jego wymiany? Czy wymienialiście w ASO czy ktoś poleca inne miejsca? Czy to prawda ze jest dużo rozbierania i w efekcie robocizna jest droga?
Czy w trakcie wymiany zaglądaliście na stan dwumasy? Domyślam się że dostaje ona w d... w momencie uślizgu sprzęgła. Nie wiem czy spieszyć się z tą wymiana czy starać dalej jeździć bez uślizgów (choć czasem jest ok i sprzęgło dobrze trzyma) bo nie chciałbym dodatkowo uwalić dwumasy.
Chciałbym raz a dobrze rozwiązać problem sprzęgła w tym aucie tym bardziej że nie miałem "szczęścia" i nie zrobiłem tego w okresie gwarancji.
Szczególnie proszę Kolegę pioter_ o wypowiedź bo chyba ma największe doświadczenie w tym temacie
Pozdrawiam, Michał
#2
Napisano 16:11, 10.03.2013
Jeśli chodzi o ceny: cena w ASO do wersji 150hp i 180hp jest taka sama i wynosi 1800-1900zł. Można oczywiście wyrwać trochę taniej (jak będziesz zainteresowany namiarem to pisz PW). O koszty wymiany chyba również pytałem ale nie pamiętam niestety...
Odnośnie montażu w ASO sprzęgła od type-S'a do wersji 150hp - robiłem wywiad i oczywiście napisali, że nie próbowali tego robić. Nie potrafili mi również odpowiedzieć na pytanie, czym różni się docisk sprzęgła 180hp i 150hp...powiedzieli, że jedyną różnicą o jakiej wiedzą to różnica w numerze katalogowym
Ja u siebie wymieniałem sprzęgło po raz pierwszy przy przebiegu ok 60tyś. ale auto było na gwarancji więc nic nie kombinowałem. Teraz mam ok 125tyś i sprzęgło znów do wymiany. Ale że gwarancji już nie mam - zakładam od Type-S'a. Pytanie tylko, komu zlecić ten zabieg.
ps: o wzmocnieniu sprzęgła do wersji 150hp nic nie słyszałem. Gdzie zdobyłeś taką informację?
#3
Napisano 18:57, 10.03.2013
Co do wzmocnienia przez Hondę docisku to wprowadziłem w błąd bo ta informacja dotyczyła generacji z i-cdti i znajduje się w temacie tu .
Nie miałem tego "szczęścia" i nie zdążyłem przed upływem gwarancji wymienić sprzęgła bo miałbym jeszcze chwilę spokój. Ale po twoim doświadczeniu widzę że to nie rozwiązuje problemu tylko odsuwa w czasie kolejna wymianę. Bez sensu Honda nie wyciągnęła wniosków:-(
Tego właśnie się boję pojadę do ASO a oni powiedzą że nie montowali od Type-S'a etc. Na pewno nie wyrzucę kilka tyś. zł po to żeby zmieniać sprzęgło za jakiś czas. Dodam że dbam o samochód i nie katuje go, dlatego wydawało mi się że problem sprzęgła mnie nie dotyczy.
Liczę że osoby które przeszły wymianę sprzęgła w Accordzie (z własnej kieszeni a nie na gwarze) wypowiedzą się czy zmieniły na wersje z Type-S'a i jak im to wyszło.
Myślę że na robociźnie wiele nie da się zaoszczędzić (ASO vs "zwykły" warsztat) -jeśli się mylę proszę prostować.
Wymieniałem komplet sprzęgła w Peugeocie 307 i koszt wymiany był podobny w ASO jak i w alternatywnych warsztatach (fakt że negocjowałem i byłem stałym klientem tego ASO).
Jak znajdę trochę czasu to przejadę po ASO, popytam i napiszę jak sprawa wygląda.
#4
Napisano 20:59, 10.03.2013
Prawdopodobnie też nikt nie przyzna się, że sprzęgła siadają i jest to powszechnie znany problem zarówno w Accordzie (VIII i VIIgen) jak i w civicu.
Więc w tej kwestii nie masz co liczyć na pomoc serwisu. Oni są od tego, żeby wymieniać, zarabiać i robić dobrą minę do złej gry.
A co do dbania o auto i życia w przekonaniu, że Ciebie ten problem nie dotyczy...mój samochód pierwsze 60tyś zrobił głównie w trasie, jeżdżony z głową i umiarem, praktycznie na pusto (tylko kierowca, zero załadunku)...sprzęgło nie dało rady. Druga część żywota to już cykl mieszany ale nadal na pusto i ciągle delikatnie. Efekt: znów to samo! Więc nie ma tu mowy o stylu jazdy. Ewidentnie sprzęgło nie daje rady.
#5
Napisano 21:43, 10.03.2013
Jak nie dadzą rady to popytam konkurencyjne Aso w Katowicach i Krakowie. Z Peugeotem mam takie doświadczenie że lepsza obsługa jest w dużych miastach gdzie jest większa konkurencja (kilka ASO danej marki).
Wcześniej czytałem o problemach ze sprzęgłem ale mysłamem że to problem szybko zużywającej się tarczy i że to bolączka "miastowych ścigaczy spod świateł". Ja podobnie dużo w trasie jeżdżę i raczej w pojedynkę.
Z tego co czytam to wymiana komplet sprzęgła powinna zamknąć się w 3 tyś zł (oryginał w ASO).Ehh... Ciekawe ile mi "zaśpiewają"...
#6
Napisano 22:05, 10.03.2013
Jest : Honda CBR 600 RR i inne...
Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL
#7
Napisano 22:08, 10.03.2013
mike_dh, uderz do Kolegi West - On pracuje w tym ASO (Autokopex), nie jest co prawda mechanikiem, ale może podpytać i będziesz wszystko wiedział...
Pozdrawiam
Tomek
#8
Napisano 22:48, 10.03.2013
Mike nasze sprzegla slizgaja w zime, idzie wiosna poczekaj moze mu przejdzie, moje juz sie powoli "naprawia" i ostatnio nie slizga. Problemem sa dociski ktore sa za slabe na moment obr. naszych silnikow i w chwili max. jego wartosci poprostu slizgaja. Druga kwestia moga byc slabej jakosci materialy uzyte do produkcji sprzegla bo w chwili niskich, szczegolnie ujemnych temp. traca swoje wlasciwosci i sprzeglo slizga, w chwili przyjscia wiosny objawy ustepuja.
Możliwe, że istnieje taka zależność...ale to i tak żenada! I przeczekanie zimy nie jest żadnym rozwiązaniem problemu. Jeśli zimą jeżdżąc samemu się ślizga to latem jadąc z kompletem na pokładzie i tak będziemy mieli problem ze sprzęgłem. Wymianę opon też można "przeczekać" ale i tak trzeba będzie to zrobić.
#9
Napisano 09:23, 11.03.2013
Jak Kolega Tomtytus przewidział nie montowali do wersji 150ps sprzęgła od Type-S'a. Cena jednego i drugiego jest podobna- wydrukowali mi propozycję CENY NETTO bez rabatów itp., wyszukane po numerze VIN mojego auta:
22105-RLO-315 zestaw sprzęgła 1138,21zl
(w temacie o i-cdti sprzęgło miało podobny numer tylko w środku zamiast oznaczenia RLO było PGE i tu faktycznie zmienili końcówkę części z 305 na 315-piszę tu o i-cdti, nie wiem czy w I-dtec'u było podobnie)
22810-ppt-003 łożysko dociskowe sprzęgła 160zł
ponoć warto to zawsze zmienić przy rozebraniu sprzęgła, cena znikoma względem całości.
zestaw śrub 14 szt. łącznie 158zł (wymiana chyba konieczna przy wymianie dwumasy, nie rozdrabniam się z oznaczeniami)
910006-PGE-008 łożysko prowadzące 145 zł (cena tez nie za wysoka więc można wymienić dla spokoju)
22100-RLO-006 Koło zamachowe 3710zł no i tu już nie wesoło:( mam nadzieje ze nie padnie
doliczcie sobie 23% VAT
Robocizna na "oko" 1000zł można pewnie ponegocjować co do rabatów itp. Ale same części z kołem zamachowym na "tip-top" 6500zł Brutto (f..k)
Z ciekawych informacji jeszcze dodam że rozmawiałem z osobą odpowiedzialną za reklamacje i mówiła że wymianiali kilka razy wysprzęglik hydrauliczny na gwarancji i może raz sprzęgło -nie wiem na ile szczerze. Z działu części zasugerował mi żeby pisać do Hondy Poland może coś pomogą skoro gwara skończyła mi się 4 miesiące temu. Może nie były konieczne wymiany całego sprzęgła a tylko wysprzęglika - ASO "naciągało" Hondę na koszty??
Pytanie do osób które wymieniły na gwarze gdzie zleciły naprawę
Fakt że może coś być z pogodą i Hanka jest na nią podatna jak to kobiety (humor trzeba zachować żeby nie płakać w tej sytuacji). Tak na serio dziś na A4 sprzęgło nie ślizgało choć starałem się uważać ale kilka prób zrobiłem. Ja zaobserwowałem zależność dłuższej trasy szybkimi drogami (powyżej 100-140km) gdzie leci się na 5 i 6 biegu w miarę płynnie ale układ napędowy dobrze się rozgrzeje. Pierwsze oznaki miałem na "Zakopiance" za Krakowem chyba w listopadzie ale myślałem że to droga zmarznięta. Tam jest dużo wzniesień i trzeba lekko pocisnąć żeby prędkość stałą utrzymać.[/b]
#10
Napisano 10:31, 11.03.2013
Odnośnie maila do Honda Polska - mi również proponowali takie rozwiązanie gdyż sprzęgło padło tuż po gwarancji wynikającej z przebiegu: miałem wtedy około 106tyś.km. Myślę, że coś w tym jest, skoro Ty również usłyszałeś o takiej możliwości.
Niestety sprawy nie dopilnowałem, tzn wyszedłem z założenia, że jedynie prawniczy bełkot może coś tu wskórać...ale na prawnika pracującego w firmie nie mogłem się doczekać a auto nadal było eksploatowane, przebieg wzrastał i tak już zostało.
Odnośnie koła zamachowego: w moim przypadku, jak po raz pierwszy miałem robione sprzęgło na gwarancji - wymienili mi również dwumas. Wierząc, że faktycznie tak było mój dwumas ma teraz ok 60tyś przebiegu i nie zamierzam go zmieniać.
#11
Napisano 10:47, 11.03.2013
1000zl za wymiane sprzegla w ASO? Strasznie drogo ja robilem rozeznanie w niezaleznych warsztatach to max 400zl mi powiedzieli.
Jest : Honda CBR 600 RR i inne...
Była : Honda Accord 2.2 I-CTDI FL
#12
Napisano 11:37, 11.03.2013
Boje się tego że jedyna możliwość zweryfikowania stanu dwumasy to rozbiórka sprzęgła (koszty) a później usłyszę tekst typu:
"panie dwumasa też do wymiany bo długo nie pociągnie, widzi pan te rysy, wytarcie itp."
Myślę że problem sprzęgła w i-dtec'u dopiero się rozwinie jak większości użytkownikom skończy się gwarancja i staną tak jak my przed problemem odpłatnej naprawy a tym bardziej nie rozwiązującej ostatecznie tego problemu.
Co do ceny robocizny, nie wiem na ile to prawda że dużo rozbierania jest w tym konkretnym modelu. Wydając sporo na części i mając na uwadzę "fachowość" i mozliwośc ewentualnej reklamacji- będę dwa intensywnie myślał komu to zlecić.
Fakt w Peugeocie 307 wymiana w ASO (Golemo Kraków) kosztowała mnie 400zł, zrobili to dobrze i od 1,5 roku działa super (posmarowane cięgna i sprawdzone pozostałe elementy, w efekcie pedał sprzęgła działa lekko, w Hani mamy hydraulikę). Natomiast mam niemiłe doświadczenia z warsztatami typu "zakład pana Rysia". Chyba że ktoś poleci zakład specjalizujący się w tym temacie.[/b]
#13
Napisano 11:49, 11.03.2013
Tomtytus jasne zgodze sie z Toba ale problem jest tego rodzaju ze wymieniasz sprzeglo na dokladnie takie same wiec sytuacja poprawi sie na ile? 50tys km?
...dla tego ja zaryzykuję włożenie sprzęgła od Type-S'a, tym bardziej, że nie mam już gwarancji.
Może się mylę, ale skoro problem ze sprzęgłem w accordzie występuje powiedzmy od 10 lat (chyba od 2003r. zaczęli wkładać diesla do VII generacji accorda) i nic z tym nie zrobiono (pewnie dla tego, żeby ograniczyć koszty albo zarobić na naprawach) to śmiem twierdzić, że ani silnik, ani skrzynia, ani sprzęgło w Type-S znacząco nie różni się od tych elementów w wersji 150km. Nikomu (producentowi) nie opłacałoby się wkładać całkiem innej skrzyni/sprzęgła do wersji 180hp...więc śmiem twierdzić, że to musi pasować...co z resztą potwierdził jeden z użytkowników forum.
#14
Napisano 12:47, 11.03.2013
To z wersji od Type-S'a ma numer 22105-RL1-315 i jest podobno mocniejsze jak twierdzi Pioter_ którego nie mogę doprosić się o info w tej sprawie (pisałem do niego na PW), wiem też że wzmocnił auto do 200+ PS (z wersji 150 PS). Podobno po podkręceniu silnika sprzęgło też spokojnie daje radę. Co więcej cena jednego i drugiego jest identyczna (dzisiaj pytałem).
Pytanie gdzie to tylko zlecić (wymianę) żeby nie robili wielkich oczu a wykonali usługę fachowo? Spróbuje pogadać w Autokopexie bo niedługo wybieram się na przegląd (jeszcze nie znalazłem alternatywnego serwisu, też chcę mieć argument dla Hondy ze wszystkie przeglądy w ASO). Dziś rano nie było człowieka specjalizującego się w dieslach.
Tomtytus w innym temacie pisałeś że przelatałeś ze ślizgającym sprzęgłem 20 tyś.km. Czy to dotyczy obecnego czy pierwszego? Staram się jeździć bez uślizgów bo jak pisałem boję się o dwumasę (nie chcę wydać 7000zl).
[ Dodano: 2013-03-11, 12:54 ]
Jeszcze zastanawia mnie to co powiedział mi człowiek odpowiedzialny za reklamacje że większość reklamacji dotyczyła wysprzęglika. Albo ukrywał info o padających sprzęgłach albo wykryli co jest faktyczna przyczyną (w co wątpię) a reszta leczyła objaw czyli lekko zużyte sprzęgło z dwumasą (minimalna szansa: wadliwy wysprzęglik nie pozwala prawidłowo docisnąć sprzęgła i po czasie lekko zużyte sprzęgło zaczyna sie uślizgiwać w punkcie max. momentu obrotowego- brzmi jak fabuła filmu SF;)
#15
Napisano 13:23, 11.03.2013
A jeśli chodzi o prawdziwą przyczynę padającego sprzęgła: bazując na forumowym doświadczeniu tarcza jest OK, winowajcą jest więc docisk albo ten wysprzęglik o którym mowa w serwisie.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych