Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

SRS poduszki powietrzne kierwocy pasażera - sprawdź czy są


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 dymek

dymek
  • Forumowicz
  • 57 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:34, 08.06.2009

Drodzy koledzy proszę o instrukcję jak sprawdzić czy są poduszki powietrzne ... zamiast oporników ;)

#2 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 22:07, 08.06.2009

Podstawa to włączasz zapłon i powinna się zaświecić kontrolka SRS a potem zgasnąć (jeżeli wogóle się nie zapala to może oznaczać kombinowanie i została całkowicie wyłączona).


W tytule wpisałeś ASR :>

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#3 mar_kow

mar_kow
  • Forumowicz
  • 78 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:02, 09.06.2009

Sprytni sprzedawcy używanych aut bez problemu to obchodzą - wystarczy założyć chyba 2 omowy rezystor żeby diagnostyka była poprawna. Nawet komputer podczas kontroli bada tylko rezystancję poduszek... Podobno należy sprawdzić napinacze pasów (jeżeli są pirotechniczne), jeżeli jest odrapany lakier to coś jest kombinowane...
Jak na razie zadowolony...:)

#4 dymek

dymek
  • Forumowicz
  • 57 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:18, 09.06.2009

Podobno należy sprawdzić napinacze pasów (jeżeli są pirotechniczne), jeżeli jest odrapany lakier to coś jest kombinowane...

sprawdzimy :)

#5 mar_kow

mar_kow
  • Forumowicz
  • 78 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:51, 09.06.2009

[[...]poniżej foto z lampkami jakie się zaświecają, a na 2 i 3 obrazku widać kontrolka poduszki pasażera świeci po chwili gaśnie


Jest to prawidłowy objaw działania poduszki. Gdyby świeciła dalej lub pulsowała, świadczyłoby to o błędzie.

(najlepeiej chyba będzie jak sobie wyciągnę poduchę z kierownicy i będe widział co jest w środku


To chyba najpewniejsze rozwiązanie.

[...]czy da się w razie czego skasować błąd poduszki jak wyskoczy Interfejsem OBDII 327 i jakim programem czy PCMSCAN ma tą funkcję?


Tu nie pomogę, bo sam jeździłem do warsztatu żeby skasować błędy.
Jak na razie zadowolony...:)

#6 dymek

dymek
  • Forumowicz
  • 57 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:33, 09.06.2009

ok sprawdziłem ... poduszki są na swoim miejscu

#7 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
Reputacja: 40
Super

Napisano 09:55, 24.09.2009

Kolejno....

1. Samochód przygotowany do jazdy, w pozycji przed zapłonem -kontrolki
się nie świecą (alarmy, immobilaizery wyłączone ...)
2. Szukamy żółtego złącza (takie ślepe) gdzieś obok bezpieczników
pod kierownicą. U mnie tak jest, w innych H szukać!
3. Wyciągamy tą końcówkę (żółtą) z gniazdka, kończącą dwa przewody
biegnące z samochodu
4. Drucik lub włącznik z kabelkami zarobionymi na końcach w dłoń
chwytamy.
5. Kabelki wciskamy do końcówki - złączki kabla (gniazda w
samochodzie nie dotykamy - i tak nic stamtąd nie wychodzi dalej)
6. Przy zwartych końcówkach przewodu załączamy kluczyk do momentu
aż pokażą nam się świecące kontrolki na desce rozdzielczej
7. Kontrolka SRS zaświeci się lecz po kilku sekundach powinna zgasnąć
...wtedy rozwieramy i czekamy 4 sekundy...
8. WAŻNE - po zgaśnięciu SRS mamy nie więcej jak cztery sekundy na
ponowne zwarcie kabelka (lub włączniczka) - więc zwieramy!!!
9. SRS znów się zapali - więc czekamy tylko 3,5-4 sekund - (nie
przekraczać tych 4 sek) i rozłączamy kabelek. SRS powinien zgasnąć.

10. Zwora jest rozłączona, natomiast zasygnalizowanie SRS powinno
objawić się podwójnym mignięciem lampki........

UKŁAD GOTOWY DO PRACY

#8 seiwek

seiwek
  • Forumowicz
  • 120 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:37, 24.09.2009

Ten patent(kontrolka świeciła się non stop,problem pojawił się ot tak ) wykorzystałem w swoim civicu 2x i z czystym sumieniem polecam ten sposób,co do accorda nie mam wiedzy.

#9 wrx77

wrx77
  • Forumowicz
  • 46 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:46, 24.09.2009

Witaj ,nie wiesz jak handlowcy z polski cuda robia z tym bledem.!
1 sprawa komp jest do wyrzucenia po kazdym wystrzeleniu poduchy lub napinacza .tam masz czujnik rteciowy i tego juz nie naprawisz chyba ze wepniesz mu emulator ktory to oszukuje i dziala ale tylko wizualnie ,a ludzie mysla jest ok do pierwszego wypadku jak nic nie wystrzeli potem zdziwienie.zaden elektronik nie podejmuje sie naprawy czujnik rteciowego bo tego nie da sie naprawic, kulkowy tak.Honda 7 gen.ma juz tylko rteciowy.Nowy komp aso 3100 netto,nie wierze ze ci go kupili chyba ze maja z kradzoinego samochodu,lub masz szczesie u mnie tylko wywalil napinacz i poducha i wszystko wstawialem nowe bez ingerencji w kompa,lepiej jest kupic komplet poduch i kompa za 4500 tys od cwaniaka i mniec spokoj o swoje zycie.a emulator kosztuje 23 zl a opornik 2 omy 20 gr czyli mozesz mniec bombe.czysty zysk bity za male pieniadze do naprawy. powodzenia

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:26, 21.10.2009

Witam, chcialem sie dolaczyc do rozmowy.

Tylko u mnie jest nieco inny problem. Kontrolka poduszki nie swieci sie wogole i nie wiem co moze byc i za co na poczatek sie zabrac, zeby sprawdzic czy sa poduszki czy nie ma, czy moze tylko lampka spalona w konsoli zegarow, czy cos innego.

Prosze o podpowiedzi, a jak cos do zrobienia to poprosilbym krok po kroku.

dziekuje

#11 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:45, 21.10.2009

Witam, chcialem sie dolaczyc do rozmowy.

Tylko u mnie jest nieco inny problem. Kontrolka poduszki nie swieci sie wogole i nie wiem co moze byc i za co na poczatek sie zabrac, zeby sprawdzic czy sa poduszki czy nie ma, czy moze tylko lampka spalona w konsoli zegarow, czy cos innego.

Prosze o podpowiedzi, a jak cos do zrobienia to poprosilbym krok po kroku.

dziekuje


Jeśli wogóle się nie świeci to raczej zacząłbym od sprawdzenia żaróweczki ;-)
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:20, 21.10.2009

ok, tylko jak sie dobrac do zaroweczki?? moze ktos pomoze?

#13 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:24, 21.10.2009

ok, tylko jak sie dobrac do zaroweczki?? moze ktos pomoze?


Normalnie - trzeba zdemontować osłonę zegarów z głównej tapicerki i zegary są już na widoku ;-)
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:43, 21.10.2009

kiziol, dzieki, po obiedzie zabieam sie za sprawdzenie tego, jak zarowka bedzie dobra to co nastepne?? choc mam nadzieje, ze to tlko wlasnie zaroweczka


Niestety zaroweczki nie bylo, aby sprawdzic co jest grane przelozylem zaroweczke z czujnika otwartego bagaznika i co sie okazalo? lampka SRS przy wlaczonym zaplonie swieci na czerwono (powinna na czerwono czy zolto?) i wcale nie gasnie. co jest grane i co zrobic zeby bylo dobrze??

#15 wrx77

wrx77
  • Forumowicz
  • 46 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:40, 21.10.2009

Czyli juz wiesz samochod po dzwonie ,zarowki nie bylo a czemu zeby oszukac ze jest wszystko ok.A kolor ma byc zolty.podepnij sie interfejsem i bedziesz wiedzial co mmasz wypalone -moze czujniki zderzeniowe ,napinacze ,poduszki tego jest duzo wystarczy ze 1 rzecz bedzie uszkodzona i bedzie ci sie swiecic komp nie ma polaczenia z osprzetem i sygnalizuje usterke. :roll:




IPB Skin By Virteq