Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Bardzo słabe hamulce na tylnej osi !!!


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:49, 08.06.2009

Szanowni Klubowicze :B

Dzisiaj byłem jak co roku wykonać przegląd samochodu na stacji diagnostycznej - wszystko wyszło pozytywnie z wyjątkiem jednego:
mianowicie po oględzinach hamulców na rolkach okazało się, że przód hamuje fenomenalnie, natomiast na tylnej osi praktycznie nie ma hamowania !!
Dodam, iż nawet hamulec ręczny jest mocniejszy niż roboczy (dot. tylnej osi ) !!
Szczena mi opadła i teraz już mam powód dlaczego moje autko tak dziwnie hamowało i czasami kierownicą potrzepało - skoro cała siła hamowania zawsze szła na przednią oś - masakra :k
Tarcze są w porządku - klocki można wymienić, ale to nie jest tego powodem.
Najprawdopodobniej odpowiedzialny za to będzie korektor siły hamowania (regulator, rozdzielacz) - zapewne ciśnienie jakie dochodzi na tylną oś jest znikome, że nawet nie ma siły rozepchać tłoczków !!

I teraz moje pytanie:
czy w Accordach VI gen. występuje taki korektor siły hamowania - jeśli tak to gdzie ??

I drugie pytanie:
czy możliwe aby były hamulce zapowietrzone, że tylko tył nie hamuje wogóle ??

Różnica hamowania między przednią a tylną osią jest bardzo duża :k

Co jeszcze ewentualnie oprócz tego co napisałem mogłoby być powodem braku hamulców na tylnej osi ??

Za wszystkie sugestie i podpowiedzi z góry dziękuję :B
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#2 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:02, 08.06.2009

Na 99% jest korektor siły hamowania, a jeśli nie ma to nie ma też problemu żeby go dołożyć. Dlaczego uważam, że jest? Dlatego, że wszystkie Acco VI gen mają takie same heble na tylnej osi a różne na przedniej (zdaje się 1,6 ma inne niż 1,8; 2,0 i 2,3 a na pewno inne niż ATR). Będę zakładał w przeciągu miesiąca półtora zaciski przednie na ATR'owe i spodziewam się, że właśnie na ów regulatorze trzeba będzie wprowadzić jakieś korekty. Podpytam jutro swojego mechanika co i jak i dam znać likwidując zbędne "może" ;-)

Dodatkowo zdecydowałem się na pakiet regeneracyjny zacisków, uszczelki i tego typu pierdoły, są gotowe pakiety oraz ewentualne polerowanie tłoczków jeśli potrzebne i Tobie polecam sprawdzenie tego na tylnej osi (koszt takiego zestawu ~20-30zł na 1 tłoczek, dobierasz po średnicy)

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#3 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:13, 08.06.2009

O korektorze siły hamowania dużo było w temacie bicia tarcz Kabitana żbika.
I tam doszli do wniosku że nie da się nic przestawić na korektorze siły hamowania.
Może zaciski są zrąbane i trzeba je zregenerować jak Tomala pisze.
A ręczny jest ok, czy też bardzo słabo trzyma?
No i to się stało nagle, czy po wymianie klocków na tyle już tak było? Przecież takie rzeczy czuć czy hamuje czy nie. Choćby po ręcznym jak się na postoju zaciąga.
Jeśli reczny hamuje ok to coś nie tak z układem, ciśnienia nie ma na tyle. Warto zacząć od odpowietrzenia i wtedy zobaczyć .

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#4 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:19, 08.06.2009

Rozmawiałem z mechanikiem i zaczniemy właśnie od sprawdzenia czy dochodzi ciśnienie.
Klocki wymieniałem ponad rok temu i od dłuższego czasu nic tam nie było ruszane.
Ręczny łapie dobrze - chociaż mógłby lepiej. Zresztą mogę go jeszcze naciągnąć w tunelu w kabinie.
Ale to nie mowa o ręcznym tylko o braku hamulca roboczego.
Tak czy siak dzięki i muszę zacząć od podstaw - jak znajde tylko czas.
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#5 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 20:23, 08.06.2009

Ale to nie mowa o ręcznym tylko o braku hamulca roboczego.


Ustalenie czy działa ręczny, ma znaczenie do ustalenia przyczyny niesprawności roboczego ;-)
No ale po wymianie klockow sprawdzales na rolkach czy hamuje? Bo w którymś momencie musialo przestać hamować, albo od początku po wymianie nie hamowało.
Poczytaj tutaj http://www.accordklu...topic.php?t=833 tu próbowali dojść z tym korektorem.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#6 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:50, 08.06.2009

Jeśli chodzi o te zestawy regeneracyjnie to :-/ różnie to bywa. Będziesz latał do sklepu, dobierał tłoczek i uszczelkę, stracisz kupę czasu na robotę a za tydzień może się wszystko rozlecieć. Przerabiałem ten temat z mechanikiem. Było pięknie ale bardzo krótko.
Jeśli stwierdzisz że to zaciski, to chyba lepiej kupić używane.
Jeśli nie będzie ciśnienia z tyłu to chyba nie żaden regulator tylko pompa hamulcowa. Nie wiem jak układ jest podzielony w accordzie ale jeśli przód-tył to mogło coś się stać z jedną sekcją w pompie

#7 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:32, 09.06.2009

Na piątek jestem ugadany na sprawdzenie tych hamulców z tyłu.
Jak tylko coś będę wiedział to od razu dam Wam znać.
Dzięki za info :B
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#8 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 21:22, 09.06.2009

e bardzo krótko.


Ja jak u siebie urwałem gwint w tłoczku to kupiłem używany zacisk za ok 150 PLN i jest OK.

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#9 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:17, 09.06.2009

a u mnie i ręczny i zwykły tylny coś.. mogłyby lepiej.. muszę oblookać też

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#10 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
Reputacja: 24
Super

Napisano 10:15, 13.06.2009

u mnie tylne tarcze wyglądają OK, klocki tez ktoś wymieniał chyba przed tym jak kupiłem Acc, bo są w świetnym stanie. Niestety ręcznego to ja praktycznie nie mam :/ o ile na postoju coś tam trzyma, to podczas jazdy jak zarzucę ręczny do końca, auto tylko nieznacznie zwolni, ale jedzie dalej :/

#11 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:48, 13.06.2009

Dobra Panowie - oględziny zakończone i ustalona przyczyna prawie całkowitego braku hamulców na tylnej osi :ok

Mianowicie po zdemontowaniu zacisków okazało się, że wymagają regeneracji. Wszystkie gumki, uszczelki, itp. uległy całkowitemu zasyfieniu i zgniciu. Jednym słowem kaszana totalna - tłoczek nie ma w czym pracować.
Teraz trzeba kupić zestaw reperaturek i wszystko ładnie oczyścić - także w sumie dobrze, że tylko to wyszło.

Po wszystkim dam znać jak wyszła całość i jakie zmiany nastąpiły.
P.S. Tarcze i klocki też do wymiany :k

Pytałem też o ten tzw. regulator siły hamowania. U mnie bynajmniej i napewno nie tylko nie występuje takowy - wszystko idzie od pompy (dwie sekcje), ciśnienie podawane jest na krzyż, czyli 1 sekcja to prawy przód i lewy tył, natomiast 2 sekcja to lewy przód i prawy tył. Chodzi głównie o to, że gdy w razie braku cisnienia w jednej z sekcji będzie hamowało jedno koło z przodu i jedno z tyłu po przeciwnej stronie.
Mam nadzieję, że dobrze to ująłem - zresztą wiadomo o co chodzi :-P
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#12 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:55, 13.06.2009

to git, wszystko "dobrze" się skończyło.. ;-)

ja czekam na regenerację zacisków od ATR-a właśnie a jak to będzie gotowe to przy okazji ich założenia i nowych tarcz rzecz jasna i klocków z przody strzele sobie regenerację tyłów też.. wszystko prysnę lamerskim srebrnym kolorem :-D

co do korektora (dzięki za cenne info), zamiast analizować możliwość założenia takowego, przeanalizuję sens i opcje czyszczenia pompy, może coś pokombinować z tylnymi kanałami, żeby więcej płynu szło (?)

#13 pomierdor

pomierdor
  • Forumowicz
  • 58 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:16, 14.06.2009

z samochodem z absem regulator ciśnienia znajduje się w pompie abs, nie jest to tradycyjny rozdzielacz jak w starszych autach.kiedy hamujemy lekko zwykłe kanały które są w pompie przejmują funkcjie korektora hamowania, natomiast gdy już hamujemy na maksa wtedy elektronika zczytuje prędkości kół itp. i samo dobiera ciśnienie przód-tył lewo-prawo
Accord F20B6 http://www.accordklu...opic.php?t=1019
Civic EJ9 D14+
Były
Civic EG8 D15B7 + mody
Civic EJ2

#14 kiziol

kiziol
  • Forumowicz
  • 504 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:37, 19.06.2009

Witam. Przyczyna prawie całkowitego braku tylnych hamulców usunięta !!

A oto winowajca :k

Dołączona grafika
Dołączona grafika

Przyznam, że po regenerajcji tylnych zacisków hamuje się zdecydowanie lepiej i bryka już tak nie trzepie jak wcześniej - ale tak czy owak muszę jeszcze wymienić komplet tarcz i klocki na tylnej osi :-?

P.S. Taki zestaw do regenaracji tylnych tłoczków hamulcowych (38mm) do Accord VI gen. kosztuje w Intercars ok. 80 zł/komplet, natomiast w ASO powariowali i wołają za coś takiego ok. 235 zł/komplet. Jak dla mnie idiotyzm :dobani:
Nareszcie szczęśliwy tatuś - mam zdrowe i silne bliźniaki !!

#15 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:49, 19.06.2009

Dodatkowo zdecydowałem się na pakiet regeneracyjny zacisków, uszczelki i tego typu pierdoły, są gotowe pakiety oraz ewentualne polerowanie tłoczków jeśli potrzebne i Tobie polecam sprawdzenie tego na tylnej osi (koszt takiego zestawu ~20-30zł na 1 tłoczek, dobierasz po średnicy)


sorry walnąłem się o 20zł (albo w Brzydgoszczy po znajomości taniej) :-P

ja już niedługo tył regeneracja, a przód swap od ATR i będzie jazda :-D

PS. co do ASO, to piastę tylną z łożyskiem np mają taniej niż zamiennik (dobry zamiennik)




IPB Skin By Virteq