XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Bardzo słabe hamulce na tylnej osi !!!
#1
Napisano 19:49, 08.06.2009
Dzisiaj byłem jak co roku wykonać przegląd samochodu na stacji diagnostycznej - wszystko wyszło pozytywnie z wyjątkiem jednego:
mianowicie po oględzinach hamulców na rolkach okazało się, że przód hamuje fenomenalnie, natomiast na tylnej osi praktycznie nie ma hamowania
Dodam, iż nawet hamulec ręczny jest mocniejszy niż roboczy (dot. tylnej osi )
Szczena mi opadła i teraz już mam powód dlaczego moje autko tak dziwnie hamowało i czasami kierownicą potrzepało - skoro cała siła hamowania zawsze szła na przednią oś - masakra
Tarcze są w porządku - klocki można wymienić, ale to nie jest tego powodem.
Najprawdopodobniej odpowiedzialny za to będzie korektor siły hamowania (regulator, rozdzielacz) - zapewne ciśnienie jakie dochodzi na tylną oś jest znikome, że nawet nie ma siły rozepchać tłoczków
I teraz moje pytanie:
czy w Accordach VI gen. występuje taki korektor siły hamowania - jeśli tak to gdzie
I drugie pytanie:
czy możliwe aby były hamulce zapowietrzone, że tylko tył nie hamuje wogóle
Różnica hamowania między przednią a tylną osią jest bardzo duża
Co jeszcze ewentualnie oprócz tego co napisałem mogłoby być powodem braku hamulców na tylnej osi
Za wszystkie sugestie i podpowiedzi z góry dziękuję
#2
Napisano 20:02, 08.06.2009
Dodatkowo zdecydowałem się na pakiet regeneracyjny zacisków, uszczelki i tego typu pierdoły, są gotowe pakiety oraz ewentualne polerowanie tłoczków jeśli potrzebne i Tobie polecam sprawdzenie tego na tylnej osi (koszt takiego zestawu ~20-30zł na 1 tłoczek, dobierasz po średnicy)
EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---
Pozdrawiam
Tomek
#3
Napisano 20:13, 08.06.2009
I tam doszli do wniosku że nie da się nic przestawić na korektorze siły hamowania.
Może zaciski są zrąbane i trzeba je zregenerować jak Tomala pisze.
A ręczny jest ok, czy też bardzo słabo trzyma?
No i to się stało nagle, czy po wymianie klocków na tyle już tak było? Przecież takie rzeczy czuć czy hamuje czy nie. Choćby po ręcznym jak się na postoju zaciąga.
Jeśli reczny hamuje ok to coś nie tak z układem, ciśnienia nie ma na tyle. Warto zacząć od odpowietrzenia i wtedy zobaczyć .
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
#4
Napisano 20:19, 08.06.2009
Klocki wymieniałem ponad rok temu i od dłuższego czasu nic tam nie było ruszane.
Ręczny łapie dobrze - chociaż mógłby lepiej. Zresztą mogę go jeszcze naciągnąć w tunelu w kabinie.
Ale to nie mowa o ręcznym tylko o braku hamulca roboczego.
Tak czy siak dzięki i muszę zacząć od podstaw - jak znajde tylko czas.
#5
Napisano 20:23, 08.06.2009
Ale to nie mowa o ręcznym tylko o braku hamulca roboczego.
Ustalenie czy działa ręczny, ma znaczenie do ustalenia przyczyny niesprawności roboczego
No ale po wymianie klockow sprawdzales na rolkach czy hamuje? Bo w którymś momencie musialo przestać hamować, albo od początku po wymianie nie hamowało.
Poczytaj tutaj http://www.accordklu...topic.php?t=833 tu próbowali dojść z tym korektorem.
Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK
#6
Napisano 22:50, 08.06.2009
Jeśli stwierdzisz że to zaciski, to chyba lepiej kupić używane.
Jeśli nie będzie ciśnienia z tyłu to chyba nie żaden regulator tylko pompa hamulcowa. Nie wiem jak układ jest podzielony w accordzie ale jeśli przód-tył to mogło coś się stać z jedną sekcją w pompie
#7
Napisano 13:32, 09.06.2009
Jak tylko coś będę wiedział to od razu dam Wam znać.
Dzięki za info
#8
Napisano 21:22, 09.06.2009
e bardzo krótko.
Ja jak u siebie urwałem gwint w tłoczku to kupiłem używany zacisk za ok 150 PLN i jest OK.
Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.
#9
Napisano 23:17, 09.06.2009
EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---
Pozdrawiam
Tomek
#10
Napisano 10:15, 13.06.2009
#11
Napisano 10:48, 13.06.2009
Mianowicie po zdemontowaniu zacisków okazało się, że wymagają regeneracji. Wszystkie gumki, uszczelki, itp. uległy całkowitemu zasyfieniu i zgniciu. Jednym słowem kaszana totalna - tłoczek nie ma w czym pracować.
Teraz trzeba kupić zestaw reperaturek i wszystko ładnie oczyścić - także w sumie dobrze, że tylko to wyszło.
Po wszystkim dam znać jak wyszła całość i jakie zmiany nastąpiły.
P.S. Tarcze i klocki też do wymiany
Pytałem też o ten tzw. regulator siły hamowania. U mnie bynajmniej i napewno nie tylko nie występuje takowy - wszystko idzie od pompy (dwie sekcje), ciśnienie podawane jest na krzyż, czyli 1 sekcja to prawy przód i lewy tył, natomiast 2 sekcja to lewy przód i prawy tył. Chodzi głównie o to, że gdy w razie braku cisnienia w jednej z sekcji będzie hamowało jedno koło z przodu i jedno z tyłu po przeciwnej stronie.
Mam nadzieję, że dobrze to ująłem - zresztą wiadomo o co chodzi
#12
Napisano 11:55, 13.06.2009
ja czekam na regenerację zacisków od ATR-a właśnie a jak to będzie gotowe to przy okazji ich założenia i nowych tarcz rzecz jasna i klocków z przody strzele sobie regenerację tyłów też.. wszystko prysnę lamerskim srebrnym kolorem
co do korektora (dzięki za cenne info), zamiast analizować możliwość założenia takowego, przeanalizuję sens i opcje czyszczenia pompy, może coś pokombinować z tylnymi kanałami, żeby więcej płynu szło (?)
#13
Napisano 09:16, 14.06.2009
Civic EJ9 D14+
Były
Civic EG8 D15B7 + mody
Civic EJ2
#14
Napisano 12:37, 19.06.2009
A oto winowajca
Przyznam, że po regenerajcji tylnych zacisków hamuje się zdecydowanie lepiej i bryka już tak nie trzepie jak wcześniej - ale tak czy owak muszę jeszcze wymienić komplet tarcz i klocki na tylnej osi
P.S. Taki zestaw do regenaracji tylnych tłoczków hamulcowych (38mm) do Accord VI gen. kosztuje w Intercars ok. 80 zł/komplet, natomiast w ASO powariowali i wołają za coś takiego ok. 235 zł/komplet. Jak dla mnie idiotyzm
#15
Napisano 22:49, 19.06.2009
Dodatkowo zdecydowałem się na pakiet regeneracyjny zacisków, uszczelki i tego typu pierdoły, są gotowe pakiety oraz ewentualne polerowanie tłoczków jeśli potrzebne i Tobie polecam sprawdzenie tego na tylnej osi (koszt takiego zestawu ~20-30zł na 1 tłoczek, dobierasz po średnicy)
sorry walnąłem się o 20zł (albo w Brzydgoszczy po znajomości taniej)
ja już niedługo tył regeneracja, a przód swap od ATR i będzie jazda
PS. co do ASO, to piastę tylną z łożyskiem np mają taniej niż zamiennik (dobry zamiennik)