Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Zmiana kolektora ssącego

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:03, 02.03.2013

Panowie,
chodzi mi po głowie zmiana kolektora ssącego (ewentualnie rozwiercę ten,który mam zamontowany) wraz z dodatkowo zamontowaną przepustnicą 70mm. Znalazłem kolektor ssący od Civica SI
http://www.ebay.com/...1ef520f&vxp=mtr
- Czy to będzie pasować?
Jak wiadomo poza kanałami wlotowymi powietrza są jeszcze dwa otwory w moim kolektorze (standardowym), natomiast w tym od Civica jest 1 a w jeszcze innym kolektorze typu RRC lub RBB w ogóle tego nie ma. Na jednej ze stron znalazłem sposób montażu, gdzie w ogóle ta część od prowadzenia płynu chłodzącego jest odcinana http://www.karcepts....nstructions.pdf
Odcięcie tej części jak rozumiem ma na celu odseparowanie termiczne od kolektora, bo przez jeden z tych otworów przepływa płyn chłodzący - (proszę mnie poprawić, jeśli się mylę :B ) a to grzeje niepotrzebnie ssaka. Czy można zastosować ten kolektor z Civica do Accorda? co z tym drugim otworem? Jeśli ten nie będzie pasował to może ktoś z Was zasugeruje coś ciekawego?
  • 0

#2 boban6

boban6
  • Forumowicz
  • 211 postów
  • Skąd:WOT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Cmax
  • KM:136
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:MPV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:06, 02.03.2013

Też się tym tematem interesuje. Nie wiem czy będzie ten akurat pasować ale słyszałem że przy zmianie ssącego i przepustnicy trzeba by to wystroić
  • 0

#3 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:22, 02.03.2013

Gdy hamowałem auto, gość mówił, że w pierwszej kolejności wypada odseparować termicznie kolektor ssący. Wydaje mi się, że mówił dobrze, bo po dłuższej jeździe faktycznie kolektor się grzeje i nasze CAI jest do bani, bo do silnika dostaje się ciepłe powietrze.Uszczelka termiczna już u mnie w domu leży przygotowana. Odetnę również podgrzewanie przepustnicy, ale to najmniejszy problem. Nad wystrojeniem tez pomyślimy :), najpierw jednak chciałbym zrobić porządek z kolektorem ssącym.
  • 0

#4 boban6

boban6
  • Forumowicz
  • 211 postów
  • Skąd:WOT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Cmax
  • KM:136
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:MPV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:06, 02.03.2013

też mam w planie zmienić tylko na RBB + 70 przepustnica i zrobić strojenie z 8 KM i moment ładny dojdzie wtedy :lol:

[ Dodano: 2013-03-02, 19:10 ]
Jak chcesz go osłonić ? sama uszczelka czy coś więcej?
Poza tym nie wiem czy to będzie tak chodzić jak zmienisz kolektor z przepustnicą bo komputer jest ustawiony na mniejszą przecież.
Muszę się jeszcze dopytać ...
  • 0

#5 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:32, 02.03.2013

Uszczelka na pewno wystarczy aby odseparować kolektor od silnika, natomiast nie mam pomysłu na to jak odseparować kolektor od przepływu płynu chłodniczego - widziałeś ten dokument który jest w pierwszym poście w formacie pdf?? tam jest pokazane jak tną szlifierką kolektor odcinając właśnie ten przepływ. Kolektor typu rbc właśnie tej "przepływki" nie ma. Może znajdzie się ten, kto mam jakiś pomysł lub na tym się zna lub może to zrobił aby coś doradzić. Przydałaby się jeszcze jakaś dokumentacja foto, ale wątpię aby ktoś to posiadał. Jak coś znalazłem w sieci, to zdjęcia były mało wyraźne i lipa.
  • 0

#6 boban6

boban6
  • Forumowicz
  • 211 postów
  • Skąd:WOT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Cmax
  • KM:136
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:MPV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:36, 02.03.2013

Widziałem ale szczerze powiem ze nie mam pojęcia jak to zrobić :/
  • 0

#7 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:41, 02.03.2013

No właśnie ja również :k Nie mniej jednak jak się dowiem, postaram się jak najszybciej podzielić wiedzą.
  • 0

#8 boban6

boban6
  • Forumowicz
  • 211 postów
  • Skąd:WOT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Cmax
  • KM:136
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:MPV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:45, 02.03.2013

spoko ja również bo skunk trochę drogo wychodzi :) a może lepiej zacząć od zmiany zamachu? bo te to mi po głowie chodzi
  • 0

#9 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:58, 02.03.2013

Mówisz o odchudzeniu koła, czy kupnie nowego, lżejszego??? To tez dobry pomysł, przybyłoby pewnie kilka Nm, Masz jakiś namiar?? chętnie zerknę ;-)
  • 0

#10 boban6

boban6
  • Forumowicz
  • 211 postów
  • Skąd:WOT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Cmax
  • KM:136
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:MPV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:03, 02.03.2013

nie no rzeźby z odchudzaniem starego nie będę robił myślę o nowym zestawie ACT czy innej firmy już odchudzone.
Właśnie w tygodniu zacznę podpytywać jakie to są koszty u nas a jakie w usa że by ściągnąć.
Mniej zabawy niż z ssącym a myślę że znacznie by poprawiło dynamikę :mrgreen:
  • 0

#11 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:20, 02.03.2013

ooo więc czekam na newsa :)
  • 0

#12 Adam54GH

Adam54GH
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Skąd:Stalowa Wola
  • Silnik:2.4
  • Wersja:S
  • KM:296
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Cl7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 10:39, 03.03.2013

Ostatnio ja też interesowałem się wymianą kolektora i ten od civica podejdzie do accorda bez problemu,a z tymi otworami na płyn chłodzący chodzi o to że niektóre silniki tak jak ten który pokazałeś http://www.karcepts....nstructions.pdf (rys.nr 3) widać że ta część która doprowadza płyn jest zamontowana oddzielne i dlatego żeby zamontować ten kolektor musieli odciąć tą część z przepływem.Jeśli chciał byś zamontować do siebie np. ten kolektor http://www.ebay.com/...=item3a7dd6cccd musiał byś dokupić taki adapter http://hasport.com/s...take/kinad.html .A tutaj fajny artykuł o kolektorach http://www.superstre...ut/viewall.html
  • 0

#13 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:13, 03.03.2013

Adam, rozwiało to część moich wątpliwości. Powiedz tylko po co ten drugi otwór?? W adapterze pewnie jest dziura tylko na jeden z nich, czy ten drugi można zaślepić? Nad tym adapterem to poważnie myślę, chociaż mam tez taki pomysł, aby kupić używany kolektor i spróbować odciąć właśnie tą końcówkę, tylko pojawi się nast problem, jak to zamocować? W org kolektorze w tym miejscu jest tylko jedn śruba mocująca, musiałbym wiercić dziurę w bloku, tylko gdybym nie trafił jak trzeba to byłby poważny problem....
  • 0

#14 boban6

boban6
  • Forumowicz
  • 211 postów
  • Skąd:WOT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Cmax
  • KM:136
  • Paliwo:ON
  • Rok:2003
  • Nadwozie:MPV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:00, 03.03.2013

czyli wsadzić albo RBC lub RRC najlepiej wnioskuje z tego artykułu

[ Dodano: 2013-03-03, 13:49 ]
no i trzeba by to stroic jednak w celu uzyskania porządanych efektów tak jak piszą
  • 0

#15 Rumcyk27

Rumcyk27
  • Forumowicz
  • 570 postów
  • Skąd:OST
  • Silnik:2.0
  • Wersja:K20A6 S-Type
  • KM:???
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 14:04, 03.03.2013

Boban6 tak zgadza się, te adaptery są pod te kolektory, ale pozostaje kwestia drugiej dziury, bo Civic SI, jak widziałeś ma tylko jeden otwór a u nas są dwa. Poza tym nasz kolektor jest jakby podzielony na dwie części. Część samego kolektora i listwa wtryskowa, która łączy sie już bezpośrednio z blokiem silnika. Najprostszym chyba wyjściem jest zakupić taką uszczelkę aby odseparować termicznie http://www.ebay.com/...100c510&vxp=mtr
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq