Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Czujnik poziomowania Xenonów tył


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
71 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gołdziarz

Gołdziarz
  • Forumowicz
  • 129 postów
  • Skąd:WuWua
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:08, 18.02.2013

Witam,

Z tego co sie zdążyłem zorientować to temat dosyć powszechny.

Chodzi o awaryjnosć tylnego czujnika reulacji xenonów.

U mnie czujnik sie nadaje do wymiany bo przy wyciągnieciu z niego kostki pin (1 den z 3ech) został w kostce.

Do tego drążek który łączy wahacz z czujnikiem pękł najprawdopodobniej poprzez zastanie elementu.

I teraz pytanie.

Czy jest mozliwość kupienia takiego za mniej niz 400 pln?

Z tego co widzę na Allegro wszystkie czujniki do gena 7dmego kosztują własnie tyle.

co dziwne do ósmego gena sa za 110pln :(((

Jak by ktoś cos słyszał jakimś magicznie tańszym źródle dajcie znać :))


Pozdrawiam
  • 0

#2 szyszon

szyszon
  • Forumowicz
  • 213 postów
  • Skąd:Gdynia
  • Silnik:3,0
  • Wersja:coupe
  • KM:200
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:cg2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:44, 18.02.2013

Gołdziarz szukasz czujnika nowego za 400 czy używanego ja pewnego czasu szukałem czujnika tylnego używanego i nigdzie nie dorwałem i byłem zmuszony kupić w serwisie w aso i koszt nowego to 890zł z 2 letnią gwarancją.
  • 0

#3 Gołdziarz

Gołdziarz
  • Forumowicz
  • 129 postów
  • Skąd:WuWua
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:53, 18.02.2013

Za 400 jest duzo uzywanych na allego :)

Tylko kombinuje,ze moze sie uda wyszarpać za mniej :)))
  • 0

#4 adkrzywda

adkrzywda
  • Forumowicz
  • 264 postów
  • Skąd:Bochnia
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:06, 18.02.2013

Ewentualnie bardzo tani "zamiennik" czyli po prostu potencjometr, więcej w tym temacie: http://www.accordklu...opic.php?t=4792

Pozdrawiam
Adam
  • 0

#5 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4431 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 21:42, 18.02.2013

Ja kupiłem z przedniego i przełożyłem do tylnych dźwigienek ...wszystko śmiga jak trzeba
a ten ..? już nie pamiętam czy to z przedniego czy tylnego ...Nawet lepiej jakby były z przedniego ,bo nie będą zgniłe
http://allegro.pl/ho...3027650940.html
  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#6 Gołdziarz

Gołdziarz
  • Forumowicz
  • 129 postów
  • Skąd:WuWua
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 15:21, 19.02.2013

Tylko własnie problem ,ze najpierw połamała mi sie dzwigienka a pózniej chcac wypiąc kostkę z czujnika jeden z pinów czujnika został w kostce :)) wiec i jedno i drugie gruz :))) ale skoro mówisz ze sam czujnik mozna przełozyć :)) i pasuje , to jakąś zmotę mozna zrobić :)))
  • 0

#7 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 22:12, 22.02.2013

Trzeba szukać, faktycznie domyślna cena na Allegro to 400zł ale ja kupiłem w tymże miejscu w idealnym stanie tył za 80zł...

Przekładanie jest o tyle kłopotliwe że nakrętka na ośce jest zabezpieczona przed samoodkręceniem przez zagniecenie a nie można posiłkować się obudową czujnika za uchwyt - przyłożenie siły klucza pomiędzy oś a obudowę powoduje zniszczenie wnętrza które jest bardzo delikatne. Trzeba więc trzymać za dźwignię a ta już po lekkim po poluzowaniu nakrętki zeskakuje z wycięcia na ośce i lata w kółko.
  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#8 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 4431 postów
  • Skąd:P.Śl
  • Silnik:K24
  • Wersja:EXE
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 16
Dobra

Napisano 20:37, 25.02.2013

Nie pamiętam ...ale u mnie nie było tak strasznie z tym odkręceniem,bo nie utkwiło mi to szczególnie w pamięci .
  • 0

MOJA SATYNOWA    DWURURKA                        
....prawda was jeszcze zadziwi...                          


#9 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Plus (Navi+ACC+LKAS) w manualu
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:CU2 polift
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 22:26, 25.02.2013

No ja się pomęczyłem bo przysłali mi tył ale ze zdjętą dźwignią więc musiałem ją przełożyć. Było o co walczyć bo czujnik kupiłem za 80 zł a po zdjęciu denka okazał się w idealnym stanie (jakoś odkręcili dźwignię nie uszkadzając go). Ale u mnie też było proste rozwiązanie problemu - na starym czujniku nie zależało mi więc się nie szczypałem i go rozwaliłem zdejmując dźwignię a do nowego wziąłem po prostu nową nakrętkę, przed samoodkręceniem zabezpieczyłem ją klejem.

Stary czujniki padł wskutek dostania się wody do środka - wszystko przerdzewiało. Co ciekawe nie weszła tak jakby się można było domyślać przez ośkę. Wszelkie ślady - rdzawe zacieki itp. wskazują na to, że woda penetrowała od góry (tam jest takie zagłębienie w którym mogła się zbierać i stać) i przedostała się przez uszczelkę pomiędzy obudową a ceramicznym denkiem.
  • 0

Pozdrawiam,
Zbyszek

HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) icon2.png<- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#10 tomaszq

tomaszq
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:CH
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:25, 26.02.2013

Przekładanie jest o tyle kłopotliwe że nakrętka na ośce jest zabezpieczona przed samoodkręceniem przez zagniecenie a nie można posiłkować się obudową czujnika za uchwyt - przyłożenie siły klucza pomiędzy oś a obudowę powoduje zniszczenie wnętrza które jest bardzo delikatne. Trzeba więc trzymać za dźwignię a ta już po lekkim po poluzowaniu nakrętki zeskakuje z wycięcia na ośce i lata w kółko.


Mółby ktoś przy okazji cyknąć fotki jak to trzeba (de)montować? Również muszę się wziąć za ten temat - zweryfikować moje czujniczki. A nie chciałbym czegoś na amen uszkodzić...
  • 0

#11 Gico

Gico
  • Forumowicz
  • 114 postów
  • Skąd:Dzierzgoń
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:23, 26.02.2013

Przekładanie jest o tyle kłopotliwe że nakrętka na ośce jest zabezpieczona przed samoodkręceniem przez zagniecenie a nie można posiłkować się obudową czujnika za uchwyt - przyłożenie siły klucza pomiędzy oś a obudowę powoduje zniszczenie wnętrza które jest bardzo delikatne. Trzeba więc trzymać za dźwignię a ta już po lekkim po poluzowaniu nakrętki zeskakuje z wycięcia na ośce i lata w kółko.


Mółby ktoś przy okazji cyknąć fotki jak to trzeba (de)montować? Również muszę się wziąć za ten temat - zweryfikować moje czujniczki. A nie chciałbym czegoś na amen uszkodzić...

Proszę bardzo
http://www.accordklu...opic.php?t=4792
  • 0
Alu: Buddy Club P1 Racing QF, Guma: Dunlop SPORT MAXXX 215/40/17, Zawieszenie: KW Variant 2, Dolot: Wkładka K&N

#12 tomaszq

tomaszq
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:CH
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:54, 07.03.2013

Gico,
Super instrukcja, dzięki.
Z tego co widzę, cmsydney opisywał to z czujnikiem zamontowanym na wahaczu. Ja nie mam garażu, więc zadam pytanie uzupełniające - żeby go zdemontować wystarczy odkręcić dwa mocowania, które zaznaczyłeś na zdjęciu (do wahacza i do podwozia) i wyjąć sam czujnik z "wtyczki"? Da radę to zrobić podnosząc samochód na zwykłym podnośniku, który dołączany jest do samochodu? Wystarczą standardowe klucze płaskie?
  • 0

#13 paba

paba
  • Forumowicz
  • 97 postów
  • Skąd:3c
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:59, 17.10.2013

u mnie dźwigienka złamana

myślicie, że można dać do pospawania tam gdzie plastiki robią?
  • 0

#14 lanos1781

lanos1781
  • Forumowicz
  • 143 postów
  • Skąd:CW
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:01, 17.10.2013

u mnie dźwigienka złamana

myślicie, że można dać do pospawania tam gdzie plastiki robią?


Nie wiem jak w accordzie,ale w crv dzwignia jest metalowa.Tzn bez plastiku,a glownymi metalami to alu i stal.
Koszt nowej dzwigni w aso 120zl (dzwignia juz w wersji poprawionej).
  • 0

#15 karutkowski

karutkowski
  • Forumowicz
  • 404 postów
  • Skąd:Łomża - Rovato (IT)
  • Silnik:2.0
  • Wersja:EXE
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:12, 17.10.2013

W Acco też metalowa. Przynajmniej w moim...
  • 0

JVC KD-SH1000 -> Prolink Exclusive -> Audio Art 200.2 + Sony XM6020 -> Phase Evolution CFS 165.25 + tw Mission





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq