Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Chłodnica płynu wspomagania


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
113 odpowiedzi w tym temacie

#91 dude8

dude8
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • SkÄ…d:maÅ‚opolska
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:01, 27.01.2019

produkt newralgiczny a hondach, popyt na nie raczej zapewniony, nie wiem jak z elastycznoÅ›ciÄ…  tych przewodów w oplocie ale tych od rogerusa1 w rÄ™kach nie da siÄ™ tak powyginać


  • 0

#92 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 15:48, 27.01.2019

Podaj mi proszę jaja jest średnica zewnętrzna przewodu miedzianego który kupiłeś. Może przy kolejnych zakupach części do LPG wezmę z 5m i zrobię jedna na próbę. Najwyżej do siebie wrzucę jak będę dłubał chłodnice oleju silnikowego.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#93 lbx3046

lbx3046
  • Forumowicz
  • 368 postów
  • SkÄ…d:PuÅ‚awy
  • Silnik:K20
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM1
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 19:58, 27.01.2019

Rurka jest 10mm ale nie wiem po co chcecie robić to w oplocie skoro to chłodnica oleju. To nie ma sensu..
  • 0

Accord II 85r ->Accord III 87r->Accord CB7 91->Accord CC7 94r->Accord CG8 99r ->Accord CM1 + Civic EP2 01r->CM1+ Civic IX 16r


#94 dude8

dude8
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • SkÄ…d:maÅ‚opolska
  • Silnik:1,8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:58, 28.01.2019

tak jak kolega wyżej napisaÅ‚, rurka oryginaÅ‚  ma 10mm, te robione też miaÅ‚y 10mm Å›rednicy. Też mówiÄ™, że oplot na chÅ‚odnice nie ma sensu, lepiej farbÄ… malnąć, nie bÄ™dÄ… tak szybko Å›niedziaÅ‚y


  • 0

#95 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 21:37, 28.01.2019

https://przewody-ham...a-100-x-10.html

 

16 zł / metr


  • 0

#96 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • SkÄ…d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:10, 28.02.2019

Rurka jest 10mm ale nie wiem po co chcecie robić to w oplocie skoro to chłodnica oleju. To nie ma sensu..


Z tego co chłopaki piszą to ta chłodnica nie ma sensu. Dają bypass i jest dobrze.
  • 0

#97 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 11:37, 29.10.2020

0ySpiwn.jpg

Czy chłodnica płynu wspomagania ze zdjęcia, jest OEMową czy jakąś rzeźbą?

Pytam, bo szukam używki i znalazłem, ale wydaje się być dłuższa, i teraz zastanawiam się, czy moja jest rzeźbiona, czy tamta jest np do ON?

Czy oczko, które zaznaczyłem nie jest właśnie na spinkę pod dłuższą chłodnicę, która była fabrycznie?
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#98 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5247 postów
  • SkÄ…d:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 23:35, 29.10.2020

OEM
  • 1
                       

#99 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 13:15, 30.10.2020

Podziękował ;)

mCFa4Kv.png

Czyli ta będzie do ON?
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#100 jacob101

jacob101
  • Moderator
  • 2228 postów
  • SkÄ…d:Police
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Sport Plus
  • KM:182
  • Paliwo:PB
  • Rok:2019
  • Nadwozie:FK7
Reputacja: 66
Wzorowa

Napisano 14:21, 30.10.2020

U mnie w VII w dieslu była identyczna zamontowana.
  • 1

Było: crx 1990r. D16Z5, civic 1998r. D14A4
civic 2004r. D16V1, civic 2007r. R18A2,
Accord 2007r. N22A, Accord 2010r. N22B, Civic 2019 FK7


#101 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 14:44, 30.10.2020

Również podziękował ;)

W takim razie szukam dalej.
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#102 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 14:49, 30.10.2020

A nie ma możliwości dorobienia z przewodu miedzianego, zarobienia końcówek jak w przewodzie hamulcowym i połączenia kawałkiem przewodu gumowego?
Będziesz miał pewność że nie kupisz przerdzewiałej i posłuży dużo dłużej niż używka.


  • 0

#103 ARTurde

ARTurde
  • Forumowicz
  • 1447 postów
  • SkÄ…d:ÅšlÄ…sk
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 45
Super

Napisano 17:09, 30.10.2020

A nie ma możliwości dorobienia


Ja nie mam ;)
  • 0

Pozdrawiam
- Artur
 


#104 coppi

coppi
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • SkÄ…d:Marki/Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:138
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:30, 03.12.2020

I u mnie powrotne przewody wspomagania w VI genie z 2002 roku nawaliły ;). Dobrze, że pod samym domem. Płyn wylał się tym pierwszym odcinkiem od magla. Odcinków metalowych jest 3 - od strony magla, potem pod sprężarką klimy i alternatorem i potem zaraz chłodnica.

Zdjąłem zderzak, demontaż chłodnicy bez historii i prosto - dwie śrubki w pasie przednim. Węże gumowe pomiędzy stalowymi też ładnie zdemontowane. Zostaje ten przewód od maglownicy - i tutaj pytanie - trzeba magiel pewnie opuścić do niego?? I jak się dostać do uchwytu na sankach, który ten element trzyma od góry?? Od góry właśnie??

I zostaje jeszcze ten element pod sprężarką klimy i alternatorem. Dostęp do uchwytu tego kawałka byłby fajny od góry - ale brakuje 3cm, blokuje koło klimy. Od strony zderzaka jest mała przestrzeń - ale ta śrubka jest mocno skorodowana i płaskim tam nie podejdę - zostaje demontaż alternatora i przesunięcie klimy kawałek w bok i dostęp do góry??

Podpowiedzcie jakieś patenty. Chcę wszystkie wymienić i mieć spokój.


  • 0

#105 coppi

coppi
  • Forumowicz
  • 92 postów
  • SkÄ…d:Marki/Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:138
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:24, 03.02.2021

I u mnie powrotne przewody wspomagania w VI genie z 2002 roku nawaliły ;). Dobrze, że pod samym domem. Płyn wylał się tym pierwszym odcinkiem od magla. Odcinków metalowych jest 3 - od strony magla, potem pod sprężarką klimy i alternatorem i potem zaraz chłodnica.

Zdjąłem zderzak, demontaż chłodnicy bez historii i prosto - dwie śrubki w pasie przednim. Węże gumowe pomiędzy stalowymi też ładnie zdemontowane. Zostaje ten przewód od maglownicy - i tutaj pytanie - trzeba magiel pewnie opuścić do niego?? I jak się dostać do uchwytu na sankach, który ten element trzyma od góry?? Od góry właśnie??

I zostaje jeszcze ten element pod sprężarką klimy i alternatorem. Dostęp do uchwytu tego kawałka byłby fajny od góry - ale brakuje 3cm, blokuje koło klimy. Od strony zderzaka jest mała przestrzeń - ale ta śrubka jest mocno skorodowana i płaskim tam nie podejdę - zostaje demontaż alternatora i przesunięcie klimy kawałek w bok i dostęp do góry??

Podpowiedzcie jakieś patenty. Chcę wszystkie wymienić i mieć spokój.

 

Udało mi się wymienić wszystkie przewody powrotne wspomagania w Acco VI 1.8. Więc opiszę, bo robota za drugim razem poszła by dużo dużo szybciej, więc podzielę się doświadczeniem.

Tak wyglÄ…da schemat:

 

c07b158ac29a786dmed.jpg

 

 

Przewody stalowe mam 4, od strony przekładni po kolei: nr 5, 27, 6 i 23. U mnie nieszczelność zrobiła się na tym 27, ale patrząc na chłodnicę i ogólnie całą robotę postanowiłem wszystkie wymienić i sprawę rozwiązać.

Najważniejsza kwestia - wszystko da się zrobić bez kanału i podnośnika, w zasadzie nie pomagają w robocie. Dostęp jest od strony koła.

Najpierw trzeba zorganizować/dorobić przewody. Jedyny sprzedawca to Rogerus1 z allegro/olx z okolic Nieporętu. Sprzedaje wszystkie przewody (łącznie z chłodnicą) w cenie uczciwej. Ja początkowo myślałem, że dorobię sam - więc kupiłem przewód miedziany 10mm i giętarkę. I zacząłem od chłodnicy - która jest najtrudniejsza -wg mnie (i Rogerusa1 ;) ) jest nie do zrobienia bez wprawy i dobrego sprzętu. Więc zakupiłem u powyższego sprzedawcy/producenta i bardzo taką opcję polecam - bardzo dobrze spasowana i towar wart swojej ceny. Pozostałe elementy dogiąłem sam - zamówiłem przewody ze spęczeniami na przewód gumowy, a element nr 5 z założoną śrubą na przewodzie w wymiarze M16 x 1.5 - rurka od strony tej śruby (gdzie wchodzi do magla) zarobiona jak do hamulców.

No więc demontaż. Ściągamy zderzak i element 23 mamy jak na widelcu i wszystko wymieniamy bez problemu.

Element 6 - pisałem wyżej, że od góry podejścia nie ma (trzeba sprężarkę klimy przesunąć), ale zaopatrzyłem się w płaski klucz 10mm z grzechotką (i dodatkowo jeszcze uchylny) i bardzo dobrze odkręcił mocowanie przewodu.

Element 27 - dostęp od góry od strony kielicha. Odkręciłem rozpórkę i co tam jeszcze przeszkadzało i 3 przedłużki i klucz nasadowy 10mm i też mocowanie ładnie wyszło.

Zostaje element 5 - bezpośrednio w maglu. No i tutaj dopytywałem, niektórzy mówili, że jest dostęp od dołu, z boku czy jeszcze jakoś inaczej po opuszczeniu sanek. Ale nie - patent jest taki. Przewód obcinamy od góry brzeszczotem (polecam dobry i mały zaopatrzyć, bo miejsca dużo nie ma, a piłowania trochę jest) i od strony koła nakładamy nasadkę 17mm i przegub cardana - 1/2 cala mieści się na styk, pewnie lepiej 3/8. I wtedy śruba z magla nie ma prawa nie wyjść i się nie objedzie.

 

A potem zakręcamy to tak, że od strony koła palcami, a potem dokręcamy (i spłaszczamy rurkę do uszczelnienia) płaski kluczem 17mm od góry. Zwykły się nie mieści - ja miałem jakiś taki specyficzny mały i z przedłużką poszło.

 

I jeszcze sprawa tych opasek oryginalnych na węże gumowe. Mi siÄ™ 3 ukrÄ™ciÅ‚y, Å›ruby byÅ‚y tak zapieczone, że nie puÅ›ciÅ‚y. Ja kupiÅ‚em takie opaski 15-17mm Mikalor na Å›rubÄ™ M4 (a nie Å›limakowe, które mogÄ… puÅ›cić). I wyglÄ…da to na bardzo dobre mocowanie.  

 

Teraz jakbym robiÅ‚, to pewnie caÅ‚y zestaw przewodów kupiÅ‚bym tam gdzie napisaÅ‚em. Ale sam też poćwiczyÅ‚em - szczególnie element nr 5, który jak jest minimalnie inaczej dogiÄ™ty to haczy i nie da siÄ™ wkrÄ™cić Å›ruby do magla. Ale siÄ™ udaÅ‚o. 

 

Ogólnie robota może nie bardzo trudna, ale pracochłonna i w warsztacie to niechętnie robią, albo wcale, albo odsyłają tam gdzie maglownice regenerują. Ja uważam, że warto zrobić samemu, przewody po takiej wymianie już nie mają raczej prawa nawalić ;)

 

W razie czego pytajcie, podpowiem.  

 

I jeszcze pÅ‚yn. W serwisówce ESM jest 1.1 litra, u mnie siÄ™ chyba wiÄ™kszość wylaÅ‚o. A zalaÅ‚em po wymianie 0.8 litra oryginaÅ‚u Honda PSF-S. I wiÄ™cej nie chce wejść. 


Użytkownik coppi edytował ten post 23:59, 03.02.2021

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq