Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Jaka instalacja LPG do Hondy


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:11, 03.06.2009

W związku z licznymi zapytaniami jaką instalację założyć do mojej Hondy chciałbym przytoczyć wypowiedź Sebastiana S.(dane w Zakładach Polecanych)

Klientom, którzy chcieli pozostawić sobie np KME - robiłem strojenie instalacji, modyfikowałem, jeśli była potrzeba setup - i jeżdżą. Wiedzą jednak, że nie mogą liczyć na bezpłatne, niekończące się regulacje i korekcje ustawień wynikające z dziadowskiego firmware-u innych sterowników (żeby nie wymienić z nazwy)

Dlaczego ulubiłem sobie staga? Bo spróbowałem BRC, Zenita, KME i właśnie tego ostatniego.

Dlaczego piszemy (że pozwolę sobie zabrać głos również za innych, których tu wymieniłeś) że należy to i owo wymienić? To proste. Większość gazowników w naszym kraju to ludzie nie mający pojęcia o tym, co robią, natomiast mający wystarczająco dużo oleju w głowie żeby wykonać prawidłowo proste działanie arytmetyczne. A z niego wynika, że można więcej zarobić (albo przyciągnąć klienta niższą ceną) jeśli wpakuje się mu tańsze graty, ewentualnie zużyje mniej czasu na montaż i strojenie (lub wręcz złoży odpowiedzialność za wystrojenie na zautomatyzowany algorytm).

Zenit i KME oraz ich klony i podróbki są tańsze niż STAG. BRC jest droższe, ale oferuje automatyczny proces kalibracji, a także jest bardzo proste (uproszczone do granic możliwości) w montażu. Czyli pochłania mniej czasu - pewien użytkownik tego forum - gazownik - chwalił się (doprawdy, nie miał czym), że zakłada BRC Sequent 24 w... trzy godziny! (uchroń mnie Boże przed oglądaniem takiej instalki!)

I teraz: KME i Zenit oraz pochodne, mają bądź spieprzone, bądź nie mają wcale algorytmów korekcji dawki gazu w funkcji jego temperatury. A to mocno ważny parametr, zwłaszcza ukazujący swoją wagę w fazie nagrzewania samochodu. To dlatego na tych sterownikach tak wiele zgłaszanych problemów z falującymi obrotami jałowymi, z gaśnięciem przy nagrzewaniu itp itd...
BRC - to - trzeba przyznać - wyższa półka, co nie oznacza, że dorównująca Stagowi. Jednak jej wadą jest mała elastyczność - automatyczny proces kalibracji instalacji nie pozwala osiągnąć wystarczającej dokładności korekcji w bardzo wielu przypadkach, co skutkuje zgłaszanymi problemami z zapalającymi się check enginami w niektórych autach. Zaznaczam, że niektóre auta przyjmują BRC bez zastrzeżeń i hulają bardzo poprawnie. Ale tylko niektóre. I trzeba wieeeelu lat, żeby stworzyć realną bazę takich, którym BRC nie podejdzie.

A STAG? Jeszcze nie trafiło mi się auto, w którym by nie poszedł, choć raz miałem stracha - miałem jeszcze bardzo małe doświadczenie ze STAGiem, ale na szczęście dopomógł Nikoś.

Z klientami widuję się na przeglądach, za wyjątkiem jednego hipohondryka, który przyjeżdża raz na dwa tygodnie pytać, czy nie słyszę, bo mu się wydaje że... Ponieważ to znajomy - nie kopię go w tyłek, tylko podłączam laptopa i pokazuję, że wszystko jest w idealnym porządku. :)

Idźmy dalej, bo zarzut rozciąga się na inne graty również.
Jeśli na forum pojawia się typowy wpis:
Auto nie jedzie na gazie powyżej 4500 obr., faluje na wolnych, gaśnie przy przełączeniu na gaz przed osiągnięciem nagrzania, źle odpala na benzynie, zapala się check engine...

...to mówimy że:

- Brak chęci jazdy na LPG powyżej 4500 - za mały reduktor, mało wydajne wtryski. DO WYMIANY.
- Falowanie na wolnych - za wolne wtryski, rozkalibrowane wtryski, uszkodzone wtryski. DO WYMIANY.
- Gaśnie po przełączeniu na gaz - Wadliwe algorytmy korekcji sterownika. DO WYMIANY.
- Źle odpala na benzynie - rozjechane mapy w wyniku pracy złych wtrysków, złego reduktora, złego sterownika LPG (pomijam błędy regulacji - procedury znajdzie każdy w instrukcjach obsługi) - DO WYMIANY.

Tak, Tomasetto alaska (legendarny już badziew) jest tańszy od Scorpiona czy EG, valtek od Matrixa czy Magica, ZENIT, KME, SEC, LECHOO, SCIROCCO itp - tańsze niż STAG.

A tanie mięso to psy żrą.

Teraz powiedz mi, czy masz jakieś jeszcze uwagi? Czy ktoś może zarzucić Nikosiowi, mnie i paru innym osobom, że nie odpowiadamy radami jak uleczyć syfa pudrem i poprawić kiepskie instalacje? To poczytaj odpowiedznie działy.

A STaga polecać będę nadal, jak również sprawdzone, dobre graty, dzięki którym mam przyjemność gościć ludzi przejeżdżających do mnie po 300 KM



Ps.dodam że w dniu dzisiejszym rozmawiałem z Sebastianem i jest on bardzo pozytywnie nastawiony do współpracy z nami :db

#2 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:51, 07.06.2009

witam. jestem tu nowy ale tez jestem "gazownikiem" i sam wiem ze stag jest najlepszy do prawie wszystkich samochodow. osobiscie popelnilem blad bo u siebie zalozylem versusa i mam z nim maly problem bo mi potrafi poszarpywac przy niektorych obrotach ale da sie przezyc. jesli ktos z kolegow jest zainteresowany montazem gazu do swojej hondzi z okoliz wawy i minska mazowieckiego to zapraszam.

#3 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:46, 08.06.2009

A gdzie konkretnie zakładasz? Adres
A i jak jesteś nowy i będziesz tu czasem zaglądał to trzeba by się przywitać w odpowiednim dziale ;-)

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:56, 08.06.2009

przywitac juz sie przywitalem bo wczoraj nie mialem czasu. a gaz zakladam w miejscowosci poreby nowe. to jest 20km od minska jadac na wegrow przez stanislawow. wysle Ci moj numer na PW to ewentualnie jak jestes zainteresowany zadzwonisz sobie do mnie i sie obgada wszystko. reszta jak jest zainteresowana to pisac.

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:36, 29.07.2009

Jeżdżę na gazie prawie 10000 km i jest super. Mam BRC Sequent 24 i jestem bardzo zadowolony. Zero regulacji i problemów. Zakładałem u autoryzowanego przedstawiciela firmy. Zakłada prawie tylko BRC. Polecam. Trzeba trafić na dobrego gazownika.

#6 ToMala

ToMala
  • Forumowicz
  • 853 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:21, 30.07.2009

darcco, gdzie zakładałeś, podaj namiary proszę

EX-Sreberko, CzarnullaH, Stream Modulo
---

Pozdrawiam
Tomek


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:56, 20.09.2009

Witam tak sie sklada ze tez zagladam lpg i zgadzam sie w 99% z kolega Glinusiem. A ten 1% w ktorym sie nie zgodze to reduktor Skorpion. Fakt drozszy od Tomasetto , ale jakosciowo naprawde nie duzo lepszy . A Stag jak najbardziej czolowka w srod kompow lpg
Tylko Prins lepszy bo nie posiada swojej mapy

#8 Sylvek

Sylvek
  • Forumowicz
  • 57 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:56, 20.09.2009

kolego jeżeli twierdzisz że Scorpion jest niewiele lepszy od Tomasetto to jesteś w błędzie, podaj mi model tomasetto który będzie na poziomie scorpiona gt czy chociaż scorpiona st,

a co do auta Glinusia to:
Elektornika: Stag 300 plus
Reduktor: Scorpion st (drożej gt)
Wtryski: Magic Jet (drożej Matrix hd 544)

i będzie to śmigać jak ta lala

Jeżeli chodzi o SebastianaS to gość posiadający naprawdę dużą wiedzę i fascynat motoryzacji. Inną osobą która jest kompetentna na forum lpg to GrzesiekK czu Marek. Do nich warto się zwrócić jeżeli ktoś jest zainteresowany tematem lpg w swoim aucie.

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:49, 21.09.2009

Witam , nie pisalem ze reduktory Tomasetto sa na bardzo wysokim poziomie. Napisalem jedynie ze Skorpiony sa tak samo kiepskie jak Tomasetto. Wiedze te posiadam z autopsji ( montowalem obydwa modele).Skorpion posjadajacy wbudowany wewnatrz filtr fazy cieklaj ma bardzo mala powierzchnie grzewcza , przez co przy duzym obciarzeniu ( jechalem swoim v-teckiem okolo 200 km/h przez jakies 10 min ) temperatura gazu spadala do jakichs mniejwiecej 40-50 stopni. Stad moja zla opinia o tych reduktorach.

[ Dodano: 2009-09-21, 19:51 ]
Ale co do jednego sie mozemy zgodzic Tomasetto to sie nadaje do kuchenek turystycznych...... :lol:

#10 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:59, 22.09.2009

Ze Scorpionami jest pewien problem,a mianowicie notoryczna konieczność tuningu elektrozaworów, bo są złe-zacinają się.Zawór nastręcza trochę problemów, trzeba go przerabiać-spiłować.Jest jeszcze jeden sposób-należy wykręcić elektrozawór z reduktora zaślepić otwór tą nakrętką i umieścić nowy elektrozawór z filtrem przed reduktorem i po problemie.Po tej kosmetycznej poprawie wszystko chodzi dobrze.Swoją drogą,to nie wiem dlaczego producent Scorpionów tego nie poprawią?

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:19, 08.10.2009

Glinuś, Witam kolegę,
jestem posiadaczem Accorda V gen i noszę się z zamiarem założenia instalacji gaz,
chciałbym zapytać czy znasz na terenie Konina lub okolic zakład godny polecenia?
pozdrawiam
mefur

#12 boryskonin

boryskonin
  • Forumowicz
  • 161 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 10:04, 10.10.2009

Czy ktoś sprawdzał może Stag300 premium czy łączy się z kompem Accorda w silniku 2,4 ? bo to go odróżnia od Stag300 plus... jeżeli by to w Hondzie działało to niezły dodatek a jeżeli nie to szkoda kasy i montuje 300plusa
Z góry dzięki za odpowiedzi

Mefur -moim zdaniem w Koninie jedyny słuszny zakład to "Lewandowski" ul.Wojska Polskiego (stara przeprawa między mostami, naprzeciwko stadionu)

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 09:10, 11.10.2009

A więc opinia o Lewandowskim potwierdza się, znam ten zakład doskonale od lat zakładam tam instalacje i serwisuję się, myślałem jednak że może ktoś nowy wszedł na rynek koniński. W poniedziałek jadę do Romana zagazować. :mrgreen:

#14 boryskonin

boryskonin
  • Forumowicz
  • 161 postów
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 09:51, 11.10.2009

nowych jest kilku ale... Lewandowskiego mam za magika w temacie LPG i elektroniki samochodowej. Jako jedyny w Koninie poradzil sobie w 100% z moim wcześniejszym samochodem (i żadnego gadania że tak musi być -po prostu nie odpuścił do końca i dal rade).
Też jestem z nim umówiony na zagazowanie ale najpierw musze odebrać samochód i zdecydować czy Stag Premium czy Plus...

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:37, 15.10.2009

od poniedziałku śmigam na gazie, wtryskiwacze Magic Jet, komp. Stag 4, jak na razie jestem pod wrażeniem- przy przejściu na gaz nic nie szarpie, przyśpieszenie ok., w zasadzie nie czuję że zmienia się zasilanie z benzyny na gaz. Poprzednio jeździłem autem z instalacja gaz. II gen.- różnica kolosalna. Jeszcze nie potrafię powiedzieć nic na temat spalania, czas pokaże...




IPB Skin By Virteq