Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Ręczny słabo działa po wymianie klocków


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:32, 30.05.2009

Witam wszystkich forumowiczów:) Mam taki problem: Jakiś czas temu wymieniałem tylne klocki bo stare chociaż działały dość dobrze to już się kończyły, teraz reczny działa tylko tyle że jak stoi na równej nawierzchni to się auta nie przepchnie ale już na górce sam potrafi zjechac:( Klocki wymieniłem jakiś 1000km temu wiec powinny się już "ułożyć" próbowałem podciągać linkę ale pomogło to tylko tyle że zmniejszyło się maksymalne wychylenie dźwigni ręcznego. Ma może ktoś pomysł co z tym zrobić bo mi się już skończyły. Z góry dzięki:) Aha auto to accord 1,8 97r

#2 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 15:21, 30.05.2009

Przy wymianie klocków, wkręcałeś tłoczki, czy tylko ścisnąłeś? Jak to drugie, to czeka ciebie naprawa.

Do zobaczenia na trasie.


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:44, 30.05.2009

Podszedłem do tematu profesjonalnie i najpierw przeczytałem co i jak dopiero poźniej wymieniałem. Tłoczki wkręciłem maksymalnie ile się dało i ustawiłem nacięcia tak żeby weszłyna wypustke w klockach. Teoretycznie powinno być wszystko dobrze. Wg mnie reczny powinien działać tak ze nawet podczas jazdy jak zaciągne to powinien zblokowac koła.

#4 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:35, 31.05.2009

Oczywiście wszystko dobrze wyczyściłeś,przesmarowałeś tłoczki,nałożyłeś smaru miedziowego na zaczepy klocków,a linkę ręcznego wyregulowałeś to nie powinno być kłopotów.Poza tym podczas toczenia się samochodu dotrzyj klocki lekko zaciągając reczny.Wszystko musi współgrać.

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:54, 31.05.2009

Smarem miedziowym popsikałem ale tłoczków nie wyciągałem i nie czyściłem bo wyglądały ok. Może spróbuje to jutro zrobić i może odpowietrze go jeszcze dobrze.

#6 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:01, 31.05.2009

No właśnie stan płynu hamulcowego ma również zasadnicze znaczenie,a i odpowietrzenie układu też jest zalecane.

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:16, 31.05.2009

Ok to może jutro jak znajde czas to dam znać jakie rezultaty. Dzieki za sugestje:)

#8 Vielebny

Vielebny
  • Forumowicz
  • 50 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:03, 01.06.2009

Czekam na efekty/rozwiązanie bo mam identyczną sytuację...

#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:09, 02.06.2009

Dzisiaj kupiłem płyn i jutro zabieram sie do dzieła. Napiszę jakie rezultaty. Jestem ciekawy tylko ile płynu wchodzi :?: Kupiłem dwie butelki więc powinno chyba wystarczyc?

#10 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 09:08, 03.06.2009

Zobacz lepiej czy na obu tłoczkach cofa się wajcha którą ciągnie linka, w Hondach lubi się ona zapiekać w pozycji na pół otwartej i potem reczny trzyma jakby chciał a nie mógł, płyn do tego nic nie ma bo ręczny nie jest na hydraulice... hydraulika działa tam tylko jako samoregulator, a ta magiczna zacinajaca sie wajcha odpowiada za skok tłoczka

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#11 Vielebny

Vielebny
  • Forumowicz
  • 50 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:51, 03.06.2009

Zobacz lepiej czy na obu tłoczkach cofa się wajcha którą ciągnie linka, w Hondach lubi się ona zapiekać w pozycji na pół otwartej i potem reczny trzyma jakby chciał a nie mógł, płyn do tego nic nie ma bo ręczny nie jest na hydraulice... hydraulika działa tam tylko jako samoregulator, a ta magiczna zacinajaca sie wajcha odpowiada za skok tłoczka


Oooooo... Ten trop mi sie podoba ;) Dzięki :)

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:37, 03.06.2009

sprawa recznego wyglada troszke bardziej skaplikowanie...

koledzy z:
http://www.hondaacco...opic.php?t=2272

dobrze to rozwiazali

#13 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:39, 03.06.2009

w VI wygląda to inaczej, nie ma takich problemów.

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#14 badyl

badyl
  • Forumowicz
  • 53 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:48, 03.06.2009

przy tarczach nie zablokujesz kół tylnych tak łatwo zaciagajac reczny(gdzies juz o tym sie pisało).u mnie np. nie zablokuje kól na asfalcie i podejrzewam ze w kazdym z tarczami z tylu bedzie problem.
jezeli bardzo chcesz sprawdzic jak dziala to jedz na stacje diagnostyczna i tam na rolkach trzeba sprawdzic siłe hamowania.
takie zaciaganie ręcznego podczas jazdy to z dupy test jest.
a poza tym po kazdej wymianie klocków musza sie one dotrzec do nierównosci tarczy,
a w niektórych przypadkach trzeba tarcze przetoczyc,
warsztaty praktykuja takze toczenie tarcz za kazdym razem przy wymianie klocków

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:37, 03.06.2009

Witam :mrgreen: Dzisiaj zabrałem się za ten nieszczęsny recznyno i musze powiedzieć ze dzięki wskazówce kolegi pawpor udało mi się go naprawić. Cała usterka polegała na tym że faktycznie dzwigienki które jsą ciągnięte przez linke zapiekły się w połowie i nie chciały sie cofnąć do sworznia. Zresztą w manualu nawet zwracają na to uwage niestety nie doczytałem i i wyszło jak wyszło :oops: Dzwigienki sa bod blaszanym dekielkiem i żeby się do nich dostać trzeba odkręcić dwie śrubki. Ja czyściłem płynem do czyszczenia silników firmy "autoland" nastepnie rozruszałem popskałem miedzianką w sprayu. dzwigienka powinna opierać się o sworzeń ograniczający. Żeby bylo latwiej najlepiej jest poluzować linkę od recznego. Efekt... takiego ręcznego nie miałem nawet jak kupiłem auto :mrgreen: Nawet w zakręt na ręcznym wchodzi tak że chyba lepiej już być nie może :lol: Co prawda na asfalcie jeszcze nie zawsze się blokuje ale to kwestia dotarcia sie klocków i jeszcze ewentualnego podregulowania linki. Mam nadzieję że komuś sie przydadzą te informacje. Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc.




IPB Skin By Virteq