Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Silnik wycieraczki tylnej szyby


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 bogdan20

bogdan20
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:wola komborska
  • Silnik:2,0
  • Wersja:tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:02, 30.11.2012

Mam pytanie czy nie wie ktos gdzie można naprawić silniczek od wycieraczki tylnej szyby accord 2004r kombi
  • 0

#2 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 00:09, 01.12.2012

Cześć :-)
Jesteś pewien, że to silniczek ?
W naszej wersji nadwozia, bardzo często zdarza się, iż rdzewiejącą ośka blokuje się w obudowie - pomaga rozebranie, wyczyszczenie i zakonserwowanie/nasmarowanie.
Sam to przerabiałem - nagle pewnego dnia tylna wycieraczka po prostu przestała pracować, bez żadnych wcześniejszych objawów. Przyczyna opisana wyżej (zresztą było już sporo takich przypadków u klubowiczów, ot taka wada fabryczna).

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#3 bogdan20

bogdan20
  • Forumowicz
  • 14 postów
  • Skąd:wola komborska
  • Silnik:2,0
  • Wersja:tourer
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:06, 01.12.2012

Czyli może to nie być spalony silniczek tylko zatarta a raczej zardzewiała ośka, ale jak ją rozebrac ?
  • 0

#4 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 22:34, 01.12.2012

Cześć :-)
Niestety, wówczas jeszcze nie utrwalałem swojej pracy przy Acco, ale znalazłem takie jedno zdjęcie
Dołączona grafika.
Trzeba by spojrzeć w ESM, ale z tego co pamietam to musisz odkręcić tylną wycieraczkę (podważasz ta plastikową osłonkę i masz dostęp do nakrętki), później zdjąć wewnętrzną osłonę klapy (być może wcześniej trzeba zdemontować boczne plastiki, a następnie wyjmujesz spinki przy zamku, reszta jest na zwykłych spinkach także trzeba energicznie, ale z wyczuciem pociagnąć i zejdzie).
Znalazłem jeszcze zdjęcie tapicerki i plastików, gdzie widać miejsca umieszczenia spinek:
Dołączona grafika

Później już powinno być wszystko widać, co i jak.
Odkręcasz te trzy śruby co je widać na zdjęciu, rozłączasz silnik i wyciągasz wszystko na wierzch.
Wszystkie tryby i przekładnie są bezpośrednio pod tą dużą blachą przykręconą na 6 śrub z łbami na śrubokręt krzyżakowy, dlatego trzeba to odkręcać w takiej pozycji, aby ośka, która idzie do wycieraczki była skierowana w dół.
Pamiętam jeszcze, że trochę się 'nabarowałem' z wyciągnięciem jej później z obudowy, ale trzeba do tego użyć brutalnej siły...
Zanim zaczniesz dalej się bawić to po zdjęciu tej pokrywy (albo i wczesniej - już nie pamiętam czy się da) możesz odkręcić i sprawdzić sam silnik - u mnie działał, natomiast ośka była tak zapieczona, że za nic nie można jej było ruszyć...

Pozdrawiam
Tomek
  • 0

#5 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 08:51, 02.12.2012

Ja nie mogłem odkręcić nakrętki na szybie i rozebrałem cały mechanizm na klapie. Ośka nie chciał tak łatwo wyjść, nakręciłem nakrętkę i kluczem kręciłem. Jak wymontujesz silniczek zobacz jeszcze do szczotek i wirnika czy się nic nie przepaliło, bo u mnie ruszyła wycieraczka i stanęła a prąd cały czas płyną . I sprawdź czy działa silniczek przed złożeniem i ustawienie ośki przed rozebraniem.
  • 0

#6 BOBIN

BOBIN
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Oka
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Tourer
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:45, 16.01.2022

Odgrzeje temat.

W silniczku skończyła się szczotka, można gdzieś je kupić czy trzeba cały silnik? Można kupić używkę ale nie ma gwarancji, że za rok w niej też szczotki się nie skończą.


  • 0

#7 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 22:05, 18.01.2022

Szczotki najlepiej w sklepach gdzie naprawiają elektronarzędzia, jak przyjdziesz z nimi i trafisz na pomocnego sprzedawcę to jest szansa że poszuka-pobawi się i znajdzie podobne chociaż trochę (zawsze można za duże podszlifować).

Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#8 BOBIN

BOBIN
  • Nowy
  • 10 postów
  • Skąd:Oka
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Tourer
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:53, 28.07.2022

Szczotki najlepiej w sklepach gdzie naprawiają elektronarzędzia, jak przyjdziesz z nimi i trafisz na pomocnego sprzedawcę to jest szansa że poszuka-pobawi się i znajdzie podobne chociaż trochę (zawsze można za duże podszlifować).

Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka

No i tak zrobiłem, znaczy się podszlifowałem. Działało ale znowu się zatrzymała więc czeka mnie rozkręcanie wycieraczki ;))


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq