Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Sworzeń dolny? Łożysko?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#1 krzysieeq_pl

krzysieeq_pl
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 01:23, 25.11.2012

Witam. Po prawie 2-godzinnej lekturze forum mam do Was pytanie, może coś komuś przyjdzie do głowy:)
Od około miesiąca miałem takie objawy:
-przy przejezdzaniu przez garb zwalniający - skrzypienie zawieszenia
-jak wiadomo przód przy hamowaniu 'nurkuje', więc hamując cisza, ale po totalnym zatrzymaniu gdy przód szedł spowrotem do góry takie samo skrzypienie
-po takim zatrzymaniu, gdy przód zaskrzypiał, ruszając miałem pojedyńcze stuknięcie (jakby coś wskakiwało na miejsce) i juz dalej cisza
-na postoju kręcąc kierownicą cisza
-na postoju bujając autem też cisza
-lekko od tygodnia słyszałem huczenie, ale zaczęło się ono z dnia na dzień po ostrym przepałowaniu autka ze świateł

Dziś zrobiłem małą trasę ~100km + ok 10km po lesie(w 5 osób), po powrocie mam takie objawy:
-na 'policjantach' - cisza
-hamowanie do świateł - cisza
-przy ruszaniu nic nie 'puka'
-huczenie zmieniło się w buczenie - na prostych kołach słyszalne, gdy kierownicę odrobine w lewo skręcę, mniej więcej tak samo huczy, natomiast jak skręcę lekko w prawo to przez ułamek sekundy zaczyna huczeć mocniej, aż czuć lekkie wibracje na pedałach, a gdy skręcę jeszcze odrobinę nastaje totalna cisza, jak w nowym aucie.

Dodam, że dzisiejsza trasa zrobiona przy dużym deszczu. W ostatnim czasie wymieniałem górne sworznie obu wahaczy oraz gumy drążka stabilizatora. Wszystkie objawy słyszalne są z przodu auta.

Mam nadzieję że dość szczegółowo opisałem temat, podpowiedzcie mi co sprawdzić i w jaki sposób. Z tego co poczytałem to sworzeń dolny trzeszczy na postoju, u mnie tego nie ma a po trasie całkowicie ustało nawet na policjantach. Czy to wam wygląda na sworzeń czy bardziej na jakąś gumę, stąd po deszczu ustało? Co do drugiego problemu to myślę, że na 100 to któreś łożysko, ale jak najłatwiej sprawdzić które?

Z góry dziękuję Wam za pomoc :)
  • 0

Accord CG4 2.0 ES


#2 arkadiusz0018

arkadiusz0018
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:CGD
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:40, 25.11.2012

Co do drugiego problemu to myślę, że na 100 to któreś łożysko, ale jak najłatwiej sprawdzić które?


Najlepiej auto do góry i pokręcić kołami, będziesz słyszał jak to łożysko, też nie wiedziałem które, mechanik pokazał które łożysko i znacznie głośniej wtedy obraca się koło...
  • 0

#3 krzysieeq_pl

krzysieeq_pl
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 01:56, 25.11.2012

Ok, co do łożyska to taki miałem zamiar pokręcić i poszarpać kołami w pionie i w poziomie, najbardziej dręczy mnie temat tego skrzypenia i stuków które zniknęły po trasie i odrobinie 'wybitki' w lesie. Zobaczymy jeszcze jak bedzie jutro po nocy w cieplutkim garażu firmy Carrefour :lol:
  • 0

Accord CG4 2.0 ES


#4 arkadiusz0018

arkadiusz0018
  • Forumowicz
  • 45 postów
  • Skąd:CGD
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:01, 25.11.2012

A ja mam u mnie cały czas jak przejadę po nierównościach, stuki bardzo głośne z tyłu, sprawdzałem zawiechę i wszystko dobrze... rozkładam ręce i nie wiem co się dzieje....
  • 0

#5 krzysieeq_pl

krzysieeq_pl
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 02:11, 25.11.2012

A gumki drążków stabilizatora patrzyłeś ? Na pierwszy rzut oka mogą być ok, ale pod obciążeniem mogą stukać takim głuchym pukaniem. Koszt to około 35zł za komplet w inter-cars, a wymienisz to samemu na podnośniku. Ja miałem takie pukanie na dziurach, bruku itp, że myślałem, że mam całą zawieche do roboty, ale komplet gumek drążków stabilizatorów załatwił sprawę stukotania na nierównościach. Jak już wymieniasz to nie baw się w wymianę jednej sztuki, bo to bez sensu, kup 2 na przód, 2 na tył i wszystko od razu zrób. Znajdź znajomego który ma podnośnik lub kanał i po robocie. Każdą gumkę trzyma obejma na dwóch śrubach, wymiana banalnie prosta, tylko gumki - zamienniki trzeba naciąć np nożykiem tak samo jak nacięte będą gumy które wyjmiesz. I szczerze - odradzam szarpaki ... u mnie niby wszystko było ok a okazało się, że te gumy i sworznie górne już były na wykończeniu. A resztę zachęcam do wypowiedzi na temat mojego problemu ;-)
  • 0

Accord CG4 2.0 ES


#6 xxxmariusxxx

xxxmariusxxx
  • Forumowicz
  • 558 postów
  • Skąd:Otwock
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:29, 25.11.2012

Co do huczenia lozysko, podnos auto na lewarek i krec kolem bedzie slychac jak chrobocze, do do skrzypienia na garbach u mnie to byly laczniki stabilizatora, skrzypialo mi z tylu.
Pzdr
  • 0

#7 krzysieeq_pl

krzysieeq_pl
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 02:31, 25.11.2012

u mnie z tyłu cisza, jak tył przeskakuje przez garb to nawet sie nie odezwie ale jak przód to skrzypiał mocno i do tego te skrzypnięcie tuz po hamowaniu i "strzelenie" przy ruszaniu ... dziwna sprawa bo naprawdę dużo poczytałem na forum o tym i już sam nie wiem od czego zacząć.
  • 0

Accord CG4 2.0 ES


#8 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 11:26, 25.11.2012

sam nie wiem od czego zacząć.


zacznij od sprawdzenia dolnych sworzni, luz i czy guma nie pęknięta :lol:
  • 0

#9 xxxmariusxxx

xxxmariusxxx
  • Forumowicz
  • 558 postów
  • Skąd:Otwock
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:17, 25.11.2012

sam nie wiem od czego zacząć.


zacznij od sprawdzenia dolnych sworzni, luz i czy guma nie pęknięta :lol:


Ewentualnie tez moga byc gorne jezeli mowisz o strzeleniu, skrzypiec powinny dolne, gorne raczej nie.
  • 0

#10 krzysieeq_pl

krzysieeq_pl
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:31, 25.11.2012

Wróciłem spod samochodu. Koła kręcą się wszystkie tak samo, przednie mają delikatny luz ale chyba kazde łożysko powinno mieć odrobinę luzu bo by się zatarło prawda? Natomiast jeśli chodzi o sworznie, to wszystkie gumy są całe, trzymając za sworzeń i bujając autem tez nie wyczułem żadnych luzów, przejechałem się i dziś też 'nic nie stuka, nic nie puka' - możliwe to jakaś pierdółka była, że po solidnym deszczu ustało ? Aaa i jeszcze zauważyłem że w lewym przednim kole mam oponę zlizaną od wewnętrznej strony.
  • 0

Accord CG4 2.0 ES


#11 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:41, 25.11.2012

jedź na SKP, zrób 'szarpaki'
jeżeli wszystkie tuleje/gumy i sworznie są OK, poproś o kontrolę zbieżności

coś skrzypiało, stukało, zjedzona opona - to nie jest normalne
  • 0

#12 krzysieeq_pl

krzysieeq_pl
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:34, 26.11.2012

No i bylem na szarpakach, nic nie wyszlo, podobno wszystko ok bez najmniejszego luzu. ktos ma jakies pomysly?
  • 0

Accord CG4 2.0 ES


#13 xxxmariusxxx

xxxmariusxxx
  • Forumowicz
  • 558 postów
  • Skąd:Otwock
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:00, 26.11.2012

na 90% nie masz ustawionej zbieznosci, skoro Ci zre opone od wewnatrz bylo pokazac na stacji ta opone ciekawe co by powiedzieli...
  • 0

#14 krzysieeq_pl

krzysieeq_pl
  • Forumowicz
  • 124 postów
  • Skąd:Białystok
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 00:19, 27.11.2012

Powiedziałem o tym, ale mieli uszkodzone urządzenie do zbieznosci, więc posprawdzali tylko luzy. Wszystko jesty niby sztywno, ale skrzypienie i stukanie przy ruszaniu wróciło. Co do zbieżnosci to napewno będę musiał ustawić, z tym, że najpierw wolałbym zrobić zawieszenie i dopiero ustawiać, chyba w takiej kolejności wypadałoby to załatwić czy nie ?
No i podpowiedzcie jak mogę zlokalizować te odgłosy, bo sam już nie wiem czy jeździć i nie brac do głowy czy szukać dalej ?
  • 0

Accord CG4 2.0 ES


#15 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:46, 27.11.2012

Co do zbieżnosci to napewno będę musiał ustawić, z tym, że najpierw wolałbym zrobić zawieszenie i dopiero ustawiać, chyba w takiej kolejności wypadałoby to załatwić czy nie ?


jeżeli stacja ustawia zbieżność bez dokładnej kontroli zawieszenia (tylko np zapyta się czy coś puka?) należy szybko podziękować i jechać do innej
dokładna kontrola zawiasu to podstawa
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq