Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Uciekający gaz?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 dudzik

dudzik
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:okolice Puław
Reputacja: -2
Neutralna

Napisano 19:47, 19.11.2012

Witam

ostatnio borykam się z problemem w mojej hondzie. Na początku myślałem że wyższe spalanie jest efektem mojej dynamicznej jazdy. Niestety...

Po pierwszych kilku tankowaniach spalanie wyszło mi 12.7
po drugim 13.2
po trzecim 13.4
po czwartym około 14
a ostatnie tankowanie to aż 17.3l/100 !

Dzisiaj postanowiłem sprawdzić przewody zacząłem od samej butli gazowej (instalacje mam Lovato). Zakręciłem 2 kurki jeden od góry i naliczyłem 6.5 obrotów, na dolnym kurku było około 15 półobrotów. Lecąc po przewodach natknąłem się na biały kabel który był przetarty, wąż doprowadzający gaz do parownika też wydawał się być uszkodzony ale nie czuć z niego gazu ani po pokryciu przewodu mydłem w miejscu niby uszkodzenia nie powstawały bańki.

Postanowiłem więc zajrzeć do przewodów od parownika . Znalazłem wąż doprowadzający ciecz chłodzącą do parownika który był pęknięty w kilku miejscach.

I moje pytanie brzmi czy ten przewód ma wpływ na spalanie gazu czy musze szukać innej przyczyny?
  • 0

#2 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:40, 19.11.2012

kup tester szczelności / jedź na sprawdzenie czy nie ucieka gdzieś i wyciek masz z głowy o ile jest
  • 0

#3 dudzik

dudzik
  • Forumowicz
  • 85 postów
  • Skąd:okolice Puław
Reputacja: -2
Neutralna

Napisano 21:47, 19.11.2012

Sprawdze sobie na testerze tylko musze go pożyczyć. A gdy nieszczelne jest ogrzewanie parownika ma to wpływ na spalanie lub ubytki gazu?
  • 0

#4 xxxmariusxxx

xxxmariusxxx
  • Forumowicz
  • 558 postów
  • Skąd:Otwock
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:08, 10.12.2012

ja przy ostatnich mrozach zauwazylem na postoj/swiatlach, tylko gdy przelaczy sie na LPG zaczyna mi troche smierdziec Gazem w Kabinie, dzieje sie tak tylko na postoju, gdy jade nic nie czuje, bo ped wiatru to niweluje...akurat mam serwis LPG w tym tyg i powiem im o tym objawie, niech lukaja. Macie jakies sugestie co dokladnie sprawdzic? Spalanie poki co w normie.
  • 0

#5 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 22:11, 10.12.2012

Macie jakies sugestie co dokladnie sprawdzic?


od elektrozaworu po wtryskiwacze czyli wszystko po kolei :-P tester/czujnik prawdę powie
  • 0

#6 doktorant

doktorant
  • Forumowicz
  • 129 postów
  • Skąd:Łazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 22:15, 10.12.2012

Mam to samo w Almerze. Wpierw sprawdź pokrywę od filtra, bo może uszczelka źle się ułożyła.
  • 0
Mój Accord: http://bit.ly/YVciK0

panowie , wiecie że to będzie nasze dziewicze zakładanie gwintu ;-)


#7 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 07:41, 11.12.2012

Macie jakies sugestie co dokladnie sprawdzic? Spalanie poki co w normie.

Starym sposobem, bierzesz spryskiwacz np od płynu od mycia szyb, woda i trochę szamponu. mieszasz tak żeby się pieniło. Psikasz na wszystkich połończeniach najlepiej jak silnik jest zimny i przełącza się na LPG, wtedy wolniej paruje a bąbelki od razu widać :)
  • 0

#8 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3775 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 08:47, 11.12.2012

Ulatniający się gaz przy ujemnych temperaturach to częsty przypadek. Sprawdź zaciski głównie przy filtrze i listwie wtryskowej. Jak wiadomo przy mrozach guma twardnieje więc przyczyną są słabej jakości węże lub słabo zaciśnięte zaciski.
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię FairFaX.


#9 xxxmariusxxx

xxxmariusxxx
  • Forumowicz
  • 558 postów
  • Skąd:Otwock
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:57, 11.12.2012

Dzieki Panowie za sugestie, w Sobote zrobie testa ;-)
  • 0

#10 Nipto

Nipto
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:Poznań-Kiekrz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:124
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:15, 11.12.2012

Zaintrygował mnie ten temat bo ja też zauważyłem wyższe spalanie. Z nastaniem mrozów wzrosło ze średnio 10-11 na 13 ale wydawało mi się, że to wina np rozgrzewania auta przed jazdą itp. Jako, że z zawodu zajmuję się między innymi instalacjami gazowymi to tester posiadam więc przeleciałem nim wszystkie węże od LPG. Znalazłem nieszczelność przy samej listwie wtryskowej. Organoleptycznie sprawdzając gazu ani ni czuć ani ni słychać ale jednak wyciek jest. Złączka jest dokręcona, wężyk się nie zsuwa ale może faktycznie przyczyną jest jego niska jakość. Na razie łączenie połatałem prowizorycznie taśmą ale będę musiał te wężyki wymienić. Może jakieś sugestie?? Sylikonowe jakieś, gumowe ale grubsze??
  • 0

#11 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 22:20, 12.12.2012

Może jakieś sugestie?? Sylikonowe jakieś, gumowe ale grubsze??


nowe takie jak do LPG gazownicy zakładają
np.
http://allegro.pl/wa...2839546051.html
  • 0

#12 Pegaz1987

Pegaz1987
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Złotniki k. Krakowa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:31, 14.12.2012

Witam, a spotkał się może ktoś z takim przypadkiem że auto zostało zatankowane prawie do pełna i przejechało może 30 kilometrów, później stało dwa dni przed domem nieużywane a dzisiaj rano podchodząc do auta poczułem zapach gazu. Jednak że mi się spieszyło to nie zaglądałem pod maskę. Miałem problem odpalić hondę i to nie z powodu słabego akumulatora. Pierwsze kręcenie rozrusznikiem ok 5 sekund nic drugie podobnie tez nic dopiero za trzecim razem pedał przyśpieszenia w podłogę i zapalił. Wyglądało to jakby był zalany gazem. Po zapaleniu zauważyłem że mam rezerwę gazu czyli wychodzi na to że niecałe 30 litrów gazu mi uciekło. Pierwszy taki przypadek od trzech lat jak mam założoną instalację ok 60tyś na gazie

Instalacja to
komputer stag 300
reduktor zavoli zeta s
listwa matrix
zawór w butli tomaseto
  • 0

#13 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 20:27, 14.12.2012

Pegaz1987, jeździsz "bombą" - możesz zrobić krzywdę sobie albo komuś innemu za co jest §
gaz ucieka z butli/wielozaworu/elektrozaworu
jedź na benzynce do warsztatu LPG
  • 0

#14 Jacek17

Jacek17
  • Forumowicz
  • 32 postów
  • Skąd:Niemcy
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:02, 15.12.2012

Pegaz1987, zamim pojedziesz dp zakladu lpg to zakrec zawor przy butli z gazem.
  • 0

#15 Pegaz1987

Pegaz1987
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Złotniki k. Krakowa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:52, 15.12.2012

Bomba to by była jakby stał w garażu. Na powietrzu nie było stężenia, ale fakt że taką instalacją jest niebezpiecznie nigdy nic nie wiadomo.
Rozkręciłem dzisiaj elektrozawór w butli i wygląda na to że nie domykał i cały czas szło ciśnienie na reduktor a z racji ostatnich mrozów to gdzieś puściło na opasce. Opaski podokręcane sprawdzone połączenia pianą nie widać ubytków. W poniedziałek podjadę na przegląd instalacji i przy okazji wymianę filtrów
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq