Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Czujnik położenia przepustnicy (TP)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 00:49, 18.11.2012

Panowie, zakładam nowy temat bo po wielu domysłach przy szukaniu przyczyny spadku obrotów i nierównej pracy silnika na b. jałowym - nastąpił przełom :mrgreen:
Dziś w garażu uparłem się, że może jednak coś przy układzie dolotowym/przepustnicy.
Odłączyłem więc na moment czujnik położenia przepustnicy na pracującym silniku i... nagle silnik zaczął pracować równo, zero drgań i deczko wyższe obroty, czyli sukces. Potem wywaliło oczywiście czaka ale nic dziwnego.
Teraz tylko muszę sprawdzić przy okazji wizyty u majstra czy sam czujnik padł, czy może jest zwarło na kablu czujnika.
A podejrzewałem już tyle rzeczy, że pół auta można było wymienić :)
  • 0

#2 Jasim

Jasim
  • Klubowicz
  • 292 postów
  • Skąd:Piaseczno / Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:42, 18.11.2012

Można by spróbować porządnie wyczyścić przepustnicę i zrobić procedurę uczenia biegu jałowego - na pewno na forum gdzieś ją znajdziesz.
Tylko obawiam się, że teraz będziesz musiał podjechać na skasowanie tej kontrolki.
  • 0

Jasim


#3 jarospeed

jarospeed
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Modlnica
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:47, 18.11.2012

TPS najlepiej sprawdzić oscyloskopem, on potrafi napsuć krwi. Mam teraz również problem z obrotami tylko u mnie są za wysokie, czasem falują i wieszają się na jakiś czas i po paru sekundach szybko opadają ale mam również problemy przy odpalaniu na ciepłym co sugerowało by czujnik temp lub coś przy zapłonie. Czy miałeś podobne objawy ?

TPS trzeba jeszcze ustawić w odpowiedniej pozycji i przy zamkniętej przepustnicy powinien na mierniku pokazywać oznaczoną wartość niestety nie wiem jaką.
  • 0

#4 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:27, 18.11.2012

Jasim, przepustnice miałem czyszczoną już jakiś czas temu, przy okazji szukania powodu nierównej pracy silnika i nieco za niskich obrotów.

Jarospeed, nie miałem problemów z odpalaniem na ciepłym, na zimnym za to kręcił słabo i chyba nie była to kwestia aku, bo po podładowaniu było nie wiele lepiej, a przy wyjętym czujniku i tu się poprawiło (choć to szybkie wnioski są).
Z odpiętym TPS obroty są wyższe o jakieś + - 100 obr no świeci się chack ale spróbuje go skasować resetując ECU przez wyjęcie klem i procedura uczenia obrotów z podpiętym TPS. Może stanie się cud bo poprzednio dokładnie tego nie zrobiłem (nie doczekałem do włączenia dmuchawy bo do pracy musiałem uciekać :).
Bez TPS przejechałem teraz kilka kilometrów do pracy i w zasadzie nie ma różnicy w pracy silnika poza dość znacznie większymi obrotami przy rozgrzewaniu 1600orb. i minimalnie wyższych gdy ciepły j.w.
Ale na pewno jeździć z wypiętym nie mam zamiaru ;)
Swoją drogą czy po wypięciu silnik nie powinien czasami zgasnąć ?
Wydaje mi się, że to nie musi być sam czujnik ale np padnięty IAC bo przecież jest on zintegrowany z przepustnicą (choć ma osobny czujnik).
Mam nadzieję, że moje majstry magiki sobie poradzą z tematem, bo w przeciwnym razie do ASO będę musiał uderzać.

Jarospeed, co do odpalania i obrotów możesz sprawdzić sam aparat zapłonowy.
  • 0

#5 jarospeed

jarospeed
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • Skąd:Modlnica
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Type-R
  • KM:212
  • Paliwo:PB
  • Rok:2002
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:06, 18.11.2012

Zauważyłem teraz jeszcze jedną rzecz. Po odpaleniu na rozgrzanym silniku ani na moment nie włącza się ssanie, i obroty jałowe są idealne, wystarczy że dotknę lekko pedał gazu znowu jest lekkie falowanie i 1100 obr i tak zostaje do puki nie zgaszę i odpalę auta.
  • 0

#6 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:47, 19.11.2012

W takim razie wygląda to na czujnik temperatury powietrza dolotowgo, ale 100% pewności i tak nie będzie.

Mi nic nie dało wykasowanie błędu i uczenie b. jałowego, więc ewidentnie TPS do sprawdzenia.
Auto przy odpiętym nie szarpie jak wcześniej przy ruszaniu, jest płynniej, ale wydaje się to logiczne jeżeli padnięty TPS.
  • 0

#7 wierek

wierek
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:.
  • Silnik:.
  • Wersja:.
  • KM:.
  • Paliwo:LPG
  • Rok:0000
  • Nadwozie:.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:39, 19.11.2012

Siema, mam pytanko czy ten czujnik położenia przepustnicy to takie cuś? http://www.ebay.co.u...=item5885471011 i czy tobedzie pasowało do mojej Hani? sprawdziłem sobie błąd i wyszło P-2138.
Czy ewentualnie po wymianie trzeba ten czujnik kalibrowac? Zielony jestem w tych tematach, a Tu zostaje mi tylko Salon Hondy, bo dobrego elektryka to chyba w Londynie bym znalazl.
  • 0

#8 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:58, 19.11.2012

Tak to TPS, nie da się ukryć :)
Trzeba by jeszcze sprawdzić jednak samą wiązkę dochodzącą do czujnika, bo może on sam dobry a wiązka lub kostka walnięta.
  • 0

#9 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:04, 19.11.2012

Wierek nie kupuj tego. Przerabiałem ten temat długo i namiętnie. Teraz mam w domu trzy rozgrzebane czujniki, jeden od CBRki, drugi sprowadzony ze stanów a trzeci kupiony z całą przepustnicą. Wymontowałem też dla sprawdzenia z mojej CBFki. Mimo że te czujniki są Kaihin to różnią się nieznacznie. Teraz już nie pamiętam który co miał nie tak, ale jeden miał inny kąt gniazda w który wchodzi wałek zaworu przepustnicy. Inny czujnik miał potencjometr który kręcił się w druga stronę i to było chyba w czujniku od CBRki.
Jarospeed po założeniu nowego czujnika trzeba go ustawić na kąt 9,2%, zresetować komputer i nauczyć biegu jałowego. Po tym względne TP ustawi się na 0 stopni czyli mimo uchylenia potencjometru komputer widzi go jako wyzerowany.

Simracer, to że problemy zniknęły po odpięciu czujnika to niestety tylko pozory. Po wykastrowaniu silnika o TP komputer korzysta tylko z MAP Sensora i ustawia parametry na "bezpieczne". Zobacz co się dzieje z kątem wyprzedzenia zapłonu. Do tej pory po ruszeniu kierownicą obroty podchodziły do ok 1000 a po wypięciu TP podskakiwały do ok 1500.
Też kiedyś myślałem że to TP jak szukałem powodu szarpnięć przy przyspieszaniu i odpięcie TP wprawiło mnie w entuzjazm jak Ciebie ale po wydaniu kasy na kolejne czujniki wyszło że jednak to ślepy zaułek. Problem się rozwiązał po założeniu gazu (gdzieś musiała być nieszczelność w dolocie i panowie niechcący naprawili). Gaz to... DOBRO :mrgreen:

Jak chcesz sprawdzić TP to kup miernik, ale taki analogiczny żeby byłą wskazówka. Podłącz i kręć potencjometrem i obserwuj wskazówkę, jeżeli idzie nieprzerwanie, nie zatrzymuje się i nie opada to jest w porządku.
  • 0

#10 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:39, 19.11.2012

To mnie trochę ostudziłeś z tego entuzjazmu rzeczywiście, ale nie wykluczałbym bo każdy przypadek odosobniony. Ja się cieszę, że złapałem trop i będę mógł go sprzedać majstrom. Wcześniej tych przyczyn mogło być dużo więcej.
W czwartek powinno się sporo wyjaśnić, może i rozwiązać.
  • 0

#11 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:44, 19.11.2012

Nie zniechęcam Cie, przekazuje swoje doświadczenia w tym temacie. W każdym razie powodzenia.
  • 0

#12 wierek

wierek
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:.
  • Silnik:.
  • Wersja:.
  • KM:.
  • Paliwo:LPG
  • Rok:0000
  • Nadwozie:.
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:41, 20.11.2012

Trigger, dzieki za info... poczekam do przyjazdu do PL i wtedy uderze do jakiegoś śpeca ;-)
Wczoraj odbylem monolog z Hania i na moje szczescie wszystko pogaslo :mrgreen: zobaczymy na jak dlugo :-P
  • 0

#13 SimRacer

SimRacer
  • Forumowicz
  • 390 postów
  • Skąd:KrK
  • Silnik:K24
  • Wersja:Exec AT
  • KM:210KM 245Nm [reflash by Ralfi]
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:CU2
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:03, 05.12.2012

U mnie to jednak nie TPS, ten jest w 100% sprawny.
  • 0

#14 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:23, 05.12.2012

Panowie co to może być bo czujników trochę jest przy silniku,a mając w ręku ich kilkanaście człowiek się gubi.
  • 0

#15 Trigger

Trigger
  • Forumowicz
  • 734 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:12, 07.12.2012

Panowie co to może być bo czujników trochę jest przy silniku,a mając w ręku ich kilkanaście człowiek się gubi.


Zdjęcie by pomogło :mrgreen:
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq