XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Czujnik położenia przepustnicy (TP)
#1
Napisano 00:49, 18.11.2012
Dziś w garażu uparłem się, że może jednak coś przy układzie dolotowym/przepustnicy.
Odłączyłem więc na moment czujnik położenia przepustnicy na pracującym silniku i... nagle silnik zaczął pracować równo, zero drgań i deczko wyższe obroty, czyli sukces. Potem wywaliło oczywiście czaka ale nic dziwnego.
Teraz tylko muszę sprawdzić przy okazji wizyty u majstra czy sam czujnik padł, czy może jest zwarło na kablu czujnika.
A podejrzewałem już tyle rzeczy, że pół auta można było wymienić
#2
Napisano 14:42, 18.11.2012
Tylko obawiam się, że teraz będziesz musiał podjechać na skasowanie tej kontrolki.
Jasim
#3
Napisano 15:47, 18.11.2012
TPS trzeba jeszcze ustawić w odpowiedniej pozycji i przy zamkniętej przepustnicy powinien na mierniku pokazywać oznaczoną wartość niestety nie wiem jaką.
#4
Napisano 19:27, 18.11.2012
Jarospeed, nie miałem problemów z odpalaniem na ciepłym, na zimnym za to kręcił słabo i chyba nie była to kwestia aku, bo po podładowaniu było nie wiele lepiej, a przy wyjętym czujniku i tu się poprawiło (choć to szybkie wnioski są).
Z odpiętym TPS obroty są wyższe o jakieś + - 100 obr no świeci się chack ale spróbuje go skasować resetując ECU przez wyjęcie klem i procedura uczenia obrotów z podpiętym TPS. Może stanie się cud bo poprzednio dokładnie tego nie zrobiłem (nie doczekałem do włączenia dmuchawy bo do pracy musiałem uciekać .
Bez TPS przejechałem teraz kilka kilometrów do pracy i w zasadzie nie ma różnicy w pracy silnika poza dość znacznie większymi obrotami przy rozgrzewaniu 1600orb. i minimalnie wyższych gdy ciepły j.w.
Ale na pewno jeździć z wypiętym nie mam zamiaru
Swoją drogą czy po wypięciu silnik nie powinien czasami zgasnąć ?
Wydaje mi się, że to nie musi być sam czujnik ale np padnięty IAC bo przecież jest on zintegrowany z przepustnicą (choć ma osobny czujnik).
Mam nadzieję, że moje majstry magiki sobie poradzą z tematem, bo w przeciwnym razie do ASO będę musiał uderzać.
Jarospeed, co do odpalania i obrotów możesz sprawdzić sam aparat zapłonowy.
#5
Napisano 23:06, 18.11.2012
#6
Napisano 13:47, 19.11.2012
Mi nic nie dało wykasowanie błędu i uczenie b. jałowego, więc ewidentnie TPS do sprawdzenia.
Auto przy odpiętym nie szarpie jak wcześniej przy ruszaniu, jest płynniej, ale wydaje się to logiczne jeżeli padnięty TPS.
#7
Napisano 14:39, 19.11.2012
Czy ewentualnie po wymianie trzeba ten czujnik kalibrowac? Zielony jestem w tych tematach, a Tu zostaje mi tylko Salon Hondy, bo dobrego elektryka to chyba w Londynie bym znalazl.
#8
Napisano 19:58, 19.11.2012
Trzeba by jeszcze sprawdzić jednak samą wiązkę dochodzącą do czujnika, bo może on sam dobry a wiązka lub kostka walnięta.
#9
Napisano 21:04, 19.11.2012
Jarospeed po założeniu nowego czujnika trzeba go ustawić na kąt 9,2%, zresetować komputer i nauczyć biegu jałowego. Po tym względne TP ustawi się na 0 stopni czyli mimo uchylenia potencjometru komputer widzi go jako wyzerowany.
Simracer, to że problemy zniknęły po odpięciu czujnika to niestety tylko pozory. Po wykastrowaniu silnika o TP komputer korzysta tylko z MAP Sensora i ustawia parametry na "bezpieczne". Zobacz co się dzieje z kątem wyprzedzenia zapłonu. Do tej pory po ruszeniu kierownicą obroty podchodziły do ok 1000 a po wypięciu TP podskakiwały do ok 1500.
Też kiedyś myślałem że to TP jak szukałem powodu szarpnięć przy przyspieszaniu i odpięcie TP wprawiło mnie w entuzjazm jak Ciebie ale po wydaniu kasy na kolejne czujniki wyszło że jednak to ślepy zaułek. Problem się rozwiązał po założeniu gazu (gdzieś musiała być nieszczelność w dolocie i panowie niechcący naprawili). Gaz to... DOBRO
Jak chcesz sprawdzić TP to kup miernik, ale taki analogiczny żeby byłą wskazówka. Podłącz i kręć potencjometrem i obserwuj wskazówkę, jeżeli idzie nieprzerwanie, nie zatrzymuje się i nie opada to jest w porządku.
#10
Napisano 21:39, 19.11.2012
W czwartek powinno się sporo wyjaśnić, może i rozwiązać.
#11
Napisano 21:44, 19.11.2012
#12
Napisano 08:41, 20.11.2012
Wczoraj odbylem monolog z Hania i na moje szczescie wszystko pogaslo zobaczymy na jak dlugo
#13
Napisano 10:03, 05.12.2012
#14
Napisano 20:23, 05.12.2012
#15
Napisano 09:12, 07.12.2012
Panowie co to może być bo czujników trochę jest przy silniku,a mając w ręku ich kilkanaście człowiek się gubi.
Zdjęcie by pomogło
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych